[Foto]Mager of slank?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

Re: [Foto]Mager of slank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:43

Ik vind haar niet te mager, maar wel best dun. Ik denk dat je het beste goede spieropbouwende trainingen kan gaan doen, met de juiste voeding erbij. Voor de rest ziet ze er niet ongezond uit. Ik weet natuurlijk niet waar ze voor gebruikt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 06:42

Waratje schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat dit paard met enige regelmaat gereden wordt, dan zou je meer spieren moeten zien, dit paard heeft amper wat.

Het word elke dag gereden Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 06:59

Als ze dagelijks gereden wordt, dan denk ik toch wel dat je serieus naar je voer moet kijken, en ook naar je manier van rijden. Wat voor brok voer je? Een a twee scheppen per dag is toch echt te weinig, en ook het hooi mag wat meer worden. Scheutje olie over het voer is ook goed om wat meer vet te kweken.

IndianRose, ik krijg de indruk dat je het zelf niet ziet dat ze toch echt aan de magere kant is, en dat je er nog trots op bent dat je paard er zo uitziet zoals ze er uitziet. Slank/mager zijn mag dan wel het ideale beeld zijn voor ons mensen, maar gun je paard iig die paar kilootjes meer. Helemaal als ze moet werken. Boos!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:51

Wij hebben ook sinds 3,5 maand zo'n dunnert staan. Meteen goed ontwormt, just in case, en ze krijgt echt veel te eten voor zo'n klein paardje, maar echt aankomen doet ze niet. Spieropbouw methode moet nog komen, eerst weer even uit het gips geraken Gestoord Maar goed, sommige paarden komen blijkbaar minder snel aan dan andere. Mijn paard is namelijk juist het andere uiterste: mag niet teveel krijgen want dan wordt ze vrij snel te dik. Best wel maf dus dat het zo kan verschillen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:19

Mijn oudere merrie wordt ook dik van lucht, de jongere is net drie geworden en wordt nu opgepakt. Werk onder het zadel kan veel doen aan de bespiering, maar uitstekende heupbeenderen en ribben die je kunt zien komen niet van tekort bespiering.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:35

Deze pony is zeker te mager. Kan je haar anders geen mais erbij voeren? Dat krijgt mijn paardje ook, 1 bak per dag en dan nog 2 keer hooi en 1 keer kuil op een dag en hij krijgt geen krachtvoer. Hier blijft hij mooi op gewicht door. Ik kan het filmpje van de wei niet zien, maar als er weinig gras opstaat moet je echt wel meer geven dan 1 keer per dag hooi. En let ook op wat voor hooi je voert, is het oud hooi dan heeft ze er nog weinig aan. En wat voor brokken voer je? Ik voerde eerst namelijk de goedkoopste basisbrok en toen kon ik er bijna 3 kilo op een dag in gooien om hem op gewicht te houden (op mijn vorige stal kreeg hij te weinig ruwvoer van de stalbaas, ben ook mede daarom van stal veranderd Knipoog ) Ik ben toen sportbrok en meusli van havens gaan voeren en toen had ik genoeg aan 1 kilo voer per dag. Nu hij goed in het ruwvoer staat op de nieuwe stal hoef ik zelf niks meer bij te voeren. En dat vind ik wel fijn, want hij is pas 3 en nog niet aan het werk dus die energie heeft hij niet echt nodig.

Ik zou echt eens grondig je voerschema aan gaan passen, want ik denk niet dat dit aan de pony ligt dat ze mager is maar aan het voer wat ze krijgt. Wel rustig opbouwen, niet in 1 keer vol gaan stouwen!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:24

Brendageene schreef:
Deze pony is zeker te mager. Kan je haar anders geen mais erbij voeren? Dat krijgt mijn paardje ook, 1 bak per dag en dan nog 2 keer hooi en 1 keer kuil op een dag en hij krijgt geen krachtvoer. Hier blijft hij mooi op gewicht door. Ik kan het filmpje van de wei niet zien, maar als er weinig gras opstaat moet je echt wel meer geven dan 1 keer per dag hooi. En let ook op wat voor hooi je voert, is het oud hooi dan heeft ze er nog weinig aan. En wat voor brokken voer je? Ik voerde eerst namelijk de goedkoopste basisbrok en toen kon ik er bijna 3 kilo op een dag in gooien om hem op gewicht te houden (op mijn vorige stal kreeg hij te weinig ruwvoer van de stalbaas, ben ook mede daarom van stal veranderd Knipoog ) Ik ben toen sportbrok en meusli van havens gaan voeren en toen had ik genoeg aan 1 kilo voer per dag. Nu hij goed in het ruwvoer staat op de nieuwe stal hoef ik zelf niks meer bij te voeren. En dat vind ik wel fijn, want hij is pas 3 en nog niet aan het werk dus die energie heeft hij niet echt nodig.

Ik zou echt eens grondig je voerschema aan gaan passen, want ik denk niet dat dit aan de pony ligt dat ze mager is maar aan het voer wat ze krijgt. Wel rustig opbouwen, niet in 1 keer vol gaan stouwen!

