Heel vreemd verhaal: Merens stamboek lees!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Heel vreemd verhaal: Merens stamboek lees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:25

Misschien een beetje off-topic, maar als ik dus legaal wil buitenrijden moet ik dus mijn identiteitsbewijs (en ruiterbewijs) en paspoort van het paard meenemen?
Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een klein archiefkastje voor aan het zadel...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:54

inprincipe ja... en op dezelfde fiets als je gaat zwemmen... dan hoor je ook je eigen ID bij te hebben........ en dat werkt dus ook niet...
Als men nu eens vergeet dat beamtes er niet zijn om je het leven zuur te maken.... en dat het ook maar mensen zijn, dan snapt men ook dat ze er niet raar van staan te kijken dat je geen hele archiefkast meesleept als je met je paard door de bossen hupselt...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:40

Je hoeft onder het zadel geen paspoort bij je te hebben Alane, dat wordt volgende de afgesproken regels niet gezien als vervoer!
Ik weet ook wel dat het dat wel is als je de definitie van de Van Dale vasthoudt, maar dat wordt dus niet gedaan door de betrokken instanties!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:03

Welke afgesproken regels Gomir???
En afgesproken door wie en met wie?

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:06

Wat een vervelend verhaal!

Persoonlijk zou ik het niet zo fijn vinden om door betreffende stamboek gebeld te worden. Ondanks de goede bedoelingen van het boek. Mocht ik informatie willen van mijn pas gekochte paard dan zoek ik het stamboek zelf wel op. Voor hetzelfde geld wil ik wel helemaal niks met stamboek te maken hebben. Het gaat namelijk niet iedereen altijd om het type paard maar om het karakter van het paard. En dan maakt het niet uit wat voor papier erbij zit.

Je kunt ,denk ik, als stamboek niet de vinger in de pap houden bij alle merens die in nederland rondlopen. Ik denk dat ieder voor zich wel actie onderneemt mocht hij wel interesse hebben in het stamboek.

Helaas zijn de emoties aan beide zijden hoog opgelopen. Dat is betreurenswaardig. Maar deze mooie merens (heb al even op je site gekeken) zal vast een goed tehuis krijgen. En dat is waar het omgaat.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:31

Ze hebben wel lef bij dat stamboek!
Mijn nekharen zouden al overeind gaan staan als ik gebeld zou worden als ik m'n paard wilde verkopen "met ... van het KWPN..." Ze hebben er totaal niets mee te maken!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:15

(ik heb niet verder gelezen dan t eerste bericht, ben een beetje lui) het slaat echt helemaal nergens op maar er zijn wel meer stamoeken die vaag doen, zo had een vriendin van mij t laatst nog mot met het fjorden stamboek. vage mensen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:52

Hoe je het ook went of keert, ik vind het onacceptabel dat je op zo'n manier word aangesproken! Dat het stamboek je met alle goede bedoelingen op belt oke, dat is tot daar aan toe. Maar als je zelf aangeeft daar geen behoefte aan te hebben, of duidelijk uitgelegd hebt wat je nu gaat doen mbt chippen in dit geval moeten ze dat gewoon respecteren. En dan de conclusies trekken dat de merens ziek zou worden! Terwijl je gewoon een vraag stelt...
Waar overgegens niet eens op geantwoord word.
Om over die 50 euro in een envelop maar niet te spreken! Hoe kan je dat nou doen! Ik werkelijk nog nooit zoiets onproffesioneels gehoord over een stamboek. Belachelijk gewoon. Ook dat het stamboek geen eigen rekening heeft. Hoe moeilijk kan het zijn er een te openen.
Dit verhaal komt idd maar van een kant, maar de feiten spreken voor zich denk ik.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 20:02

Idd , Allegra, en bedankt.

Voor diegenen die mijn woorden in twijfel trekken:
Ik heb de mails nog. Knipoog

Ik houd er nu verder maar over op.
Al is het jammer dat ik via het stamboek geen enkele reactie meer krijg nu.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:42

gomir schreef:
Je hoeft onder het zadel geen paspoort bij je te hebben Alane, dat wordt volgende de afgesproken regels niet gezien als vervoer!
Ik weet ook wel dat het dat wel is als je de definitie van de Van Dale vasthoudt, maar dat wordt dus niet gedaan door de betrokken instanties!

Die regels die de politie gebruikt, die de KNHS heeft gepubliceerd en die ook nog in de stamboekbladen zijn afgedrukt. Hoe die regels heten en wie ze geschreven heeft interesseert me eigenlijk geen barst en dat heb ik dus ook niet onthouden...Er is al zo vaak gezegd en geschreven dat onder de man niet als vervoer gezien wordt, dan kun je wel hardnekkig aan de definitie van vervoer blijven hangen, maar dan maak je het jezelf alleen maar lastig Knipoog