Jullie voorkeur? Springen, Dressuur, Western, enz.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness

Re: Jullie voorkeur? Springen, Dressuur, Western, enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:31

Western!!! Haha!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:34

ja voor mij ook duidelijk dressuur:D

kan je me helemaal blij mee maken

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:52

springen... ik ben een echte waaghals Bloos (maar niet gevaarlijk ofzo hoor Knipoog haha) maar ik vind dressuur heeel erg belangrijk... en buitenrijden vind ik ook wel leuk Haha! lekker buiten uitstappen of gewoon een uurtje of wat lekker relaxed naar buiten Vork
groetjes

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:06

Ik vind buitenrijden ook heerlijk, niet buiten uitstappen ofzo, maar lekker over de hei scheuren en over boomstammen springen enzo. Vooral 's ochtends vroeg als het nog lekker rustig is.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:35

Amethyst schreef:
Memuska schreef:
Soms ga ik wel eens buiten voor het paard in kwestie (afwisseling), maar dan zit ik nog middenin een bosweg travers en sbi te vragen Bloos

Dat is trouwens heel goed, om dressuuroefeningen in het bos te oefenen voor het paard in kwestie o.a. voor de concentratie v/h paard Haha!

Hehe ik wist wel dat ik goed bezig ben Knipoog Just kidding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:42

Lusitana schreef:
Kun jij wel ontspannen? Het klinkt alsof je erg met sport bezig bent en niet met een band opbouwen met je paard. Dan kun je toch net zo goed op een robot zitten? Ik zeg niet dat je niet van je paard houdt, hoor, ik ken je verder helemaal niet, maar het komt zo streberig en koel over. Het is toch best eens lekker om eens wat losser te rijden?
Neemt niet weg dat er niks mis is met wat dressuuroefeningen tijdens een buitenrit.
En "altijd dezelfde bomen" enzo (klinkt wel erg Anky) ...alsof de bak voor zoveel afwisseling zorgt!!!!
Buiten kan een paard zoveel meer opnemen dan we van bewust zijn, geuren, geluiden...
Vergelijk het met een hond in een kennel (al is die nog zo groot) of een hond die uitgelaten wordt. Ik denk dat ik liever uitgelaten wordt...al is het nog tien keer hetzelfde rondje, de geurtjes die je tegenkomt, zijn toch steeds weer anders.

Hoi Haha!
Ik zal je even wat meer background geven, mss snap je me dan wat beter, want zoals je al zei: we kennen mekaar niet Bloos
Eerst en vooral: met mijn eigen paard (Memuska) kan ik enkel buitenritjes maken door artrose. Met haar ga ik wel "graag" buitenrijden, dwz ik vind het niet erg.
Maar ik rijd nog een aantal paarden voor andere mensen ook, vaste paarden op vaste dagen en nog een paar die ik een aantal variabele dagen per week rijd. Ze komen dus wel op buitenrit hoor, daar niet van - als de eigenaars een paar weken op reis zijn ga ik er ook mee buitenrijden, maar als ik het kan mijden liever niet Bloos
Komt ook gedeeltelijk door mijn rug: ik heb een vergroeiing aan de onderste ruggewervel en kan er soms plots heel veel last van krijgen. Als ik dan op buitenrit ben moet ik nog helemaal terug naar huis, in de bak kan ik gewoon uitstappen en ermee ophouden.
Het komt mss een beetje raar over, maar goed, het is nu zo. Ik vind er niets aan. Verder ben ik helemaal niet competitief ofzo, heb niet eens een paard wat ik kan meenemen op wedstrijd. Ik kan me gewoon veel beter vermaken en ontspannen als ik in de bak rijd, na een wandeling kom ik gewoonlijk helemaal kriebelig terug. Nee, geef mij dan maar een dressuurtraining en dan in het bos droogstappen (want dat vind ik weer wél aangenaam).
Zo, mss is het een beetje duidelijk voor je nu Lachen Anders hoor ik het wel!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:08

