nu al ijzers? of andere oplossing?? RAAD gevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Re: nu al ijzers? of andere oplossing?? RAAD gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:11

Natuurlijk bekappen of niet, ijzers of geen ijzers, het is jouw keuze, jij moet doen wat je het beste lijkt voor jouw paard!

Liefst zou ik mijn pony ook van de ijzers afhalen (kost tegenwoordig allemaal genoeg..), maar dit is gewoon niet mogelijk, dit komt ook door gebrek aan een deskundige NB die het aandurft mijn 22 jarige pony te bekappen en zelf aan de hoeven "prutsen" is gewoon niet voor mij weggelegd. De HS die haar nu bekapt (de afgelopen jaren) weet precies hoe hij haar op ijzer moet zetten en daardoor hebben wij nu geen problemen meer!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:12

Alacairion schreef:
Ik wil even mn excuses aanbieden aan de Nb-ers, de 2e keer dat ik de vraag heb gesteld daar hebben er wel degelijk mensen gereageerd, maar ben ik niet teruggegaan om te kijken omdat het voor Lisa al te laat was.
Ik overreageer gewoon omdat het me zeer doet dat Lisa er niet meer is door zo'n stomme ziekte..

Sorry Nbers.

Excuus aanvaardt door mij Knipoog

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:10

Alacairion schreef:
het is wel zo, ik word af en toe SCHIJTZIEK van de extremisten van het natuurlijk bekappen.

toen Lisa heel erg bevangen was kreeg ik allemaal commentaar dat we te snel opgaven (ze kenden de situatie niet eens) en verschrikkelijke fotos van open teenijzers, (foto van een hoef met ijzer die er lang geleden onder was geslagen en ze hadden laten zitten, ja dan vergroeid die hoef wel ja....) etcetera.

Maar stel je een keer een vraag ergens, in het NB topic, of op paardnatuurlijk, iedereen banketstaaf lekker over je heen en niemand neemt de moeite er ook maar een keer op te reageren. Ik heb het helemaal gehad met die lui.

Ik heb weinig zin om hier weer een discusie te starten over het wel of geen ijzer, zeker nu ik dezelfde reacties en mensen zie komen die ik op elke lijn hierover tegenkom en ik zo bij voorbaat al weer weet dat het een onmogelijke discusie wordt door mijn manier van schrijven en denken.
Maar een ding stoorde me dermate dat ik toch besloten heb een vraag te stellen aan Alacairion....niet zozeer vanwegen een eventueel niet gegeven antwoord maar wel omdat dit paardje daardoor niet geholpen blijkt te zijn...

Omdat ik niet weet of je de andere lijn nog leest stel ik hier ook nog maar een keer mijn vraag.
Ik zou graag willen weten hoe je op "onze" site, dat is dus www.paardnatuurlijk.nl of www.hoefnatuurlijk.nl heet?
Ik kan de hier door jou gebruikte naam niet vinden in ons bestand en wil graag je vragen die je zegt deze zomer te hebben gesteld eens opzoeken.
Dit omdat ik er sterk aan twijfel dat waneer men iemand meerdere vragen zijn gesteld daar geen antwoord op is gegeven.
Zoals ook in de andere lijn al vermeld is het ondoenlijk om zo´n 25000 berichten door te spitten en je gebruiksnaam is dan een eenvoudiger manier om al je berichten er uit te krijgen.
Dus ? hoe heet je bij "ons" ?

Ik wil bij voorbaat al wel even wat kwijt....ongeacht wat men als persoon over NH of natuurlijk bekappen denkt!

Het fijt dat er mensen op een forum zitten te schrijven wil niet zeggen dat deze mensen ook VERPLICHT zijn een ander van advies te geven omdat zij daar een vraag stellen!

Zoals menig lezer hier bekend is hebben een aantal mensen op de onderstaande site´s een cursus gevolgd die er op gericht is om een normale hoef te onderhouden met een theoretische basis kennis over de hoef en zijn werking. Niet meer en niet minder.

Wij, althans zeker ik, voelen ons dan ook niet verantwoordelijk voor een niet gegeven antwoord.
Beter een niet gegeven antwoord dan een ondeskundig antwoord waardoor er iets mis zou gaan lijkt mij?

