hoe kom ik snel aan een eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hester

Re: hoe kom ik snel aan een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:35

PolitieTed schreef:
Op zich wel een goede tip, maar hou je dan wel rekening met
alle
onkosten?

Daarom moet je er ook 50 euro bij optellen. Hoefsmid is (meestal) niet elke maand, ontwormen ook niet. En de hoefsmid hoeft geen honderden euro's te kosten. Enten is 2x per jaar.

Maar kusj is nu wel erg stil... Wordt 150 euro per maand wegleggen toch wat lastig?

Overigens, als je eenmaal genoeg geld hebt om 'n leuk beestje te kopen, kun je lekker rustig op zoek gaan naar dat beestje dat goed bij je past. In de tijd die daardoor in beslag wordt genomen, kun je een "trustfund" opbouwen, voor die plotselinge ziekte. Wat brechje zegt, over het vaste bedrag per paard wegzetten. Het geld zal niet elke maand opgaan aan 't paard, maar er komt 'n maand dat je meer nodig hebt dan normaal. Dan kun je de oude 'reserves' nog aanspreken.

Trouwens, ik heb het zelf ook gedaan. Op m'n 17e een pony gekocht. M'n ouders weigerden elke steun, omdat ze er eigelijk op tegen waren. Ik heb 'm twee maanden gehad. En nu, twee jaar later, slaap ik nog steeds niet goed. Nachtmerries over de gekste dingen. En ik heb 'n jaar lang met 'n veel te hoge bloeddruk gelopen. De schulden waren redelijk snel afgelost, maar de emotionele barrieres... Ik denk niet dat ik daar ooit nog overheen zal komen.
Misschien als ik 'm terug kan kopen, ooit. Maar dat doe ik alleen als ik twee paarden kan onderhouden. Want dan wil ik dat ponytje als gezelschappertje.
Dus, kusj, bokt reageert niet onterecht zo "dat moet je niet doen". "Wij" weten wat ervan kan komen. Mijn geval is misschien extreem, maar waarom zou het jou niet overkomen? Ik had niet meer geld om mee te beginnen, maar met m'n baan kon ik 't ponytje makkelijk onderhouden.
Alleen... Zoals hierboven al gezegd is, het blijft een risico dat ie ziek wordt. En er was echt no way dat ik een financiele buffer op kon bouwen. Daar bleef gewoon niet genoeg voor over.

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:02

ik wacht nog steeds op de goude tip Knipoog
dan kan ik een heel lief droompaardje kopen,
maar nu werken mijn ouders niet mee Verdrietig
en is het dag britt...

dus kom maar op met die tip!

Prulleke

Re: help me alsjeblieft! spoed!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:27

.
, Ylana: maar wie ben jij dan??!!

Ik ben gewoon een simpele ziel met een alles overheersende liefde voor paarden.

Ylana: Er is op bokt ook een sex topic als ik het goed heb,

K'heb geen flauw idee want dit soort topics interesseert mij niet.
Enne...bij deze....het spijt mij als ik je beledigd heb. Dit was niet mijn bedoeling. Ik las jouw onderschrift voor het eerst en ik vond het gewoon raar staan. En ook ik ben vrij om te reageren op alles wat ik hier op Bokt lees.

Kusj....sorry dat dit er ff tussendoor komt. Ik heb gezien dat je heel veel tips hebt gekregen van de anderen en ik wens je heel veel succes met het sparen voor je eigen paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:39

maartjevO schreef:
ik wacht nog steeds op de goude tip Knipoog
dan kan ik een heel lief droompaardje kopen,
maar nu werken mijn ouders niet mee Verdrietig
en is het dag britt...

dus kom maar op met die tip!

Ik vind de gouden tip hierboven eigenlijk wel gegeven Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:48

Het is op je 15e niet echt verstandig om een paard te kopen. Want je kunt het niet betalen. Ik heb het geluk dat ik ouders heb die mee willen betalen anders had ik nu geen paardje gehad. Ik zou eerst een tijdje gewoon een leuke verzorgpaard zoeken en dat kost weinig tot geen geld en je hebt er net zoveel plezier van! Haha!

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:26

Citaat:
Ik vind de gouden tip hierboven eigenlijk wel gegeven

jammer, heb ik niks aan Vork
Maar was sarcatisch...ik wacht wel gewoon een paar jaar en dan koop ik Brittje zelf Haha!