Maar ik ben superblij met mijn uitstap naar Landrover en mijn Landrover Freelander!! Binnenkort gaan we ook eens kijken wat hij in het terrein kan.
De trailer trekken doet hij als de beste! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De trailer trekken doet hij als de beste! vincentlover schreef:Citaat:Op zich best grappig dat de meeste van deze auto's niet eens terreinwagens zijn
Tja, kwa terreinwagen is er natuurlijk maar 1, dat is de Suzuki Samurai ( www.sushi-monster.nl ).
Ook Suzuki-fan? Maar Suzuki Samurai is niet de beste terreinwagen, dat is de suzuki sj410. Vraag maar eens aan de experts! M'n vriend heeft er eentje, helaas mag ie geen trailer trekken, maar hij kan het makkelijk! Maar voor het echte terreinrijden is die het meeste geschikt.
foto[/img]
Inmiddels met grotere banden, hij is echt stoerrrrrrr![]()
Wat vind je ervan?
Trouwens een leuk topic!
Wat ben ik dan? 

www.sushi-monster.nl 

) Citaat:Vragen aan de expert? Wat ben ik dan?
Ik rij er zelf een die helemaal is aangepast aan het terrein en mijn beste vriend is de eigenaar van deze auto:
www.suzuki-samurai.nl
Mag toch zeggen dat ik er wel een beetje vanaf weet hoor
Mijn auto is verhoogd, heeft klapveerschommels, 4.16 tussenbak (is een nog tragere overbrenging als die van de 410 in zijn 4-laag), 29 inch modderbanden die binnenkort worden vervangen voor 32"
410 Is ook goed, alleen een 5-bak op de weg is iets makkelijker
[edit] Voor foto's van mijn auto kun je het beste even op mijn website kijken www.sushi-monster.nl
Ik snap ook wel dat ze dat zeggen, dat de 410 beter is trouwens, dat komt door de kortere overbrenging in zijn 4-laag. Maar met een 4.16 heb je een nog tragere overbrenging uit je tussenbak (4.16 is samengesteld uit een 410 en een samurai bak) Je hebt hierdoor in zijn 4-laag 86% lagere gearing. Rijdt heerlijk, je kunt bergop gewoon naast je auto gaan lopen, het ding rijdt gewoon door
vincentlover schreef:
Wauw jij hebt er echt verstand van!! Sorry dat wist ik niet!!
Ik kan je wel vertellen dat ik er minder verstand van heb hoor!!![]()
Wij (mn vriend en ik) waren laatst bij Suzi's place (ken je dat?) in Buren, en die rijden dus ook erg veel op terrein, hele verhalen aangehoord, maar volgens hun was de sj410 de beste voor op terrein.
Dat van die 4-bak klopt, op de weg is ie niet zo, hoewel deze komt wel over 100, maar wel met moeite hoor! Hij is ietsje verhoogd en er liggen mega banden onder (maat weet ik niet).
Hoe oud is jouw suzuki? Die van mijn vriend was eigenlijk bedoeld voor de sloop toen ie hem kocht (hij heeft er geloof ik 80 euro voor betaald)
ik heb er wel een foto van, moet je me ff pben.
Ik heb je ook gepbt, maar wil hier ook even zeggen dat men beter niet naar Suzi's Place kan gaan ivm met de belachelijk hoge prijzen
Je kunt veel beter als Suzuki rijders onder mekaar wat regelen, ik ken ook nog wel wat mensen die er heel wat meer vanaf weten dan ik hoor, en dat is fijn, want als er iets is dat je niet weet,dan helpen ze je van alle kanten
Rinske schreef:Geeft nietIk heb je ook gepbt, maar wil hier ook even zeggen dat men beter niet naar Suzi's Place kan gaan ivm met de belachelijk hoge prijzen
Je kunt veel beter als Suzuki rijders onder mekaar wat regelen, ik ken ook nog wel wat mensen die er heel wat meer vanaf weten dan ik hoor, en dat is fijn, want als er iets is dat je niet weet,dan helpen ze je van alle kanten

