Vriend (partner) mee naar je paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Markvniel

Re: Vriend (partner) mee naar je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:59

Ik heb sinds 4 maanden een vriendin die in het bezit is van een haflinger! Zelf altijd al paarden gek geweest dus ga zonder problemen mee! Als zij les aan het geven is of bezig is met haar paardje help ik op de boerderij daar met klusjes!

Heb ook al een aantal rij lessen gehad en vind het erg leuk om te doen! Wie weet in de toekomst een eigen paard????

Maar kan me ook voorstellen dat andere jongens zich er niet in interesseren! Dan is het wel idd een tijd rover! Als je met een jongen of meisje wat begint vindt ik ook wel dat je dat goed aan moet geven! Dan weet die wat die kan verwachten en als die persoon klaagt kan je hem daar ook op wijzen! Als ik me vriendin bij haar paardje weg zou houden dan weet ik zeker dat onze relatie zo naar de knoppe is! Zij kan echt niet meer zonder haar en dat kan ik goed begrijpen! Succes met de partners die er niet mee om kunnen gaan!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:04

Marc heeft ook helemaal niks met paarden, vind ze maar zo-zo. Toen ik hem net kende en pas weer begonnen was op de manege vroeg ik hem wel eens of hij bij een les kwam kijken, maar daar voelde hij niet zo veel zoor.
Toen mocht ik Des verzorgen, die stond bij hem in het dorp, dus dat was al een stuk leuker. Aanvankelijk alleen op zaterdag, dan was hij aan het werk (goede smoes Tong uitsteken ), later ook op zondag. Op zondag ging hij wel eens mee.
Hij heeft in die beginperiode welgeteld 2x op Des gezeten, maar vond het maar niks. Hij heeft wat hoogtevrees (is nu al een stuk beter) en vond Des (1.67) veel te hoog....
Toen we gingen samenwonen kreeg ik al vrij snel de mogelijkheid om Des te kopen. Gelukkig stond hij daar achter, mits het financieel haalbaar was (dat was het gelukkig). Toen we trouwplannen hadden wilden we Des graag voor de wagen beleren, zodat we foto's in het bos konden maken met eigen paard en wagen. Hij heeft flink geholpen met het beleren, dat het uiteindelijk niets is geworden ligt niet aan hem maar aan Des. In die tijd ben ik ook begonnen met menles, aan daar ging hij wel elke week mee naar toe. Vaak zat hij bij mij op de kar (meestal het laatst van de les en uitstappen) en heeft zelf ook wel eens de leidsels in handen gehad. Dat beviel hem al een stuk beter als erop zitten (we menden toen met een fjord van een mede-clublid, ook een stuk beter qua hoogte).

Tegenwoordig hoef ik hem vaak niet eens meer te vragen of hij mee gaat. Hij weet dat Verena het ook erg leuk vind, en dat maakt het een stuk makkelijker. Hopen dat de nieuwe baby ook van paarden gaat houden, dan zal papa zeker mee blijven gaan Knipoog .

Kortom: het is denk ik iets dat moet groeien. Het zal niet voor alle niet-paardegekken gelden, maar voor die an mij gelukkig wel! Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:07

mijn man rijd ook paard en heeft zijn koetsiersbewijs. niet dat ie elke dag op stal te vinden is hoor!!! maar zo af en toe een lekker buitenritje of rijden met de wagen vind ie wel leuk. en ben ik ziek dan is t erg makkelijk want dan gaat hij Haha!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:12

Mijn vriend gaat ook zelden mee. En als ie mee gaat dan vraagt ie om de vijf minuten of ik nog lang werk heb.

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:32

Mijn vriend gaat ook bijna nooit mee!! Toen we bijna 5 jaar terug net verkering hadden ging die bijna altijd mee... Dan zei hij: ga jij maar lekker je paard rijden, ik mest wel uit!!! Nou daar durf ik nu alleen nog maar van te dromen!!! Hij gaat nu alleen mee als het echt moet.. als ik ziek ben ofzo dan helpt hij wel even!! of om fotootjes te maken!!

Maar ik ben er onderhand wel aan gewend, dus zit er niet meer zo mee.. hij zal iig nooit iets negatiefs over mij en mn paard zeggen, omdat er toch veel tijd in gaat zitten..

