Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Re: Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:36

Mijn paard is op 2 mei 1998 geboren op stal Dunaji in een plaats in Letland die een moeilijke naam heeft Clown Op 28 augustus 2002 is hij ingeschreven bij het stamboek en was toen nog hengst. Wat er in de tussentijd met hem gebeurd is heb ik dus geen idee van. Sinds oktober 2002 is hij in Nederland en was toen ruin dus tussen 28 augustus en oktober is hij geruind. Ik geloof dat hij wel al in Letland in was gereden. Wij hebben hem gekocht van een man uit een plaats bij Barneveld, en hij had hem via kennissen in Duitsland uit Letland gehaald. Wij hebben hem gekocht op 30 december 2002. Die man zei dat hij parden uit Letland importeerde als hobby, maar hij is wel gewoon een handelaar omdat hij daarna nog veel meer paarden uit Letland heeft gehaald (hobby houd je lijkt mij wat kleinschaliger dan dat hij deed). We zijn nog wel eens langs geweest maar toen was hij op vakantie. En we hebben nog wel eens gemaild om te vertellen hoe het gaat en foto's erbij, maar daar reageerde hij niet op, dan niet dachten wij toen...
Vind het wel jammer dat ik verder niet weet wat er met hem is gebeurd en dat ik nooit veulenfoto's te zien zal krijgen (als die er al zijn), maarja, niks aan te doen. Beetje moeilijk achter te komen als je geen Lets spreekt Clown

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:09

Brubeck is op 3 augustus 1993 geboren in dezelfde gemeente waar ik woon. Toen hij drie werd hebben de vorige eigenaars hem ergens naar toe gedaan om zadelmak te maken en in te rijden. Experiment mislukt... terug naar de eigenaars waar ik ondertussen aan de slag kon als verzorger van hun pony's waaronder brube. Toen is het wel gelukt om hem in te rijden. Ik werd zijn vaste ruiter. In 1998 werd hij verkocht en mocht ik hem kopen van mijn ouders. En tot hiertoe is hij nog altijd van mij en zal hij voor nog geen miljoen euro weggaan.

Poker heb ik drie jaar geleden bij een handelaar in sportpaarden gekocht. Toen moest hij nog vier worden. Hij had hem een maand of vier denk ik . Van zijn voorgeschiedenis is niks bekend. Nu staat Pokertje te koop omdat...

.....ik deze week een 2 jarige hengst heb gekocht. Een heel goede afstamming (Nabab de reve). Pokertje is wat klein om verder te rijden in het LRV. Van xx(heeft nog geen naam) weet ik alleen dat hij moederloos is opgegroeid. Hij is geboren op 13 mei 2003. Het veulen was wat groot en er waren problemen bij het veulenen. De moeder is enkele uren erna gestorven. Het veulen hield er een liesbreuk aan over en werd meteen naar de kliniek in Merelbeke gebracht en geopereerd. Alles goed verlopen en een gezond hengstenveulen.
Gisteren was trouwens zijn laatste dag als hengst...
Ik hoop dat dit een heel goed paardje wordt.

En dan mijn laatste beestje.... Ginnie heb ik vorige zomer gekocht bij een handelaar in shetlanders in Stekene. Hij had Ginnie meegebracht uit Nederland in april 04 van een of andere paardenmarkt denk ik. Ze moest nog vijf worden. Geen papieren bij. Nu staat ze bij mijn vriend thuis en mag ze genieten van haar leventje als knuffelpony en grasmachine.

