Antoine de Bodt, alle info welkom! (en meer)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

guusje

Re: Antoine de Bodt, alle info welkom! (en meer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:52

Hippotha schreef:
guusje schreef:
ik heb ook een goede hoefsmid gehad en toch ging mijn paard wel kreupel.....

de kreupele paarden die bij adb op training komen zijn altijd scheve paarden (en een goede hoefsmid kan nou eenmaal geen scheve paarden helpen)

Nu vertelde mijn zadelmaker (een paar jaar gelden al) dat mijn paard ook enorm scheef is. Het zadel drukte links heel erg op zijn schoft en had rechts ruimte over. Hij heeft ook foto's van zijn schouderpartij genomen van achteren gezien en je zag het verschil in ontwikkeling!
Maar hij heeft er nooit onregelmatig door gelopen en ik ben ook nog nooit bezig geweest met rechtrichten.....ik zit denk ik scheef, want mijn ene beugel is altijd korter dan mijn andere, terwijl ze voor mijn gevoel even lang zijn.

Hoe is dit dan te verklaren?
Of hoeft niet ieder paard er last van te hebben?

niet elk paard gaat onregelmatig door de scheefheid. Het hangt ervan af hoe scheef het paard is, hoe de rijstijl van de ruiter is en met wat voor een soort paard je te maken hebt. Hele soepele (en vaak bloederige) paarden gaan bijv. veel sneller onregelmatig dan wat stijvere paarden die wat minder gemakkelijk te buigen zijn.

Maar als ik jou was zou ik die scheefheid wel in de gaten houden. het kan zich op den duur gaan opbreken. Bovendien zijn de dressuuroefeningen veel gemakkelijker met een recht paard, maar misschien rij je wel geen dressuur, dat weet ik niet.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:02

Ik rijd wel dressuur, maar heel ongedwongen, nooit geforceerd.
Hij geeft makkelijk na en buigt ook makkelijk naar beide kanten.
Ik herken dus niet zo veel in het verhaal van De Both.
Maar misschein anderen wel en hopelijk is het inderdaad zo simpel op te lossen. Alhoewel deze theorie door de dierenartsen die ik gesproken heb niet wordt ondersteund. Vooral het hoefkatrolverhaal niet, hetgeen te maken zou hebben heeft met het straalbeel en de bloedvaten die erdoor zouden moeten lopen.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:16

ik vind het eerlijk gezegd wel apart dat je paard zo makkelijk in beide richtingen buigt en dat je dus toch scheef zit op je paard. Ik bedoel dat niet banketstaaf hoor, maar dat heb ik gewoon nog nooit gezien.

en als je een keer tijd hebt dan zou ik eens naar een lesdag gaan van hem dan kun je je er misschien wat meer bij voorstellen. Het is iig heel interessant.

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 00:27

geral schreef:
Ik hoor dat er leerlingen zijn die het heel goed oppakken en over kunnen brengen, dat is wellicht ook nog een optie.
Ik heb denk ik nog wel een mailadres van een leerlinge die in Brabant zit Haha!

Heb je toevallig ook een mailadres van een leerling van AdB in omgeving Antwerpen? Lachen

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:17

Levade schreef:
geral schreef:
Ik hoor dat er leerlingen zijn die het heel goed oppakken en over kunnen brengen, dat is wellicht ook nog een optie.
Ik heb denk ik nog wel een mailadres van een leerlinge die in Brabant zit Haha!

Heb je toevallig ook een mailadres van een leerling van AdB in omgeving Antwerpen? Lachen

je kunt ook een mailtje sturen naar adb met deze vraag, dan stuurt hij je wel door. Weet je meteen zeker dat je een leerling krijgt die wel echt goed genoeg is om op zijn manier les te geven.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:38

Dit is weer typisch zo'n topic voor/tegen. Sommige mensen hebben nou eenmaal goede paarden onder hun kont en goede begeleiding aan de kant. En die vinden dus AdB niets vernieuwend en snappen niet wat je er mee moet. Maar vele andere hebben er wel iets aan. Of is zijn weg naar Rome de weg voor hun. En ja, ik heb bij AdB gelest. Als ik het weer nodig heb ga ik weer een keer lessen, maar nee, het is niet alles. Maar ik heb er toch wel veel van geleerd. Ik voel nu of mijn paard niet valt, ik kijk veel meer naar het paard zelf, wat je moet zien qua beenzetting enz. En ik ben veel sceptischer geworden over andere instructeurs. Een paar dingen kan niemand hem nageven, het enige wat ie gebruikt is een zweep en dubbele lijnen. En nee, ik kan me bij de wereld niet voorstellen dat ie het ook maar in zijn hoofd haalt om troep in het eten te doen wat bij hem in training staat. En ja, hij vind blonde meisjes wel leuk, maar hij heeft er thuis ook 1. Ik ken wel meer charmeurs van instructeurs. Dat maakt ze niet slecht. En als je niet wil dat er veel publiek is, geef dan een voorkeur tijd voor je les aan, bijvoorbeeld vroeg in de ochtend. Dan is er weinig/geen publiek en heeft ie wel de aandacht voor je. En wat betreft de dierenarts etc, naar wat ik begrepen heb is hij er wel mee bezig geweest (staat daar ook niet iets over op de site) en zijn vooral de da's niet voor commentaar aanwezig zeg maar. Als iemand graag wil dat er DA ook bij zijn lessen komen kijken dan is het AdB wel. Bij ons op stal is er ooit 1 x een da komen kijken, tja helaas was die al gestopt met zijn praktijk. Maar de rest heeft het altijd te druk etc...