springen Vork

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:11

Bedankt voor de insight, Memuska!
Mijn commentaar is vooral ook algemeen bedoeld. Er lezen nogal wat mensen mee natuurlijk en dan pak ik wel eens een post om een punt naar voren te brengen. Nu was dat de jouwe, omdat ik zoveel mensen zie die onwijs streberig zijn en hun paarden eigenlijk vergeten...
Dus bedankt dat je me de gelegenheid gaf om zo er wat over te zeggen en goed dat je ook even reageerde, zodat ook anderen niet een raar idee van jou krijgen!!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:15

Lusitana schreef:
Bedankt voor de insight, Memuska!
Mijn commentaar is vooral ook algemeen bedoeld. Er lezen nogal wat mensen mee natuurlijk en dan pak ik wel eens een post om een punt naar voren te brengen. Nu was dat de jouwe, omdat ik zoveel mensen zie die onwijs streberig zijn en hun paarden eigenlijk vergeten...
Dus bedankt dat je me de gelegenheid gaf om zo er wat over te zeggen en goed dat je ook even reageerde, zodat ook anderen niet een raar idee van jou krijgen!!!

Graag gedaan, ik vind het soms moeilijk om dingen uit te typen zonder dat ze anders kunnen overkomen. Een beetje verheldering is soms wel handig, ik ga er maar al te vaak vanuit dat iedereen het wel zal vatten, en dat is vanachter een schermpje natuurlijk niet zo Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:03

Ik ben verslaafd aan dressuur... Bloos
Maar regelmatig springen we wat en crossen we door het duin en over het strand.

Met mijn vorige pony reed ik Z2 dressuur en deed ook mee aan de plaatselijke ringsteekwedstrijd.
Sommige ruiters begrepen dat niet... Verward

Dus ik vindt afwisseling heel belangrijk, voor paard én jezelf!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:56

Springruiter van vlees en bloed haha Haha! springen dus..
Hoewel ik dressuur ook reuze vind en dat heb ik te danken aan sennerintje Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:12

...dressuur en NH(sinds kort)..springen heb ik niet de paarden voor staan, Dimmie mag ik niet meer mee springen, ook al is het een dressuur kanon, hij vind af en toe een sprongetje reuze leuk..maar helaas!! Guito is echt NH..kan wel een klein sprongetje maar door zn voorbenen ook niet echt best..en ik rij nog op een ander paard maar die heeft hiervoor een jaar stilgestaan door zn voorpezen(kapot gesprongen)..dus laten we het met hem ook maar niet doen!!

en een buitenrit is gewoon heerlijk!!...dus afwisseling is wel zo lekker!!..blijven ze zo heerlijk fit van in de bol!(en ik ook!!)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:32

Eventing!!!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:13

Afwisselend dressuur en springen.. Ja

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 14:06

Hey is iig duidelijk dat er veel verschillende takken van de paardensport worden beoefend!
En hebben jullie nou in die tak van de paardensport die je beoefend ook nog een idool rondrijden? Ik wel Haha! Edward Gal & Gribaldi!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:10

springen en crossen...lekker vliegen op de rug van je paard en daarna lekker lang naverzorgen Knipoog echt heerlijk
Maar ben nou meer bezig met dressuur dan met springen ofzo(dressuur is ook wel leuk aleen vind ik het soms wat saai Bloos ) In de zomer weer veel springen Knipoog Haha!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:18

dressuur en springen! Haha!

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:09

Ik doe eigenlijk van alles wat, steek overal tijd in. Mijn pony en ik houden wel van afwisselingen. Bovendien is het zo dat ik niet super goed ben in een bepaalde tak, we doen het op alle vlakken wel aardig, op een recreatieve basis!!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:42

Ik ga voor de mensport Haha! Nu nog recreatief, ik hoop ooit ook nog eens wedstrijden.

En verder lijkt endurance me ook heel leuk Haha!