wat doen jullie met jullie oudjes (18-20+)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dehtje

Re: wat doen jullie met jullie oudjes (18-20+)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:12

Jaromir wordt dit jaar in april negentien en wordt regelmatig bereden. We hebben hem als leerpaard voor mijn man gekocht maar nu die voor een half jaar in het buitenland zit rij ik hem regelmatig. En hij doet het super, hij wordt weer helemaal jong Lachen
Zit er stiekem aan te denken met hem te gaan starten.
Deze foto is van vorige week.
Afbeelding

Leuk topic dit!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:34

Shoshonee Nederlandse Appaloosa Stermerrie van bijna 21 jaar.
Ik rijd sjors 6 dagen in de week, lekker fanatiek, of heerlijk buiten. Springen vind ze helemaal het einde (als westernpaard gaat dat niet altijd goed maar goed.. Haha! ) En lekker door de bossen crossen. We gaan zelfs binnenkort op koninginnedag een proefje rijden op een öpen"concour...Misschien doen we het nog wel goed tussen de jonkies Vork
Kortom ik ben van mening dat je een ouder paard niet zomaar meer moet laten staan. Wanneer je paard voldoende beweging blijft houden denk ik dat het rijden geen enkel probleem zou zijn tot bijvoorbeeld 30 jarige leeftijd...mits de gezondheid het toelaat natuurlijk Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:38

1986 was kennelijk een druk jaar want ook mijn 'oudje' wordt 19 dit jaar Haha!

Helaas kan ze niet meer bereden worden maar ik probeer zo vaak mogelijk te wandelen en grondwerken. Tussen de oren is ze in elk geval nog lang niet oud.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:38

Mijn oudje van 20 heeft net een verkoudheid achter de rug maar ik ben hem nu weer aan het oppakken. Hij loopt nog super en vindt het heerlijk om te werken. Hij is Z-dressuur geweest en was in 2001 nog M-dressuur met winstpunten.
Hier een paar fotootjes van hem Lovers .

Afbeelding

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:37

Trammelant (28) loopt fulltime in de wei, is tot zijn 25e fanatiek gereden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:48

Desire is 20 jaar en wordt door mn moeder in de bak recreatief dressuurmatig gereden, ik neem dr geregeld mee naar eht bos(of met een vriendin erop) en dan scheurt ze nog t hele bos door, en laatst zijn we gaan vrijspringen, dit had ze de laatste 4 jaar, sinds ze dus bij ons is, nooit gedaan! ze sprong sowieso zelden, ook bij de vorige eigenaren niet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze is super gezond en kan nog wel heel wat jaartjes mee denk ik Haha!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 06:28

Ik heb mijn eertste pony Nora nog, ze word in mei 33 en is nog zeer levendig. Ze woont samen met onze dwergbok Boris.
Ik ben gestopt met rijden dat ze 26 was, maar dat was met name omdat ik toen al bijna mee kon lopen. Ze is een welshje vna maar 1.20 hoog.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:33

Mijn roanmerrie Eliza is nu 21 jaartjes oud, heeft dan ook wel al een grijzig koppie, maar ze is zeker nog niet oud tussen de oren !

Na een ziekte heeft ze heel lang op rust gestaan, toen ben ik weer voorzichtig aan met haar begonnen en ik stond versteld van hoe goed ze nog liep!

Ons Eeltje heeft van de zomer ook nog aardig gesprongen, dus oud?
Denk het niet!

Een foto, van de zomer gemaakt:
Afbeelding
En eentje van 2 weekjes geleden, nog heel erg in haar wintervacht:
Afbeelding

Goblin is nu tegen de 30 en daar lees je de leeftijd echt van af.
Hij staat nu sinds 5 jaar op rust, maar ik vraag me wel eens af of hij fitter was geweest als hij gewoon doorgereden was, maargoed.
Hij staat nu overdags lekker heel de dag op de wei en slaapt 's nachts in zijn stalletje. Om hem nog een heel klein beetje soepel te houden, ga ik nog wel eens met hem wandelen, maar hij is nu dus al echt met pensioen Knipoog

Afbeelding

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:51

Onze Berber wordt 19 dit jaar, maar de eerste gebreken beginnen te komen. Ze heeft een versleten straalbeen en staat daardoor op rust.
De vraag is of we er weer mee kunnen gaan rijden, maar zoniet, dan kan ze genieten van haar pensioen.

Wel een vroeg pensioen, want dit hadden we niet gedacht. Ze was nog fris en fruitig en is dat eigelijk nog steeds.

Vergeleken met een aantal paarden uit dit topic is 19 nog niet zo oud.

