Familie of ouders die ook paardrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Familie of ouders die ook paardrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:26

Mijn zus heeft nu 3 lessen achter de rug en ik ben super trots! Zie ook de link in mijn onderschrift Knipoog Verder heb ik nog een nichtje die ooit paardgereden heeft maar voor de rest ben ik de enige paardengek in de familie...

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:30

Wij zijn zo'n 18 jaar geleden met z'n allen begonnen.
Mijn moeder rijdt nu nog recreatie.
Ik heb sinds 4,5 jaar een eigen paard en heb als hoofdtact dressuren. (Ivm blessure van paard en zwangerschap kan het nu even niet, maar zodra het weer kan gaan we Mdressuur starten.) Verder neem ik mijn paard ook erg graag mee voor een buitenrit. Daarnaast volgen we ook nog springlessen.
Mijn zusje (muiltje hier op Bokt) is inmiddels werkzaam als zelfstandige in de paardensport. Ik krijg ook les van mijn zusje Lachen

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:24

Mijn zusje (Talietjuh) op bokt heeft 2 pony's en mn vader heeft 5 lessen gehad wat hij erg leuk vond. Mn moeder is als de dood voor paarden!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:25

Mijn vader ment Lachen Dus hij heeft zelf ook een aantal paarden, met die van mij erbij, 9. Ik dnek dat als mijn vader neit i de paarden zat, ik ook mijn paardjes niet had gehad. Hij ment vooral recreatief, en heus wat wedstrijden bij zijn club.

Mijn moeder is bang van paarden Haha!

Maar ik heb nog 2 tantes die ook paardrijden, een op een paard van mijn vader, de ander op de manege (nog niet zo lang) Ook recreatief. Ook mijn nichtje rijd paard, en haar zus hobbelt wel eens mee. Zij hebben ook hun eigen shet, bij mijn vader staan.

Mijn vaders vriendin, heeft ook altijd paardgereden, maar nu niet veel meer. Ze reed toen ook wel wedstrjiden, maar verder weet ik niet.

Meer famillie die rijd heb ik niet Knipoog

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:00

Mijn zus en zusje (zazoutje) rijden ook paard. En ik sta sinds 9 maanden gezellig bij mijn zus op stal, dus we gaan soms samen rijden is wel gezellig.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:02

Uhm nou, mijn mama, papa, stiefzus, tante... Dat was het wel geloof ik Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:37

Mijn moeder heeft vroeger 2 paarden gehad,
en op de stal waar mijn paard nu staat heeft ze 2 paarden verzorgd..
toen ik daar kwam is ze mijn verzorger geworden !
ze rijdt 2 keer in de week op mijn paard,
als ik niet kan doet zij mijn paard,
ideaal je moeder als verzorger Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:58

Mijn moeder rijd zowat haar hele leven paard Tong uitsteken en ze heeft bijna altijd wel paarden voor andere mensen gereden.
Op dit moment heeft ze een IJslandse merrie.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:15

Mijn zusje kan rijden, maar niet zo goed. We hebben wel eens een buitenritje samen gemaakt met een hele makke pony voor haar.
En ze luistert nog steeds naar m'n paardenbelevenissen.
Mijn vader heeft een jaartje ofzo gereden, maar toen was hij te groot voor de pony's en met de paarden kon hij niet overweg
(Hij is, als ik het goed begrepen heb, eens aan een boomtak blijven hangen) daarna was voor hen de lol over.
Mijn opa en oma hebben vroeger met mijn moeder en tante veel buitenritten gemaakt.
Helaas heb ik nu een stiefmoeder die niet zo van huisdieren houdt, soms erg lastig.
En ik moet mijn nichtje niet vergeten, die heeft een eigen paard en zit hier ook op bokt.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:17

Owja mijn oma heeft ook gereden en mijn beide tantes(van mijn moeders kant) En 2 nichtjes van mij. Een heeft een eigen paard en de ander een verzorgpony en rijd op een Fjordenmanege haha geweldig Haha!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 00:43

In mijn familie rijd verder alleen mijn zus en die is pasgeleden weer begonnen na er jaren uit te zijn geweest.
Mijn vader zei altijd dat hij er wel eventjes op zou stappen maar zodra je dan met een paard in de buurt kwam was opeens zijn 'grote mond' verdwenen en mijn moeder vind ze wel leuk maar vanaf afstand want ze is er een beetje bang voor.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 07:51

oh dus er is nog wel wat familie meestal dat rijdt. Haha!
maar net als wat judith_slu zegt,dat als je ouders geen paarden hadden gehad,dat je dan zelf ook niet had gereden...volgens mij klopt dat aardig Bloos alleen dan had de toekomst er ook heel anders uitgezien,en had je misshcien ook wel niet op bokt gezeten Tong uitsteken
maar ik ben toch wel blij hoe mijn toekomst nu is hoor Lachen

