Hoeveel betalen voor privéles?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Hoeveel betalen voor privéles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:53

Ik betaal €20 per uur voor een erg goede instructrice Ja

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:02

Ik betaald 25 euro per half uur Lachen

EDIT: ze is gediplomeerd, en rijd zelf ook doorlopend wedstrijden op verschillende paarden en een hoog nivo.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:48

10 euro per half uur, gediplomeerde instructrice

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:36

Ik betaal €40,- per uur.
Mijn instructrice is zelf Grand-prix en ORUN gediplomeerd

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:38

Kieffer schreef:
Citaat:
Judithh

klinkt misschien flauw maar ik vind de manier van lesgeven daar vér beneden peil, heb je van Aad zelf les of van iemand anders?

ik heb er zelf in een grijs verleden gewerkt, en ben er nog niet zolang geleden nog geweest om te kijken..het zit namelijk om de hoek bij de stal waar ik gestaan heb, ik heb toen even staat te kijken bij een priveles, moet zeggen...er worden een hoop intressante woorden en termen gebruikt, maar alles behalve op het juiste moment en vaak ook als ze helemaal niet van toepassing zijn...

Van aad zelf niet, eerst van mylene, maar die is nu weg. Krijg nu les van Yvonne en dat bevalt me prima. Manier van les geven sluit bij mij goed aan. Ik ben het met je eens dat er iemand zit die allemaal van die geweldige "net-in-een-boek-gelezen" thermen gebruikt (zal geen namen noemen). Maar aangezien je bij een prive les zelf mag kiezen van wie je les wil kies is zo iemand ook niet...

maar ik neem aan dat dit bedrag incl. een paard huur is?? het is toch niet een bedrag wat je kwijt bent op een eigen paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:48

Ik betaalde eerst 20 euro per uur voor een ongediplomeerd iemand, en nu hebben we iemand die 15 euro per uur vraagt voor een uurtje... En die is WEL gediplomeerd, en haalt nog haar diploma in western (we rijden engels en western).

Hoezo vooruitgang Haha! Ohja, voor dat bedrag komt ze ook nog aan huis Haha!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:49

Citaat:
maar ik neem aan dat dit bedrag incl. een paard huur is?? het is toch niet een bedrag wat je kwijt bent op een eigen paard?

Is inclusief huur van het paard ja.
Met eigen paard is het goedkoper, maar de mijne staat er wel een eindje vandaan en ik vind het ook goed om op andere paarden te rijden, anders word je zo "eenkennig" ook van manegepaarden kan je wat leren en ik vind de paarden daar super. Zitten echt hele goede bij.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:53

ik betaal €15/half uur van een erg goede instructrice. het interesseert me niet of ze een opleiding heeft gehad, ze rijdt gewoon super en ze legt het ook geweldig uit!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:13

Toen ik nog les kreeg met Brenda kregen we les van iemand die bezig was met de Orun cursus. Toen ze haar diploma nog niet had vroeg ze 7 euro per uur maar ze had al wel gezegd dat wanneer ze haar diploma zou halen ze 10 euro per uur vroeg.

Ik reed meestal een half uur dus dan was het 3.50/5 euro en soms dan reden we met 2 mensen een uur en dan was het evenduur.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:27

Ik krijg van een ongediplomeerde instructrice les die zelf 10,- per half uur vraagt, wat 9 van de 10 keer uitloopt tot 3 kwartier Haha!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:28

Kieffer schreef:
Citaat:

Is inclusief huur van het paard ja.
Met eigen paard is het goedkoper, maar de mijne staat er wel een eindje vandaan en ik vind het ook goed om op andere paarden te rijden, anders word je zo "eenkennig" ook van manegepaarden kan je wat leren en ik vind de paarden daar super. Zitten echt hele goede bij.

Eigenlijk gek dat het met een manege paard duurder is, want als je met je eigen paard rijdt, dan leert ie er ook nog eens van. Dat gevoel had ik tenminste toen ik nog op een manege ree, dat je betaald zodat die paarden zelf ook nog eens wat leren. Ik vind priveles op eigen paard toch nog het fijnste Haha!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:34

Citaat:
Eigenlijk gek dat het met een manege paard duurder is, want als je met je eigen paard rijdt, dan leert ie er ook nog eens van. Dat gevoel had ik tenminste toen ik nog op een manege ree, dat je betaald zodat die paarden zelf ook nog eens wat leren. Ik vind priveles op eigen paard toch nog het fijnste

Het is duurder omdat de huur van het paard erbij zit.
Met eigen paard is het inderdaad wel fijn, maar die van mij heeft Copd, dus een intensieve priveles is niet voor hem weggelegd, en ik vind het zonde van het geld om maar half gebruik te maken van die priveles.
En ik vidn eht leerzaam om op andere paarden te rijden, maar ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is Haha!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 01:12

