stalling in limburg!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Re: stalling in limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:36

Dyyy schreef:
Ziet er idd erg mooi uit in Einighausen.. De rijhal lijkt idd erg groot..

Hei daar zijn mensen van "mijn" stal ook naartoe verhuisd, eentje is weer terug gekomen. Ik geloof niet dat die echt tevreden was over de stalling. Ik hoorde ook dat de binnenbak niet zo heel groot is. Volgens mij staat de ander er wel nog. Ik hoop in ieder geval dat ze het er naar haar zin heeft. Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:04

ik weet wie je bedoeld, dat is ongeveer een half jaar terug, toch?

Er waren toen wat problemen met het stro, van erg slechte kwaliteit, met vaak schimmel ertussen (dat werd wel apart gelegd, maar toch) en er werd toen erg slecht opgestrooid (nu nog af en toe) en veel paarden aten 's ochtens alle stro op en stonden dan de rest van de dag op de beton.

Daar waren echt heel veel klachten over, niemand was het er mee eens, en we deden ook zelf gewoon stiekem extra opstrooien enzo.

Dat meisje heeft hierover toen blijkbaar ruzie gekregen met de staleigenaar en is toen vertrokken.

Later hebben we het hier eens over gehad, en laten merken dat we genoeg betalen voor een goeie verzorging en inmiddels is het allemaal stukken beter en staan de paarden toch ruimer op stro en is het stro ook een stuk beter.

Het andere meisje staat er wel nog ja, ik zie haar niet zo vaak, maar volgens mij heeft ze het wel naar haar zin hier Lachen

zoeffiej, sta jij ook in Sittard bij de collenberg? Ik kan me herinneren dat dat meisje daarheen wilde gaan, of zit ik dan weer aan iemand anders te denken Tong uitsteken
Ik ben daar ook gaan kijken voor een stalling, goedkoop, maar ik vond de bak er ook erg klein, die van ons is toch net wat groter.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:20

Hei mystic tinker ik heb je maar effe een pb gestuurd, anders wordt het denk ik zo off-topic

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:49

zoefie schreef:
Hei mystic tinker ik heb je maar effe een pb gestuurd, anders wordt het denk ik zo off-topic

Dat is het toch al Haha! Schijnheilig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:06

adnil schreef:
Dat is het toch al Haha! Schijnheilig

Neuhhh Schijnheilig

Zoefie, had je me nog n pb gestuurd? niks gekregen Verward

Maar wat ik even wilde melden, bij onze stal in Einighausen staat het inmiddels alweer vol. Iemand uit overijsel dacht ik komt bij ons staan Wow! Die zullen dan wel hierheen verhuizen neem ik aan Tong uitsteken
En gisteren kwam er weer iemand, voor de laatste lege stal.
De stallen waren opeens zo netjes gisteren, ik denk he nieuwe klanten... en ja hoor!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:17

Dan doet hij wel zijn best voor nieuwe klanten!
Gek dat het nu volraakt, nu het mooi weer wordt, normaal raken ze juist vol als de winter aanbreekt!

Wat kost die stalling op de Kollenberg eigenlijk?

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:50

Anke schreef:
Gek dat het nu volraakt, nu het mooi weer wordt, normaal raken ze juist vol als de winter aanbreekt!

PB Rona eens, die weet het Ja

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:36

Ik heb d'r gePBt
Mijn paard heeft een blessure overgehouden van een ander paard die d'r flink geschopt heeft. Als dat lang gaat duren ga ik geen 230,- de maand betalen...., dus dan zoek ik een andere goedkopere stalling.

JoeyRosso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:59

Hm, dan nu ik ook maar eindelijk, na lang volgen wat er allemaal geschreven werd over het Hetjen, mijn reactie hier dumpen.

Voordat Pierre weggging wilde ik nooit ergens anders naartoe met mijn paardje. Ik leerde veel, ik ging vooruit en het was geen makkelijke man, niet alles was prima, maar wat was de garantie dat ik dat ergens anders wel zou vinden?

