Is jou paard te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is jou paard te koop?

Ja
33 (9%)
Nee, die gaat nooit weg
93 (27%)
Nee, tenzij ik hem/haar financieel niet meer kan onderhouden
81 (23%)
Nee, tenzij het voor hem/haar beter is (denk aan bijv tijdgebrek)
66 (19%)
Nee, tenzij ze een heel goed bod doen
50 (14%)
Nee, tenzij paard afgekeurd wordt
1 (0%)
Anders
16 (4%)

Totaal aantal stemmen: 340

Ann

Re: Is jou paard te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:31

Nee, mijn paard gaat nooit weg, ik heb 1 keer eerder een paard verkocht en heb daar nog emotionele spijt van (paard heeft een heel goed tehuis gekregen).

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:39

Olympia schreef:
Voor geen miljoen zou ik mn paard verkopen..Al zou ik zelf droog brood moeten eten, maar mijn paard gaat absoluut niet weg...

Voor een miljoen!
Joh dan deed ik er nog een strikje omheen ook Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:41

alles is te koop ( bij wijze van spreken dan he Knipoog ) In principe is mijn paardje tot zijn dood bij ons of er zou zo'n achterlijk hoog bedrag voor m moeten worden geboden( een rijke amerikaan of zo Haha! ) dat ik er echt geen nee meer tegen kan zeggen. Maar daar ga ik niet van uit hoor dsu ik hoop dat hij net zoals onze vorige paarden leker lang bijons zal zijn

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:00

parouscha schreef:
Olympia schreef:
Voor geen miljoen zou ik mn paard verkopen..Al zou ik zelf droog brood moeten eten, maar mijn paard gaat absoluut niet weg...

Voor een miljoen!
Joh dan deed ik er nog een strikje omheen ook Haha!

En een grote strik ook nog Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:02

en ik ging hem persoonlijk brengen *LOL*

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:05

voor een half miljoen hoef ik er ook niet zo lang over te denken hoor.... dan weet ik zker dat ie een heel goed tehuis zal krijgen. Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:08

Saskia9 schreef:
toen ik mijn shet had,zei ik ook,die gaat nooit meer weg,
tot ik een ander paard had en ze op verschillende oplaatsten stonden,
toen had ik er geen tijd meer voor..

Mijn huidige paard, die gaat hoop ik nooit meer weg !
hij is wat ik wil,
wij matchen samen,
ik kan niet in de toekomst kijken,
maar ik hoop dat hij bij mij heel oud mag worden !!!

daarbij als mik hem OOIT wil verkopen,
denk ik dat ik een hele boze moeder achter me aan heb !!
die is namelijk zo gek van me paardje !!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:12

moeilijke vraag,

mijn vorige paard kon ik verkopen voor 30.000 gulden. aangezien ik haar nog maar net een maand had niet gedaan, zij was namelijk mijn leerpaard. 2 jaar later nog een keer een bod gehad van 15.000 euro. nog niet gedaan wat ze was zo lief. nu vorig jaar september heb ik haar moeten laten inslapen, wegens koliek en heb je niets.

met roos ( paard wat ik nu heb) blijft ze bij mij zolang het kan bied er iemand gewoon veel geld voor dan gaat ze weg, want ik weet van mezelf dat ik nooit aan de top kom, en jongere paarden rijden toch leueker vind.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:25

Nee niet zo, maar ik kan niet zeggen; Nooit.. ik weet niet wat de toekomst nog gaat brengen, maar zolang ik gewoon mijn paard kan houden gaat hij niet weg, ben veel te lang bezig geweest om deze te vinden Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:35

Op dit moment niet nee.

Maar zeg nooit nooit, in de toekomst kan je niet kijken. Misschien dat er achter een half jaar iets gebeurd waardoor ik ze toch moet wegdoen. Ik heb er zowiezo niet veel over te zeggen want ze staan op mijn vaders naam, als die morgen beslist om ze weg te doen kan ik hemel en aarde bewegen, als hij ze wil wegdoen gaan ze weg.

Moest ik het volledig voor het zeggen hebben, dan zouden ze blijven zolang het nog klikt. Als het ooit niet meer zou gaan, als het toch blijkt dat we niet de juiste combi zijn, dan is die advertentie zo gezet. Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:39

In principe niet, hij is onder contract en dan zou die naar zijn vorige eigenaren gaan, als deze hem nog zouden willen anders ben ik vrij voor verkoop. Maar als hij wel vrij was dan had ik hem voor 10.000 euro al verkocht (nu dan). Hij is inmiddels 16 en dat bedrag beur je niet zomaar. Maar een half miljoen/miljoen krijgt die de hele zooi van zadel en hoofdstel mee, dat koop ik voor mijn toekomstige salinero wel weer terug Haha! Haha! Haha!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:21

Mijn Numero Uno-zoon verkoop ik wel voor een bod boven de 10.000 euro, voor minder gaat hij niet meer bij me weg! (al is ie soms nog zo lastig... Knipoog )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:40

