is dit nou zo duur voor pension?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: is dit nou zo duur voor pension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:06

Dames, dames..... heeft iedereen nou per se een bak nodig om te trainen??
Ik ken dat weiland en het is nou ook weer niet zo slecht dat je er niet in zou kunnen rijden Of heeft iedereen de zekerheid nodig van een omheinde bak?
Ik rij alweer driekwart jaar puur alleen in het weiland wegens een gebrek aan bak en zoveel moeilijker is het heus niet hoor. Gelijk een goede training voor de mensen die in het buitenseizoen concours rijden Knipoog

En lowara en haar familie zijn erg lieve, aardige en zeer sociale mensen. Ik heb 2 jaar lang met erg veel plezier bij hun in pension gestaan alleen die stal waar mijn paard in stond is nu bestemd voor het veulen. Dus er is geen mogelijkheid om die aan iemand te verhuren. Als ik daar nu nog had gestaan had ik met een 1-2 jaar ook een andere stal moeten zoeken i.v.m. het opgroeiende veulen.

Verder blijf ik er bij dat die prijzen normaal zijn.
Het enige minpuntje is alleen dat 's avonds alleen staan. Maar daarom is TS ook op zoek naar 2 (!) pensionklantjes. Hun eigen pony willen ze niet 24/7 buiten laten omdat ze gewend is om 's avonds op stal te staan, ze een vliegen-/dazen-allergie heeft en dan tonnetje en tonnetje rond zal worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:29

De prijs is wel oke. Het hooi komt er dan in de winter nog wel bij, toch wel gauw 1/2 pak per dag schat ik, dus ongeveer 50 euro per maand extra.

Er zijn maar weinig paarden die alleen achter kunnen blijven, dus 2 verchillende pensionklanten is ook moeilijk, kans dat zijn weidemaatje ook weer vertrekt.

Ik denk ook niet dat een echte sportruiter voor deze plek kiest, recreatieve ruiter hoeft toch geen bak?

Ik zou het nl wel vervelend vinden dat als het heel erg nat is en veel regent dat mijn paard niet lekker kan schuilen en droog kan liggen.

Ik kan mij voorstellen dat je lekker ongestoord bezig wilt zijn met je paardensport, maar dat je zo zegt dat je je pensionklanten niet wilt tegenkomen of wilt zien, zeker niet elke dag, klinkt niet zo leuk. Wellicht zou deze persoon graag bij je willen lessen, maar dat kan dan ook niet? Als ze binnen bepaalde tijden bv tijdens jouw avondeten of zo wel zou kunnen rijden en als jij of anderen van de bak gaan gebruikmaken dat ze dan plaats maakt, is toch niet zo een probleem?

Het volgende probleem zoals je aangeeft, de dazen. Mijn paard en velen kunnen daar niet tegen. Sta zelf ook in een dazen gebied en tussen 09.00 en 20.00 uur komen onze paarden in het hoogseizoen dazentijd en hete dagen niet eens buiten en dan alleen nog maar totaal ingepakt. Dat mijn paard daar dan overdag staat in een wolk van vliegen en dazen en jouw paarden lekker op een koel stalletje zonder deze beesten, zou ik niet zo fijn vinden. Zeker weten dat mijn paard door het lint gaat....

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:36

Prijs is idd het probleem niet .. want dat is uiteindelijk je vraag.. Maar ik zou met deze regels niet bij je in pension willen staan..
Er zal vast wel iemand zijn voor wie het een passend verhaal is maar ik denk dat dat er maar weinig zijn. Dus zal je nog veel kijkers krijgen en mensen die afhaken. Ook wel omdat mensen heus wel bereidt zijn om iets meer te betalen als de voorzieningen dus wel aanwezig zijn.. (bak) Nu zien mensen de voorzieningen er dus wel maar mag je er geen gebruik van maken.. dat vind ik best krom.
Zijn ze er niet dan weet je dat ! Maar nu liggen ze er en mag je niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:57

