Ik lees dit topic dus even om nu duidleijk te krijgen wat nou opfok is enz. nav "problemen met mijn veulen"
Mijn vorige veulen werd geborden in een kudde, zomers in de wei met z'n allen (alle leeftijden) en swinters op stal. Heb van jongst af aan getut met haar, simpelweg omdat ik niet wist dat dat niet zo'n goed idee was (was toen 15) en als ik het niet zou doen, een ander misshcien wel vervelender kind het zou doen. Ik borstelde haar, wandelde enz enz. Nou blijkbaar was ik dus consequent want het is een schat van een paard geworden, op haar vierde verkocht aan 10 jarig meisje en een super pony waar iedereen gek op was! Werkt graag voor je, leert snel, lopt prima haar wedstrijd....
Maar goed, Nu heb ik een jaarlinbg gekocht. Gaat dus of naar Brabant de opfok in, of hier in Zevenhuizen bij een pensionstal het land op met 2 andere jaalingen en 2 veulens. Dit laatste heb ik gister als optie toegevoegd, omdat ik haar dan wat dichterbij heb en af en toe ff eruit kan halen (ondanks goeie ervaring zeker niet zoals mijn vorige veulen, maar af en toe een aai, voetje en weer t land dan op). Maar twijfel nu echt of dat teveel getut is. En of de andere van de pensionstal haar wel met rust zullen laten. Echt heel lastig! en moet uiterlijk morgenavond de knoop doorhakken. Brabant is wel ver!