En ik geef niets om autoracen en Formule 1... dat is dan weer zijn hobby... Al ga ik wel bij zijn races kijken omdat hij daar net mee begonnen is..moet het natuurlijk wel mooi weer zijn... lekker in de zon op zandvoort bruin worden... ieder nadeel heeft zijn voordeel!!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:02

Nou mijn vriend gaat nooit mee!! Ja van de week, maar dat komt omdat we naar Groningen moesten en ik Ullie's been moest afspuiten dan konden we gelijk door. Maat anders niet hoor. Vind ik wel jammer. Ik zou het wel leuk vinden. Het is tenslotte ook een beetje zijn paard.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:09

Hij gaat zeker wel mee ... sterker nog als ik even niks te doen heb en hij ook niet dan komt hij zelfs met het voorstel om even bij de paarden te gaan kijken ... maar onder een voorwaarde de box deuren blijven dicht of de weide blijft dicht... Hij vind paarden namelijk nogal scary...
Hij vind het allemaal prima zolang er maar een afscheiding tussen zit en de paarden niet te dicht bij hem kunnen komen ...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:48

Gemiddeld een keer of drie per week mee naar de manège, en op zondag mee naar Memuska Clown Die zag hij wel vaker toen ze nog op de manège stond, maar nu heb ik ze altijd al gedaan tegen de tijd dat hij hier is, behalve op zondag, dan is hij hier de hele dag en moet hij dus mee... fietsen, terwijl ik ga buitenrijden - vaak ook nog met fototoestel. Nu ik het zo overdenk: arme Tom!
Op woensdag, vrijdag en zondag gaat ie ook mee naar de manège. Woensdag en vrijdag komt hij gewoonlijk pas nadat ik mijn laatste paard gereden heb, of het laatste kwartiertje van de les. Hij hoeft voor mij ook niet vroeger te komen, ik kan me indenken dat het saai is voor hem om een halve dag aan de bakrand te zitten kijken hoe ik voorbijkom, gezeten op altijd andere paarden Haha!
Heb hem intussen al zo gek gekregen dat ie zelf twee paarden heeft, dus dat komt wel goed!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:09

Nou, het is duidelijk. Paardrijden is een vrouwensport Haha! en de meeste mannen hebben er helemaal niks mee... Leuk topic trouwens.

Mijn man vond, toen wij de paarden nog niet aan huis hadden, het saai als ik hele weekenden met m'n paard bezig was, en wilde daarom zelf gaan rijden. Kon-ie tenminste bij mij zijn, lief hè? Ik heb het hem geleerd, en we hebben er een paard, en later nog een paard bijgekocht. Daarna hebben we een huis passend bij 3 paarden gezocht Haha! Haha! en gevonden... Dus nu staan ze thuis (7 stuks ondertussen, maar dat terzijde)
En nu rijdt hij eigenlijk weinig meer, maar wil aangespannen gaan rijden. Ik heb het wel getroffen met hem Lovers

Maar, ik moet wel zeggen, ik heb vanaf het begin (nu 25 jaar geleden alweer) gezegd: EERST komen de paarden, dan een hele tijd niks, en dan jij pas (geintje Knipoog )

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:12

Die van mij gaat heel vaak mee! Om te voeren, hij mest wel eens de stal uit en gaat op de fiets mee als ik ga rijden en....hij rijdt zelf wel eens! Lief he????

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:39

Mijn vriend is wel eens meegeweest, dat vond ie wel leuk geloof ik.
En hij heeft altijd gezegd dat als ik een eigen paard koop (wat ik graag wil als ik een vaste baan heb) dat ie dan ook wil leren rijden Tong uitsteken
Lijkt me erg leuk om te zien Haha!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:07

mijn paardjes staan bij me thuis en mn vriend gaat wil altijd wel even bij ze kijken. het is niet zijn sport en hij is ook echt niet zo verliefd op ze als ik, maar hij is wel in ze geinterreseert. dat vind ik echt lief. ik heb hem zelfs zover dat we volgende zondag samen paarden gaan huren en gaan rijden!! hahaha en dat kan hij helemaal niet Haha!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:09

mijn vriend is absoluut niet into paarden. Hij is er jammer genoeg ook allergisch voor Boos! maar hij is wel een paar keer mee naar mijn bijrijdpaard geweest. Vind ik wel ontzettend lief !
Maar ik verwacht het helemaal niet van hem. Hij heeft zijn auto's ik de paarden *LOL*

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:20

Mijn man gaat vaak mee, hij had ook niets met paarden maar ondertussen heb ik 2 pony's en 2 fjordjes en is er genoeg te doen voor hem. Vooral als het weiland weer in orde gemaakt moet worden is hij de klos, heb daarom zo'n traktor grasmaaier met hem gekocht waar hij lekker mee in de rondte tuft.

