ik wil wedstrijden rijden maar hij wil de trailer niet in

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

Re: ik wil wedstrijden rijden maar hij wil de trailer niet i

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:27

BlOnDeSiL schreef:

Ik weet niet waar je heen wilt maar ik heb niks met dat andere topic te maken. Maar dat duwen was gewoon een klein duwtje tegen de kont aan is dat zo verkeerd dan? Vind ik met een bezem toch wel wat erger Knipoog

Ik zeg niet dat een duwtje erg is, helemaal niet zelfs... maar vind jij het verstandig om achter een bang paard te gaan staan? (trouwens, niet alleen bange paarden kunnen schoppen... Ja neem het voorbeeld laatst bij mij op stal, paardje staat te grazen, haalt uit vanuit het niets en eigenaresse staat er achter, gevolg 2 gebroken ribben )
Vond het gewoon niet zo slim....

en waar in mijn bericht heb ik het over een ander topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:54

Voor alle mensen met angstige paarden, maak gewoon zelf eens een ritje in de trailer, dan ervaar je wat een paard ervaart ,weinigs positief.
Ook moet je rekening houden dat als het paard de trailer op moet dat het niet zo vaak voor iets leuks is.Een lawaaierig wedstrijd terrein veel drukte spanning en stress.Weg van huis ,van je vriendjes.En als je dan durft te protesteren krijg je flink op je lazer.De trailers brengen de paarden uit balans ze zien vaak niks.Moet ik nog meer toevoegen?.
Dus waarom zou een slim paard de trailer opgaan?
By the way Haha! Ik heb met mijn paard het zelfde probleem. Ze is er een paar keer opgeslagen door haar vorige eigenaar ,naar een hengstenhouder gebracht voor een natuurlijke dekking.Dat hield in dit geval in de merrie wordt vast gebonden hengst er op losgelaten.Het paard is met een praam op haar neus vastgehouden.Toen ze terug kwam lag haar neus open(praam) haar rug (van de hengst).Dus toen hebben we haar gekocht.En nu ja logisch durft het paard de trailer niet op.Sterker ze durfde niet eens in de buurt te komen.
Ik ben clickertraining aan het volgen( www.cremebrulee.be )en nu staat ze zelfs al op de trailer.Alleen met rijden wacht ik nog ,tot het er opgaan echt routine is.En mijn eerste rit gaat naar iets leuks zijn ,een wandeling in het bos of zo en dan niet te ver.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 15:55

Late reactie trouwens Knipoog Iditit
Maar ik stond er niet recht achter maar beetje schuin naast.
Maar ik ga verder hier niet over in discussie ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 16:01

normaal heb je met een post als dit (die van de TS bedoel ik) gelijk heel bokt over je heen maar nu zegt niemand er wat over....
Hoe kom je er in godsnaam bij om een bang paard te gaan staan duwen?!
Hier heb je het over een ander topic.
Ik heb het ff voor je op gezocht Knipoog

Poppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:41

Met een bang paard moet je niet duwen en trekken, dan snapt ie er niks van, gewoon rustig blijven.
zo deden wij dat ook met een paard op de manege. Gewoon goed vasthouden en dan met 2 longeerlijnen gekruist (dus met 2 mensen) erachter lopen. Bij ons liep ie er op den duur in. En natuurlijk tegen hem blijven praten en belonen. dit paard heeft nu zijn angst overwonnen en loopt altijd de trailer in.

Poppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:43

Sorry ik lees nu beter en zie dat je het al geprobeerd hebt. Waardeloze tip dus Haha! Maar heel veel succes ermee!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:44

BlOnDeSiL schreef:
Toen ging ik achter hem staan en beetje duwen maar toen gaf hij een knal achteruit.Toen heb ik hem gestraft van heey dat mag je niet doen maar toen gaf hij nog een knal en knalde precies tegen mijn kaak aan met zijn hoef.

heb het ook ff opgezocht en haal dit toch echt uit DIT topic Knipoog
en idd, late reactie maar me computer deed het niet meer Lachen

gaat het verder ook helemaal niet om, hoopte gewoon dat je daarvan geleerd had en dit dus niet meer doet. Daarbij gaf ik aan dat Margreet een goed punt had en dat was mijn advies, haar post goed lezen en daar iets mee doen Ja

hoop dat het je lukt om je paardje de trailer in te krijgen, verder zeg ik wel gewoon nix meer

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 00:00

Poppy schreef:
Met een bang paard moet je niet duwen en trekken, dan snapt ie er niks van, gewoon rustig blijven.
zo deden wij dat ook met een paard op de manege. Gewoon goed vasthouden en dan met 2 longeerlijnen gekruist (dus met 2 mensen) erachter lopen. Bij ons liep ie er op den duur in. En natuurlijk tegen hem blijven praten en belonen. dit paard heeft nu zijn angst overwonnen en loopt altijd de trailer in.

