transport beschermers noodzakelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: transport beschermers noodzakelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:41

xx_Irisje schreef:
ikke schreef:
Juist met die noodsprongen kunnen ze met die bescherming overal achter blijven haken. Wat denk je dat er gebeurt als een beschermer achter een sluiting of zo blijft hangen.
?

wat gebeurt er als je geen bescherming om hebt en z blijven dan haken Slapen

Klein wondje of zo? (als ze er al iets aan over houden)
Wat denk je dat er gebeurt als zo'n beschermer over het been openscheurt? Meestal is het niet van dat onschuldige zachte materiaal. Wel eens aan de rand van een klittebandstrook gevoeld?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:56

xx_Irisje schreef:
ikke schreef:
Juist met die noodsprongen kunnen ze met die bescherming overal achter blijven haken. Wat denk je dat er gebeurt als een beschermer achter een sluiting of zo blijft hangen.
?

Haar punt was juist dat je met bescherming kans heb dat ze MET DE BESCHERMING ergens achter blijven haken. Zonder bescherming hebje daar dus geen last van.

Ik heb nog nooit bescherming in de trailer gehad. Niet bij de franse ponys (die hadden zelfs niet eens een tussenschot, trailer stamde nog uit de oertijd) Die werden zoiezo op een gevaarlijke manier vervoert, Los in de trailer (haken waren er niet) met zn tweeen zonder tussenschot, en dus zonder bescherming. De eigenaar deed dat al 40 jaar zo, en het was nog nooit mis gegaan.. best een mannetje met geluk dacht ik zo. Uitladen was altijd erg leuk, klep open en kijken welke pony het eerste naar buiten komt, en dan heel gauw zorgen dat je die pony vast hebt.
Mijn eigen pony heb ik vorige week naar haar nieuwe stal gebracht, in een 1 paardstrailer, maar ook zonder bescherming (25 minuten rijden). Wel vast en voor de zekerheid de staartbalk er ook maar achter, en het was gelukkig goed gegaan. Bescherming kent ze niet en dan zou ze echt niet zo rustig hebben gestaan. Mjaw nu ik mijn eigenpaard heb wil ik haar toch zo veilig mogelijk vervoeren, dus volgende keer komen er springschoenen 'just to be sure'.

Maar volgens mij is het belangrijkste de rijstijl van de chauffeur. Want een paard staat heel onatuurlijk op zown trailer, hij ziet niet waar je heen gaat en kan zich pas aanpassen als hij de 'g force' voelt. Probeer jij maar is te blijven staan -zonder te leunen- op een aanhang kar met je ogen dicht. Wedden dat je zo op je kont ligt?:P Zelfs als je zit is het nog lastig om je zelf rechtop te houden

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:10

Mijn paarden gaan ook nooit de trailer op zonder bescherming. Heb al genoeg paarden gezien die beenwonden hebben opgelopen doordat ze geen bescherming om hadden. Geef liever mijn geld uit aan een paar goede beenbeschermers dan aan de DA.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:09

Eigenlijk ga ik met veel van jullie mee. Bij mij hangt het heel erg van het paard af. Één van onze paarden moet altijd hoge transporters om hebben anders weet je zeker dat ze met wonden op haar hakken de trailer af komt. Een ander hebben we altijd lage om, omdat je anders zeker weet dat hij zijn achter benen open haalt. Hij heeft dan ook slidingijzers, dus met langere uitsteeksels aan het eind. Weer een ander paard hebben we eigenlijk nooit transporters om. En hij komt nooit met wondjes van de trailer af.

Peesbeschermers enzo doe ik alleen voor kleine eindjes, deze zitten vaak strakker en mijn ervaring is dat het onder de transportbeschermers niet zo warm wordt als bij peesjes.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:46

die van mij krijgt dus echt wel altijd zn steunkousen aan Vork
hij moet er alleen vantevoren even mee hebben rondgelopen, anders staat ie te huppelen in de trailer Knipoog

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 05:36

Ik doe haar meestal voor en achter 3-in-1 beschermers om. Zit goed om het been heen.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 07:15

Transport beschermers lijkt mij geen goed idee bij NIels. Die word er helemaal gek van.
Wondjes heeft hij zowieso vaak, hij weeft heel erg op stal en krijgt nogal vaak beenwondjes. Ach gut

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 09:15

Toydoll schreef:
xx_Irisje schreef:
<quote ikke>
?
<quote>

Haar punt was juist dat je met bescherming kans heb dat ze MET DE BESCHERMING ergens achter blijven haken. Zonder bescherming hebje daar dus geen last van.

