voorpluk tijdens wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx

Re: voorpluk tijdens wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:04

Citaat:
Met een hengsten vlecht vind ik het wel staan als de voorpluk los is.

Mooi, dan ziet mijn paard er gelukkig niet 'half gebakken' uit op een wedstrijd volgens jou, ze heeft namelijk altijd een hengstenvlecht in met losse voorpluk Haha!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:26

Hermesdeux schreef:
Knotten moeten strak gevlochten zijn en niet te klein... dat vind ik mooiste

Dan heb ik pech met onze appaloosa, die heeft niet zo'n weelderige haardos, dus kleine knotjes Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:22

peeky schreef:
Hermesdeux schreef:
Knotten moeten strak gevlochten zijn en niet te klein... dat vind ik mooiste

Dan heb ik pech met onze appaloosa, die heeft niet zo'n weelderige haardos, dus kleine knotjes Clown

Dat is niet erg zolang je ze allemaal gelijk maakt, allemaal even grote plukjes en op gelijke hoogte, staat ook erg mooi ook al zijn ze klein. vind dat wel sjiek staan Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:39

Ik laat de voorpluk altijd los. Ik vind het een raar gezicht, zo een voorhoofd zonder manen Knipoog Zo kaal.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:57

Breitling schreef:
dat is een mening. Ik vind het er half gebakken uitzien en denk velen jury's ook.

Ships... daarom had ik maar een 8 voor verzorging en geen 9... had ik dat geweten. Extreme duivel

Breitling schreef:
Als je het vaak oefent went elk paard er aan alleen moet je het niet gelijk op geven. Zou wel een heel extreem paard moeten zijn wil je na veel oefenen het nog niet kunnen vlechten.

je paard moet ook niet in paniek raken als je gaat vlechten daarom moet je oefenen. beginnen met alleen de pluk kammen en dat opbouwen tot je het kunt vlechten terwijl je paard er ontspannen bij staat.

Ik zei nog: 'raak nou niet in paniek...' toen ze met rollende ogen in de gang wilde gaan liggen Ach gut maar ja dat drong niet meer helemaal door... Nou ja, na 1,5 jaar kan ik inmiddels de voorpluk borstelen... dus over een jaartje of wat zal het misschien best lukken om de voorpluk te vlechten. Rolleyes Bij aankoop zei de verkoper: het is een braaf paard, maar een drama met toiletteren. De man in kwestie was wel wat gewend overigens Haha! Ach je kunt altijd nog een praam pakken. Maar dat gaat míj te ver... ik ga wel met een halfbakken paard op pad. Enne... als je het van je voorplukje moet hebben, dan kun je volgens mij beter thuis blijven. Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:58

zeg niet dat je het daar van moet hebben zeg alleen dat ik het er half gebakken uit vind zien. Ik heb nog nooit een paard met een praam gevlochten en dat zal ik ook nooit doen, denk alleen wel dat als je het regelmatig oefent je uiteindelijk wel kunt vlechten. Al vind ik het prima dat jij het lekker los laat, ik vind het er alleen niet uit zien Haha!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:39

Citaat:
Enne... als je het van je voorplukje moet hebben, dan kun je volgens mij beter thuis blijven

Amen Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:08

er is een groot verschil tussen het van het voorplukje moeten hebben en er netjes verzorgt uit willen zien, je vlecht bij je zelf toch ook niet het rechter deel van je hoort wel en het linker deel niet, dan is het niet "af " en dat vind ik bij een paard net zo

Mexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:25

Breitling schreef:
er is een groot verschil tussen het van het voorplukje moeten hebben en er netjes verzorgt uit willen zien, je vlecht bij je zelf toch ook niet het rechter deel van je hoort wel en het linker deel niet, dan is het niet "af " en dat vind ik bij een paard net zo

Bij mijn pony heb ik vroeger nog nooit ingevlochten, maar ik had altijd een 8 voor de verzorging, dus de jury's hadden er blijkbaar geen problemen mee en vonden ons prima netjes en verzorgd!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:37

Ik zou gewoon invlechten, staat een stuk netter.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:43

Ik heb hem nog nooit ingevlochten en altijd goede cijfers gehad. Ik rijd nu nog B met een losse pluk omdat het vlechten niet lekker gaat en ik het niet super mooi vindt. Maar als ik verder kom wil ik hem wel gaan vlechten.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:48

Afbeelding
Nou sorry hoor mara ik vind het niet slordig of half af staan, hij heeft juist een blote billen hoofd als zijn voorpluk ingevlochten is Clown

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:09

Eerlijk gezegd vind ik het bij zo'n lange wapperende voorpluk ook niet zo heel netjes staan om het los te laten hangen.
"Wij" hebben maar een heel bescheiden plukje en als het zonder totale paniek zou kunnen zou ik hem best vlechten. Ik blijf het proberen, maar ik blijf los kiezen boven paniek.

Afbeelding

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:34

Heey Monday,

is die foto van afgelopen zondag in Weesp in de B? Dan heb ik jou gezien, je vos viel me op omdat hij zo'n aparte kleur heeft! Ik reed ook mee in de B, ik moest als 2e met Daisy.