Nu staan ze op stal en als ze los staan in de bak en ik ben m'n man kwijt weet ik al weer wat hij doet, dan springt hij er stiekum op zonder hoofdstel of wat dan ook en rijd rondjes tussen de andere paardjes in Haha!

Vandaag heeft hij doorgebracht met de trailer schilderen, hij heeft zelfs een cursus natuurlijk bekappen gedaan want dat was toch ook wel handig raakt hij niet over uitgepraat en hij sleept braaf met hooi en stro.

Jammer hij vertikt het om de stallen uit te mesten (of ik moet ziek zijn) Tong uitsteken

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:30

hmm, ik ben momenteel hevig verliefd op een jongen mét zelf een paard Lachen

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:45

Het kan inderdaad ook anders. Ik ben een geluksvogel met een man die ook paardenliefhebber is! Ik ken mijn man van de paarden. Wij zijn nu inmiddels ruim 12 jaar bij elkaar. Wij hebben elk een eigen paard. In het begin menden we het meest. Destijds reden we ongeveer 5 keer per week samen. We gingen ook naar de manege waar we allebei lesten met onze eigen paarden in dezelfde les (zowel menles als onder het zadel).
Nu is dat lastig omdat we kinderen hebben. Ik rijd nog wel, maar hij komt er niet meer aan toe. Als de kinderen oud genoeg zijn, komt dat wel weer. Inmiddels rijd onze oudste (8 jaar) ook en onze jongste ( 5 jaar) kan niet wachten om ook te beginnen.
Ik kan erg uitzien naar het moment dat we met z'n vieren kunnen gaan rijden!
Ook mijn vader heeft een paard trouwens. Wij gaan regelmatig samen rijden. Mijn vader met zijn paard voor de kar met mijn kinderen erbij op en ik op mijn paard onder het zadel mee. Mijn zus rijd ook nog en gaat ook regelmatig mee. Echt een paardenfamilie!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:47

Als m'n vriend bij mij komt ziet hij mijn paarden eerder dan dat hij mij ziet Tong uitsteken.

Mijn vriend heeft (jaren geleden) ook een paar jaar paard gereden. Hij snapt dan wel waar ik het over heb en vind het ook wel leuk. Maar vooral omdat ik het zo leuk vind. Hij vind het wel jammer dat mijn pony's maar zo klein zijn.
Vaak gaan we op zondag een rondje bos met de pony's. Soms wandelend, soms een pony voor de kar(voor hem) en een onder het zadel voor mij.
Hij weet dat ik zo gek op mijn pony's ben en dat daar verschrikkelijk moeilijk tussen te komen is maar accepteerd dat. Hij mopperd wel eens dat ik m'n andere vriendje te veel aandacht geef. Dan zeg ik altijd maar dat m'n andere vriendje er eerst was met een knipoog er bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:53

Mijne vindt ze doodeng, maar heeft toch 1 keer gekeken. En luisterd altijd wel geinteresseerd naar verhalen over de paardjes. Voor de rest is hij wel gek van dieren, dus dat hebben we wel gemeen. En hij snapt wel dat ik het leuk vind, maar vind het zelf niet leuk. Ach ja, ieder zijn hobby. Het darten van hem vind ik geen bal aan Haha!.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:42

Wat ik me net bedenk... ik heb op een of andere manier meer vrienden dan vriendinnen... en die vragen soms ook of ze wel eens mee mogen! Best grappig eigenlijk!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:18

wat heb ik een geluk, ik kreeg mijn paardje van mijn vriend op mijn verjaardag, hij vind ze leuk maar zal er verder niets mee doen, het gaat hem meer om het werk op de traktor wat erbij komt , dat vind hij leuk, ideaal dus, hij helpt de boer en ik doe de paardjes, zo zijn we samen maar doen we ieder ons eigen ding

