paard van 18 kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paard van 18 kopen of niet?

Poll eindigt op

wel kopen
70 (80%)
niet kopen
17 (19%)

Totaal aantal stemmen: 87

JoeyBabe

Re: paard van 18 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:07

goed, ik ga niet reageren op al wat hier al gezegd is geweest maar enkel op je vraag :
waarom zou je het paard in questie niet kopen ? Je zegt dat het goed klikte, dat het paard verkeersmak is en dat je het mag laten keuren. Ok het is niet meer zo'n jong paard maar toch ook niet hoog bejaard. Als een eerste eigen paard zou ik zelf ook eerder naar zo'n paard op zoek gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:42

Het paard kost maar een paar honder euro, ja hoeveel eigenlijk?

Ik zou hem zeker laten keuren, laat ook een bloedtestje doen ivm gezondheid, kost ongeveer 50 euro. Misschien overdreven maar dat laat ik dus elk jaar bij mijn eigen paard doen. Testen ze lever/nieren stoffen die in het bloed moeten zitten en kunnen ze zien of er een spierbeschadiging is en nog meer...

Laat zeker een eigen gekozen DA kijken, dan maar wat verder rijden en laat ook een leeftijdinicatie doen.

Als het paardje goed door de keuring komt, heb je nog een leuke tijd met dit beestje. Elk paard wordt eens ziek en gaat dood, de levensduur krijg je niet met de gebruiksaanwijzing van het paard mee.

Was van de week weer in de kliniek voor de hoefsmid en zag weer bloedmooie, bloedjonge en bloeddure paarden aldaar en die mankeren ook van alles wat in de prijzen loopt. Je moet gewoon geluk hebben, heb nl een KWN-er van 40 gekend, maar dat is uitzondering.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:10

toverpaardje schreef:
Is dat op dat grote weiland, bij station Zuid?

Jupz, daar is het.

DeedeJee schreef:
Ik word nu wel erg nieuwsgierig, is het langs de Langevliet, vlak bij de Doggershoek?

Ja Ja

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:14

Nou bij de mensen waar ik paardje ga bijrijden, staat ook een pony van 18! Maar het is nog kerngezond en gaat graag wandelen en is de snelste van allemaal! Dus als het een brave is, en beetje wat jij wil! Is toch perfect dan?!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:25

Ik heb heb topic niet gelezen na bladzijde 1. Maar ik zou zeker gaan voor wel kopen! Als hij goeg gekeurd word, kun je nog heel veel plezier van je paardje hebben hoor! Ik heb een Haflingermerrie van 19 jaar oud, Die is nog zo fris, en daar heb ik zo ontzettend veel van geleerd..Ze is heel goed te vertrouwen, en daar kan een jong paard nog genoeg van leren! Mensen zouden niet eens zeggen dat ze al 19 is Ze loopt nog elke maand marathons mee. in Juni zelfs 3! Dus leeftijd hoeft niks te zeggen.

Dus als het is wat jij zoekt! En hij kan de dingen die jij met hem wil gaan doen nog goed aan! Gewoon doen! Lachen

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:28

branco schreef:
Evan een advies aan jullie gevraagd of ik een paardje wel of niet moet kopen:

Twee weken geleden ben ik met mijn broer een weekendje weg geweest om in Den helder paard te gaan rijden...
Het paard waar ik op reed, was echt super lief heel erg verkeersmak en ze kon ook nog wel mooi lopen. vroeger heeft ze z dresuur gelopen.
Nu kan ik haar kopen voor heel weinig geld (paar honderd euro), maar ik twijfel erg omdat ze al 18 jaar is....Wel mag ik haar laten keuren.

Wat vinden jullie ervan, zal ik dat doen of niet?

euhm waar heb je paard gereden en waar komt het paard vandaan, ik kom zelf uit den helder, mischien als je kunt vertellen waar 't paard van daan komt of van wie dat ik je dan wel kunt helpen

Groetjes Miss

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:43

Missbambie schreef:
branco schreef:
Evan een advies aan jullie gevraagd of ik een paardje wel of niet moet kopen:

Twee weken geleden ben ik met mijn broer een weekendje weg geweest om in Den helder paard te gaan rijden...
Het paard waar ik op reed, was echt super lief heel erg verkeersmak en ze kon ook nog wel mooi lopen. vroeger heeft ze z dresuur gelopen.
Nu kan ik haar kopen voor heel weinig geld (paar honderd euro), maar ik twijfel erg omdat ze al 18 jaar is....Wel mag ik haar laten keuren.

