Ik heb een gedeelde mening. Ik ben 16, zit in 4 HAVO heb daarnaast een bijbaantje waar ik me het lazarus werk, en zet al mijn geld weg voor mijn aankomende paardje. Mijn ouders vinden dat ik heel erg veel moeite doe voor mijn eigen paard, en belonen het. Ze willen dat ik gelukkig ben, en ze weten dat mijn geluk bij de paarden te vinden is. Zij dragen hun steentje bij aan mijn paard, een enorm grote steen zelfs, maar ook tot op zekere hoogte. Ik zit nu op school en krijg niet meer dan 450 gulden per maand bij elkaar gesprokkeld. Zij zullen merendeel van mijn paard betalen (de meeste vaste lasten), maar wanneer ik eenmaal zelf een vaste baan heb, na school e.d. zal ik het ook zelf moeten gaan betalen. Maar dat betekent niet dat ik niet weet dat je hard moet werken voor een paard, dat weet ik dondersgoed, daarom vind ik de mening van Pinky-girl ongegrond. Ik ben jong, dus verdien nu eenmaal niet genoeg om alleen een paard te betalen. Dat betekent niet dat ik mijn eigen paard niet verdien.
Ik weet wel dat er niet op me neergekeken wordt, dat wordt in ieder geval niet gezegd, en deze post is ook helemaal niet bedoeld om mensen in het nauw te drijven of aan te vallen, want de mening van bijvoorbeeld pinky-girl respecteer ik wel degelijk. Ik begrijp best dat zij het zo ziet.
Maar ik voel me wel degelijk aangesproken door bijvoorbeeld de titel van deze topic...grow up
Waar slaat dat nu op? Ik heb een tijd lang een aantal paarden verzorgd toen ik tijdelijk van school af was gegaan door bepaalde dingen die er gebeurd waren, en ben toen elke dag naar die paarden gegaan. Ik betaalde niets, maar ik gaf ze te eten, longeerde ze, mestte de stallen uit, poetste ze, alles deed ik met ze. Ik beschouwde ze als mijn eigen paard. Ik heb meer waardering voor mensen die dat allemaal doen en geen cent betalen, dan mensen die niets doen en dus alles laten doen en er grof voor betalen uit hun eigen zak.P.s.: sorry pinky als je je hierdoor aangevallen voelt, je fungeert hier 'slechts' als voorbeeld.

:
, want een paard waard zijn moet je meten vanuit het standpunt van het paard. Het paard moet het zo goed mogelijk hebben.

* hard en al dat geld spaar ik en dat is bedoel voor het hele jaar...