De enige paarden waarvan ik dus veel weet zijn Brubeck en mijn nu-dus-ruin van twee jaar. Van de vorige eigenaars van brubeck die hem als veulen op zijn honderd dagen kochten heb ik twee foto's van zijn mama gekregen. Bij zijn vorige eigenaars kom ik bijna nog wekelijks.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:15

Oeds is op 29 april 1988 geboren in Oosterwolde, gefokt door G. vd Horst.
Als veulen is ie verkocht aan M. Dijk die hem tot z'n 2 1/2 opfokte.
Helaas moesten hun hem wegens omstandigheden verkopen en toen kwam ie bij A. Frankena in Heeg terecht.
Toen is ie op 25 april 1992 opgenomen is het stamboek, dus goedgekeurd als dekhengst onder de naam Oeds 318 en stond ter dekking bij Hengstenhouderij de Rijnhof
Hij werd gereden door M. van Leeuwen-Maloney, waar ik sinds een jaar of 2 contact mee heb.
Toen is ie verhuisd naar Hengstenhouderij Tienkamp in Opheusden, waar ie niet zo'n fijn leven heeft gehad, schijnt.
Oeds was toen in bezit van P. Haytema in Heeg.
Daar werd ie gereden door A. Bruggink.
In die tijd is ie ook nog door iemand anders gereden en uitgebracht.
Tevens is ie aangespannen uitgebracht door de heer Haytema zelf.
In 1996 is Oeds afgekeurd op z'n afstammelingen en toen is ie in 1999 verkocht aan F. vd Plas in Veldhoven.
Hij kwam toen op Paardensportcentrum de Korze te staan, en toen ben ik hem gaan rijden.
Sinds 2002 is Oeds van mij!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:24

Ironique is gefokt door mevr. Sas-Litjens in Deest, als het goed is is ze via haar als 2 jarige verkocht op de Zuidlaardermarkt, waar de vorige eigenaar haar heeft gekocht. Als 6 jarige kwam ze bij mij en daar is ze 9 jaar later nog steeds Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:30

Lowara is geboren in West Engeland, en daar door een handelaar verkocht aan een Nederlandse Tinker handelaar Rudy Asbroek. Onderweg heeft ze nog een romantische date ergens gehad, want ze was drachtig toen ik haar kocht.
als 2.5 jarige kwam ze bij mij als ingereden Tinkertje (zadelmak en het kon bestuurd worden) Miranda Sauter heeft haar ingereden voor mij.
en daarna ging ze nooit meer weg Knipoog

Cezanne is geboren in 1989 op een manege van de fokker Brilman. eerste 2.5 jaar in de wei, toen ingereden door mijn instructrice Sandra en tot haar 4de lessen gelopen. toen is ze aan ons verkocht.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:46

Angeliek schreef:
Ik vond het wel leuk om te weten waar jouw paard gefokt is, zadelmak gemaakt is en al dat soort dingen...

Mijn paard is gefokt door L. hagelaars uit Sint Oedenrode,

Die fokker ken ik goed, Leo Hagelaars, is een collega van mijn broer.
Hij handelt in paarden, hobbymatig.
Heb je al contact met hem opgenomen? Zal hij zeker leuk vinden.
Hij komt tovallig morgen bij ons, op kraamvisite bij ons veulentje.
Ik zal eens even informeren of hij je paard nog kent.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:02

mijn vz pony is geboren op haflingerfokstal van de wortel
is daar volgens mij ook ingereden en is daarnaa naar iemand gegaan die ik laatst ontmoet heb maar ik de naam niet meer van weet
hij is getuigd door martin van de broek
even later is hij naar mmanege van meijl gegaan en toen hebben deze eigenaars hem gekocht.

(het is niet erg duidelijk maarja ik weet het niet allemaal precies)

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:16

Venus is in ourougwai(of hoe je dat ook schrijft Knipoog ) geboren en heeft daar een tijdje gestaan,is dan naar belgie gevlogen(met het vliegtuig Tong uitsteken ) en is bij iemand in brussel terecht gekomen die polopaarden had en die heeft (waarshijnlijk)polo met venus (hete toen nog Miss B) gereden.Op haar 8 is ze er mee gestopt, heeft een jaar op de wei gestaan en is toen aan de vorige eigenares verkocht,die heeft ze gehouden tot haar 12 jaar en dan heb ik ze gekregen Vork