Dat met die longeerlijnen is ook weer niet goed want dat verstaan ze onder dwang en geweld Knipoog

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 00:01

Poppy schreef:
Sorry ik lees nu beter en zie dat je het al geprobeerd hebt. Waardeloze tip dus Haha! Maar heel veel succes ermee!

Het geeft niet in ieder geval bedankt!

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 00:02

Ididit schreef:
BlOnDeSiL schreef:
Toen ging ik achter hem staan en beetje duwen maar toen gaf hij een knal achteruit.Toen heb ik hem gestraft van heey dat mag je niet doen maar toen gaf hij nog een knal en knalde precies tegen mijn kaak aan met zijn hoef.

heb het ook ff opgezocht en haal dit toch echt uit DIT topic Knipoog
en idd, late reactie maar me computer deed het niet meer Lachen

gaat het verder ook helemaal niet om, hoopte gewoon dat je daarvan geleerd had en dit dus niet meer doet. Daarbij gaf ik aan dat Margreet een goed punt had en dat was mijn advies, haar post goed lezen en daar iets mee doen Ja

hoop dat het je lukt om je paardje de trailer in te krijgen, verder zeg ik wel gewoon nix meer

Ik weet ook wel dat je het goed bedoelt en daar wil ik je nu ook voor bedanken. En idd heb ik er van geleerd want krijg niet vaak een knal tegen mijn hoofd aan en oefen nu ook niet zo snel meer. Daarom wil ik er een paardenfluisteraar ofzo bij halen hoop dat het dan wel gaat lukken.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:11

ik weet niet of jullie het allemaal kennen maar ik ben vandaag aan het jojo-en geweest. Ik heb eerst 2 pionnetjes naast mekaar neer gezet en ook nog 2 stoelen naast me kaar gezet. Daartussen ging ik jojo-en dat ging goed. Toen heb ik een soort en met van trailer gemaakt. Heb ik hindernispalen neer gezet en dat in een vierkant gezet en dan de balken op de hoogste gaatjes. Eerst best wel groot vierkant gemaakt en dan heb ik een plank bij de ingang neer gelegd. Toen begin hij al wat te weigeren een beetje hetzelfde als wat hij bij de trailer doet. Daartussen ging ik ook jojo-en op een gegeven moment zette hij zijn voetje op de plank en ging ik dus weer achteruit telkens een stukje verder en weer terug. Zo ging ik steeds verder totdat hij helemaal met mij mee liep en weer terug en belonen. Toen ging ik hem zonder aan te kijken gewoon voor me uit lopen en hij liep gewoon mee dat vierkant in. Toen heb ik dat vierkant wat smaller gemaakt beetje de vorm van een trailer. Daarbij ging ik steeds weer hetzelfde doen. Op het laatst liep hij zonder dat ik hem vast had met me mee dat vierkant in ben wel trots op hem. Haha! Morgen ga ik dit weer opbouwen en dan hang ik denkens over de balken heen zodat hij nog meer een gesloten gevoel krijgt maar wel een veilge plek gaat vinden. Hoop dat dat ook gaat lukken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:18

Wat een gedoe zeg... Maar als het werkt...

Ik zal maar niet vertellen hoe ik de afgelopen weekenden een paard ingeladen heb voor concours, is niet bestemd voor tere zieltjes, maar ze is er goed van opgeknapt hoor, loopt er al bijna zonder "hulp" op! Maar dat is dan ook geen angstig paard, maar gewoon een staker die het kunstje van niet laden uitgevonden heeft...