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:55

wij hebben nog geen oudjes.. maar op de manege gaan ze lekker met pensioen.. zitte leuke foto's tussen!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:01

Fly wordt volgende week 5 april 19
en na veel overleg, advies en getwijfel heb ik toch besloten haar dit jaar te dekken! Het leuke is dat ik hier meerdere paarden tegenkom die ook op latere leeftijd drachtig zijn. Voor de rest loopt ze woensdag voor de wagen, zondag geef ik les en voor de rest wandel ik en longeer ik r voor r conditie. En een power dat ze heeft, niet normaal, van mij mag het wel wat minder, maar daar is madam het niet meeeens.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:17

Heye heey,
Dit is misschien niet mijn paard, maar het paard van de manege waar ik rij.. ik hoor jullie over jullie 24..22 jarige pony's en paarden, nou pas op want hier is [***]..
[***] is een pony die al super lang op de manege staat..
Ze loopt nog volle uren op de manege 2 uur of 3 uur. (met tussen pauzes natuurlijk)
Ze kan nog uit haar dak gaan, lekker keihard galoperen en natuurlijk ook kindjes eraf gooien, zelf gevorderde mensen.. ze struikeld wel eens, maar ze loopt gewoon door..
Ik zal de leeftijd nog niet zeggen laat jullie maar raden...Of ik zet het er gewoon bij Tong uitsteken 31 jaar...bijna 32..

Hier de foto
Afbeelding

VieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:18

Het oudje bij Olga op stal is Laika, ze is 27.

Zij wordt nog elke week 2-3keer bereden en crosst dan heel de bak door Cool. Ze weet echt nooit van ophouden Lachen.

Afbeelding

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:34

xKatleentjex schreef:
viewtopic.php?f=53&t=391082
dit doe ik met mijn oudje Haha! en ze vond het nog geweldig ook Haha!

zag ik nou goed dat je paardje op zn staart grijs wordt???...of was dat altijd al???..hoe oud is zij???..ze ziet er nog heerlijk uit!

trouwens een hele leuke topic!..echt commentaar is geweldig!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:37

[***] schreef:
Heye heey,
Dit is misschien niet mijn paard, maar het paard van de manege waar ik rij.. ik hoor jullie over jullie 24..22 jarige pony's en paarden, nou pas op want hier is jolanda..
Jolanda is een pony die al super lang op de manege staat..
Ze loopt nog volle uren op de manege 2 uur of 3 uur. (met tussen pauzes natuurlijk)
Ze kan nog uit haar dak gaan, lekker keihard galoperen en natuurlijk ook kindjes eraf gooien, zelf gevorderde mensen.. ze struikeld wel eens, maar ze loopt gewoon door..
Ik zal de leeftijd nog niet zeggen laat jullie maar raden...Of ik zet het er gewoon bij Tong uitsteken 31 jaar...bijna 32..

Hier de foto
Afbeelding

dat koppie!!!!!...zo sweet!!...staat er al een pensioen voor haar gepland??..

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:51

Bacannie, bijna 32 jaar. Op de foto 31 jaar.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:54

@ Dimitri, jaa ik denk het wel, ze is al best wel oud.. (als je het goed leest Tong uitsteken )
Maar ze wil zelf ook nog lopen, iedereen vind haar lief en de beginners willen graag op haar, omdat ze niks verkeerd doet..
Ze heeft een heel lief koppie! Bloos

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:56

Dimitri schreef:
xKatleentjex schreef:
viewtopic.php?f=53&t=391082
dit doe ik met mijn oudje Haha! en ze vond het nog geweldig ook Haha!

zag ik nou goed dat je paardje op zn staart grijs wordt???...of was dat altijd al???..hoe oud is zij???..ze ziet er nog heerlijk uit!

trouwens een hele leuke topic!..echt commentaar is geweldig!!

hahaha, nee dat wit aan haar staart heeft ze haar hele leven al, staat zelfs op haar papieren als kenmerk aangegeven Clown Haha!

Ze heeft ook witte haartjes tussen haar voskleur zitten en een wit vlekje onder haar buik, rabicano heb ik me eens laten wijsmaken hier op bokt Lachen

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:03

Flinstone word 23 juni 18 jaar! Je paard is zo oud als ie zich voelt en hij voelt zich nog heel jong heb ik het idee haha,stijfigheid heeft ie totaal geen last van,zet hem bij een stel jonge paarden en hij doet net zo wild mee!

Afbeelding hier wilt ie de trailer niet in bij de kliniek was net een paar dagen daarvoor geopereerd aan sacroiden onder zijn buik.
Afbeelding

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:19

bij ons op stal staat er een shet van ongeveer 35!!
gaat af en toe los op het terrein en galoppeerd en springt over stoepjes Clown verder is ze echt met pensioen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:15

mijn verzorgpaardje word over 2 weken 28!! en we rijden er nog elke dag op, varierend van een half uur tot 2 uur Haha!
morgen gaan we dr scheren, dan zet ik wel even wat foto's neer Haha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:32

Bij ons op de manege staat een manege paard van 30+ en die is vorige maand met een meisje (KNHS) M1 gestart (hadden toen ook gelijk winst..) En loopt nog elke dag manegelessen mee.. Niet zoveel als de andere hoor!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:47

Wij hebbe dr ook eentje van 30. schat van een beest, als het in de stal staat is het echt een oud beestje...maar zo gauw ze met dr baasje de bossen in mag wordt ze ineens 20 jaar jonger Ja

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:39

Barco wordt in juni alweer 22 jaar. Hij wordt ongeveer 4 a 5 keer een half uur nog flink bereden. Als ik hem stil zou zetten krijgt hij allemaal ongemakjes (stijfheid, niet rad lopen, een beetje pijn in zijn rug). Dus nog flink aan het werk!