xx_Irisje schreef:<quote ikke>
Juist met die noodsprongen kunnen ze met die bescherming overal achter blijven haken. Wat denk je dat er gebeurt als een beschermer achter een sluiting of zo blijft hangen.
?
<quote>
wat gebeurt er als je geen bescherming om hebt en z blijven dan haken

Haar punt was juist dat je met bescherming kans heb dat ze MET DE BESCHERMING ergens achter blijven haken. Zonder bescherming hebje daar dus geen last van.
Ik heb nog nooit bescherming in de trailer gehad. Niet bij de franse ponys (die hadden zelfs niet eens een tussenschot, trailer stamde nog uit de oertijd) Die werden zoiezo op een gevaarlijke manier vervoert, Los in de trailer (haken waren er niet) met zn tweeen zonder tussenschot, en dus zonder bescherming. De eigenaar deed dat al 40 jaar zo, en het was nog nooit mis gegaan.. best een mannetje met geluk dacht ik zo. Uitladen was altijd erg leuk, klep open en kijken welke pony het eerste naar buiten komt, en dan heel gauw zorgen dat je die pony vast hebt.
Mijn eigen pony heb ik vorige week naar haar nieuwe stal gebracht, in een 1 paardstrailer, maar ook zonder bescherming (25 minuten rijden). Wel vast en voor de zekerheid de staartbalk er ook maar achter, en het was gelukkig goed gegaan. Bescherming kent ze niet en dan zou ze echt niet zo rustig hebben gestaan. Mjaw nu ik mijn eigenpaard heb wil ik haar toch zo veilig mogelijk vervoeren, dus volgende keer komen er springschoenen 'just to be sure'.
Maar volgens mij is het belangrijkste de rijstijl van de chauffeur. Want een paard staat heel onatuurlijk op zown trailer, hij ziet niet waar je heen gaat en kan zich pas aanpassen als hij de 'g force' voelt. Probeer jij maar is te blijven staan -zonder te leunen- op een aanhang kar met je ogen dicht. Wedden dat je zo op je kont ligt?:P Zelfs als je zit is het nog lastig om je zelf rechtop te houden