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:25

Ik vind dat geen gedoe. Ik bedoel je kan het beter op een rustigere manier doen met wat geduld en rustig opbouwen. Dan dat je met bezems in zijn kont gaat prikken en longeerlijnen achter zijn kont gaat hangen en doeken over het hoofd ofzo. Ik heb dat jojo-en gelezen op een site en vond het wel interessant en dacht dat ga ik eens proberen.
En dat heeft vandaag wel goed gedaan hopen dat dat naar een paar x oefenen ook met de trailer gaat lukken. Ik wil hem heel graag de trailer op hebben zonder gekke dingen.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:43

Ik ben vandaag weer ff bezig geweest. Heb weer hetzelfde gedaan alleen nu met dekens over de hindernissen heen zodat hij een meer gesloten gevoel kreeg. In het begin begon hij alweer. Weer op het jojo manier geprobeerd en heb hem er later weer in gekregen Haha! . Nou de volgende x zetten we de trailer in de bak met weer de hindernissen erom heen. Ik hoop zo dat dat ook gaat lukken....
Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:03

Hoi mijn pony is vroeger mishandeld dus echt een probleempony. De trailer ging hij niet in duurde een paar uur, heel vreemd want toen hij afgericht was en hjij terug naar huis mocht liep ik zo met hem erin. Met touwen enzo bereik je alleen maar het tegenover gestelde. Probeer te achter halen waarom hij de trailer niet in wil? Ik ben daar gelukkig achter gekomen,ik leide hem namelijk nooit de trailer in omdat ik spierreuma heb.Wat bleek nou telkens als hij de trailer inmoest bleef ik achter hem staan.Hij was heel bang dat ik niet mee ging. Dus wat doe ik nu ik leid hem zelf de trailer in dat gaat super..Als je gaat kloten met touwen stokken zwepen e.d komt het nooit goed,want elke keer als hij dan de trailer in moet zalo hij denken aan de vorige keer met die touwen en zo.Het moet met plezier gaan anders bereik je alleen maar het tegenover gestelde.
BlOnDeSiL schreef:
Via een advertentie op marktplaats.
Heb nog zat mails met mensen die me willen helpen in de omgeving friesland.
Hebben?

Ik heb je een PB gestuurd maar ik weet niet of je die gelezen hebt. Maar kan je mij misschien die adressen geven?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:05

Wat ik nog vergeet te zeggen is dat je iedereen die zich er op dat moment mee bemoeid weg moet sturen. Als er te veel mensen bij staan word het paard alleen maar nerveuzer daar schiet je niks mee op, 2 mensen erbij is meer dan genoeg.
BlOnDeSiL schreef:
Via een advertentie op marktplaats.
Heb nog zat mails met mensen die me willen helpen in de omgeving friesland.
Hebben?

Ik heb je een PB gestuurd maar ik weet niet of je die gelezen hebt. Maar kan je mij misschien die adressen geven?

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 14:49

ik weet al waarom hij niet de trailer in wil. Hij is hier in nederland gefokt en is als veulen naar hongarije gegaan. Hij heeft daar tot zijn 5e in een kudde gelopen. Vorig jaar is hij naar nederlang terug gekomen. Hij is bij een handelaar terecht gekomen zij heeft hem 2 weken gehad dat was weer voor het eerst dat hij een mens heeft gezien. Heeft hem beleerd en toen had ze hem alweer te koop gezet. Wij hebben hem toen dus gekocht. Ze zeiden dat hij makkelijk in de trailer wil maar daar was dus niks van waar. We hebben er 2 uur over gedaan als het niet langer was. Ze hadden ook gezegt dat hij per vliegtuig hier is gekomen. Wij hebben daar achteraan gebeld maar ze hadden geen bewijs dat hij per vliegtuig is gekomen want dat moeten ze wel kunnen bewijzen. Dat klopt dus al niet maar we hebben er verder geen duidelijkheid over gekregen. Nou heb ik 2 weken geleden gehoord hoe ze dieren vervoeren vanuit hongarije. Want de vader van een vriendin van mij heeft een transportbedrijf en daar komen wekelijks hongaren met koeien. Hij zei dus dat ze de dieren niet normaal hierheen vervoeren en dat ze met geweld de dieren in de vrachtwagens of trailers doen. Boos! En ze vervoeren vanuit hongarije niet dieren per vliegtuig naar nederland. Dus wat ik nou denk dat ze waarschijnlijk paar paarden bij mekaar een vrachtwagen in hebben gejaagd en dat ze opgepropt bij mekaar hebben gestaan en dat ze dus een hele lang reis hebben gemaakt. Ik kan me dan wel voorstellen dat hij de trailer niet meer in durft en wil.