Ik gebruik inderdaad ook de meusli en sportbrok van Havens, en het werkt echt goed Knipoog

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:35

ik vind ook dat het dit dier heel wat extra vlees op zijn lijf mag krijgen
ik persoonlijk zie ze liever iets te vol als te schraal.

en uit dat weilandje daar staat helemaal niets meer op zowat.
en als er deze week gezaait word dan kan ze voorlopig er toch niet op want het gras heeft wel even tijd nodig om goed te wortelen anders is het zo weer kaal

dus doe je best met voeren

groetjes

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:36

Mager. Ze lijkt heel erg ingevallen bij de flank.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:36

Mager. Ze lijkt heel erg ingevallen bij de flank.

Essy_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:45

Ze mag duidelijk wel wat aankomen jhaa.. Ja

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:25

Marl1tje schreef:
sherwood schreef:
Ze mag zeker wel wat meer vet hebben, dat zou niet alleen mooi zijn, maar ook gezond. Dat geeft wel iets meer weerstand tegen ziektes zoals verkoudheid enzo.

Vet geeft geen extra weerstand, het zijn de andere voedingstoffen waarvan een wat dikker paard meer op voorraad heeft die de weerstand verhogen... (of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen, correct me if I'm wrong)

Even on topic, ja der mag wel wat meer aan... (zoals we hier zouden zeggen)

eh ja moeilijk. Ik kijk gewoon even naar mijn eigen "kudde". Ik heb bijna nooit zieke paarden, en mijn paarden zijn over het algemeen wat aan de vette kant, maar voor een shire zeker niet te vet. Ze hebben hier altijd een laag spek op de ribben, maar geen vetbulten op het lijf zeg maar, en geen hangbuik. Dan komt er een mager dier binnen. als ze dan buiten staan in de regen en de wind dan is er maar 1 die daar ziek van wordt en dat is die magere. Steeds als er 1 verkouden is, da is dat er 1 die naar mijn idee veel te dus was. en ook wat betreft andere dingen, zoals influenza. Hebben we ook ooit eens op stal gehad. De paarden met extra spek hadden er veel minder last van dan de gene die wat mager waren. Ze krijgen gewoon meer weerstand, omdat ze gezonder zijn. Het beschermt ze tegen de kou, en ook dat heet weerstand. Snappie?

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:03

Als ik goed naar de tweede foto kijk dan vind ik haar wel mager. Je kan muesli bijvoeren mss helpt dat. Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:35

Ik vind jullie nog erg voorzichtig. Ik vind dat beest gewoon broodmager.

Onbeperkt hooi en geen smoesjes dat die kleine shet dan teveel krijgt.

Bijgaand een (slechte) foto van onze 4 jarige waarbij we oook moeten oppassen dat hij niet te schraal wordt. 2 x perdag 1,5 kg bix en musli en 1 x perdag slobber van maismeel. Verder onbeperkt hooi!

En hij werkt er dan ook voor, 4 x per week minstens goed rijden.
Het verschil moet toch ok voor de TS duidelijk zijn. Paarden zijn duur maar je bezuinigt toch niet op eten????

Afbeelding

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:48

Je kan wel wat 'dik'van Imker krijgen. Die staat nu alleen op hooi en gras en wordt NOG dik...

Op voer moet je iig nooit bezuinigen en ik zou ook gaan voor een ander soort brok, wat meer voeren (zéker je hooi) en slobber geven.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:40

Mijn mening : Mager, Ik zie graag wat vlees op een paard.

Daarbij is het belangrijk om smorgens hooi te voeren,( en 's avonds natuurlijk ook weer ) dat is net zo belangrijk als een stevig ontbijt bij ons. Door hooi komt het maagdarmstelsel in werking, waardoor krachtvoer veel beter opgenomen wordt. Daarom is het ook verstandig altijd eerst hooi te voeren pas een uurtje later krachtvoer. 1 keer hooi per dag is zowiezo niet goed, verdeel het over 2 a 3 keer. ( wij eten toch ook niet ons ontbijt,lunch en avondeten in 1 keer op ? )

Dit dier zou ik echter de hele dag hooi geven, onbeperkt laten eten en hoger in het krachtvoer zetten, 1 schepje basis voor elke dag beweging is bij zo'n graatje lang niet genoeg.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:31

Je hebt al even niet meer gereageerd maar ik ben wel erg benieuwd heb je al wat met onze tips gedaan en krijgt ze nu voldoende hooi bij gevoerd?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:52

Ga er maar van uit van niet....Lips are sealed

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:29

Arm beest, hij lijkt wel 30.
En dan ook nog iedere dag bereden worden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:29

ik denk dat ze weinig met de tips doet aangezien er geen reactie meer komt...ik vind het diertje te mager.
meer hooi en als het elke dag bereden wordt mag er ook wat meer biks bij!!!!!!!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:48

Ik vind het beestje ook te mager, mijn verzorgpony staat op het moment alleen op hooi en wortels(geen gras) en wordt nog dik Nagelbijten / Gniffelen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:52

Aangezien ik mijn bericht niet kan wijzigen: Het paardje is te wild zie ik in je onderschrift Verward het is een gemeen paard volgens je instructie Lips are sealed

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:11

ik vind ze ook aan de magere kant...