Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(maar niet gevaarlijk ofzo hoor
haha) maar ik vind dressuur heeel erg belangrijk... en buitenrijden vind ik ook wel leuk
lekker buiten uitstappen of gewoon een uurtje of wat lekker relaxed naar buiten
Amethyst schreef:Memuska schreef:Soms ga ik wel eens buiten voor het paard in kwestie (afwisseling), maar dan zit ik nog middenin een bosweg travers en sbi te vragen
Dat is trouwens heel goed, om dressuuroefeningen in het bos te oefenen voor het paard in kwestie o.a. voor de concentratie v/h paard
Just kidding Lusitana schreef:Kun jij wel ontspannen? Het klinkt alsof je erg met sport bezig bent en niet met een band opbouwen met je paard. Dan kun je toch net zo goed op een robot zitten? Ik zeg niet dat je niet van je paard houdt, hoor, ik ken je verder helemaal niet, maar het komt zo streberig en koel over. Het is toch best eens lekker om eens wat losser te rijden?
Neemt niet weg dat er niks mis is met wat dressuuroefeningen tijdens een buitenrit.
En "altijd dezelfde bomen" enzo (klinkt wel erg Anky) ...alsof de bak voor zoveel afwisseling zorgt!!!!
Buiten kan een paard zoveel meer opnemen dan we van bewust zijn, geuren, geluiden...
Vergelijk het met een hond in een kennel (al is die nog zo groot) of een hond die uitgelaten wordt. Ik denk dat ik liever uitgelaten wordt...al is het nog tien keer hetzelfde rondje, de geurtjes die je tegenkomt, zijn toch steeds weer anders.
Anders hoor ik het wel! Lusitana schreef:Bedankt voor de insight, Memuska!
Mijn commentaar is vooral ook algemeen bedoeld. Er lezen nogal wat mensen mee natuurlijk en dan pak ik wel eens een post om een punt naar voren te brengen. Nu was dat de jouwe, omdat ik zoveel mensen zie die onwijs streberig zijn en hun paarden eigenlijk vergeten...
Dus bedankt dat je me de gelegenheid gaf om zo er wat over te zeggen en goed dat je ook even reageerde, zodat ook anderen niet een raar idee van jou krijgen!!!
springen dus..
Edward Gal & Gribaldi!
echt heerlijk
) In de zomer weer veel springen

Nu nog recreatief, ik hoop ooit ook nog eens wedstrijden.