Nu al deken dag en nacht af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kath_

Re: Nu al deken dag en nacht af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:49

Mijn geschoren paard, die dit jaar voor het eerst in een buitenbox staat, staat nu alleen nog 's nachts onder een deken. En buiten ook al zonder

En ook Loe is geen koukleum Knipoog

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:33

Maar laten jullie de deken ook af als het van de week 7 graden wordt, met veel plensbuien en s'nachts 3 graden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:35

bij ons staan ze helaas nog niet buiten dat is pas over 2 weken aan de orde!

ik denk dat ik dan wel een regendeken op zou doen of s`nachts naar binnen.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:47

Mijn paard staat nog met deken om, ook overdag als er geen tijd is om hem 's morgens af te doen.
Ze heeft tijdelijk met een ongevoerde deken gestaan, maar toen de temperatuur vorige week 's nachts weer omlaag ging, is ze toch weer onder haar 200 grams deken gegaan, daar staat ze nu ook onder.
Ze heeft het niet te warm onder de deken.
Tuurlijk regelt een paard zelf zijn temperatuur als het nu weer kouder wordt, maar dan krijgt ze dus weer een dikkere vacht en daar heb ik geen zin in. Dan kan ze weer de zomer door met een warme vacht waardoor ze het de hele zomer te warm heeft..
Hier gaan ze pas over 4 weken naar buiten en als het een beetje tegenzit mág ze niet eens naar buiten (peesblessure). Maar als ze naar buiten gaan en het 's nachts nog steeds niet boven of in elk geval niet te ver onder de 10 graden is, mag ze dag en nacht met een ongevoerde deken op lopen, aangezien ze op stal 's ochtends geen dekens af doen voor ze naar buiten gaan..

geeekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:56

mijn haf heeft nu de zomerdeken op en als het nu weer wat warmer word gaat de deken er helemaal af maar kwacht nog even want ze geven voor het eind van de week wat kouder op! Knipoog

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 18:32

Is het slecht om bij kouder weer, opnieuw een dunne deken op te leggen? Vannacht wordt het hier nl. 2 graden!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:58

Ik heb d'r nog steeds een ongevoerd regedeken op liggen. Ze is niet geschoren maar zit wel heel kort in d'r vacht. Ik wacht het weer nog even af. Eind van de week wordt het weer slecht dus ik kijk het nog even af. Pas als het bijna zeker niet meer onder de 10-12 graden komt gaat hij er definitief vanaf. Tot deie tijd gaat hij er alleen overdag af als het rond de 20 graden is.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:39

Ik zou de deken er gewoon weer opleggen als je niet wilt dat ze opnieuw een vacht aan gaat maken, Kitty1..
Begreep dat het hier eind van de week 's nachts ook weer richting het vriespunt gaat, dan gooi ik Lady d'r Highliner van 300 gram weer om..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:47

Ik laat gewoon de 200 gram op ook als het weer kouder word. In de stal is het lekker warm als hij het dan koud heeft gaat hij vanzelf wel naar binnen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:54

DaphneL schreef:
Ik zou de deken er gewoon weer opleggen als je niet wilt dat ze opnieuw een vacht aan gaat maken, Kitty1..
Begreep dat het hier eind van de week 's nachts ook weer richting het vriespunt gaat, dan gooi ik Lady d'r Highliner van 300 gram weer om..

Idd, anders houden ze in de zomer zo'n ruwe vacht.
Als het echt weer richting vriespunt gaat gooi ik er ook weer een 300 grams op. Maar ik kijk het nog even af, volgens het weerbericht wordt het al 11 graden ipv 7 as vrijdag geloof ik...dus wie weet.
Hier is het trouwens toch meestal warmer dan bovenin het land.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:56

Kitty1 schreef:
Maar laten jullie de deken ook af als het van de week 7 graden wordt, met veel plensbuien en s'nachts 3 graden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????

ja hoor Ja het is 's nachts zelfs al tegen het vriespunt aangeweest en bij ons leven ze nogsteeds Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:09

Die van mij heeft al 14 dagen geen deken meer op en krijgt hem niet meer op ook.En ze staat een paar uur per dag buiten,ik heb niet de indruk dat ze het koud heeft.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:48

xxappiexx schreef:
DaphneL schreef:

Idd, anders houden ze in de zomer zo'n ruwe vacht.
Als het echt weer richting vriespunt gaat gooi ik er ook weer een 300 grams op. Maar ik kijk het nog even af, volgens het weerbericht wordt het al 11 graden ipv 7 as vrijdag geloof ik...dus wie weet.
Hier is het trouwens toch meestal warmer dan bovenin het land.

ik ben t met appie en daphne eens!
En regen en wind en lage temperaturen dat vinden mijn paarden absoluut niet prettig. Ik heb gelukkig een schuilstal op de wei staan en daar gaan ze dus met dat weer wel in staan. Ze kunnen dan dus wel wat bescherming (in welke vorm dan ook) gebruiken.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:34

Die van mij staat weer onder 375 grams. Ik wil geen dikke zomer vacht en hij stond in de winter ook dik ingepakt. Zelf heb ik tenslotte ook weer mijn winterjas aangetrokken na die prachtige weekend die we net hebben gehad.

Maar, had eerder al de vraag gesteld. Iemand beweerde dat wisselen van dekens slecht zou zijn, verklaar?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:54

simongek schreef:
Ik heb overdag de deken in het zonnetje de deken eraf en anders een dunne deken op.

s avonds heeft hij zijn dikke deken op. Mijn ponies lopen overdag zonder deken en s nachts hebben ze hem.

Ik trek nooit zomaar een dikke deken eraf om het dan vervolgens meteen continu bloot te laten lopen. het is diverse nachten nog behoorlijk koud geweest.

Als je het midden op de dag doet dan is het niet zo'n probleem hoor.
Mijn reactie was trouwens op de poster die haar paard een paar dagen/nachten zonder deken laat staan en hem dan weer op doet.
Alleen op de warmste uren van de dag de deken eraf is weer een ander verhaal.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:08

Wie heeft de dekens weer op liggen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:13

Ik heb ze er om gelaten en zo niet dan had de deken er gisteren weer opgelegen. Veelt e koud in ieder geval snacht nog.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:17

Ik heb ook weer een deken op, maar ik wil niet meer overgaan op de 300 grams. De deken die er nu op ligt is een 170 grams. Is dit voldoende?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:55

Elk paard is anders.. De een staat bij ons zonder deken, de ander met zomerdeken en de ander met een winterdeken..
Ik kijk gewoon naar mijn pony niet naar de temperatuur, heeft ze het warm onder de deken dan gaat er een dunnere op, heel simpel..
Die van mij staat nu onder een tussendeken (ook met het mooie weer..) en zodra ze het warm begint te krijgen onder deze dan krijgt ze een zomerdeken op!
Ze staat wel voor zover mogelijk overdag zonder, dan staat ze ook meestal op de wei.

En ik houd zo lang mogelijk een deken op voor de vacht.. Tuurlijk kunnen paarden een heel jaar zonder deken! Ze gaan er heus niet dood van, maar jij zit met een paard/pony die heel dik in de vacht zit en als je geen "zwaar" werk doet is dat natuurlijk ook niet erg, maar als je intensief rijdt krijgen ze het er echt heel warm van.