wat doen jullie om je paards hoeven gezond te houden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat doen jullie om je paards hoeven gezond te houden??

niets
20 (22%)
olie of vet dagelijks
3 (3%)
olie of vet soms
21 (23%)
alleen met beweging
12 (13%)
---------------------------------
16 (18%)
gebruik sublementen
16 (18%)

Totaal aantal stemmen: 88

Hobby

Re: wat doen jullie om je paards hoeven gezond te houden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:20

Ik heb altijd begrepen dat hoeven van het invetten kunnen uitdrogen. Bij normale hoeven is het teren ook overbodig. Bij ontstekingen aan de hoef moet je hier ook mee oppassen, want ik heb gehoord dat het de ontsteking dan als het ware opsluit, waardoor de ontsteking steeds verder uitbreidt. Zelf doe ik behalve op tijd bekappen en uitkrabben (niet te diep naast de straal) en regelmatig stappen op de harde weg niets. Ze heeft prima hoeven.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:09

bij m'n pony die altijd op de wei staat en geen ijzers heeft: alleen de 'noodzakelijke' dingen: laten bekappen, uitkrabben als we gaan rijden.
bij m'n paard die nu op stal staat met ijzers: naast regelmatig de hoefsmid en uitkrabben, spuit ik na het rijden zijn hoeven altijd af en verwijder ik met het borsteltje al het zand van de hoeven. Verder vet ik ze zo nu en dan in na het afspuiten.

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 17:03

naast het uitkrabben vet ik ze elke dag in, nadat ik elke voet afgespoten hem zn 5 a 7 minuten.
verder veel beweging, en sublementen voeren.