Renske20, ga gewoon een keer kijken bij de lessen van AdB, doe er mee wat je gevoel je ingeeft en zie het (aangezien ik begrijp dat je een goede instructeur hebt) als een aanvulling op wat je al weet/doet.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:22

guusje schreef:

de kreupele paarden die bij adb op training komen zijn altijd scheve paarden (en een goede hoefsmid kan nou eenmaal geen scheve paarden helpen)

Kwam jij met een rad of een kreupel paard bij hem?

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:02

Anoukie schreef:
guusje schreef:

Kwam jij met een rad of een kreupel paard bij hem?

met een kreupel paard

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:07

guusje schreef:
En al capone, niet elk paard is van nature scheef.
er zijn paarden van nature recht (ik heb er toevallig eentje!)
, alleen dat komt niet zo vaak voor.

Kun je me dit dan even uitleggen svp?

rosetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:10

Fitzroy schreef:
Jeetje Renske, je kunt toch zeker wel een goede instructeur vinden zonder al die AdB poespas?
Had eigenlijk van jou niet verwacht dat je met hem in zee zou willen.

Wat is de definitie van een ´goede instructeur´??? Verward

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:13

Anoukie schreef:
guusje schreef:
En al capone, niet elk paard is van nature scheef.
er zijn paarden van nature recht (ik heb er toevallig eentje!)

, alleen dat komt niet zo vaak voor.

Kun je me dit dan even uitleggen svp?

ik heb meerdere paarden (op dit moment 3). Heb er paar maanden geleden een nieuwe (rechte!) bijgekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:16

Goed of niet goed;

antoine heeft mij super geholpen.
Indirect wel, ik kreeg les van iemand die bij hem les had.
Mijn pony was hartstikke scheef en kon daardoor niet normaal aanspringen of een rechte lijn draven. Nadat ik zijn tips -die hij aan die vrouw meegaf- opgevolgd had met die vrouw erbij om te zien hoe we vorderden, ging het super met mij en mn haffie. Ze liep heerlijk, mijn houding verbeterde enorm!

Dus mij heeftie wel geholpen. ik heb hem nog een mail gestuurd daarna met onze vorderingen en daar reageerde hij heel enthousiast op, hij vond het fijn dat hij me indirect toch heeft geholpen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:55

Al_Capone schreef:
AdB heeft bij mijn weten sinds hij die regel heeft nog geen enkel paard moeten terugbetalen. alle paarden zijn terug zuiver gaan lopen !!!

Het paard van Sjuimpje (een paard dat niet kreupel liep) is tijdens de clinic slechter gaan lopen.
Maar ik denk niet dat zij haar geld teruggekregen heeft. Je zou haar eens na kunnen vragen.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:57

Kitty schreef:
Al_Capone schreef:
AdB heeft bij mijn weten sinds hij die regel heeft nog geen enkel paard moeten terugbetalen. alle paarden zijn terug zuiver gaan lopen !!!

Het paard van Sjuimpje (een paard dat niet kreupel liep) is tijdens de clinic slechter gaan lopen.
Maar ik denk niet dat zij haar geld teruggekregen heeft. Je zou haar eens na kunnen vragen.

t geldt voor de paarden die op training komen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:07

@ Renske, ik heb je vaker al pb gestuurd en wat inlichtingen gegeven. Als je meer informatie wilt hebben, mag dat altijd je mag me mail sturen, ik heb geen zin in discussie, ik ervaar zelf dat het werkt, zowel in het rijden als in lesgeven. Je mag best keer bij me langskomen om te kijken hoe het werkt, je mag ook keer met me naar clinic/lesdag gaan kijken. Ook wil ik je wel keer helpen met Q. Bekijk de situatie en overdenk gewoon alles eens. Ik ben vorige week ook naar Kottas wezen kijken en heb daar ook veel van geleerd. Ik help medebokkers ook die probleempaarden hebben en als je wilt mag je hen mening vragen. Hopelijk heb je veel aan deze topic die je geopend hebt, zo kun je de voordelen en nadelen overwegen. Kijken doet geen zeer uiteindelijk en kun je zelf toch een soort fisie van rijwijze/rijsmethode geven.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:25