Fayette wordt eigenlijk alleen verkocht als ik haar niet meer financieel zou kunnen onderhouden. Maar ik zou er alles aan doen om haar bij mij te houden!! Mocht ik lichamelijk iets krijgen waardoor ik niks meer kan doen dan zou ze nog blijven maar dan als fokmerrie en niet meer als rijpaard.
Hercules.... tja, ik ben geneigd om te zeggen dat hij ook nooit meer weg gaat maar het is en blijft een Shet. Hij is er nu als maatje voor Fayette maar als Fayette (hopelijk) volgend jaar een veulen heeft en als die eenmaal weer terug komt uit de opfok dan hebben we een groter maatje voor haar. Laat ik het zo zeggen: Hercules gaat alleen dan weg als ik 1000% zeker weet dat hij een goed tehuis krijgt waar hij lekker veel aandacht krijgt. En dan nog wil ik eerste recht op de (terug) koop houden bij hem.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:02

Olympia schreef:

Helemaal mee eens Haha!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:06

Eigenlijk is Talent niet te koop, maar mocht er iemand vragen hoeveel en ik noem een belachelijk hoog bedrag, (eigenlijk om m niet te verkopen) en degene zegt oke dan gaat ie!!
En mocht ik t ooit financieel niet meer redden, maar dat zie ik nog niet gebeuren!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:09

sandr0 schreef:
( een rijke amerikaan of zo Haha! )

Ik ben zo'n rijke amerikaan tegen gekomen. Maar niet om te zeggen 'ik wil jou pony' maar die zei 'koop maar een leuke pony, ik betaal alles, hij staat bij jou, jij mag er alles mee, zelfs fokken'. Ik heb ook nog 'ff' een super veulen van hem gekregen!!!!(die liep naast Angel toen ik haar kocht)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:13

Ik heb recentelijk een bod voor meer dan twee keer zijn aanschafwaarde gehad, maar er is geen haar op mijn hoofd die hem daarvoor wegdoet. Alleen als er een achterlijk hoog bod op hem gedaan zou worden (meer dan 35.000 euro) met een goed tehuis dan denk ik dat je dat wel moet doen, een blessure zit in een klein hoekje en je vergeeft het je nooit.

Maar ik heb liever dat niemand wat bied,dan hou ik hem lekker zelf!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:27

Ja, kómt er iemand die hem een beter tehuis kan bieden cq beter met hem om kan gaan hoef ik er niet lang over te denken.
Denk alleen niet dat er snel zo iemand komt, hoeft ook helemaal niet, maar mocht het dus wel gebeuren mag hij weg.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:27

Voor een miljoentje valt er over na te denken Schijnheilig

Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:48

Ik kan niet op 1 ding klikken want ik heb 5 pony's en voor alle 5 geld iets totaal anders.

Pinky gaat NOOIT weg. Ze kunnen bieden wat ze willen, die wordt niet verkocht. Als ik heeeel krap zou zitten in geld dan zou hij een poosje verleased worden ofzo, maar verkopen, zie ik mezelf echt niet doen.

Bij de andere 4 is het wat minder 'Nooit'. Als het even kan hou ik ze allemaal uiteraard. Maar als dat om de een of andere rede niet mogenlijk is dan gaan ze er wel uit.
Tot nu toe heb ik al verschillende goede boden gehad voor Fellow (3x het aankoop bedrag) en deze alle geweigerd. Zelfd voor een heel goed tehuis.
Ook Marjon ben ik zo kwijt voor ene prijs die ik er lange na niet voor betaald heb. Maar ook dat heb ik afgeslagen.

Bij Senna en Kaya gaat het er heel erg vanaf hangen wat die in de zomer op de keuring doen. Ik heb hun gekocht om een goede basis van een fokkerij op te starten en als er dat niet in blijkt te zitten als moeder dier wordt er vor hun wrs ook een ander huisje gezocht (hoewel, dat wisseld bij mij per week. Fell zou ook verkocht worden als de meiden kwamen Clown )

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:51

Lielle schreef:

Met toebehoren erbij Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:52

het ligt er maar helemaal aan wat voor band je met dat paard hebt. In principe zegt geld me echt helemaal niets, als er die klik is kunnen ze met 12 miljard aankomen zetten, dan wordt er niks verkocht. Zo'n dier is mijn maatje, en dat is onbetaalbaar. Aan de andere kant, als die klik er niet is en hij krijgt het ergens anders beter, dan ligt het anders.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:03

Lielle schreef:

dan doen wij zoiezo al als we een paard verkopen. Bij ons eerste paard hebben we hem weggebracht en mijn pony hebben we ook weggebracht (was iets van 2.5 uur rijden met trailer)
Mijn paard die ik nu heb is trouwens ook gebracht Tong uitsteken denk dat het toch een fijner gevoel geeft als je ziet waar ze terecht komen.

Breit wil ik voorlopig nog niet verkopen. Ik wil hem eerst gaan uitbrengen op wedstrijd zodat hij meer waard word Haha! mocht er een gek zijn die veel bied zal ik er wel over nadenken. maar denk dat de kans groter is dat ik hem hou als dat ik hem verkoop (tenzij het een aso hoog bedrag is maar dan moet hij wel zeker weten een goed tehuis krijgen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:09

wij hebben ze tot nu toe altijd aan bekenden verkocht Knipoog

Maar ik bracht hem ook naar die rijke amerikaan Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:12

Kawa gaat niet weg, of ik moet zwaar gehandicapt worden of zoiets ernstigs onvoorziens.

Zanda is wel te koop voor een leuk bod Haha!
Ook al vind ik hem super lief en knap.