qua bak kan ik haar toch ergens begrijpen zo'n bak kost toch geld.Het aanleggen het onderhouden.Ik zie dat bij onze stalling de boer doet echt zijn best wel voor de bak.Er word dus regelmatig gevraagd geen paarden los in de bak te gooien daar zijn de weides en een losloop bak voor.En iedere keer word dat toch gedaan.En als het van je zelf is lijkt me dat nog veel erger.Je kan met allerlei mensen afspraken maken het probleem is dat je nooit weet of ze zich er aan houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:57

lowara, wij geven aan wat wij als problemen zien en waarom we niet bij jou zouden willen staan. Dan kun je wel gaan verdedigen waarom je die regels zou gekozen hebt, maar dat hoeft helemaal niet, dat is je goed recht. Maar jouw vraag was of dit nu te duur was, het antwoord is nee, maar velen hier kunnen zich niet vinden in de regels en misschien denken jouw kijkers daar dus ook zo over. En dat je meer betaalt voor meer faciliteiten is logisch, en misschien hebben die kijkers dat er dus toch voor over.

@flettie: er is tot nu toe geen sprake van geweest dat je in de wei mag rijden, en persoonlijk zou ik daar helemaal niet blij mee zijn, want dan is die dus ook zo weg.

Jouw aanbod zou voor mij alleen interessant zijn voor een paard met pensioen en dan alleen nog als daar iig iets van schuilgelegenheid en altijd gezelschap bij hoorde. Als wedstrijdruiter vind ik het zeker niet geschikt (maar dat zal je doelgroep niet zijn) en als recreant zou ik toch afknappen op jouw houding, omdat je - terecht - zo op je privacy gesteld bent.

En het gaat me dus niet om het gebruik van die bak (al of niet met de schijnzekerheid van een omheining Lips are sealed, ) maar wel om het idee dat ik me niet erg welkom zou voelen.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:50

Lielle schreef:
lowara, wij geven aan wat wij als problemen zien en waarom we niet bij jou zouden willen staan. Dan kun je wel gaan verdedigen waarom je die regels zou gekozen hebt, maar dat hoeft helemaal niet, dat is je goed recht. Maar jouw vraag was of dit nu te duur was, het antwoord is nee, maar velen hier kunnen zich niet vinden in de regels en misschien denken jouw kijkers daar dus ook zo over. En dat je meer betaalt voor meer faciliteiten is logisch, en misschien hebben die kijkers dat er dus toch voor over.

@flettie: er is tot nu toe geen sprake van geweest dat je in de wei mag rijden, en persoonlijk zou ik daar helemaal niet blij mee zijn, want dan is die dus ook zo weg.

en als recreant zou ik toch afknappen op jouw houding, omdat je - terecht - zo op je privacy gesteld bent.

En het gaat me dus niet om het gebruik van die bak (al of niet met de schijnzekerheid van een omheining Lips are sealed, ) maar wel om het idee dat ik me niet erg welkom zou voelen.

je haalt me de woorden uit de mond....
ook ik zou me niet echt druk maken om het feit dat je de bak niet mag gebruiken, wel om de reden WAAROM dat niet mag. Na je eerste bericht gelezen te hebben dacht ik eigenlijk al gelijk dat je wel paarden wilde maar geen mensen op je erf.
Ik vind het persoonlijk ook erg leuk als mijn moeder eens komt kijken of me vriend, of mijn beste vriendin om te kijken hoe hij erbij staat. Dat je dat niet wil vind ik ergens wel logisch, maar ook heel onaantrekkelijk. Je bent op zoek naar 2 klanten, maar eer je met deze eisen er 1 gevonden hebt moet je nog een tweede vinden ook, en tot die tijd staat het paard dan alsnog alleen begrijp ik?

Ook zou ik het feit dat er geen stal is toch niet fijn vinden, gewoon alleen al in geval van nood, als je paardje ziek is ofzo...
Nee, ik klaag weleens over waar we nu staan maar daar voel ik me in ieder geval welkom Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 14:55

de wei is zojuist aan iemand verhuurd. zij heeft een fjord met artrose die alleen buitenritten mag rijden. dus voila, Cezanne heeft er vanaf 1 juni een maatje bij!
en heel misschien komt er ook een 2 jarige shetlander bij te staan, dus ook gezelschap aan elkaar.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:15

Ik denk dat dat inderdaad de beste weidemaatjes kunnen zijn.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:26

opala schreef:
Regels zijn er om duidelijkheid te scheppen. Kun je je er niet in vinden, dan is het einde verhaal. Op eigen terrein bepaal je zelf de regels, dan hebben anderen zich aan te passen.

