Pijn in je rug!!!!!???!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottew

Re: Pijn in je rug!!!!!???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:55

Bij mij (hypermobiel) helpen spier-oefeningen goed. Ik ben een tijd bij een ostheopaat, manueel therapeut en uiteindelijk fysio geweest. Deze kwam er ook achter dat kraken niet goed voor mij is, spieroefeningen wel. Iemand al ns gehoord van Pilates? Die oefeningen kun je zelf thuis doen, zijn goed vol te houden en zijn erg goed voor rug /buik, je wordt er sowieso strakker van Haha!. Weet iemand nog andere goede rugspier-oefeningen?

Iris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:49

Ehh.....nee weekniej..
Maar hoe lamg doe je dat al, die rugspieroefening en doe je dat elke dag?

chantal321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:01

Ik heb een jaar geleden 4 ruggewervels gebroken (dus eigenlijk altijd last van m'n rug).
Ik rijd niet zo veel meer, maar als ik rijd stap ik wel met last van m'n rug van m'n paard af.
Volgens de dokter is het echter wel goed om te rijden, omdat je op die manier je rugspieren traint. Er gaat wel lange tijd overheen voordat die weer helemaal zijn aangesterkt, maar op den duur moet ik geen last meer hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:36

Dat je je spieren met paardrijden traint wil ik geloven absoluut, maar hoe zit dat met de schokken die je ruggegraat opvangt tijdens het rijden.

OOk doktoren hebben zoveel verschillende meningen. Die neuroschirug die ik had heeft vroeger ook heel veel gereden maar toch zag hij me liever niet meer op een paard want rijden is slecht voor je.
Als antwoord had ik dat rijden pas slecht voor je is als je het verkeerd doet. Knipoog

Als ik met niet ruiters over mijn rug verleden praat en daarbij zeg dat ik wel paard rijd....nou kunnen ze niet geloven.

Datzelfde had ik toen ik herstellende was van mijn hernia.
ik kon bv veel eerder paardrijden dan fitness training en werken.
Ja probeer dat maar eens uit te leggen...dat lukt je dus niet Bloos

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:58

Cowgirl; Dat is heel raar. Een vriend van me moest júist gaan paardrijden van de arts. Een vriendin met hetzelfde probleem in haar rug mocht absoluut niet gaan paardrijden.

Ik heb het aan mijn manueel therapeut gevraagt toendertijd en die zei dat ik alles mocht doen, maar meteen moest stoppen als ik last kreeg. Paardrijden ben ik altijd bleven doen, ik kan niet anders Knipoog

ricky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:13

ik heb al 8 jaar last van mijn rug... ik ben bij allerlei verschillende soorten therapeuten geweest.. maar op lange termijn heeft helaas nog niets geholpen! allen zeiden echter dat paardrijden goed was, omdat je dan idd je spieren traint. Natuurlijk heb ik wel eens last, als het rijden bijvoorbeeld niet zo goed ging, of stap ik met pijn van het paard.. maar als ik een paar dagen Niet heb gereden.. lijkt het juist vaster te zitten en heb ik eigenlijk alleen maar meer last...
dus rijd ik nog steeds paard.

het is idd soms moeilijk uit te leggen aan niet-ruiters dat je iets niet kan maar paardrijdt, wel begrijpelijk.. maar goed, gewoon maar weer uitleggen (of niet)......

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:26

wat is hypermobiel?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:35

hypermobiel is overbeweegelijkheid.
een van de voorbeelden: als je je arm helemaal strekt, mensen die niet hypermobiel zijn hebben een grens tot hoe ver ze kunnen, mensen met hypermobiel kunnen nog verder doorbuigen.
hetzelfde geld ook voor je benen (helemaal strekken).
het hoeft niet in al je gewrichten te zitten Knipoog

on topic: ik heb zelf ook heel erg rugklachten en doe hiervoor ook fysiotherapie, daar doe ik buikspieroefeningen en ik wordt er 1 keer in de zoveel tijd gekraakt, wel wordt mijn rug elke keer los gemaakt als ik daar ben.
mijn wervels 2 t/m 8 staan niet recht meer en onderin ook een paar niet, ik ga voor ik weer ga beginnen met rijden een bodyprotector aan schaffen, rug is niet al te sterk en zou kunnen verergeren bij een val. Lachen net even iets meer bescherming