Kieffer schreef:
Citaat:
Eigenlijk gek dat het met een manege paard duurder is, want als je met je eigen paard rijdt, dan leert ie er ook nog eens van. Dat gevoel had ik tenminste toen ik nog op een manege ree, dat je betaald zodat die paarden zelf ook nog eens wat leren. Ik vind priveles op eigen paard toch nog het fijnste

Het is duurder omdat de huur van het paard erbij zit.
Met eigen paard is het inderdaad wel fijn, maar die van mij heeft Copd, dus een intensieve priveles is niet voor hem weggelegd, en ik vind het zonde van het geld om maar half gebruik te maken van die priveles.
En ik vidn eht leerzaam om op andere paarden te rijden, maar ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is Haha!

Ik vind het juist logisch dat het duurder is als je op een manegepaard rijdt, dat paard moet toch de kost 'verdienen'. Ja Voor een eigen paard heeft je lesgever geen kosten voor voer en stalling, voor een manegepaard wel.

Verder heb ik ook jaren op manegepaarden gereden, gelukkig wel ook manegepaarden die wel wat kunnen en niet helemaal afgestompt zijn. OK dan!
Ik heb hier heel veel van geleerd, ik rij veel makkelijker weg op vreemde paarden dan mensen die altijd maar op 1 paard rijden!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:36

ik had het dan wel over prive les. maar het is inderdaad voor iedereen anders Haha! . Maar je moet dan ook idd voor het paard zijn voer en al meebetalen. daar hebben jullie ook gelijk bij bij een manege paard, maar je eigen paard leerd er ook nog van Knipoog . Maar maakt niet uit Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:53

ik vraag 10 euro voor een half uur en heb ORUN 1,2 en 3 Haha!
Ik weet dat dat niet duur is, maar heb niet veel tijd dus kies mijn leerlingen wel wat uit Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:14

Ik ben zelf 3e fase dressuur gediplomeerd en vraag 15 euro voor 3 kwartier. Of dan 20 euro voor een uur. Dit is dan bij 'onze' stal, als ik aan huis kom vraag ik wel wat voor reiskosten.

Ik ga zelf strax lessen bij iemand en daar ga ik 50 euro per uur voor betalen. Misschien wel veel maar ik heb het er 100% voor over, ik heb de 2e en 3e fase ORUN van hem gehad en zijn 'systeem' spreekt mij aan en t klikt bij mij en mijn paard.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:19

Ik heb wel eens (1 keer Clown ) een priveles gereden bij lowara.
dat kostte me toen € 9,-

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:51

Ik heb ook priveles gehad van iemand zonder diploma en met veel ervaring en dat was 15 euro, en dat is voor zover ik heb rond gekeken en gezocht naar een andere omdat zij geen tijd meer had, een normale prijs.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:31

Ik krijg les van een voormalig Nederlands-Kampioen Z2. ze heeft alle diploma's, en het kost me.... NIETS Haha! haha..
Lang leve mijn moeder Clown

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:04

Ik betaal nu 10 euro per 3 kwartier. Voor een gediplomeerd iemand.

Maar eigenlijk vind ik dat gediplomeerd nergens op slaan, het moet klikken met de manier van les geven, en jou paard. Heel vroeger had ik namelijk les van iemand die gediplomeerd was, maar die gaf te rustig les. Toen nam ik les van iemand die niet gediplmeerd was, maar minstens net zoveel van paarden wist, én de rijstijl van Alex van Silfhout een beetje over nam (daar kreeg zij les van). Dit werkte weer super bij mijn vorige pony. Toen kreeg ik een ander paard, en zij bleef op de zelfde manier les geven, klikte niet. Nu krijg ik van weer iemand anders les, wel orun gediplomeerd, en dit klikt weer wel.
Maar de fout die werd gemaakt door de niet orun gediplomeerde, word minstens net zo vaak gemaakt bij wél orun gediplmeerde. Ik ken er genoeg. Het gaat om het balans tusen instructeur, en je paard. Wat jij er van denkt maakt geen bal uit, tenzei je er natuurlijk geen plezier in hebt (haha, heb ik ook een keer gehad, die had het zwaar te voor duren in dat uurtje dat ze mij les gaf Haha!). Maar als de balans tussen instructeur en paard niet goed is, verknal je je paardje. Dat is echt zonde, want ieder paard heeft zijn eigen talent. Een instructeur moet kunnen aanvoelen wel talent.

okee nu antwoord op je vraag:
Op de stal waar ik vroeger stond, was een prijs voor kinderen voor een half uur vaak 7,50 tot 10,00 euro. Een uur zo rond de 10,00 tot 20,00 euro.
Volwassene hadden vaak les voor een uur tussen de 25,00 en de 50,00 euro. Maar die 50,00 euro voor een les was van ruiters die grand prix reden, en hun kennis graag willen door geven. En van Grand Prix Jury leden, die hun kennis en kijk op de ruitersport graag wilde door geven (al zag ik niet veel vooruitgang bij deze lessen Haha!).