Ik heb nog nooit bescherming in de trailer gehad. Niet bij de franse ponys (die hadden zelfs niet eens een tussenschot, trailer stamde nog uit de oertijd) Die werden zoiezo op een gevaarlijke manier vervoert, Los in de trailer (haken waren er niet) met zn tweeen zonder tussenschot, en dus zonder bescherming. De eigenaar deed dat al 40 jaar zo, en het was nog nooit mis gegaan.. best een mannetje met geluk dacht ik zo. Uitladen was altijd erg leuk, klep open en kijken welke pony het eerste naar buiten komt, en dan heel gauw zorgen dat je die pony vast hebt.
Mijn eigen pony heb ik vorige week naar haar nieuwe stal gebracht, in een 1 paardstrailer, maar ook zonder bescherming (25 minuten rijden). Wel vast en voor de zekerheid de staartbalk er ook maar achter, en het was gelukkig goed gegaan. Bescherming kent ze niet en dan zou ze echt niet zo rustig hebben gestaan. Mjaw nu ik mijn eigenpaard heb wil ik haar toch zo veilig mogelijk vervoeren, dus volgende keer komen er springschoenen 'just to be sure'.

Maar volgens mij is het belangrijkste de rijstijl van de chauffeur. Want een paard staat heel onatuurlijk op zown trailer, hij ziet niet waar je heen gaat en kan zich pas aanpassen als hij de 'g force' voelt. Probeer jij maar is te blijven staan -zonder te leunen- op een aanhang kar met je ogen dicht. Wedden dat je zo op je kont ligt?:P Zelfs als je zit is het nog lastig om je zelf rechtop te houden

Ik rijdt al 15 jaar paarden met mijn vrachtwagen en alles wat je meer doet dan het paard los en bloot op de wagen geeft problemen. Het enigste wat ik doe is vastzetten als ze lopen te klieren, maar ook dat liever niet. Paarden zijn gevoelig voor de "G-force" en kunnen daar heel goed mee omgaan, als je ze tenminste de kans geeft daarop te reageren (lees: beheerst rijden).
Ander voordeel van de vrachtwagen is dat je schijt kunt hebben aan de hele wereld. Als ik zie dat iemand van plan is mij in te halen, terwijl dat voor mij alleen maar problemen oplevert, dan gaat de wagen botweg naar links, waar die k*t met z'n auto blijft is niet mijn probleem. Mensen zijn erg zuinig op hun blik, dus die proberen heus niet 4 ton oude Mercedes van de weg te rijden.

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:58

ik ga met extra dikke onderbandages, die ik laat uitsteken aan de onderkant, en achter ook aan de bovenkant. en dan reisbandages omdoen. verder heeft ze een deken op, een een alster die niet schuurt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:18

Ik was toch enorm blij dat mijn pony 2 weken geleden zijn transport bescherming aan had. Pony lief viel in de trailer, en op een vuile transportbeschermer na (lees eentje die vol stro hing Clown), en een klein schuurwondje langs zijn oogje niets aan de hand! Ik denk dat het er zonder toch wat minder goed had uitgezien Dus. Dat kleine wondje wat jij zegt. Hmm, schuur een keer met je arm mét mouw ergens langs en zonder. Wat doet het minste pijn?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:20

De mijne kan d'r evenwicht nog niet goed houden in de trailer, is dus ook al een keer onderuit gegaan, ze had toen lage transportbeschermers om, maar juist door die ondingen kon ze niet goed opstaan....
Ik geef dus de voorkeur aan peesbeschermers (voor en achter) em t springschoenen (voor en achter).
Ik doe hem iig wel iets om, want als ze een keer langs de klep stapt heeft ze d'r been zo open liggen.