Daar heb je gelijk in dat je op je eigen terrein je eigen regels bepaalt, maar daarom zijn er hier dus ook geen anderen Knipoog Ik vind de regels erg absurd maar dat is je goed recht want het is jouw terrein.

Koop idd een shet erbij voor die pony want een pony een half jaar alleen op het land zetten vind ik niet kunnen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:27

lowara schreef:
de wei is zojuist aan iemand verhuurd. zij heeft een fjord met artrose die alleen buitenritten mag rijden. dus voila, Cezanne heeft er vanaf 1 juni een maatje bij!
en heel misschien komt er ook een 2 jarige shetlander bij te staan, dus ook gezelschap aan elkaar.

Hey goed nieuws! Gelukkig maar en zo hoeft de pony niet alleen te staan.

Zo zie je maar weer.. voor ieder wat wils Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:53

Ik vind de prijs die je aanbied niet duur maar de sfeer die je uitstraalt niet al te vriendelijk, ik zou me niet welkom voelen bij jou met zoveel regels.

Ik sta nu op een prive stal waar elke avond en maandag en dinsdag en zaterdag overdag ook veel les wordt gegeven. we staan hier met 3 pension klanten en de rest zijn allemaal eigenpaarden. Als ze les geeft mag er 1 iemand bij inrijden al heb ik dat zolang ik er sta nu 1 jaar nog nooit gedaan. en ik vraag altijd even waneer ze overdag les geeft zodat ik daar rekening mee kan houden. ik neem ook geen horders mensen mee maar best af en toe wel iemand.

Ik vind dat als je iets te huur aanbied en je hebt een eigen bak waar geen gebruik van gemaakt mag worden nouja sporadisch zoals je zegt wat dus nooit zal gebeuren want het zal je nooit uitkomen.
Ze mogen wel de spullen in de zadel kamer leggen dan zal je ze toch echt vaker zien als je lief is dus meschien kan je maar beter niet verhuren zal iedereen zich beter bij voelen denk ik.

Ik bedoel het niet vervelend en je zal best aardig zijn maar zo kom je niet echt over.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:53

Fijn dat je iemand gevonden hebt.

Persoonlijk zou ik door alle "strikte" regels ook sneller geneigd zijn om het niet te doen.

Ze zeggen wel eens dat als je op je privacy gesteld bent je beter geen "pensionklanten" kan nemen.......

De prijs is redelijk. Ook al sta ik in de randstad met 2 paarden (+ onbeperkt hooi) voor minder Knipoog.

Het is natuurlijk heel fijn dat je eigen pony ook niet alleen staat, dat scheelt wat.

Wees alleen niet te bitchy, want zoals je de regels in je eerste mailtje stelt... krijg ik een beetje "onder de bank kruip" neigingen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:54

Nou nou wat een discussie. Dit is imo een tipisch voorbeeld dat laat zien dat je vanaf je cmputer niet kunt inschatten wat voor sfeer er hangt en om de sociale eigenschappen van personen in te kunnen schatten.
Ik ken de betreffende personen en ik kan jullie vertellen dat er helemaal niets verkeerd is met hun sociale eigenschappen.
Ik kan mij heel goed indenken dat je niet zit te wachten op hordes mensen om de deur. Misschien dat door de zinsopbouw en manier van uitleg van lowara jullie het idee krijgen dat het er daar heel bitchy aan toe gaat maar niks van al dat.
Ik ken geen socialere en warmere familie in de omgeving.

