Welke trailer heb jij en wat zijn de kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Welke trailer heb jij en wat zijn de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 07:01

wegenbelasting is verplicht, al weet bijna niemand dat. Valt overigens reuze mee, uit mijn hoofd max 20 euro per jaar of zo.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:54

Ik doe niet aan wegenbelasting en ken ook niemand in mijn omgeving die WB betaalt voor zijn/haar trailer.

Over dat tussenschot Scum: ik heb een doorzichtige en dat werkt wel fijn, omdat het veel ruimtelijker oogt. Ook is het schot makkelijk met 1 hand te verzetten, wat weer handig is als je alleen moet laden met een paard dat niet zoveel zin heeft.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 10:20

Okee, ik heb wat plaatjes gevonden Lachen !

Dit is trouwens de site van http://www.wk-eerbeek.nl/images/humbaur_012.gif zelf: www.humbauer.de

*Buitenkant:

http://www.wk-eerbeek.nl/images/atisnwzilvematellic.jpg
Dit is 'm dan, deze hebben wij ook. Kleur is hier zilver mettalic.

Dit is een zwarte:
http://www.bernsen-aanhangwagens.nl/admin/images/aanhpics/atis.jpg
http://www.humbauer.de/mediadb/2496/9192/Atisschwarzweb.jpg

Je kan ze ook, zoals hier te zien is in 2 verschillende kleuren verkrijgen:
http://www.humbauer.de/mediadb/718/2175/Web%20-%20Thumbnails.gif

*Binnenkant:

http://fotos.marktplaats.nl/fotos/dieren/trailers/3/16735.jpg http://www.humbauer.de/mediadb/719/2178/Web%20-%20Thumbnails.gif

*Zadelkamer:

http://fotos.marktplaats.nl/fotos/dieren/trailers/2/16735.jpg
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/dieren/trailers/3/17301.jpg

Dit is nog de site van de dealer waar wij 'm vandaan hebben: www.wk-eerbeek.nl
Daar is ook nog wel wat info over Humbauer te vinden.
Laatst bijgewerkt door Belker op 16-05-05 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vanwege het formaat van de foto's IMg in URL veranderd.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:53

Concorde schreef:
Karoliena:
De topicstarter wil een 2paards trailer. Geen veetrailer, dus eigenlijk heeft die er wat dat betreft al niet al teveel mee te maken. Zo'n trailer is gewoon anders en voor een ander doel gemaakt. Dat jij je mini's in zo'n trailer zet is toch prima, en er zijn voor die pony's haast geen trailers te vinden met stangen en dergelijke. Dus je vergelijking gaat gewoon totaal niet op.
En al zet jij je paarden in een trailer zonder stangen, dan hoeft een ander dat toch niet te doen?
Je komt eigenlijk zelf een beetje apart uit de hoek en vind dan dat je wordt beledigd?!

Ik snap er niets van wat je nu zegt. Mijn trailer is gewoon een mini tweepaards trailer als hij af is dus compleet met schot en stangen. Ik zeg helemaal neit dat iemand zn paard in trailer moet gaan zetten zonder stang. Vind eht alleen raar dat er dus weer mensen zijn die zeggen dat een mini dus dat allemaal neit nodig heeft. Een mini is ook gewoon een paard dat op dezelfde manier vervoerd hoort te worden als een groot paard. Maar goed ga heir verder niet meer op reageren anders gaat het steeds over iets anders als het topic

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:00

Karoliena, het verschil tussen een KWPNer van 1.70m en een mini van 90 cm is toch wel duidelijk of niet?

TS vraagt uitdrukkelijk om informatie over 2 PAARDS trailers en niet over een veetrailer (want dat is het uiteindelijk wel).

Voel je niet aangevallen, maar het is gewoon een heel ander type vervoermiddel als wat door TS en volgende posters bedoeld wordt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:07

Ja snap ik ook wel maar de reactie van concorde snap ik niet. Dacht dat de ts er misschien wel wat aan zou hebben maar goed blijkbaar dus niet. En tuurlijk is er een verschil tussen een paard van 170 of 84 cm maar ze worden toch op dezelfde manier vervoerd? Daar ging het me om.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:20

imker schreef:
Ifor is wel een loeizware trailer, ik heb ze zien staan en ik kan niet zeggen dat ik ervan gecharmeerd ben. Misschien is het handig met logge of hele enorme paarden, maar om een gewone KWPN-er in te zetten, nee.... dat zou ik niet doen.
Daarbij komt nog dat ik de afwerking niet je van het vind.