De laatste twee jaar wilde ik niets liever dan weg met mijn paard. Een tijdlang heb ik les gehad van de nieuwe eigenaar met als gevolg dat mijn ondertussen toch al 12 jaar oude paardje onhandelbaar werd. Hij had geen plezier meer in rijden en werd een beetje sullig. Hoewel de stalverzorging er wel op vooruit ging. De nieuwe eigenaar van de manege heeft niet veel ineteresse in mensen, alleen wanneer je net nieuw bent, een slijmbal of een jong nieuw paardje hebt. De lessen die je met een jong nieuw paard hebt zijn voor mijn gevoel niet goed en je moet nog maar het geluk hebben dat je les krijgt, want vaak wordt er alleen geklest met mensen langs de kant.
De groepslessen zijn druk, niet op niveau ingedeeld en ver onder pijl. Rekening houden met combinatie is niet iets waar de nieuwe eigenaar van gehoord heeft en lesgeven lijkt zijn grootste hobby niet te zijn.

Ik was dus heel blij dat ik naar een andere stal kon, omdat ik ging verhuizen. Ik sta nu nogal uit de buurt, namelijk in Delft en het is heerlijk. Ik moet wel zelf mesten, maar eerlijk gezegd vind ik dat prima, omdat mijn lieve paardje nu genoeg stro heeft. De paarden gaan elke dag het land op als jij dat wil, er zijn twee grote echt goede bakken, verlicht, lessen worden er niet standaard gegeven, maar privelessen kan, er is een longeerbak, er zijn twee padocks, je kunt er heerlijk buiten rijden (groot natuur en recreatiegebied) en iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Je krijgt genoeg stro voor een maand, de paarden krijgen 2 keer per dag kuil... en en en....

Ik had veeeeeeel eerder op het Hetjen weg moeten gaan met Joey. Hij is hier dolgelukkig en hij hinnikt weer, is vrolijk, loopt ineens de sterren van de hemel en wordt heel mooi van het goede voer en het kuil.

Dus ik zou eerlijk gezegd iedereen met een eigen paard t Hetjen afraden. Hoe zeer me dit ook spijt.

Liefs
Door en Joekie

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:24

JoeyRosso schreef:
Dus ik zou eerlijk gezegd iedereen met een eigen paard t Hetjen afraden. Hoe zeer me dit ook spijt.

Hey Dorian

Heel leuk om te horen dat het zo goed met Joey en jou gaat. Op t Hetjen is ondertussen veel verandert, van de oude groep is bijna iedereen weg. Ben dr nog een keer geweest met het groot manege concour maar herkende er bijna niemand. Ben t helemaal met je eens en ben superblij dat ik er weg ben alleen jammer dat het zo lang heeft geduurd *D
Groetjes

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:19

Ramiro schreef:
JoeyRosso schreef:

Hey Dorian

Heel leuk om te horen dat het zo goed met Joey en jou gaat. Op t Hetjen is ondertussen veel verandert, van de oude groep is bijna iedereen weg. Ben dr nog een keer geweest met het groot manege concour maar herkende er bijna niemand. Ben t helemaal met je eens en ben superblij dat ik er weg ben alleen jammer dat het zo lang heeft geduurd *D

Hier nog een.. Denk dat ik over zo'n 4maanden ook op het hetjen weg ben..

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:15

JoeyRosso schreef:
Hm, dan nu ik ook maar eindelijk, na lang volgen wat er allemaal geschreven werd over het Hetjen, mijn reactie hier dumpen.

Voordat Pierre weggging wilde ik nooit ergens anders naartoe met mijn paardje. Ik leerde veel, ik ging vooruit en het was geen makkelijke man, niet alles was prima, maar wat was de garantie dat ik dat ergens anders wel zou vinden?