Fijn dat cezanne nu niet alleen staat en ik ben ervan overtuigd dat jullie elkaar zeker niet in de weg gaan lopen.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:27

Hermesdeux schreef:
Ik denk dat je je vooral moet richten op het weiden van jaarlingen en twenters ipv rijpaarden Knipoog

ik denk idd dat je je dan wat meer hieop moet gaan richting die hoeven geen gebruik te maken van jou faciliteiten en deze mensen zullen niet iedere dag iets met hun paard doen komen meestal even kijken of alles goed gaat voeren en zijn weer weg voor jou je privacy en voor een ander het paard lekker laten opgroeien in de weide

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 21:19

Citaat:
Ik vind dat als je iets te huur aanbied en je hebt een eigen bak waar geen gebruik van gemaakt mag worden nouja sporadisch zoals je zegt wat dus nooit zal gebeuren want het zal je nooit uitkomen.
Ze mogen wel de spullen in de zadel kamer leggen dan zal je ze toch echt vaker zien als je lief is dus meschien kan je maar beter niet verhuren zal iedereen zich beter bij voelen denk ik.

Ik bedoel het niet vervelend en je zal best aardig zijn maar zo kom je niet echt over

ik vind het erg knap dat je mij zo zonder mij te kennen kan inschatten?
sporadisch zegt al.. het mag af en toe wel, maar niet elke dag en altijd. om dan te zeggen dat er toch niets van terecht komt vind ik persoonlijk erg kort door de bocht en raar bevonden.

ik zal misschien af en toe dingen wat banketstaaf iger hebben neergezet dan het bedoel is, maar zoals je van alle bokkers al hoort die mij persoolijk kennen, wij zijn zeer sociaal, komen bij mensen ook zo over, en laten mensen alles behalve onwelkom voelen. ook bij flettie golden de meeste regels ( maar die had de bak erbij en een stal toendertijd) en ik heb niet het idee dat zij zich er ooit aan heeft gestoord.

ook hebben de meesten hier iets ermee dat de bak niet gebruikt mag worden, maar staat er ergens in de advertentie dat er een bak bij wordt verhuurd? nee!
ze kunnen best rijden, maar dan moeten ze een klein stukje lopen zodat ze een bak tergrootte van 3/4 rijbakken hebben met hindernissen etc.
mooier kun je het niet hebben hoor. en het is nog gratis ook.
ik ken zat mensen die geen bak hebben, en geen mogelijkheid hebben om in 1 te rijden. die mogelijkheid is hier wel aanwezig.

Ikzelf vind regels normaal, en heb hier niet 1X gezegd dat de eigenaar niet welkom is, dus hoe sommigen daaraan komen is mij een raadsel.
het enige dat wij niet willen is dat er hordes mensen (aanhang) steeds op ons erf komen, of dat zo'n eigenaar elke avond aan avond om 10 uur 1.5 uur komt klooien en doen omdat de hond hier aanslaat en niet stopt met blaffen.

Ook is ons erf niet groot, en als ik les ga geven, kan ik het niet veroorloven om een half uur te wachten tot zo iemand klaar is met poetsen etc. ik heb hier wel een bedrijf bij, en de leerlingen willen op hun eigen tijden rijden, en niet eerst 30 minuten wachten.

zijn dit zulke rare regels dan?

maar daarom mogen ze de ring wel gebruiken, degene die er nu komt mag het gerust gebruiken, en ook de bak gaat ze sporadisch gebruiken om te longeren om te kijken hoe het met de benen gaat. geen probleem hoor.

kijk, ik doe mensen een "plezier" met een goedkoop weiland die perfect onderhouden is en netjes omheind staat.
alle faciliteiten in de buurt op rijafstand. ik maak er geen complete pension stalling van, dat was van tevoren bekend Knipoog

maar goed, zo blijft er voor eeuwig een mening topic, en ikzelf ben nooit zo tactisch met schrijven zoals jullie al gemerkt hebben, dus ik laat het topic rusten, omdat de oplossing er fijn is voor Cezanne en voor ons en voor de nieuwe bewoner.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:23

Hmm, ik vind het niet eens zo erg, haar regels haar prijs ik vind dat ze gelijk heb, ik ben zelf ook zo, hou wel een beetje van gezelgschap maar zou het ook zo willen als ik er zou wonen.

sommige mensen zullen afknappen op je regels en zullen zich niet welkom vinden, omdat ze geen mensen mee mogen nemen, geen gebruik van de bak mogen maken enz. ik kan het best gegrijpen. maar ik vind het niet eens zo erg Haha!