Ik vind het juist prettig dat ie wat zwaarder is (de 510 weegt leeg 1000 kg). Als de gewone KWPN-er zoals je schrijft zich onderweg beweegt, dan blijft ie daardoor veel stabieler op de weg. Ik heb er nog geen hoor, mijn paard heeft er wel een paar keer ingestaan en ik ben er helemaal weg van. Schrok wel even van de prijs, nieuw bijna 7000E....maar ja, ik heb niets om in te ruilen, dat scheelt misschien weer.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:25

Ja paars dat vind ik ook. Wij hadden een keer een tweepaards trailer die was ook vrij licht en we hadden er 1 groot paard in en inderdaad we konden precies voelen welke kant hij opleunde en wanneer hij een voetje verzette. Is niet echt fijn.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:21

Dat voelen van het paard heeft niet alleen te maken met de trailer, maar nog heel veel meer met het trekkende voertuig. Als dat zo duidelijk is, dan is hoogstwaarschijnlijk je auto gewoon te licht.
(Wie heeft trouwens die irritant grote foto geplaatst?! Hele topis is uit z'n verband Boos! )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:20

Ok, wegenbelasting is dus verplicht (shipz Haha! ), dus er zijn wel bijkomende kosten. Ik ben er ook achter dat je de trailer eens in de zoveel tijd moet wegbrengen voor bodemcontrole en dat kan ook weer het nodige kosten.

Ik denk dat ik dus een rubberen doorzichtig tussenschot wil. En een veiligheidsslot, en een veiligheidsring voor het geval er een paard over de voorstang wil.

Onderhand zit ik wel aan een nieuwe trailer te denken. Ik vind het aanbod 2ehands voor 2paardstrailers van 230 hoog erg mager en als ik zie wat ze voor prijzen vragen, dan kun je net zo goed een nieuwe aanschaffen.

Nu schiet me weer een nieuwe vraag te binnen. Je kunt onderaan aan de zijkanten van de trailer stalen platen laten maken, voor paaiende paarden. Dat kost wel 150 extra. Ik heb 1 paaier. Iemand ervaring met die platen? Gaat het roesten?
En de trialer die we nu gebruiken heeft aan de zijkanten op buikhoogte rubberen gevulde kussens zitten. Ik zie dat de paarden er regelmatig tegenaan hangen. Hebben jullie dat ook?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:02

Trapbescherming heb ik niet gekozen, gezien het feit dat ik vrij kalme paarden op de trailer heb. Na 2,5 jaar deze trailer te hebben, zit er bij mij nog geen enkele beschadiging op.
Wat goedkoper is als het erbij te nemen als optie op je trailer, is gewoon naar een lokale lasser te gaan en daar 2 platen te laten maken. Die kun je vastkitten/schroeven, net wat je wilt en je bent vaak veel goedkoper uit.

Rubber aan de zijkanten heb ik ook niet, waarom weet ik niet, maar ik vind het ook niet echt een vereiste.

Heb je al gekeken op de link die ik je doorgestuurd heb en stond er iets nuttigs bij?

(ik heb anders mijn trailer wel in de aanbieding, wil nl. een andere aanschaffen)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:10

Ik heb trapbescherming van rubber, heb ik speciaal om gevraagd want de "standaard" trapbescherming is van metaal. Mijn paard is ook een maaier en hoe meer herrie het maakt, hoe lolliger. Je kunt je dus wel voorstellen hoe dat zou gaan als die platen van metaal zouden zijn... Rubber is lang zo "leuk" niet.
Overigens is de platen er door de fabrikant van de trailer in laten zetten een veel nettere optie dan het achteraf te laten doen, dan kunnen ze die platen integreren met de vloer namelijk, mijn rubberen matten zijn zo ongeveer 1 geheel met de gietvloer, doe je het later, dan hou je altijd een naad over waar weer vocht in kan gaan zitten.
Van die stootkussens aan de zijkanten heb ik niet. Mijn ervaring is ook dat als ze te ver naar voren zitten paarden er nog wel eens aan willen gaan knagen en het maakt je instap toch ook weer smaller.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:23

Margreet, ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb ze gezien van de fabrikant af (van verschillende merken) en dat was dus NIET netjes afgewerkt. Voordeel als je het zelf doet, is dat je de naden veel netter af kunt kitten. Maar goed, dat is ieder zijn eigen idee erover.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:50

Die van mij is wel degelijk netjes afgewerkt en keurig strak en niet te karig afgekit.
Vergis je ook niet in de prijzen van een plaat RVS of rubber, dat valt echt vies tegen, vooral rubber. Ik heb er ook naar gekeken om het zelf te doen (erg handige pa) en we zijn tot de conclusie gekomen dat we voor die paar tientjes verschil niet zelf moeilijk gaan doen. De bouten van het reservewiel e.d. zitten bij mij ook door het rubber heen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:56

Rubberen platen is een goed idee. Schokbrekers wil ik zeker ook hebben bedenk ik me nu.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:45

wij hebben nu een 2 paards brendrup royal exclusive die hebben we voor 1000 euro minder kunnen kopen omdat het een showroom model was!! altijd handig als je er zo wat van de prijs af kan krijgen!! dus let daar ook eens op als je een trailer koopt!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:40

Scum schreef:
Schokbrekers wil ik zeker ook hebben bedenk ik me nu.

er zit toch wel standaard vering in de trailers van tegenwoordig???