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:17

Citaat:

Black_White
Ik betaal nu 10 euro per uur. Voor een gediplomeerd iemand.

Maar eigenlijk vind ik dat gediplomeerd nergens op slaan, het moet klikken met de manier van les geven, en jou paard. Heel vroeger had ik namelijk les van iemand die gediplomeerd was, maar die gaf te rustig les. Toen nam ik les van iemand die niet gediplmeerd was, maar minstens net zoveel van paarden wist, én de rijstijl van Alex van Silfhout een beetje over nam (daar kreeg zij les van). Dit werkte weer super bij mijn vorige pony. Toen kreeg ik een ander paard, en zij bleef op de zelfde manier les geven, klikte niet. Nu krijg ik van weer iemand anders les, wel orun gediplomeerd, en dit klikt weer wel.
Maar de fout die werd gemaakt door de niet orun gediplomeerde, word minstens net zo vaak gemaakt bij wél orun gediplmeerde. Ik ken er genoeg. Het gaat om het balans tusen instructeur, en je paard. Wat jij er van denkt maakt geen bal uit, tenzei je er natuurlijk geen plezier in hebt (haha, heb ik ook een keer gehad, die had het zwaar te voor duren in dat uurtje dat ze mij les gaf ). Maar als de balans tussen instructeur en paard niet goed is, verknal je je paardje. Dat is echt zonde, want ieder paard heeft zijn eigen talent. Een instructeur moet kunnen aanvoelen wel talent.

Dat de manier van les geven moet klikken met jezelf en met je paard ben ik 200% met je eens, maar ik vind het gediplomeerde wel ergens op slaan. Er zijn ook beginnende mensen die privé lessen nemen bij een instructeur. Diegene kan die beginner en paard een totaal verkeerde basis leren (meestal geeneens expres) en de desbetreffende beginner heeft dat meestal niet door.
Dit kan natuurlijk ook voorkomen bij verder gevorderde ruiters. De ongediplomeerde instructeur hoeft het geeneens verkeerd te bedoelen, maar kan soms schadelijk bezig zijn. En een aangeleerde houding, of beweging is hardstikke moeilijk af te leren.
Bij iemand met de diploma's voor het lesgeven heb je toch dat kleine beetje zekerheid dat de basis goed is en dat hij/zij weet waar die mee bezig is.
Ik heb het zelf ook meegemaakt (en ben echt geen beginner, heb 11 jaar rijervaring) en het heeft mij heel veel tijd gekost om de verkeerde dingen weer af te leren. De instructrice kostte me veel geld en heeft me alleen maar slechter gemaakt. Gelukkig is de "schade" inmiddels herstelt met behulp van een andere (gediplomeerde) instructrice.

Kijk dus allemaal goed uit voordat je les van iemand neemt, neem 1 of meerdere proeflessen en laat een kennis van je die er verstand van heeft kijken naar een aantal lessen die ze geeft. Dit kan een hoop problemen voorkomen. Wees ook eelrijk tegen de instructeur/instructrice als de manier van lesgeven niet klikt, of als je je niet op je gemak voelt.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:45

Kieffer schreef:
Citaat:

Black_White
Ik betaal nu 10 euro per uur. Voor een gediplomeerd iemand.

Maar de fout die werd gemaakt door de niet orun gediplomeerde, word minstens net zo vaak gemaakt bij wél orun gediplmeerde. Ik ken er genoeg. Het gaat om het balans tusen instructeur, en je paard. Wat jij er van denkt maakt geen bal uit, tenzei je er natuurlijk geen plezier in hebt (haha, heb ik ook een keer gehad, die had het zwaar te voor duren in dat uurtje dat ze mij les gaf ). Maar als de balans tussen instructeur en paard niet goed is, verknal je je paardje. Dat is echt zonde, want ieder paard heeft zijn eigen talent. Een instructeur moet kunnen aanvoelen wel talent.