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:00

Ik ben gelukkig ook één van de weinige vrouwen waar de man iets met paarden heeft.
Mijn man is opgegroeid in het circus. Letterlijk tussen de paarden (en andere dieren).
Toen mijn vorige paard nog op een pension stal stond ging hij elke dag mee, ook omdat ik geen rijbewijs heb.
Als ik niet kon of ziek was deed hij hem altijd.
Mijn man kan mesten, poetsen, op-zadelen én rijden!
Nu alle paarden aan huis staan is het helemaal makkelijk.
Het gebeurd regelmatig dat ik de stallen aan het doen ben en dat hij me roept dat hij mijn merrie heeft opgezadeld. Kan ik even rijden, neemt hij de stallen over.
Mijn schoonvader idem dito trouwens. Die is zelfs gekker op mijn 6(!) paarden en pony's dan mijn man.
Het is alleen een ramp dat mijn schoonvader geen namen kan/wil onthouden.
Alle paarden heten volgens hem pony-paardjes Koe

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:01

Mijn vriend gaat sporadisch mee, hij vind er niks aan en ach dan staat hij daar maar dus het hoeft voor mij niet.

Maar als ik wedstrijd heb dan komt hij wel kijken en dat vind ik dan wel erg leuk. Maar besmetten met het paardenvirus dat gaat me niet lukken maar ja ieder ze eigen hobby toch...
Zolang hij het maar respecteert prima.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:05

Ik mag me ook gelukkig prijzen. Mijn vriend heeft zijn ijzeren ros verruild voor een echte Haha! . Voordat ik hem leerde kennen deed hij erg veel wielrennen en had helemaal niks met paarden. Wij hebben een manege, maar ik heb nooit gezegd dat hij moest gaan rijden of zo. Nadat wij elkaar een half jaar kende, is hij gaan leren rijden. Het leukste vind hij mennen en sinds vorig jaar april rijdt hij menwedstrijden met een shetlander en dat gaat super tof. Mijn vriend doet nu zelfs de menopleiding voor instructeur. Hoe het allemaal wel niet kan lopen..... maar is wel erg leuk Knipoog

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 22:08

Wat leuk dat er zoveel reacties zijn! Mijn vriend heeft ooit een keer op mijn toenmalige bijrijdpaard gezeten. Hij deed toen onwijs enthousiast (aan vrienden vertellen dat dat heel leuk was enzo) maar daar is het bij gebleven. Ik droomde natuurlijk alweer van samen ritten maken enzo, ha ha.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:36

Ibbel schreef:
Mijn man vond, toen wij de paarden nog niet aan huis hadden, het saai als ik hele weekenden met m'n paard bezig was, en wilde daarom zelf gaan rijden. Kon-ie tenminste bij mij zijn, lief hè?

Hmm, dat nog net niet hier... En ik zie het ook niet gebeuren: mijn vriendje vindt rijden (of mennen) misschien nog wel leuk, maar al dat gepoets en gezadel eromheen niet. Maar hij kocht wel een mountainbike toen we net een setje waren, 'want dan kan ik met je mee als je in het bos gaat rijden'. En dat doet-ie ook wel regelmatig. Lachen

Hij gaat trouwens alleen mee naar mijn paard als hij daar zelf ook iets te doen heeft: groomen op een wedstrijd of foto's maken bijvoorbeeld. Of op de fiets mee. Niet als ik een uurtje in de bak ga rijden. En dat zou ik ook niet willen, staat-ie daar te wachten tot ik een keertje uitgereden en -getut ben terwijl hij in die tijd iets (voor hem) veel interessanters zou kunnen doen.

Hij vindt het overigens niet erg om nog even langs stal te rijden als we bijvoorbeeld naar de film zijn geweest of om nog even een deken te wisselen ofzo. En als ik ziek ben, wil hij best met mijn paard gaan wandelen. Hij heeft er tot nu toe 1x op gezeten (daar zijn foto's van Haha!) en wil nog wel een keertje op mijn knol, zei hij laatst. Maar ergens ben ik ook wel weer blij dat we allebei onze eigen hobby's hebben. Haha!

Een ex-vriendje deed altijd erg neerbuigend over mijn vrijetijdsbesteding: 'ga jij maar lekker met je paardjes spelen hoor'. Hij had er niks mee en dat was zijn goed recht, maar hij kon het niet erg serieus nemen dat IK er wel plezier aan beleefde. Nee, met hem had ik niet echt gelukkig kunnen worden. Haha!