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:18

Mijn jonge paardje is in 2001 geboren in Angeren,als veulen zijnde verkocht aan mensen die een sportpaard wilden hebben..die hebben hem in een stal gezet :-[ Waar ie maar een paar uurtjes per dag uitkwam..zo heeft ie 2 jaar gestaan,en luchtzuigen ontwikkeld heeft.Toen begon ie een aardige hengst te worden en werden die mensen bang voor hem..die gingen hem slaan en hij kwam z'n stal niet meer uit..Toen hebben ze godzijdank de hulp ingeroepen van De Balingehof..die hebben hem gekocht en gedragstherapie toegepast en hem laten castreren.En na 3 maanden daar heb ik hem gekocht.Nu staat ie lekker hier..iedere dag de hele dag buiten..ik heb hem beleerd en hij is al een paar keer mee op wedstrijd geweest.
M'n oude paard is gefokt door fam.Somers,veel weet ik er niet van {kocht haar toen ze 11 was} Als 5-jarige was ze M dressuur..toen is ze denk ik verkocht..en ik denk kreupel geworden..{vermoedens} Als 7 jarige heeft ze een veulen gehad..wat volgens mij allemaal niet zo prettig verlopen is..het is een wever ze heeft veel op stal gestaan..ze is panisch voor vrachtauto's en dikke mannen..ik kocht haar van een "soort: handelaar toen ze 11 was..die had haar toen een jaar en ze werdt toen door een meisje in de sport uitgebracht..ze had net de punten voor het M binnen..meer weet ik niet van de'r..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:29

Sinaedo is precies 6 jaar geleden (11-5-1999) geboren in Hilversum bij de fam. van Scharrenburg. Omdat t een hegstje was, werd ie verkocht. Het vrouwtje dat m kocht heeft m op t land gezet. Daar heeft diegene waar ik m van gekocht heb van gekocht toen ie 1,5 jaar oud was. Hij lag helemaal in de kreukels, en was bedoeld voor de slacht. Mirjam heeft altijd in m geloofd, en hem helemaal opgelapt. (osteopaat enzo) Hij is toen ie ruim 3 was ingereden, en wedstrijd klaar gemaakt. Toen raakte ze zwanger, en zou iemand anders hem gaan uitbrengen. Wat uiteindelijk ook niet door is gegaan. Toen kwam ik half december 2003 kijken en werd op slag verliefd. Dus vanaf die tijd heb ik hem. Ik heb hem nu dus 1,5 jaar. En hij gaat nooit meer weg! We zijn nu L1+5 dressuur. (15 wedstrijden) Het gaat dus lekker. Helaas had ie begin dit jaar een lichte peesblessure. Maar die is weer helemaal over en zaterdag (de 14e) starten we weer voor het eerst!
De fokkers heb ik ook gebeld. En ben er al verschillende keren geweest. Heel erg leuk. Hele aardige mensen, die gek zijn op hun paarden. Sinaedo's moeder staat er ook nog. Die is ondertussen 26 en nog lekker kwiek! Hij lijkt echt sprekend op haar. Zijn vader was ook van hun. Deze is helaas al overleden. (ik heb een register b paard)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:16

Darmorah is in 1990 geboren op Stal Romano in Bergen op Zoom, ze heeft daar 7 jaar gewoont en is daar voornamelijk gebruikt als fokmerrie (voor zo ver ik weet) daarna is ze verkocht naar andere mensen in Bergen op Zoom en deze zijn later verhuist naar Stavenissen op Tholen, zij hebben Darmoor beleerd en 1 veulen met haar gefokt, verder hebben ze haar voor de recreatie gebruikt en reden er wat kinderen op haar, hun hebben Darmoor 4 jaar gehad en van hun heb ik Darmoor gekocht, ik heb nu ook 4 jaar, ik heb haar ook puur voor de recreatie maar rij ook graag dressuur met haar, helaas zijn we nu al 10 maanden bezig met allerlei blessures maar we gaan vooruit en ik hoop binnen 1 maand weer wat te kunnen doen met haar.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:24