Dat de manier van les geven moet klikken met jezelf en met je paard ben ik 200% met je eens, maar ik vind het gediplomeerde wel ergens op slaan. Er zijn ook beginnende mensen die privé lessen nemen bij een instructeur. Diegene kan die beginner en paard een totaal verkeerde basis leren (meestal geeneens expres) en de desbetreffende beginner heeft dat meestal niet door.
Dit kan natuurlijk ook voorkomen bij verder gevorderde ruiters. De ongediplomeerde instructeur hoeft het geeneens verkeerd te bedoelen, maar kan soms schadelijk bezig zijn. En een aangeleerde houding, of beweging is hardstikke moeilijk af te leren.
Bij iemand met de diploma's voor het lesgeven heb je toch dat kleine beetje zekerheid dat de basis goed is en dat hij/zij weet waar die mee bezig is.
Ik heb het zelf ook meegemaakt (en ben echt geen beginner, heb 11 jaar rijervaring) en het heeft mij heel veel tijd gekost om de verkeerde dingen weer af te leren. De instructrice kostte me veel geld en heeft me alleen maar slechter gemaakt. Gelukkig is de "schade" inmiddels herstelt met behulp van een andere (gediplomeerde) instructrice.

Kijk dus allemaal goed uit voordat je les van iemand neemt, neem 1 of meerdere proeflessen en laat een kennis van je die er verstand van heeft kijken naar een aantal lessen die ze geeft. Dit kan een hoop problemen voorkomen. Wees ook eelrijk tegen de instructeur/instructrice als de manier van lesgeven niet klikt, of als je je niet op je gemak voelt.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, mij werden verkeerde dingen aangeleerd. Maar wel te verstaan bij een gediplomeerde instructrice, bij een FNRS-erkende manege met 2 sterren. Nou zijn 2 sterren niet zoveel, maar erkend bij de FNRS én bij een gediplomeerde instructrice. Ik werd met mijn eigen pony bij een (groepsles) beginnersles gezet, tewijl wij al makkelijk L1 konden. Er werden mij dingen aangeleerd die niet juist waren. Toen ben ik naar een andere stal gegaan, én een nieuwe (privé)instructrice die ook gediplomeerd was, die mij met moeite een paar dingetjes heeft afgeleerd. Maar vrolijk heel veel nieuwe verkeerde dingen heeft aangeleerd. Daarna ben ik naar die instructrice gegaan die hierboven staat omschreven (de eerste, en dus ook gediplomeerd) die heeft mij een hoop goede dingen aangeleerd, maar de finishing touch deed de ongediplomeerde. Ik heb nog steeds baad bij wat zij mij heeft geleerd, ook al klikte haar manier niet met die van mijn nieuwe paard. Kleine dingetjes passen er toch goed tussen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:09

Citaat:
Black_White

Ik heb hetzelfde probleem gehad, mij werden verkeerde dingen aangeleerd. Maar wel te verstaan bij een gediplomeerde instructrice, bij een FNRS-erkende manege met 2 sterren. Nou zijn 2 sterren niet zoveel, maar erkend bij de FNRS én bij een gediplomeerde instructrice. Ik werd met mijn eigen pony bij een (groepsles) beginnersles gezet, tewijl wij al makkelijk L1 konden. Er werden mij dingen aangeleerd die niet juist waren. Toen ben ik naar een andere stal gegaan, én een nieuwe (privé)instructrice die ook gediplomeerd was, die mij met moeite een paar dingetjes heeft afgeleerd. Maar vrolijk heel veel nieuwe verkeerde dingen heeft aangeleerd. Daarna ben ik naar die instructrice gegaan die hierboven staat omschreven (de eerste, en dus ook gediplomeerd) die heeft mij een hoop goede dingen aangeleerd, maar de finishing touch deed de ongediplomeerde. Ik heb nog steeds baad bij wat zij mij heeft geleerd, ook al klikte haar manier niet met die van mijn nieuwe paard. Kleine dingetjes passen er toch goed tussen.

Vervelend he, dat dingen als dat gebeuren...
In ieder geval is het altijd opletten geblazen! Iemand met een diploma kan het inderdaad ook verkeerd doen, maar als je het algemeen neemt (uit mijn eigen ervaringen, anderen kunnen daar anders over denken) denk ik dat de meeste gediplomeerde hun werk goed doen. Er zitten ook zeker hele goede ongediplomeerde instructeurs/instructrices bij, die wetenw aar ze mee bezig zijn, maar helaas ook een hele hoop "verkeerde" ze zijn ervan overtuigd dat ze niks fout doen, maar ondertussen, zonder het zelf in te zien, een hoop verpesten.
Gelukkig komt het meestal wel weer goed, net zoals bij mij en vast bij een boel andere bokkers ook, maar het is zonde van de tijd, de moeite en het geld dat je erin hebt gestoken.

lasimir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:56

zo als ik dit allemaal lees voel ik me wel een beetje opgelicht Bloos
Ik betaalde voor een half uur 30 euries en ze was gediplomeerd.

lasimir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:02

foutje: bedoel een uur