Shetlanders voor mijn dochters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Shetlanders voor mijn dochters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:30

Percy schreef:
Ik kijk zelf niet zozeer naar het ras maar puur naar het karakter.

Idd...dat is het aller belangrijkste...Je kan wel een bloedmooi beestje willen hebben, maar als je er niks mee kan heb je er ook niks aan.

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:36

Hoi,

Allereerst hoop ik dat jullie veel plezier gaan beleven met jullie Shet!! Tja wat betreft kinderpony.... Ik denk idd niet dat er echt een specifieke kinderpony is, uiteindelijk draait het toch om karakter. Ik ken shets die geweldig zijn maar ik ken er ook die staatsgevaarlijk zijn en dat geld ook voor andere rassen... Zelf heb ik voor mijn dochter van 7 een Dartmoorpony. We hebben hem nu een jaar en ze kan alles zelf met hem doen. Natuurlijk heeft hij ook zo zijn streken af en toe maar is absoluut niet gemeen! En dat is toch heel belangrijk met die kleintjes!
Veel succes met je zoektocht naar nog een leuke pony!

Groetjes

lisade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:19

je kan ook op zoek gaan naar een grote shetlander, je hebt ze ook van 1.10m verder kan je wel een wat grotere pony nemen maar A pony's zijn vaak wat iel en die zijn minder sterk dan een shetlander.
ook kan je kiezen voor een wat grotere pony bijvoorbeeld een new forest pony, maar neem dan een pony die al wat ouder is en goed beleerd is. het nadeel alleen van een grotere pony is dat je dochters misschien te klein zijn om hem zelf op te zadelen.

gr lisa

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:18

RoughRebel schreef:
Hoi,

Zelf heb ik voor mijn dochter van 7 een Dartmoorpony. We hebben hem nu een jaar en ze kan alles zelf met hem doen. Natuurlijk heeft hij ook zo zijn streken af en toe maar is absoluut niet gemeen! En dat is toch heel belangrijk met die kleintjes!

Herken ik helemaal Haha! . Wij hebben ook een Dartmoor pony voor onze twee dochters en echt een schat van een beest. Uiteraard zit er ook een kop op maar hij is ook absoluut niet gemeen, bokt niet, stijgert niet en gaat er niet vandoor. En hij is erg mensgericht, houdt heel veel van aandacht enzo. Je kunt er alles mee doen, buitenrijden, spelletjes, met zadel, zonder zadel, springen etc.
En ze kunnen er vrij zelfstandig mee aan de slag.