paard een dagje laten staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 13:50

Pegasus schreef:
Hmmm. De antwoorden zijn niet off-topic maar geven ook geen antwoord op de gestelde vraag. Jullie vertellen wel wat je zelf doet maar er is geen discussie of het wel kan of niet.

Tsja. Wij kunnen wel vertellen wat wij er persoonlijk van vinden of hoe wij het doen, maar er is geen 100% sluitend antwoord op te vinden. Natuurlijk KUN je een paard een dag op stal laten staan; het paard zal heus de volgende dag niet dood in zijn stal liggen. De meeste paarden zijn wel beduidend frisser (zo niet knettergek) als ze d'r niet uit komen, en daar maak ik toch uit op dat ze iets te kort komen. Het is dus eigenlijk meer een gewetensvraag dan harde feiten ...

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 13:56

thankz, Flair leeft nog hoor en ik weet nu dat het voor haar geen kwaad heeft gedaan, ze was niet eens fris toen ze haar stal weer uitkwam.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:30

Mac schreef:
Het is dus eigenlijk meer een gewetensvraag dan harde feiten ...

Ben ik het helemaal mee eens!

Daarom heb ik er voor gekozen om Nappie in een "grote" box te zetten (5m bij 3m), het kost me wel iets meer per maand dan een normale box, maar ik weet zeker dat ie dan genoeg bewegings vrijheid heeft als ik een dagje niet zoveel tijd voor hem heb Haha! En eigenlijk hoef ik me niet eens schuldig te voelen, want meneer staat elke dag minimaal een uur in de paddock (ook daar betaal ik extra voor). Hij heeft het nog zo slecht niet, dus een dagje vrij vindt ik niet zo een probleem Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:51

Katrien"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Jemig Katrien...
Ik heb ooit wel eens op een stal gestaan waar alleen 1e kerstdag de stal was gesloten,
maar dan kwamen ze nog wel in de wei...

Dat er mensen zijn die zulk soort dagen niet komen moeten ze zelf weten, maar ik zou niet aan het idee kunnen wennen dat mijn paard dan 48 uur op stal staat.
Ik laat me niet bij mijn paarden weghouden.

Ik vind het zelf ook echt niet leuk maar de stallen zijn dan echt gesloten, op slot dus. Alleen als je paard bijvoorbeeld om medische redenen er uit moet dan doen ze dat wel natuurlijk.
Als ik het er voor het zeggen had zou ik de stal open houden maar ja dat heb ik niet.
[/quote]

Sorry Katrien ik vind dat erg fout van de stal ?? Zijn er niet meerdere mensen op stal die het graag anders zien ?? En dit in een vergadring te laten veranderen in het belang van het paard.

Bij ons is de regel dat je op dit soort dagen tot 11 uur s morgens terecht kan. Helaas zijn er een hoop mensen die hun beest lieten staan Verdrietig . Erg sneu helaas.

Er is een dag in die 9 jaar dat ik er nu ben dat ze idd niet uit stal zijn geweest. Dat was met het overlijden van de oude eigenares de meeste hadden daar wel vrede mee en het was op zich een goede reden. Ik ben ook niet bij hem geweest om dat hij dan weet dat hij eruit mag.

Als ik zelf niet kan heb ik genoeg nummers die ik kan bellen dan zetten ze hem wel in de molen enz. Maar een dag laten staan daar zou ik echt flink ziek van zijn Huilen .

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:59

ik heb wel eens gehad dat mijn paard op stal stond een dag. Wegens miscommunicatie van mij en mijn bijrijdster of dat er niemand, maar dan ook niemand in de wijde omtrek te vinden was die even met hem kon stappen terwijl ik zelf niet in staat was om naar de manege te gaan. Je voelt je dan wel behoorlijk schuldig. Maar een dag kan geen kwaad vind ik. Maar het moet niet te vaak voorkomen. Gelukkig heeft mijn paard op de manege genoeg afleiding, mensen die langslopen en komen knuffelen, maar dat is toch anders dan heerlijk even een stuk stappen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:03

Prisca"]
[quote="Katrien"]
Jemig Katrien...
Ik heb ooit wel eens op een stal gestaan waar alleen 1e kerstdag de stal was gesloten,

Dat er mensen zijn die zulk soort dagen niet komen moeten ze zelf weten, maar ik zou niet aan het idee kunnen wennen dat mijn paard dan 48 uur op stal staat.

Ik vind het zelf ook echt niet leuk maar de stallen zijn dan echt gesloten, op slot dus. Alleen als je paard bijvoorbeeld om medische redenen er uit moet dan doen ze dat wel natuurlijk.
Als ik het er voor het zeggen had zou ik de stal open houden maar ja dat heb ik niet.
[/quote]

Sorry Katrien ik vind dat erg fout van de stal ?? Zijn er niet meerdere mensen op stal die het graag anders zien ?? En dit in een vergadring te laten veranderen in het belang van het paard.
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:04

Prisca"]
[quote="Katrien"]
Jemig Katrien...

[/quote]

[/quote]

Ik zou het graag willen veranderen en met mij meer mensen. Probleem is dat er altijd een wachtlijst is voor de stallen. Als je het er niet mee eens bent, al ben je met een groep heb je pech. -Voor jou 10 anderen die niet zeuren-principe.