Afbeelding

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:46

Ik vind dat het bij sommige paarden wel mooi staat een voorpluk los maar bij sommige vind ik voorpluk gevlochten veel mooier!
Mijn pony heeft bijvoorbeeld een "gat" in zn hoofd onder de voorpluk [ongeluk heel lang geleden] en het staat dus echt niet mooi als de voorpluk is ingevlochten maar bij mn paard staat het wel mooi [vind ik zelf Knipoog ]

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:49

mijn paard zou haast boos worden als ik niks aan de voorpluk doe Haha! Hij vind het heerlijk als ik aan z'n voorpluk zit, als ik hem vlecht valt hij haast in slaap. Hoe meer ik eraan zit hoe lekkerder hij het vind.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:15

Ik vind een losse voorpluk gewoon slordig staan Bloos , vlechten dus! Ook een mooie bos als voorpluk vind ik los niet mooi... Juist fijn als je een grote dikke voorpluk hebt, kun je 'm mooi van tussen de oren vandaan invlechten Knipoog . Shine heeft maar een ieniemienie plukje, vind ik best jammer, wordt ook maar een mini-knotje, maar ga het zeker te weten niet los laten hangen!

Ingevlochten voorpluk maakt het plaatje juist af, mijn mening Vork

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:32

Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik het bij zo'n lange wapperende voorpluk ook niet zo heel netjes staan om het los te laten hangen.

Ik vind juist het tegenovergestelde. Als een paard een lange dikke voorpluk heeft, vind ik dat heel mooi en stoer. Als ze maar een klein plukje hebben, vind ik invlechten wel mooi, omdat je dan niet zoveel verschil hebt dan met een dikke voorpluk. Je krijgt dan niet zo'n blote billen gezicht, omdat je toch al niet zo'n grote pluk gewend bent en dus altijd al veel voorhoofd ziet. Ik denk dat Troef bijvoorbeeld een heel raar hoofd zou krijgen met een gevlochten voorpluk, maarja, dat is dan ook een Fries hè Knipoog

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:34

Gulpje schreef:
Heey Monday,

is die foto van afgelopen zondag in Weesp in de B? Dan heb ik jou gezien, je vos viel me op omdat hij zo'n aparte kleur heeft! Ik reed ook mee in de B, ik moest als 2e met Daisy.

Jeetje zeg, dat is toevallig. Zo met de foto herken ik jullie wel. Je hebt het zeker beter gedaan dan ik, aangezien ik laatste was :lol: Had je ook een 8 voor verzorging? Knipoog

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:49

Bloos eeh, ik was 2x eerste (ik win ook eens wat) en idd ook een 8 voor verzorging. (Wel voorpluk ingevlochten, maar geen gewassen en gefohnd paard Haha!)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:07

Beide kan, los kan ook heel mooi staan, als het goed is uitgekamt en een beetje een dikke pluk is.
en onaf als het niet gevlochten is.... ik heb de laatste wedstrijd totaal niet gevlochten, staart kan nog niet doordat t een eczeempaard is en ik m niet ga opscheren (dat vind ik oerlelijk), voorpluk, zakte uit, en had geen extra elastiekje meegenomen. en de manen staan mooi kort rechtop omdat velchten een ramp is ze zijn veel te dik en stug, (en ben 1,5 maand van te voren begonnen met dagelijks een beetje uitdunnen, maar na ruim 1 uur ploeteren, zaten eindelijk netje dikke strakke knotjes erin... en toen zakte t meteen weer uit. meteen de schaar gepakt... en nu is t weer een knappe vent en haal ik nog steeds hoge cijfers voor verzorging. (en krijg complimenten wat een geweldig mooi/stoer paard t is, dus ik maak me er niet druk om)

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:14

Gulpje schreef:
Bloos eeh, ik was 2x eerste (ik win ook eens wat) en idd ook een 8 voor verzorging. (Wel voorpluk ingevlochten, maar geen gewassen en gefohnd paard Haha!)

Ah, kijk daar ga je hè Knipoog Ik had niet die voorpluk gevlochten maar wel het paard gewassen en geföhnd. Dan was jij dus diegene met 174 punten?? Ben ik ff blij dat je naar de L gaat, kom ik er misschien volgende keer wat beter vanaf. Nagelbijten / Gniffelen

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:17

ik heb er nooit iets in, gewoon los! Vind ik ook mooi hoor! Zon knoetje is zo.. kaal

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:05

Hermesdeux schreef:
*Dan zouden ongevlochten paarden standaard 5-en scoren...

Vind totaal gevlochten, opgeschoren staart en opgeschoren benen nog het mooiste. Knotten moeten strak gevlochten zijn en niet te klein... dat vind ik mooiste

Helemaal mee eens!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:56

Nog afgezien van een jury-oordeel op verzorging en persoonlijke smaak: Ik wil m'n paard gewoon overal aan kunnen raken! Kom op zeg, ik vreet 'm niet op!
Ik mocht eerst ook niet aan z'n oren komen, nog niet eens ernaar wijzen, nu vindt hij het zelfs lekker als ik ze stevig aai!
Ja, dat kost tijd, desnoods jaren, maar het zal lukken!

Mijn vlecht in de voorpluk:
(Normaal gesproken wel recht *LOL* )
Afbeelding