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:06

meiske16 schreef:
maar net als wat judith_slu zegt,dat als je ouders geen paarden hadden gehad,dat je dan zelf ook niet had gereden...volgens mij klopt dat aardig Bloos alleen dan had de toekomst er ook heel anders uitgezien,en had je misshcien ook wel niet op bokt gezeten Tong uitsteken

nee anders had ik niet op bokt gezeten, Wie weet wat ik dan voor sport deed, misschien wel ballet ofzo Haha! haha niks voor mij Go jij! Go jij!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:22

- Mijn vader rijd sinds een jaar of 5. Hij is 'gewoon 'recreatie ruiter. Zelf ben ik wel wedstrijdruiter

- Mijn zusje rijd recreatie

- Mijn 1e tante : verzorgd al een aantal jaar een paard. Haar dochter rijd daar ook een pony

- Mijn andere tante reed eerst ook, maar is hier wéér mee gestopt.

Ik geloof dat dat het was Clown

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:47

Nee, helaas, een nicht van me rijd paard, maar daar heb ik niet zoveel contact mee, ik zie haar 1 keer per jaar een weekend Lachen.
Een tante van me heeft lang lang geleden ook een pony gehad, maar toen hebben ze er nooit aan gedacht dat je er ook op kon rijden, die was voor de fok Knipoog.
Mn zusje heeft ook een tijdje gereden, maar toen ik steeds een groep hoger mocht en zij een groep lager is ze er maar vanaf gegaan Lachen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:57

meiske16 schreef:

Ik kan me hier niet in vinden. Mijn zus en ik hebben onze ouders echt over moeten halen om een pony te kopen, nadat we een jaar een verzorgpony(van m'n oom..) hadden gehad.
Omdat mijn zus en ik zo fanatiek waren en er altijd goed op pasten, hebben we toen onze eerste eigen pony gekregen. Dit is alleen maar gegroeid en gelukkig zit m'n vader er nu ook wat meer in.
Ik ben dus absoluut nooit gepushed oid, ik ben puur door eigen nieuwschierigheid in de paarden gerold. Waar ik eigenlijk best wel blij om ben. Je ziet zoveel kinderen van ouders die gewoon ermee opgegroeid zijn en niet er voor hebben hoeven te vechten. Natuurlijk zou ik het super vinden wanneer ik kon kiezen uit allemaal pony's/paarden die al (inter)nationale ervaring hebben) en gekleed in de duurste outfits elke week met de vrachtwagen op wedstrijd ging. Maar nu kan ik trots op mijn prestaties zijn en dat vind ik nog belangrijker. Ik denk dan ook, wanneer je er zelf voor hebt moeten vechten, dat je mentaal veel sterker bent en meer kunt en zult bereiken in de paardensport.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:13

Het begon vroeger in de oorlog............. Tong uitsteken toen mn opa bij de kavelarie zat, (de vader van mn pa)

Mijn moeder heeft tot dr 19e paard gereden en is toen ze met mn pa ging samenwonen gestopt.

Mijn nichtje mocht eindelijk op paardrijden toen ze 8 jaar was, dus gelukkig ik eindelijk ook Knipoog
Een jaar later zat mn broer ook op paardrijden, maar hield het al vrij snel bij voetballen Verward

Mijn opa heeft tot aan zn dood vol passie over de paarden van vroeguah verteld Gaaaap, mijn ma had het altijd over verantwoord paardrijden >;) en mn broer vond het eigenlijk maar stomme knollen, mijn nicht is druk met dr nieuwe huis/vriend/werk /uitgaan enz enz en ik rijd na ruim 16 jaar nog vrolijk rond Clown

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:20

M'n vader heeft toen die klein was wel af en toe zo eens gereden, z'n vader was hoefsmid en dan kwam dat zo Clown

M'n nicht heeft een eigen paard, en verder niemand in de familie.
Lachen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:27

mijn moeder heeft vroeger dr eigen paard gehad en heel dr jeugd paard gereden...
Daarna nooit meer nadat haar paard aan een hersentumor is overleden(ingeslapen).