Om door een niet gegeven antwoord een hele groep mensen zo de grond in te boren en er een oordeel over te vellen getuigd niet van enig inzicht in deze mensen.
Het laat juist zien dat men als persoon erg voorzichtig is met het geven van advies omdat die soms klakkeloos door goed-gelovige wordt opgevolgd, iets waar we vele malen voor waarschuwen op het forum.
Komt er een vraag naar boven die deze mensen het petje te boven gaat zal er minstens als antwoord komen....haal er een ervaren persoon bij of ga naar een DA of kliniek!

Zoals je ziet....zo goeroe-achtig zijn we niet, we weten donders goed wat we wel en niet kunnen zeggen of adviseren.

Dat er misschien antwoorden gegeven worden die je niet aan staan?
Tja, dat heb je overal en dus ook bij "ons".

Als ik hier een vraag zie van de TS wat wij denken dan komt er ook een antwoord over wat wij denken als natuurlijke bekappers.
Heeft de TS bij voorbaat al een beslissing genomen dan kan ik me alleen maar afvragen waarom dan de vraag is gesteld.

Ik denk dat ik ook maar eens een lijn ga openen maar dan over een heel specifiek onderwerp....
Ik wil nml wel eens weten wat men nou eigenlijk onder teveel afslijten verstaat...en wat men een te lage of te kleine hoef vind... dit omdat dit nmm niet eens kan....
Dus de niet natuurlijke bekappers en mensen die heilig in ijzer geloven wil ik alvast vragen hier over mee te denken...net als de mensen die er anders over denken...de natuurlijke bekappers dus....
Ik zie jullie wel op een andere lijn en hoop dan eens een normale discusie te kunnen hebben met voor en tegenstanders zonder ruzie.

Gr Nick Altena

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:19

Gaaaap Nick,

Moet dat nou?
Let toch eens op je hart

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:52

Citaat:
Ik heb weinig zin om hier weer een discusie te starten over het wel of geen ijzer

En daar gaan we weer. Nick blijf lekker op je eigen site a.u.b.

Citaat:
Ik zie jullie wel op een andere lijn en hoop dan eens een normale discusie te kunnen hebben met voor en tegenstanders zonder ruzie.

Als ik 't me goed herinner werd een vorig onderwerp over NB hier op bokt op slot gezet omdat jij en je mede NB'ers je niet meer fatsoenlijk konden gedragen.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 08:56

lotte is gister (warm) beslagen.
de rook vond ze wat raar maar verder stond ze lekker te tutten.
iedereen bedankt voor de reacties (ook die via pb)

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:59

Fijn dat het zo goed gegaan is ptjor.
Ik wens je veel rijplzeier met lotte's nieuwe schoenen. Haha!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 10:09

cinny1 schreef:
Fijn dat het zo goed gegaan is ptjor.
Ik wens je veel rijplzeier met lotte's nieuwe schoenen. Haha!

dat gaat wel lukken.gister weer heerlijk buiten uitgestapt na de les Haha!
hahaha Cool

dehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:27

Ik zou zeker voor de ijzers kiezen vanaf de leeftijd van 3 mag dat geen probleem zijn. Knipoog

Mijn vader is hoefsmid, ik heb het hem eens gevraagd hij zegt dat het geen probleem zou geven. !! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:25

Nick, sorry hoor, ik heb ook 2 keer een vraag gesteld en heb er ook nooit antwoord op gekregen. heb ook besloten om niet meer in jouw favoriete onderwerpen meer te posten. Voel mij nl niet serieus genomen, want kennelijk vind je de vragen van mij niet interessant genoeg en de inhoud van mijn berichte idemdito.

Je toon geeft mij soms het gevoel dat je snel iemand een muts vind, vandaar. Echt wel jammer want je geeft mij toch ook het gevoel iemand te zijn die zich door en door verdiept in een specifiek onderwerp. En wellicht daardoor ook alleen maar met bep. inmiddels bekende boktgebruikers te willen discussieren. Kennis uitwisselen is ook een kunst. NB vind ik heel erg interessant, maar ben al kopschuw gemaakt.

Ik heb inmiddels een heel goede smid en even had ik graag jouw inzicht gehad in de manier van beslaan, maar toch maar niet, beetje l*ull*ig als je toch geen reaktie denkt te gaan verwachten.