rijdt toch het liefst in een Range Rover met trailer daarachter....
ikke schreef:Die Suzuki-boeren zijn dus kennelijk net zo gek? Als je Land Rover onderdelen zoekt, moet je die ook in Engeland bestellen, dat scheelt gewoon de helft!
Ik blijf het meccano-idee van de oude Land Rovers wel erg prettig vinden. Waar geldgebrek al niet goed voor is. Mijn Series bestaat uit een chassis van '69, opbouw van '72 en een motor uit '84. Niemand die ziet dat het eigenlijk een samenstel is, het ziet eruit alsof ie origineel.
Hahaha.
En er worden inderdaad óf met veel korting door iemand bij een dealer onderdelen gekocht, of men laat het overkomen. En dan het liefst in grote partijen 
Ruudjw schreef:There is no business like NISSAN business.
En dan natuurlijk gewoon eenvoudig de TERRANO.
Okay de Suzi Samurai is beter in het veld, maar je kunt er nog niet met goed fatsoen een zadel en watertanks in kwijt.
En al die opgeblazen SUV's ---> Schroothoop. Alleen goed als absolute patser statussymbolen.
En wil je echt uber cool zijn --> de LADA NIVA, maar ja die zijn ook niet zo bedrijfszeker.
Yuma schreef:Nee, nee neen.
Niets boven een Landrover defender. De enige auto met echt karakter en smoel.
Enne... dat gebrek aan comfort, pff je vroeg naar de stoerste en om maar eens in top-gear termen te spreken: De defender is sub-zero cool!
patsur schreef:De nette auto:
Landrover
Discovery 3
bruut of?
en de Range voor het gewone rijden. Voor paarden gebruik je vrachtwagens, geen trailers......
) rijden ook wel eens mee. Maar er rijden dan meestal niet zulke auto's als jij op de foto hebt staan, alleen Jeeps. patsur schreef:het valt me op, dat jullie allemaal 4x4's noemen die er prachtig uitzien, maar TOTAAL NIET geschikt zijn voor het terrein, ook al zijn ze 4x4. De helft heeft geen trekhaak en een beetje grind kunnen ze niet hebben. Er moet heel wat veranderen binnen in willen ze een fatsoenlijk slootje doorkomen.
, als íe maar fatsoenlijk een trailer kan trekken, is het voor mij een prima auto
. ikke schreef:Dream on Disco 3; me hoela, dit is gewoon een oude Disco 2, zelfs nog zonder de Xenon-verlichting. Niks mis mee, maar wel even alles correct houden graag![]()
Ik houd het maar bij mijn 110 HCPU V8en de Range voor het gewone rijden. Voor paarden gebruik je vrachtwagens, geen trailers......
joeylover schreef:Patsur: doen jullie ook altijd mee met ritten en weekenden?
Mijn ouders (en ik) rijden ook wel eens mee. Maar er rijden dan meestal niet zulke auto's als jij op de foto hebt staan, alleen Jeeps.
Jasmijn schreef:Als trouwe Toyota rijder de Toyota Landcruiser.
Maar ik ben superblij met mijn uitstap naar Landrover en mijn Landrover Freelander!! Binnenkort gaan we ook eens kijken wat hij in het terrein kan.De trailer trekken doet hij als de beste!
patsur schreef:Jasmijn schreef:Als trouwe Toyota rijder de Toyota Landcruiser.
Maar ik ben superblij met mijn uitstap naar Landrover en mijn Landrover Freelander!! Binnenkort gaan we ook eens kijken wat hij in het terrein kan.De trailer trekken doet hij als de beste!
is de freelander niet een beetje te nieuw om af te raggen in het terrein? :p
patsur schreef:is de freelander niet een beetje te nieuw om af te raggen in het terrein? :p
Ze was helemaal trots dat ZIJ dat zomaar had gedaan.