Melody is gefokt door Dhr. Storteboom ergens in Friesland geloof ik.
Is toen verkocht en zadelmak gemaakt door diegene, toen is ze naar een veiling gegaan en verder weet ik het niet, maar ik heb haar bij een handelaar gekocht in Drenthe. Ik denk dat die handelaar haar op de veiling gekocht heeft, maar ik weet het niet zeker. Ik heb dit trouwens ooit van iemand op bokt gehoord...Die zijn bij haar gaan kijken, toen ze nog bij de zadelmak maak persooon stond.. Maar ondertussen woont ze al weer 3 jaar bij mij Haha!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:08

Ik heb het bij al mijn paardjes gedaan en gespit todat ik alles boven water had.

nu heb ik een jaarling uit Duitsland die ik rechtstreeks van zijn fokster heb gekocht, tsja dus ouders zijn mij bekend en met fokster is een leuk vriendschappelijke band ontstaan.

maar ik wil graag alles weten als mogelijk! Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 22:36

Cute schreef:
Angeliek schreef:
Ik vond het wel leuk om te weten waar jouw paard gefokt is, zadelmak gemaakt is en al dat soort dingen...

Mijn paard is gefokt door L. hagelaars uit Sint Oedenrode,

Die fokker ken ik goed, Leo Hagelaars, is een collega van mijn broer.
Hij handelt in paarden, hobbymatig.
Heb je al contact met hem opgenomen? Zal hij zeker leuk vinden.
Hij komt tovallig morgen bij ons, op kraamvisite bij ons veulentje.
Ik zal eens even informeren of hij je paard nog kent.

Ja, ik heb hem al gebeld, vanmiddag Lachen
Hij vond het ook erg leuk dat ik belde, en komt gauw kijken met zijn vrouw. De stal waar Tornado staat is op de Son niuswijk in Son, dus dat is voor hem zeg maar 'Om de hoek'. Haha!

Ik had hem ook gevraagd of hij foto's had van Tornado als baby-paard, en hij zal kijken, en zal ze dan met zijn bezoekje meenemen.

Hij zei ook dat Torro na een paar maanden met zijn moeder is verkocht. Dus lang heeft ie em niet gehad...

Vraag maar of Torro nog broertjes of zusjes heeft Haha! Tong uitsteken

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:58

akyro is gefokt ergens in heibloem,
hans van de berg heeft hem toen als veulen gekocht
als potentiele dekhengst. hij heeft toen tot zn 3e op de
opfok gestaan. en is toen naar stal gekomen, hij is
volgens mij niet meer naar de keuring geweest,
maar gecastreerd en een paar dagen later stond hij bij ons Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:30

Bil is ge boren als Hilbrand in Renwoude.
Ze hebben hem gehouden want de fokker wilde hem voor de hengstenkeuring brengen.
Daar bleef hij te klein voor, dus is hij verkocht aan Rob d'Achard van Enschut, die Balmoral had, Bill zn vader. Die heeft hem in maart laten castreren, ze hebben er een paar x op gezeten en in juli heb ik hem gekocht als 3-jarige.
Ik heb nog wel contact met de fokker gehad, en zijn moeder gezien. Ik heb ook een paar foto's gekregen van Bill als veulen en jaarling

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:44

Banjer is 24-10-1996 geboren in Rijpwetering, bij De Ripse Ruiters.

Voor zover ik weet is ze daarna van een meisje geweest, die hebben haar ingereden, ze is als 3-jarige volgens mij als pensionpaard op een manege in HvH komen te staan, en degene van wie ze toen was heeft haar opnieuw ingereden.. er zijn daar heel veel mensen geweest bij haar, om haar misschien te kopen... en ongeveer oktober 2000 ben ik bij haar wezen kijken en heb haar gekocht... ze was toen net 4.

Dit alles weet ik niet 100% zeker, dus mocht iemand Banjer (Joria) kennen.... dan wil ik graag meer info.... Lachen

Misty4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:38

Ik weet helaas helemaal niks van mijn paardjes verleden... Ik heb wel gehoort van iemand bij ons op de manege dat ze vroeger onmogelijk was en alles sloopte en dat ze in de draverij heeft gelopen en is afgekeurd op haar rug verder weet ik niets...