Maar morgen zet ik haar op een paard, voor moederdag Haha!

en mijn zusje probeer ik er ook op te krijgen... Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:04

Mijn moeder heeft 20 jaar terug gereden en af en toe jut ik haar wel eens op om een paar lessen te nemen, maar ze durft niet meer! Verder rijd mijn jongste zusje ook alweer een paar jaar. Lachen Mijn nichtjes zijn ook helemaal gek van paarden maar mogen niet op rijles vanwege de kosten..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:09

mijn moeder is als de dood voor paarden en gruwelt bij de gedachte dat ik een paard wil kopen (gaat nu gauw gebeuren dus die zit al in de stress Clown). Mijn vader vind het wel leuke dieren, misschien dat ik hem wel eens zo ver krijg dat hij m'n paard eens uit wilt stappen, maar meer verwachtingen heb ik er echt niet van. Het zijn gewoon geen paardenliefhebbers.
Mijn zus heeft jaren paard gereden, maar is nu opeens minder geinteresseerd, maar ze zal vast wel eens om mijn paard willen rijden, al wilt ze er zelf geen meer hebben (vroeger waren we van plan om samen een paard te nemen, maar ik ben de enige die dat nog wilt).
Verder heb ik nog een nichtje die paardrijdt en ook binnen enkele jaren wel een eigen paard wilt, een neefje heeft ook een paar jaar gereden, maar is nu meer bezig met meisjes Clown
Oh ja er is ook nog een tante aan de andere kant van de familie die ook paardgereden heeft... jaren geleden.

Al met al kom ik niet uit een paardenfamilie...

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:49

Mijn ouders reden vroeger al,en 15 jaar geleden hebben we ons eerste paardje aangeschaft.Mjn zusje rijd ook en ik ook alleen staat dat op een laag pitje.Mijn oudste zoontje van 4 jaar heeft nu ook zijn eigen shet.We rijden allemaal recreatief ook aangespannen,en mijn zusje wil geloof ik af en toe een wedstrijd gaan rijden en op dit moment hebben we zelf met de shet mee geteld 4 paardjes staan.

Mvanlenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:06

Ehm Marije was t geloof ik... Je ziet zoveel kinderen van ouders die gewoon ermee opgegroeid zijn en niet er voor hebben hoeven te vechten.

Dat is dus echt niet zo!!! Mijn opa had dan wel een handelsstal maar hij is al overleden toen ik 8 was en heb toen echt wel moeten vechtten tegen mn familie en ouders zodat ik mijn eigen pony mocht houden die toen dus wel verkocht is. Heb daarna nooit meer een eigen pony gehad en altijd maar moeten vechtten voor een plekje om te rijden ondanks dat er nog een aantal paarden en pony's bij mn oma in pension stonden! En zelf nu rij ik nog niet mn eigen Epony maar die van mn oma omdat niemand anders haar wil rijden vanwege haar astma (als ze dit niet had gehad was ze ook allang verkocht!)

groetjes

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:11

Mijn zus rijd ook paard, gewoon voor de lol in de manege lesjes

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 10:52

marije1987 schreef:
meiske16 schreef:

Ik kan me hier niet in vinden. Mijn zus en ik hebben onze ouders echt over moeten halen om een pony te kopen, nadat we een jaar een verzorgpony(van m'n oom..) hadden gehad.
Omdat mijn zus en ik zo fanatiek waren en er altijd goed op pasten, hebben we toen onze eerste eigen pony gekregen. Dit is alleen maar gegroeid en gelukkig zit m'n vader er nu ook wat meer in.
Ik ben dus absoluut nooit gepushed oid, ik ben puur door eigen nieuwschierigheid in de paarden gerold. Waar ik eigenlijk best wel blij om ben. Je ziet zoveel kinderen van ouders die gewoon ermee opgegroeid zijn en niet er voor hebben hoeven te vechten. Natuurlijk zou ik het super vinden wanneer ik kon kiezen uit allemaal pony's/paarden die al (inter)nationale ervaring hebben) en gekleed in de duurste outfits elke week met de vrachtwagen op wedstrijd ging. Maar nu kan ik trots op mijn prestaties zijn en dat vind ik nog belangrijker. Ik denk dan ook, wanneer je er zelf voor hebt moeten vechten, dat je mentaal veel sterker bent en meer kunt en zult bereiken in de paardensport.

hier wil ik dan weer op terug komen. kijk mijn ouders zaten allebei in de paardensport en fanatiek ook. Ik ben er mee opgegroeid en dus ook de paardensport ingerold,maar dat wil niet zeggen dat ik met een vrachtwagen aan kom,dure sportpaarden/ponys heb en de duurste kleding neej absoluut niet. We houden het hier gewoon lekker kleinschalig en hebben het normaal net als de meeste anderen!!!