Wat vinden jullie ervan, zal ik dat doen of niet?

euhm waar heb je paard gereden en waar komt het paard vandaan, ik kom zelf uit den helder, mischien als je kunt vertellen waar 't paard van daan komt of van wie dat ik je dan wel kunt helpen

Groetjes Miss

Ik heb het al gezien waar je dit paardje vandaan wilde halen!!!
Sorry dat ik ook met mijn negatieve opmerking komt, ik heb niks tegen op een paard met leeftijd van 18 jaar dat is mijn paard ook over een jaar, maar koop alsjeblieft niks bij van stefhan haaster, je koop een en al ellende bij hem, 't paard kan zo prima lopen maar als je het paard een tijdje heb makeerd het van alles, alle paarden die hij op zijn land heeft lopen, hebben allemaal wel wat, meestal van de tien keer zijn het slacht paarden... er was laast ook iemand die zo stom was (ondanks dat ze hem hier in d-h allemaal kennen) om daar een schimmeltje vandaan te halen, 't paard was op zich braaf , maar hij zoog zo gigantisch lucht, zelf met een band om ze nek, dat ze hem terug gebracht hebben!!! en echt je kan best een paardje kopen van rond de 18 maar koop niks bij hem meiss je word bezodemieterd waar je bij staat, mocht je toch met die eikel in zee gaan neem het dier eerst op proef en laat hem heel goed keuren!!! ik zelf zou geen paard bij hem halen NOOIT!! sorry voor het negatieve reactie!!!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:50

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, maar 18 is voor elk paard anders.. Als je er lekker recreatief mee wil gaan rijden.. lekker doen joh Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:51

Jah ik zou het ook doen, tenzij je wedstrijd ambities ofzo hebt, maar verder zou dit paardje nog wel een paar jaartjes mee kunnen hoor!!
En je omschreef haar bijna als het "ideale" paard!! Haha!

branco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:18

Door de negatieve reacties van sommige over stefan van haaster,ga ik toch weer een beetje twijfelen...het zou mijn eerste keus ook niet zijn om een paard bij te kopen, maar ja zo'n lief paardje voor zo weinig (iets meer dan de slachtprijs) is toch wel weer leuk.

En als ik haar laat keuren door een onafhankelijke dierenarts en die keurt haar goed, dan lijkt het mij niet zo'n probleem. misschien is ze inderdaad wel helemaal niet gezond, maar dat moet een dierenarts toch kunnen zien of niet? zonde van het geld voor de keuring dan,maar ja dat heb ik er dan wel voorover....

mocht ze goedgekeurd worden en ik koop haar hebben jullie dan nog tips over wat ik op papier moet zetten bij wijze van "contract"?

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:22

Het schijnt gebruikelijk te zijn dat bij goedkeuring de koper de kosten betaalt en bij afkeuring de verkoper. M.a.w. als het paardje wordt goedgekeurd ben jij niets "kwijt" maar heb je hopelijk een leuk, gezond en niet duur paardje. Bij afkeuring zou het je dan niets kosten.
Mocht jouw aspirant-verkoper niet instemmen met deze algemeen geldende afspraak, dan kan je alvast je vraagtekens zetten bij zijn integriteit...

branco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:38

ElanII dankjewel dat wist ik niet, dat ga ik met hem overleggen.
hij zei in eerste instantie dat hij wel een goedkopere da wist, maar heb gelijk gezegd dat ik dat niet wilde want hij moet wel objectief zijn. dus ben benieuwd of die ermee instemt de kosten te betalen bij afkeuring, maar aan de andere kant hij is er zelf erg van overtuigd dat het allemaal prima in orde is....

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:14

Als je toch een paard wil kopen zou ik gewoon wat meer betalen en een jong(er) paard kopen, de rest van de kosten zijn het zelfde. (stal , voer, hoefsmid etc) en je hebt toch een verhoogd risico dat het dier eerder wat krijgt.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:08

branco schreef:
ElanII dankjewel dat wist ik niet, dat ga ik met hem overleggen.
hij zei in eerste instantie dat hij wel een goedkopere da wist, maar heb gelijk gezegd dat ik dat niet wilde want hij moet wel objectief zijn. dus ben benieuwd of die ermee instemt de kosten te betalen bij afkeuring, maar aan de andere kant hij is er zelf erg van overtuigd dat het allemaal prima in orde is....

hoi branco

Als je met hem in zee wilt gaan!! maak duidelijke en goeie afspraken met hem!! en alles wat je afspreek zet dat op papier!! want hij zal er zeker onder uit willen komen..

zet op papier b.v.. dat je hem 2 weken op proef wilt hebben en dat je hem wilt keuren, als je hem hier in de beurt wilt keuren , keur hem dan in slootdorp o.a bij DHR reitsma.
normaal is het zo als het paard goed gekeurd word zijn de koste voor jou is het paard niet goed gekeurd is de koste van hem!
zet dat duidelijk op papier!! zet ook duidelijk op papier dat als het paard toch niet iets voor jou blijkt te zijn dat het dan terug gebracht moet kunnen woorden!! en nou zou je zeggen lijkt me logisch maar hij heeft meerdere keren tegen gewerkt!!
Zet alles goed op papier!!! en ga na of dit paard in het verleden ook werkelijk Z heeft gelopen!!

