Cap altijd op? + poll

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij altijd je cap op?

Ja, ik heb hem altijd op.
131 (62%)
Nee, ik heb hem nooit op.
17 (8%)
Soms, ik heb mijn cap alleen op als ik ga buitenrijden (of springen e.d)
40 (19%)
anders namelijk ...
22 (10%)

Totaal aantal stemmen: 210

Annemieke

Re: Cap altijd op? + poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:35

Ik heb mijn cap bijna altijd op, tenzij ik eventjes op een paard/pony van iemand ga en ik geen cap bij de hand heb.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:45

Ik heb mijn cap alleen op als ik les heb en als ik naar buiten ga.
Als ik voor mezelf rijd, dan draag ik geen cap. Geen idee waarom niet.
Wil het mezelf wel aanleren eigenlijk.

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:00

ik heb alleen me cap op op de manege eigenlijk bets gevaarlijk Vingers aflikken
xxx horsiej

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:19

Ik heb hem nooit op.
En ben ook niet van plan om dat te gaan doen eigenlijk. Maar ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:41

naar buiten heb ik tegenwoordig bijna altijd mijn cap op Lachen (deed ik vroeger ook niet eens), maar in de bak vrijwel nooit. Op een vreemd/ander paard heb ik wel altijd mijn cap op! hoe braaf ze ook zeggen dat ie is Knipoog

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 00:18

Ik probeer altijd mijn cap op te zetten; goeie gewoonte, net zoals de veiligheidsgordels in de auto. Je hoeft ze maar 1 keer nodig te hebben ... Een enkele keer vergeet ik het wel eens (bij mijn verzorgpaard, en daar is het risico ook niet zo groot), maar zoals gezegd: better safe than sorry! De caps van tegenwoordig zijn ook zo licht dat je amper voelt dat ie op je kop zit!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 07:26

Ik heb hem bijna altijd op. In de 2,5 jaar dat ik mijn verzorgpony rij, heb ik hem iets van 10 keer niet opgehad en ik rij gemiddel 2 keer in de week Knipoog
Ik merk wel dat ik wat soepelerder ben geworden als ik in de bak rij. Als ik de galopoefeningen niet ga doen, laat ik mijn cap in de kast zitten, maar dat komt niet zo vaak voor omdat ik voornamelijk buiten rij.

Ik wil binnenkort een nieuwe, mooiere cap aanschaffen Tong uitsteken

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 07:33

Ik heb mijn cap de laatste 4 jaar altijd op.
Zelfs op het makste paard Clown

Vroeger reed ik altijd zonder cap behalve als ik op buitenrit ging of een sprongetje maakte.

En dat was dan nog zo'n ouderwetse cap met een elastiekje.
Nadat ik mijn andere merrie aan het inrijden was en ze een paar keer mijn cap van mijn hoofd af heeft gekregen terwijl ik er op zat (ja dat kan ook)heb ik een veiligheidscap gekocht.

Het staat wel niet zo mooi maar hij blijft wel zitten.
En ik ben mijn leven nog lang niet beu dus zet hem lekker altijd op.

Laats vroeg iemand waarom ik altijd met cap reed ,want ze was toch altijd braaf?

Ze had het nog niet gezegd of mijn merrie had al laten zien waarom ik die altijd op heb Koe

Hoe braaf een paard ook is ze kunnen altijd onverwachts uit de hoek komen en dan is het toch wel fijn als je een cap op heb.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:12

Op Amber rijd ik eigelijk alleen met cap als ik ga springen.

Maar als ik op een vreemd paard ga rijden neem ik hem altijd mee. Al moet ik hem dan eerst gaan zoeken Bloos
Ik vergeet dat ding altijd, dus mss moet ik hem op een opvallende plek leggen. Eigelijk zou ik mijn lesje al geleert moeten hebben. Ik reed eerst altijd met cap en toen wou ik hem een keer niet opdoen. Ik twijfelde en deed hem toch maar op. En net die keer knallen we de sloot in Scheve mond

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:00

Ik heb mijn cap altijd op, een enkele keer ben ik 'm weleens vergeten mee te nemen Bloos en dan rijd ik echt niet fijn. Ik werk ik een ziekenhuis en heb teveel letsel gezien van mensen die zonder cap van hun paard waren gesodemieterd en waarmee het niet best is afgelopen. Voor mij is de keuze dus niet zo moeilijk. Ik rij veilig of ik rij niet Haha!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:04

Op mijn eigen paard heb ik hem eigenlijk altijd op, omdat hij behoorlijk onvoorspelbaar is..

Op de tinker van Supertje alleen met buitenritten en springen, maar ook als ik op vreemd terrein ga rijden met hem..

Met andere woorden: Ik heb hem bijna altijd op.. Haha!

Brittos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:29

heej..
Ik rijd egt heel soms met cap hoor, het ligt eraan op wie ik rij.
Als ik op stef (dancie) der pony gaat dan rij ik ook zonder cap terwijl ik zelfs op de straat van der afgevallen ben, en als ik op andere paarden rij bij ons op stal heb ik heel soms een cap op het ligt egt gewoon aan welk paard het is.

Joyceie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:33

Hoi.... op de manege rijd ik wel met cap, lijkt me logisch.
Maar op mijn verzorgpaard rijd ik gewoon zonder cap.
(Het is te vermoeiend om steeds me cap mee naar school te nemen, en van af daar weer naar me verzorgpaard, en dan weer naar huis Tong uitsteken )

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:43

ik rij alleen buiten en met springen met cap op, vind het gewoon niet lekker zitten. Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:46

De laatste tijd (lees bijna 3 jaar, de tijd dat ik Ivanka heb Knipoog) heb ik mijn cap misschien een stuk of 5 keer op gehad. En dat was dan in het begin.
Ik kan eigenlijk zo geen reden noemen waarom ik mijn cap niet op heb, die ik nu heb, past niet meer, maar ik zou ook niet moeilijk doen om een nieuwe te kopen Knipoog. Ik wil er eigenlijk al lang eentje kopen, voor als ik buiten ga rijden, maar elke keer als ik bij de ruitershop ben, dan vergeet ik het weer. En dan elke keer als ik buiten ga rijden, denk ik: sh#t, ik moet toch écht eens een cap gaan kopen Gestoord.