Citaat:
En ja, hij vind blonde meisjes wel leuk, maar hij heeft er thuis ook 1. Ik ken wel meer charmeurs van instructeurs

Die opmerking van mij was ook eerder ludiek bedoeld, maar het is wel zo Clown

Ikzelf heb veel van hem geleerd op die 5 dagen, maar pas niet alles toe in mijn training, ik stel mijn paard soms ook graag eens wat ronder in bijvoorbeeld, en dat is not done volgens Antoine.

Fin ja, Renske, ik denk dat het je intussen wel al duidelijk geworden is dat je best zelf eens een kijkje gaat nemen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:28

Ik ben trouwens wezen kijken naar een haflingermerrie gister,die ik ook heb gereden. Die was wel errrrg linksgebogen. Ze boog helemaal in naar links, liep tegen mijn rechterbeen aan. Opzich moet het goed kunnen komen; ik had er iig een goed gevoel over. want het was iig wel duidelijk. en ze zette me flink aan het werk. verder wilde ze alles supergraag, ik kreeg overal een JA op. Misschien dat als zij het word (we kijken nog even verder..) dat ik daarmee naar AdB ga...... we zullen zien!

ps. dat hij zo'n charmeur is heb ik vaker gehoord. waarom zou je je daaraan storen eigenlijk Haha!

jess2130

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:57

[/quote]

je kunt ook een mailtje sturen naar adb met deze vraag, dan stuurt hij je wel door. Weet je meteen zeker dat je een leerling krijgt die wel echt goed genoeg is om op zijn manier les te geven.[/quote]

ben je daar zeker van????

jess2130

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:11

jess2130 schreef:

je kunt ook een mailtje sturen naar adb met deze vraag, dan stuurt hij je wel door. Weet je meteen zeker dat je een leerling krijgt die wel echt goed genoeg is om op zijn manier les te geven.
[/quote]

[/quote]

Als ik op zoek zou zijn naar een instructeur zou ik toch niet graag terechtkomen bij iemand die minder dan een jaar van zijn leven op een paard zit! Geef mij maar iemand die toch bakken meer ervaring als mezelf heeft en waar ik effectief vanalles van kan leren! Instructeur wordt je niet zomaar in een jaar hoor...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:32

Idra schreef:
term hoefkatrolontsteking vroeger niet bestond? Teugelkreupel heette te toen. Dat zegt al genoeg over de oorzaak, niet?

Verward Verward Wat noem je vroeger? Ik ken beide termen al heel lang en IMO is het bepaald niet hetzelfde.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:32

jess2130 schreef:
jess2130 schreef:

[/quote]

Als ik op zoek zou zijn naar een instructeur zou ik toch niet graag terechtkomen bij iemand die minder dan een jaar van zijn leven op een paard zit! Geef mij maar iemand die toch bakken meer ervaring als mezelf heeft en waar ik effectief vanalles van kan leren! Instructeur wordt je niet zomaar in een jaar hoor...
[/quote]

als je het hem vraagt dan weet je tenminste zeker dat je niet iemand te pakken hebt die een paar keer een clinic heeft gevolgd. er lopen namelijk een aantal van die mensen rond . als je het hem vraagt weet je meteen hoeveel ervaring iemand heeft met het systeem en hoelang ze al bij hem lessen etc. etc.

jess2130

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:38

[/quote]

[/quote]

als je het hem vraagt dan weet je tenminste zeker dat je niet iemand te pakken hebt die een paar keer een clinic heeft gevolgd. er lopen namelijk een aantal van die mensen rond . als je het hem vraagt weet je meteen hoeveel ervaring iemand heeft met het systeem en hoelang ze al bij hem lessen etc. etc.
[/quote]

Bij mijn weten staat er iemand op de site dat nog geen jaar paard rijdt in het algemeen. Zoiets komt voor mij dan ook niet echt geloofwaardig over
[/quote][/quote]

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:41

jess2130 schreef:

[/quote]

[/quote]

Bij mijn weten staat er iemand op de site dat nog geen jaar paard rijdt in het algemeen. Zoiets komt voor mij dan ook niet echt geloofwaardig over
[/quote]
[/quote][/quote]

dat is niet zo hoor

jess2130

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:47

Ik zal maar geen namen vernoemen, maar toch ben ik er HEEL ZEKER VAN

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:07

jess2130 schreef:
Ik zal maar geen namen vernoemen, maar toch ben ik er HEEL ZEKER VAN

vraag antoine dat maar eens na dan want voor zover ik weet is dat niet zo