Groetjes Miss

branco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 23:01

Bedankt voor je advies missbambie!

ik zal een contract opstellen en duidelijke afspraken maken.
ze wordt trouwens inderdaad gekeurd door dhr reitsma, die heb ik al gebeld voor wat meer informatie omtrent een keuring, alleen jammer dat ik daar heen moet met het paard maar dat komt wel goed...

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:24

Ik zou het zwelf niet doen,maar dat is mijn mening en die wordt hier ook gevraagd. Ik heb er zelf net 1 van 7 gekocht,weet dat die misschien ook wel eerder kan overlijden maar de kans is toch kleiner,en ik wil gewoon een paard wat voorlopig nog mee gaat. Kan bij die van 18 ook wel,maar 1 van 7 is toch anders

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:37

En heb je het paard al laten keuren, ben wel nieuwsgierig.
Gr Desiree

branco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 21:02

nee nog niet. ik zal het wel even vertellen als ik een afspraak gemaakt heb. maar ja heb nou ook weer een ander leuk paardje gezien....... altijd lastig

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:07

branco schreef:
nee nog niet. ik zal het wel even vertellen als ik een afspraak gemaakt heb. maar ja heb nou ook weer een ander leuk paardje gezien....... altijd lastig

Haha Haha!
Zo meteen heb je nog een luxeprobleem Clown

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:39

Die Fun ofzo die je ook had gereden, die staat dus aan de overkant van de weg en staat echt vet gras. Wij kwamen vandaag aanrijden en dat beest stond toch eng op z'n benen, heel raar neergezet enzo en hij liep ook een beetje stijf. Dus ik denk dat die een beetje hoefbevangen is. En die Monica staat daar nu ook...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 03:27

Als je het paard laat keuren, laat haar dan ook rontgenologisch keuren, niet alleen klinisch!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:35

Ik zou normaal ook röntgenologisch keuren Quellian, maar bij een paard van 18 in die prijsklasse zou ik het laten Clown (zeker bij die verkoper vandaan, ik durf er wel op te gokken dat minstens 90% niet goed is op de foto's anders stonden ze daar niet voor die prijs Knipoog )

Absoluut afspreken dat bij afkeuren de kosten voor hem zijn en het anders over laten gaan. Niet akkoord gaan met 50-50 of wat voor andere regeling ook.
En verder alles op papier zetten zoals Missbambie ook al zegt Ja

Kliniek in Slootdorp is prima en keurt heel netjes, wsl tref je Knoop of Reitsma, beide prima veeartsen!
Ik heb daar ook een aantal malen een paard laten keuren, ook als verkopende partij zonder dat de kopers er zelf bij waren. Is altijd prima gegaan Ja

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:38

En hoe staat het ermee? ga je het paard laten keuren?

Ik zou het wel doen hoor! maar gezien de negatieve reacties over de verkoper zou ik het idd wel goed op papier zetten!

anneprincesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:04

Nu begin ik toch ook wel te twijvelen aan van haaster :|
Want dit paardje die wij daar gekocht hebben ( voor mn tante)
Die was daar een half jaar geleden broodmager aan gekomen..
en viel bijna om en kon niet meer op zijn benen staan..
Nu is die weer wat dikker, en bereden hij is 7 jaar..
Maaaar toen hij daar aan kwam.. wankelde die heel erg om op zijn eigen benen te blijven staan.. om niet om te vallen zo dun was die..

Nu is die aangesterkd, en mooi, en supperbraaf onder het zadel..
1 probleem, in de stal wankeld hij nog wel is heen en weer.
Onder het rijden en poetsen helemaal niks niks niks!!
maar in de stal doet hij dat nog wel..
Ze zeggen dus ook, dat toen hij zo mager was, zichzelf rechtop wou houden..
En dat hij dit zichzelf aangeleerd heeft..
En dat hij dat daarom nu nog doet..

Is dit nou wel te vetrouwen, want ik twijvel heel erg!!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:09

Mijn paard is in hele goede gezondheid en conditie (zonder allemaal extra's) 28 geworden. Hij kon tot het eind nog alles doen. Dus qua leeftijd kan het nog heel lang goed gaan. Wel zou ik kijken hoe het paard is gebruikt en belast. Mijn paard was altijd recreatief bereden, een ander paard wat we hadden is 23 geworden met rugklachten. Dit paard was al veelvuldig Z geweest (zowel springen als dressuur) En was op jongere leeftijd wat meer versleten en kon niet zolang belast worden als mijn paard. Uiteindelijk hebben we wel het meeste van dit leerpaard geleerd ondanks dat hij niet zo oud is geworden als ze zouden willen.

Veel succes!