Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Romeo_haffie schreef:ah joh laat maar ik hoef ook geen tips meer want de pony is verkocht dus dicussi is gesloten ikkan hem nu ook nie meer mishandelen zoals jullie het zeggen jullie zeggen het miss inandere woorden maar ag zolang ikbeter weet suus laat maar want helpt niks
cinny1 schreef:Fsoudan: binnen no time respect voor jou, hmmmm en hoe had je dit willen doen? Door het beestje dusdanig in elkaar te timmeren( of met jouw eigen woorden : de pestpokke schoppen) dat hij nooit meer vertrouwen in de mens zal hebben.
door_ schreef:Ja lekker is dat zeg!
Veronderstel dat jouw moeder dat steeds had gedaan toen je als baby een beetje dwars was!
![]()
Met slaan los je alles op?
Dan heb je straks een mega-vals, kopschuw dier die voor de rest van zn leven verziekt is!
Nou, dan doe je het goed, mensen!![]()
xSuusx schreef:tja pris..ik had hem allang verkocht ook omdat je bang bent voor hem en je wel sterk houd.Maar hij heeft al zo vaak op je gesprongen door de bak gesleept bij wijze van.
Als je erover praat wil je hem weg doen,maar dan zie je hem staan en wil je het niet.
En petera zei het ook al.Maar die keuze moet jij maken en wij niet..
En pris je weet hoe ik erover denkt over een bepaald persoon..
Romeo_haffie schreef:ah joh laat maar ik hoef ook geen tips meer want de pony is verkocht dus dicussi is gesloten ikkan hem nu ook nie meer mishandelen zoals jullie het zeggen jullie zeggen het miss inandere woorden maar ag zolang ikbeter weet suus laat maar want helpt niks
fsoudan schreef:cinny1 schreef:Fsoudan: binnen no time respect voor jou, hmmmm en hoe had je dit willen doen? Door het beestje dusdanig in elkaar te timmeren( of met jouw eigen woorden : de pestpokke schoppen) dat hij nooit meer vertrouwen in de mens zal hebben.
Als hij op me af komt rennen en zich op me laat vallen dan JA. En anders nee... discipline! Stil staan als ik ook stil sta. Niet voor mij uit lopen. Dat soort kleine dingetjes helpen soms al genoeg. Na 1 x hem goed op zijn GVD te geven gelijk vetrouwen in de mens kwijt? Dan heb ik zeker 2 brave getraumatiseerde maar toch erg gelukkige paardjes
door_ schreef:Ja lekker is dat zeg!
Veronderstel dat jouw moeder dat steeds had gedaan toen je als baby een beetje dwars was!
![]()
Met slaan los je alles op?
Dan heb je straks een mega-vals, kopschuw dier die voor de rest van zn leven verziekt is!
Nou, dan doe je het goed, mensen!![]()
Door te slaan in sommige gevallen dwing je toch respect af. Hij weet dan wel wat hij goed of fout doet. En hoevaak moet je slaan voordat een paard kopschuw is? Ik ga hem echt niet dagelijks tig keer slaan hoor. Als hij 1x goed op zn kl0te krijgt betekent dat echt niet dat hij de rest van zn leven kopschuw is en mensenangst heeft. Vind de reactie erg overdreven. We hebben het wel over 300 kilo wat over je heen walst geen klein baby wat in het wiegje ligt te brabbelen.xSuusx schreef:tja pris..ik had hem allang verkocht ook omdat je bang bent voor hem en je wel sterk houd.Maar hij heeft al zo vaak op je gesprongen door de bak gesleept bij wijze van.
Als je erover praat wil je hem weg doen,maar dan zie je hem staan en wil je het niet.
En petera zei het ook al.Maar die keuze moet jij maken en wij niet..
En pris je weet hoe ik erover denkt over een bepaald persoon..
Waarom heb jij Selina dan nog? Was ongeveer net zo erg als romeo nu is!!!
En het nut van een opfok?? Ga dan dit topic nog eens goed lezen.
Soms bereik je het punt dat je een paard wel een knal of een schop MOET verkopen. En alles daarvoor of daarna is corrigeren en leren.
Zoe heeft 2 volwassen mensen lelijk geschopt en raak geschopt. Ik heb haar bijna niet hoeven slaan of schoppen!! Vanaf dag 1 dat ik haar had heb ik haar op dr trepen gezet en daardoor respect afgedwongen. 1x heeft ze een poging gedaan haar kont op te tillen en toen heb ik geslagen...
Ik weet zeker dat als Pris nu gaat leren hoe het wel moet dat ze een goede kans maakt samen met Romeo.
xSuusx schreef:Ik snap haar probleem duidelijk wel,ik heb het idee dat jullie dat niet snappen.ik snap best dat ze het moeilijk vind etc.maar jullie vergeten dat..het is een veulen en geen pop die alles even doet bij een volwassenen.
xSuusx schreef:Als jullie reacties voor haar zijn,waarom lezen jullie haar andwoord dan ook niet?als jullie iets duidelijk willen maken wil ze dat best alle snappen en opvolgen.Maar jullie wachten niet haar reactie af en gaan meteen weer veder kakkelen over wat al zo vaak is besproken.!!!
Dus mensen zet die opfok even uit je hoofd!
cinny1 schreef:Ik heb een heleboel jonge paarden ingereden en beleerd. Ik heb nooit, maar dan ook nooit 1 van die veulens de pestpokke hoeven slaan.
Er is een wezenlijk verschil tussen een corrigerende tik of een paard/pony de pest pokke slaan zoals Fsoudan schrijft.
En sinds wanneer weegt een shetlanderveulen 300 kg?
Maar waar maken wij ons nog druk om, ze heeft 'm toch al verkocht..
fsoudan schreef:@cassidy ze heeft hem samen met een ander dus die betaald hem dan... Dus in die zin verkocht aan de mede eigenaar.
Romeo_haffie schreef:ik deel mijn veulen met een ander meisje, en er is het 1 en ander gebeurt waardoor ik het veulen niet meer kan houde rede kan via pb
dus pb me maar als je de exacte rede wil