Citaat:Met een hengsten vlecht vind ik het wel staan als de voorpluk los is.
Mooi, dan ziet mijn paard er gelukkig niet 'half gebakken' uit op een wedstrijd volgens jou, ze heeft namelijk altijd een hengstenvlecht in met losse voorpluk
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Met een hengsten vlecht vind ik het wel staan als de voorpluk los is.
Hermesdeux schreef:Knotten moeten strak gevlochten zijn en niet te klein... dat vind ik mooiste
peeky schreef:Hermesdeux schreef:Knotten moeten strak gevlochten zijn en niet te klein... dat vind ik mooiste
Dan heb ik pech met onze appaloosa, die heeft niet zo'n weelderige haardos, dus kleine knotjes
Zo kaal. Breitling schreef:dat is een mening. Ik vind het er half gebakken uitzien en denk velen jury's ook.
Breitling schreef:Als je het vaak oefent went elk paard er aan alleen moet je het niet gelijk op geven. Zou wel een heel extreem paard moeten zijn wil je na veel oefenen het nog niet kunnen vlechten.
je paard moet ook niet in paniek raken als je gaat vlechten daarom moet je oefenen. beginnen met alleen de pluk kammen en dat opbouwen tot je het kunt vlechten terwijl je paard er ontspannen bij staat.
maar ja dat drong niet meer helemaal door... Nou ja, na 1,5 jaar kan ik inmiddels de voorpluk borstelen... dus over een jaartje of wat zal het misschien best lukken om de voorpluk te vlechten.
Bij aankoop zei de verkoper: het is een braaf paard, maar een drama met toiletteren. De man in kwestie was wel wat gewend overigens
Ach je kunt altijd nog een praam pakken. Maar dat gaat míj te ver... ik ga wel met een halfbakken paard op pad. Enne... als je het van je voorplukje moet hebben, dan kun je volgens mij beter thuis blijven.
Citaat:Enne... als je het van je voorplukje moet hebben, dan kun je volgens mij beter thuis blijven
Breitling schreef:er is een groot verschil tussen het van het voorplukje moeten hebben en er netjes verzorgt uit willen zien, je vlecht bij je zelf toch ook niet het rechter deel van je hoort wel en het linker deel niet, dan is het niet "af " en dat vind ik bij een paard net zo
]
Hij vind het heerlijk als ik aan z'n voorpluk zit, als ik hem vlecht valt hij haast in slaap. Hoe meer ik eraan zit hoe lekkerder hij het vind.
, vlechten dus! Ook een mooie bos als voorpluk vind ik los niet mooi... Juist fijn als je een grote dikke voorpluk hebt, kun je 'm mooi van tussen de oren vandaan invlechten
. Shine heeft maar een ieniemienie plukje, vind ik best jammer, wordt ook maar een mini-knotje, maar ga het zeker te weten niet los laten hangen!
Citaat:Eerlijk gezegd vind ik het bij zo'n lange wapperende voorpluk ook niet zo heel netjes staan om het los te laten hangen.
Gulpje schreef:Heey Monday,
is die foto van afgelopen zondag in Weesp in de B? Dan heb ik jou gezien, je vos viel me op omdat hij zo'n aparte kleur heeft! Ik reed ook mee in de B, ik moest als 2e met Daisy.
eeh, ik was 2x eerste (ik win ook eens wat) en idd ook een 8 voor verzorging. (Wel voorpluk ingevlochten, maar geen gewassen en gefohnd paard
) Gulpje schreef:eeh, ik was 2x eerste (ik win ook eens wat) en idd ook een 8 voor verzorging. (Wel voorpluk ingevlochten, maar geen gewassen en gefohnd paard
)
Ik had niet die voorpluk gevlochten maar wel het paard gewassen en geföhnd. Dan was jij dus diegene met 174 punten?? Ben ik ff blij dat je naar de L gaat, kom ik er misschien volgende keer wat beter vanaf.

Hermesdeux schreef:*Dan zouden ongevlochten paarden standaard 5-en scoren...
Vind totaal gevlochten, opgeschoren staart en opgeschoren benen nog het mooiste. Knotten moeten strak gevlochten zijn en niet te klein... dat vind ik mooiste
)