als je hier woonden zou ik gelijk komen, met me shetlander en kocht ik er 1 bij. land dag en nacht op land, prima. bak heb ik toch niet nodig want heb geen plannen. alleen voor beleren met kar.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 21:30

we hebben nog 1 plekje vrij voor een shetlander Knipoog verhuis maar gezellig deze kant op Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:34

Lowara: de mensen gaan af op hetgeen jij schrijft en de manier waarop.
Jij vraagt om een mening en mensen geven die, op een eerlijke manier.
Als jij schijft dat er een bak is maar dat die niet gebruikt mag worden lijkt dat: "kijk eens wat ik heb en daar mag jij niet aankomen"
Jij had gister ook een oordeel over de huurder, anders had je dit topic niet geopend.... jij had verwacht dat de eerste de beste dolgelukkig zou zijn en gelijk zou toehappen.
Wat is het verschil?

en wanneer krijg ik mijn tipgeld Haha! Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 21:41

gnagna.. tipgeld? ik neem de volgende keer een lekkere doos koekjes mee bij de thee, is dat ook goed?

kijk, ik vind meningen ok, maar sommigen gaat van dingen uit die niet waar zijn, of die niet van belang zijn of nooit ter sprake komen.
het ging dus puur om de wei, en als dan sommigen het egoistisch etc vinden dat ik dan niet fulltime mijn bak etc ervoor uitleen, dan ehm.. schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat, en kan ik wat grof overkomen.
dat alles er bij mij verkeerd uitkomt is ondertussen wel duidelijk denk ik Knipoog ik ben meestal erg slecht in het verwoorden op internet als ik iets wil zeggen.
dus nee, ik ben geen harteloos iemand hoor, don't worrie allemaal Knipoog in real life ben ik best te pruimen Knipoog

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:40

Ik denk dat het komt omdat er toch iets van "liever niet" uitstraalt van jouw regels Knipoog Bij pensionpaarden horen nu eenmaal ook baasjes en die willen ook wel eens iemand mee kunnen nemen om maar een voorbeeld te noemen. Paarden alleen achter laten op de weide is ook geen goed plan, geen gebruik van jouw bak mogen maken terwijl hij er toch ligt vind ik ook een beetje raar enzenz. Ik zou mijn paard ook niet bij je neerzetten omdat ik het gevoel zou hebben niet welkom te zijn.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:52

Ik snap het probleem niet zo.
Ze biedt een stuk grond aan, thats it.
Mensen die volop trainen zijn daar aan het verkeerde adres.
Ik met mijn artrose paardje zou daar een prima plek hebben voor zeer weinig geld. Tegen bijbetaling regelen zij ook nog het voer. ideaal. Helaas geen stal voor het paardje, maar wellicht dat daar een oplossing ofzo voor kan zijn als de nood aan de man is....

Ik zou het wel weten hoor. Met mijn andere paard zou ik al niet reageren op de advertentie omdat ik verschillende faciliteiten wil en ik kan die niet bij lowara krijgen. Reageer ik wel op de advertentie en kom ik kijken en valt het tegen.. tja, voor een dubbeltje op de eerste rang noemen ze zoiets...

Regels, niets mis mee.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:32

Ik heb wel eens eerder bij mensen gestaan die erg gesteld waren op hun privacy e.d. en hoe warm en hartelijk je ook zegt te zijn, ik voel me er niet prettig bij als ik bij jou zou komen te staan.
Het is namelijk mijn paard en ik wil komen wanneer en hoe ik wil (okee behalve 'snachts) en ik wil lekker bezig zijn met mijn paard, plezier hebben en me ergens "thuis" voelen.
Ook al zou ik nauwelijks in de bak gaan rijden, als de bak er ligt "maar niet voor jou" en ik moet gaan leuren om bij een ander te mogen rijden nee dankje...
En 'onze' paarden gaan 'snachts naar binnen 'maar de jouwe niet want daar betaal je niet voor' zou ik ook niet zo'n prettig gevoel vinden.
Ik zou dus zelf liever kiezen voor een kaal weiland huren, geheel in eigen beheer (of met anderen samen) of gewoon meer betalen voor betere faciliteiten.
En dat is wat ik nu ook doe Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 09:26