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 01:50

Ik heb de Humbauer Rapidplus, een erg fijne trailer OK dan! . Ook als je er leeg mee rijdt, zwabbert hij niet over de weg.
Ik heb er als extra´s een vooruitstap in laten zetten (op de plek waar op de foto het deurtje is), in hoogte verstelbare voor-en achterstangen, een hengstwand, een dakvenster, kussens aan de zijkanten en rubberen matten aan de wanden.
De Humbauer heeft een vrij "lange" laadklep, zodat je paard niet steil omhoog hoeft te lopen. Hoe hoog ´ie is, weet ik niet Bloos , maar het 1.75 m grote paard van mijn vriendin, heeft iig genoeg hoofdvrijheid.
Met alle extra´s, koste mijn trailer iets van 6000 Geld, geld! .

Afbeelding
(Mijn "gewone" deurtje zit aan de linker kant en het reserve wiel zit aan de rechter wand)

We hebben lang getwijfeld over welke trailer we wilden hebben; een IW leek ons zeker ook wat, maar er zit hier in Dld. maar 1 importeur en die is in noord-Dld, dus als er dan wat kapot is, heb je het probleem hoe je de trailer daar dan weer heen krijgt Scheve mond .
De Fautras vonden we op zich ook mooi. Die heeft geen "normale" laadklep, maar 2 openslaande deuren, waar de paarden via een opstapje in gaan. Hij heeft als voordeel dat de plaats waar de achterbenen van het paard staan, een paar cm lager is en de paarden daardoor stablier staan.
Je kan er ook een klein treeplankje uitschuiven. Dat ding was uiteindelijk de reden dat we de Fautras niet gekocht hebben. Mijn veulen moest met 9 weken (samen met mams) naar de kliniek. Voor mijn merrie was het opstapje geen probleem, maar voor het veulen was het iets te hoog. We hebben het treeplankje toen uitgeschoven, maar toen snapte ze er helemaal niks meer van Scheve mond ... "Moet ik daar nu op gaan staan, of moet ik daar overheen springen Verward ".
Uiteindelijk sprong ze, waarbij ze d´r beentje stootte Rolleyes . Gelukkig niks gebeurd, maar daardoor viel de Fautras voor ons af Knipoog .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 08:14

paars schreef:
Scum schreef:
Schokbrekers wil ik zeker ook hebben bedenk ik me nu.

Nee, bij sommige merken moet je de schokbrekers er apart bij kopen.

De Fautras die hoef ik ook niet. Ik heb hem wel eens geleend van een kennis. Het ijzeren rek wat voorin zit vind ik vreselijk. Mijn paard is nogal opgwonden als ik hem op concours opzadel en hij gooit mij dan tegen dat rek aan. Boos! . Het op en afstappen vonden de paarden ook niet zo fijn.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:22

da's ook een hele mooie Sterre! Is ie eigenlijk van polyester? En je hebt nu dus geen zadelkamertje? En nog een vraag: bij de IW kan je bij het voor-uit-stappen het tussenschot een beetje opzij klappen zodat het linker paard een mooie bocht kan maken. Hoe is dat bij jou?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:24

paars schreef:

Vering is niet hetzelfde als schokbrekers.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:43

paars schreef:
da's ook een hele mooie Sterre! Is ie eigenlijk van polyester? En je hebt nu dus geen zadelkamertje? En nog een vraag: bij de IW kan je bij het voor-uit-stappen het tussenschot een beetje opzij klappen zodat het linker paard een mooie bocht kan maken. Hoe is dat bij jou?

Die van mij is idd vol poly en je kan het voorste deel van het tussenschot omklappen, zodat ook het linker paard er makkelijk uit kan.
Een zadelkamer ging door de vooruitstap niet, want dan heb je geen plek meer om je paard er voor uit te krijgen Knipoog .
Nu vond ik dat niet zo´n probleem; ik heb er een VW Sharan voor staan en die heeft achterin plek genoeg voor zadels en de hele mikmak Lachen .
Wbt de schokdemping: mijn trailer heeft er een speciaal systeem onder (vraag me niet precies wat Bloos ) waardoor de schokken nog beter gedempt worden.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:23

Ik heb sinds kort een nieuwe anderhalfpaards trailer, een Hotra Salinero.
Deze is tien centimeter hoger dan zijn voorganger, de Othello.

Een paar dingen die ik in elk geval in en aan de trailer wilde hebben, waren trapbescherming (roestvrijstaal), een rollo-zeiltje (rolt dmv een soort veer op), rubber op de klep en bodem en het deurtje aan de rechterkant.
Een hele fijne ruime trailer die erg stabiel achter de auto ligt.

Wanneer je geen trapbescherming in de trailer hebt en het paard tikt een deuk in de zijkant, dan heb je een grotere kans dat het gaat rotten.

De Hotra Tramper (2 paards) lijkt erg veel op onze anderhalfpaards Salinero.