manier hoofdstel om doen (poll!!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe doen jullie je hoofdstel om?

eerst teugels over hals dan pas bit in
233 (94%)
eerst bit in en dan pas teugels over hals
7 (2%)
anders.......
7 (2%)

Totaal aantal stemmen: 247

lailapri

Re: manier hoofdstel om doen (poll!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:42

als ik de teugels eerst doe op het land is het dag dag paard weg met hoofdstel Tong uitsteken dus dan eerst bit enzo. Meestal sta ik ervoor gooi de teugels erover ou de het bit voor haal de oren erdoor enz.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:50

Op stal opzadelen: heeft ze geen halster om, dus teugels over de hals en rest hoofdstel aan.
Buiten opzadelen (op eigen terrein waar ze niet weg kan): teugels over de hals, halster af en hoofdstel aan.
Buiten opzadelen (op vreemd terrein of tijdens een lange rit): halster los en als band om de hals hangen (vast), teugels over de hals, hoofdstel aan en halster losmaken.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:55

Kylan staat altijd los in de stalgang met poetsen en zadelen, hij blijft toch wel staan. Dan is het gewoon teugels over de hals en bitje voorhouden, hij pakt zelf het bit in zn mond en dan doet ie zn hoofd naar beneden dat je het hoofdstel om kan doen.
Bij Mazzeltov doe ik eerst het halstertouw los, teugels over de hals, halster om de hals, hoofdstel om.

Op vreemd terrein doe ik het hoofdstel altijd al in de trailer om.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:26

elanor schreef:
Ik heb het altijd zo geleerd:
Eerst halstertouw los, dan teugels over de hals, dan halster af, dan hoofdstel in. Zo staat hij geen enkel moment los.
Zelf doe ik altijd eerst het halster af, teugels over de hals en dan het hoofdstel in. Dat met het halstertouw is zo´n gedoe, en ons erf is toch altijd dicht.

Yep Ja

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:44

Riëtte schreef:
Op stal opzadelen: heeft ze geen halster om, dus teugels over de hals en rest hoofdstel aan.
Buiten opzadelen (op eigen terrein waar ze niet weg kan): teugels over de hals, halster af en hoofdstel aan.
Buiten opzadelen (op vreemd terrein of tijdens een lange rit): halster los en als band om de hals hangen (vast), teugels over de hals, hoofdstel aan en halster losmaken.

Zo doe ik het dus ook altijd.

En bij jonge paarden doe ik in het begin altijd zoals beschreven staat bij buiten opzadelen op vreemd terrein.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:38

Ik doe het anders
Ik heb een western hoofdstel:
Ik hang de teugels om de knop dan bit in dan over de oren en dan keelriem dicht en klaar Knipoog

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:51

halster af, teugels over haar hoofd en dat bit in.
tussendoor staat ze even los, maar ze blijft gewoon staan.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:39

keey dan! Toppie mensen Haha! Haha!

Maar halster om de nek en dan vast laten staan vind ik altijd zo'n eng idee. K weet ook niet waarom, maar ben altijd ban dat ze dan zichzelf ophangen ofzowiets ( k weet het ben blond Haha! )