Wil helemaal geen ruzie met NB-ers, vind het interessant nu eindelijk nieuw bloed binnen bokt te zien. Maar hoop ook nog eens over andere onderwerpen met jullie te kunnen praten. Voel me bijna een heel slecht paardenmens met mijn beslagen paardje. Verdrietig Graag blote voetjes, maar durf het niet aan.

Door dit soort berichten komen we steeds verder uit elkaar te staan.

Vind het razend interessant om juist tijdens dit voorjaarsgras tijdperk volledig geinformeerd te worden hoe een hoefbevangen paard gered kan worden. Hoe de smid en da dit in vele gevallen kunnen,weet ik al.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 13:03

Tja, het enige waar ik aan moest denken was hoe vaak je dan wel niet rijdt met je 3-jarige die net onder het zadel is als de hoeven zo snel slijten......

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 16:12

ellenlouise schreef:
Tja, het enige waar ik aan moest denken was hoe vaak je dan wel niet rijdt met je 3-jarige die net onder het zadel is als de hoeven zo snel slijten......

ik rijd ong 4 keer per week (waarvan 2 x buitenrit)
maar ik loop ook elke dag een uurtje met haar buiten.
en we mogen hier in de buurt niet op het gras lopen/rijden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:32

wat goed dat ze zo braaf was !!

ik mag hopen dat mijn paardje ook zo braaf is met de eerste keer ijzers !!

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:19

mijn paard had al ijzers toen hij net een paar weken zadelmak was
dus ik zou het zeker doen

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:28

gijsenkim schreef:
Ik zou me vasthouden aan het advies van diegene die ervoor geleerd heeft een aantal jaren............

De hoefsmid

Mijn hoefsmid heeft er ook flink voor geleerd, en adviseert geen ijzers. De ene of de andere opleiding bepaalt ook het advies met of zonder ijzers! Daar zou ik me dus nooit blind op staren.

Ik zelf denk dat ijzers nooit nodig zijn, tenzij een paard een aangeboren handicap heeft o.i.d.
En zeker een paard van 3, dat nog tot zijn 7e in de groei en en dus lichamelijk erg verandert niet. Als het maar voor 2 maanden is en je bent bang voor teveel slijtage zijn hoefschoenen ideaal.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:03

cinny1 schreef:
Als ik 't me goed herinner werd een vorig onderwerp over NB hier op bokt op slot gezet omdat jij en je mede NB'ers je niet meer fatsoenlijk konden gedragen.

Boos!

gaan we weer.....

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 20:04

Saskia9 schreef:

succes
en totaal niet denken dat het niet gaat, ik heb lotte eigenlijk gewoon genegeerd, ik stond op het moment te praten met een stalgenoot. dus heb niet zoveel aandacht aan haar besteeds, dus ze vond het doodnormaal.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:18

pjotr schreef:
Saskia9 schreef:

succes
en totaal niet denken dat het niet gaat, ik heb lotte eigenlijk gewoon genegeerd, ik stond op het moment te praten met een stalgenoot. dus heb niet zoveel aandacht aan haar besteeds, dus ze vond het doodnormaal.

neej inderdaad,
ik ben van plan om foto's te maken..dan heb ik ook niet veel tijd om zenuwachtig naast hem te gaan staan !

hoe liep ze de eerste keer ermee weg??

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:42

@pjotr: Zitten die ijzers nog steeds onder Lotte? Haar ex-buurvrouw heeft het namelijk al voor elkaar om van haar eerste set ijzers er één binnen 6 dagen vakkundig onder uit te werken Frusty Boos! . Gelukkig is mijn smid er prettig in de omgang en komt ze hem maandagochtend al weer vast nagelen.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 10:46

Saskia9 schreef:

hoe liep ze de eerste keer ermee weg??

uhm ja gewoon normaal. ze ging er wel even mee stampen, alsof ze dacht van, he nu kan ik herrie maken Tong uitsteken

Ziolette schreef:
@pjotr: Zitten die ijzers nog steeds onder Lotte? Haar ex-buurvrouw heeft het namelijk al voor elkaar om van haar eerste set ijzers er één binnen 6 dagen vakkundig onder uit te werken . Gelukkig is mijn smid er prettig in de omgang en komt ze hem maandagochtend al weer vast nagelen.

ja ze zitten er nog steeds onder Haha!
[/quote]