Nagelbijten / Gniffelen Ja ik weet dat ze errug lief is!!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:57

Mijn paard is gefokt door zijn vorige eigenaar en ik heb hem op zijn 6e jaar overgekocht. Hij is nu 7.
Dus ik weet alles over zijn leventje. Lachen

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:34

Angeliek schreef:
Ja, ik heb hem al gebeld, vanmiddag Lachen
Hij vond het ook erg leuk dat ik belde, en komt gauw kijken met zijn vrouw. De stal waar Tornado staat is op de Son niuswijk in Son, dus dat is voor hem zeg maar 'Om de hoek'. Haha!

Ik had hem ook gevraagd of hij foto's had van Tornado als baby-paard, en hij zal kijken, en zal ze dan met zijn bezoekje meenemen.

Hij zei ook dat Torro na een paar maanden met zijn moeder is verkocht. Dus lang heeft ie em niet gehad...

Vraag maar of Torro nog broertjes of zusjes heeft Haha! Tong uitsteken

Leuk dat je hem gebelt hebt!
Leo heeft naar mijn weten maar 1 keer een veulen gefokt, dus bij hem zullen er wel geen broertjes en zusjes geboren zijn. Hij is een echte handelaar, dus de meeste paarden heeft hij inderdaad niet zo lang.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:01

Javelin is gefokt in Jubbega, daar heeft is hij een aantal jaar gestaan, daarna verkocht aan mensen in Een. Die hebben hem een half jaar gehad en toen hebben wij hem gekocht.

Zennadu en Ascari hebben we zelf gefokt. Een kennis van ons heeft een merrie waar wij bij mogen fokken, we mogen zelf de hengst etc uitzoeken en de rest word geregeld.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:25

Ik weet ook weinig van Evita, haar vorige eigenaresse heeft haar 9/10 jaar geleden gekocht bij een handelaar. Die handelaar had haar op de paardenmarkt gekocht van een man die met haar voor een karretje reed (als ik het goed heb). Ik weet alleen dat ze dus aangespannen is gereden (waarschijnlijk) en dat ze 1 of meerdere veulens heeft gehad.
5 jaar geleden hebben wij Evita gekocht, maar de vorige eigenaar staat nu met een ander paardje ook op dezelfde pensionstal dus die zie ik regelmatig.

(mocht iemand haar kennen? ze heette al Evita en het is een kleine haflinger. ze had op het moment dat ze bij de handelaar vandaan kwam hele rare geknipte stekels als manen en ook haar staart was erg raar geknipt.)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:49

Mijn merrie komt bij kloostra vandaan, en daarvoor? Alleen mijn paardje weet dat zelf, hoewel ik weet dat het er niet goed geweest is....

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:53

Mijn paardje is gefokt bij Mark Van Vaerenbergh in Denderhoutem.
Rik Van Vaerenberg (zijn zoon) heeft haar dan zadelmak gemaakt en opgeleerd. Ze heeft met hem ook haar eerste parcourervaring opgedaan en een stuk of 3 crossjes gelopen. Dan is ze bij mij gekomen en is hij er nog een jaar jonge paarden mee blijven crossen en ik af en toe beginnelingen en nu rij ik er al 3 jaar cross mee

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:19

Zoals me verteld is (of het waar is weet ik natuurlijk niet)
Komt Duncan uit Ierland, uit een grote wei met allemaal tinkers. Waar hij voor zijn vertrek per boot naar Nederland geruint is en waar zijn manen zijn kortgewiekt.
Hij kwam terecht bij Stoeterij Gadedijk, hun hebben dat toen nog 'wilde' paard getemd. (Kon nog niets, vast staan etc etc. kende hij niet). En hebben hem zadelmak gemaakt.
Toen heb ik hem als 3 jarige gekocht.

Hij heeft het in ieder geval niet leuk gehad, hij was erg bang. Vooral als het ging om zijn benen. Het zadel is ook op zijn rug gegooit (hij is ondanks alle liefde en voorzichtigheid nog steeds wat terughoudend wat betreft het zadel). Ook was hij erg mager en vol met wondjes.

Nu is hij nog steeds in de leer (alles rustig aan). En ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen Lachen