Nicolletje schreef:
Ik heb wel eens eerder bij mensen gestaan die erg gesteld waren op hun privacy e.d. en hoe warm en hartelijk je ook zegt te zijn, ik voel me er niet prettig bij als ik bij jou zou komen te staan.
Het is namelijk mijn paard en ik wil komen wanneer en hoe ik wil (okee behalve 'snachts) en ik wil lekker bezig zijn met mijn paard, plezier hebben en me ergens "thuis" voelen.
Ook al zou ik nauwelijks in de bak gaan rijden, als de bak er ligt "maar niet voor jou" en ik moet gaan leuren om bij een ander te mogen rijden nee dankje...
En 'onze' paarden gaan 'snachts naar binnen 'maar de jouwe niet want daar betaal je niet voor' zou ik ook niet zo'n prettig gevoel vinden.
Ik zou dus zelf liever kiezen voor een kaal weiland huren, geheel in eigen beheer (of met anderen samen) of gewoon meer betalen voor betere faciliteiten.
En dat is wat ik nu ook doe Lachen

er...is... geen... stal...
alle 3 de stallen zijn in gebruik, dus waar zou ik dan 2 pension paarden neer moeten zetten? Clown
leuren bij een ander is er ook niet, want die bak is openbaar voor iedereen. Tong uitsteken
( oi, ik val in herhaling Knipoog )

we zijn er wel erg blij mee dat degene die we nu krijgen, ook een paardje heeft met iets aan de benen, omdat voor hun zoiets echt ideaal is. het is vaak te duur om zo'n paard op pension bij een "grote"stal te zetten, en zo'n beestje moet zoveel mogelijk/altijd buiten kunnen staan.
we kunnen in de toekomst heerlijk samen buitenritten rijden, en we hebben een maatje voor Cezanne. ik denk dat een betere klik dan dit voor ons niet te krijgen is Haha!
voor beide partijen ideaal!
Laatst bijgewerkt door Lowara op 13-05-05 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:35

Ik zie het probleem niet zo Lachen

Voor die dikke Haf van mij zou het een lekker plekje zijn, indien er een schuilstal zou zijn (ja, ik ben een muts Tong uitsteken). Maar voor m'n paard zou het geen optie zijn.

Hmmm, kan je die wei niet een stukje naar hier verhuizen? Tong uitsteken Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:45

Pension kun je het ook niet noemen want pension is met stal en gebruik van faciliteiten.
Jij verhuurd eigelijk gewoon je weiland en als extra voordeel heeft de eigenaar het persoonlijke toezicht van jullie.

Tja dan is 100 of 200 euro per 6 maand mischien niet duur. Maar idd ik denk alleen voor opfok van jong grut geschikt. Een pony met artrose het hele jaar door dag en nacht buiten Verward Verward kan ik niet echt geweldig vinden. En als ze in de koppel buiten staan maar tegen vijf of zes de koppel lostrekken en een deel naar binnen en de rest blijft buiten. Bovendien is een schuilstal wel aan te raden vooral in de winter.
De jonge dieren die swinters bij ons buiten blijven hebben een schuilstal, water dat niet bevriest, wil jij in de winter voor die 200 euro een paar keer per dag gaan drenken?

Verder de regels tja daar zou ik persoonlijk ook op afjknappen. Tuurlijk is het niet duur, maar je mag ook niks. Alleen in de bak als jij dat goedkeurd ( terwijl je toch rustig les kunt geven als er eentje bijrijd!) , tot 10 uur naar je paard , maximaal een persoon mee de rest moet buiten blijvewn.

Nu zal het allemaal niet zo zwart wit bedoeld worden als ik het schrijf maar toch het zijn wel je stalregels. Nu ken ik jullie als hele hartelijke mensen dus dit komt niet echt op me over al jullie. Aan de andere kant heb ik jullie al heeeeel lang niet meer gezien en de maatschappij verhard.

Ik snap echter niet waarom je uberhaupt verhuurd dan. Om het geld hoef je het niet te doen en gezien de regels ben je er ook niet erg blij mee.
Mag je overigens wel verhuren van die boer, sommige boeren doen er erg moelijk over.

Waar is overigens die rijhal en bak dan want als je de Martiniruiters bedoeld, daar moet je wel lid van zijn.