De laatste twee jaar wilde ik niets liever dan weg met mijn paard. Een tijdlang heb ik les gehad van de nieuwe eigenaar met als gevolg dat mijn ondertussen toch al 12 jaar oude paardje onhandelbaar werd. Hij had geen plezier meer in rijden en werd een beetje sullig. Hoewel de stalverzorging er wel op vooruit ging. De nieuwe eigenaar van de manege heeft niet veel ineteresse in mensen, alleen wanneer je net nieuw bent, een slijmbal of een jong nieuw paardje hebt. De lessen die je met een jong nieuw paard hebt zijn voor mijn gevoel niet goed en je moet nog maar het geluk hebben dat je les krijgt, want vaak wordt er alleen geklest met mensen langs de kant.
De groepslessen zijn druk, niet op niveau ingedeeld en ver onder pijl. Rekening houden met combinatie is niet iets waar de nieuwe eigenaar van gehoord heeft en lesgeven lijkt zijn grootste hobby niet te zijn.

Ik was dus heel blij dat ik naar een andere stal kon, omdat ik ging verhuizen. Ik sta nu nogal uit de buurt, namelijk in Delft en het is heerlijk. Ik moet wel zelf mesten, maar eerlijk gezegd vind ik dat prima, omdat mijn lieve paardje nu genoeg stro heeft. De paarden gaan elke dag het land op als jij dat wil, er zijn twee grote echt goede bakken, verlicht, lessen worden er niet standaard gegeven, maar privelessen kan, er is een longeerbak, er zijn twee padocks, je kunt er heerlijk buiten rijden (groot natuur en recreatiegebied) en iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Je krijgt genoeg stro voor een maand, de paarden krijgen 2 keer per dag kuil... en en en....

Ik had veeeeeeel eerder op het Hetjen weg moeten gaan met Joey. Hij is hier dolgelukkig en hij hinnikt weer, is vrolijk, loopt ineens de sterren van de hemel en wordt heel mooi van het goede voer en het kuil.

Liefs
Door en Joekie

Dorian?.. Dan ook Dorian die ook op wel eens op Vito reed?.. Haha!
Wat leuk, allemaal mensen van 'vroeger'!!!!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:33

Ik sta nu zelf weer op manege de Klipper en vind het daar erg fijn.
Heb eerst op de Windraak gestaan maar daar kon je helaas niet veel in de winter. Wel hele fijne weidegang. Verder heb ik in Geleen gereden en dat was ook minder. Niet zo'n leuke sfeer. Ik ga gewoon voor de klipper Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:04

Heb je op de klipper geen last van al die manegelessen en manegekinderen die aan je pony/paard zitten?
Is daar wel weidegang?

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:31

Nee hoor, ze staan in een gang waar alleen eigen paarden staan en daar komen de manegekids niet Haha!
En we rijden of in de les of als er geen lessen zijn. En ze kan zo vaak de wei op als ze wil. Moet haar er dan wel vaker zelf opzetten maja dat is geen probleem.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:20

Maar ja waar komt nu uiteindelijk het paard te staan is er een keuzen gemaakt??

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:43

mijn pony gaat volgende week naar manege blauwe steen in weynansrade/nuth. Kost 200 euro voor paard geloof ik(niet zeker) en dat is dan met alles...Het is er gezellig, erg leuke sfeer enz Lachen

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:54

adnil schreef:
Anke schreef:

PB Rona eens, die weet het Ja

Rona staat toch op de Windraak?
Anyway, bij ons op de manege (Houben in Thull) weet ik niet precies hoeveel het kost, maar rond de €200,- voor paarden en daaronder voor pony's.
Bak, buitenbak, losgooibak, wasplaats, boxen en mooi buitenrij terrein.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:25

Cadish schreef:
Rona staat toch op de Windraak?
Anyway, bij ons op de manege (Houben in Thull) weet ik niet precies hoeveel het kost, maar rond de €200,- voor paarden en daaronder voor pony's.
Bak, buitenbak, losgooibak, wasplaats, boxen en mooi buitenrij terrein.

Rona stond op de Windraak Haha!