Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waratje schreef:Ik kan me niet voorstellen dat dit paard met enige regelmaat gereden wordt, dan zou je meer spieren moeten zien, dit paard heeft amper wat.

Maar goed, sommige paarden komen blijkbaar minder snel aan dan andere. Mijn paard is namelijk juist het andere uiterste: mag niet teveel krijgen want dan wordt ze vrij snel te dik. Best wel maf dus dat het zo kan verschillen. 
) Ik ben toen sportbrok en meusli van havens gaan voeren en toen had ik genoeg aan 1 kilo voer per dag. Nu hij goed in het ruwvoer staat op de nieuwe stal hoef ik zelf niks meer bij te voeren. En dat vind ik wel fijn, want hij is pas 3 en nog niet aan het werk dus die energie heeft hij niet echt nodig.Brendageene schreef:Deze pony is zeker te mager. Kan je haar anders geen mais erbij voeren? Dat krijgt mijn paardje ook, 1 bak per dag en dan nog 2 keer hooi en 1 keer kuil op een dag en hij krijgt geen krachtvoer. Hier blijft hij mooi op gewicht door. Ik kan het filmpje van de wei niet zien, maar als er weinig gras opstaat moet je echt wel meer geven dan 1 keer per dag hooi. En let ook op wat voor hooi je voert, is het oud hooi dan heeft ze er nog weinig aan. En wat voor brokken voer je? Ik voerde eerst namelijk de goedkoopste basisbrok en toen kon ik er bijna 3 kilo op een dag in gooien om hem op gewicht te houden (op mijn vorige stal kreeg hij te weinig ruwvoer van de stalbaas, ben ook mede daarom van stal veranderd) Ik ben toen sportbrok en meusli van havens gaan voeren en toen had ik genoeg aan 1 kilo voer per dag. Nu hij goed in het ruwvoer staat op de nieuwe stal hoef ik zelf niks meer bij te voeren. En dat vind ik wel fijn, want hij is pas 3 en nog niet aan het werk dus die energie heeft hij niet echt nodig.
Ik zou echt eens grondig je voerschema aan gaan passen, want ik denk niet dat dit aan de pony ligt dat ze mager is maar aan het voer wat ze krijgt. Wel rustig opbouwen, niet in 1 keer vol gaan stouwen!
Marl1tje schreef:sherwood schreef:Ze mag zeker wel wat meer vet hebben, dat zou niet alleen mooi zijn, maar ook gezond. Dat geeft wel iets meer weerstand tegen ziektes zoals verkoudheid enzo.
Vet geeft geen extra weerstand, het zijn de andere voedingstoffen waarvan een wat dikker paard meer op voorraad heeft die de weerstand verhogen... (of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen, correct me if I'm wrong)
Even on topic, ja der mag wel wat meer aan... (zoals we hier zouden zeggen)

het is een gemeen paard volgens je instructie