zou ik het ultime anti dazen spul uitvinden en dan op een kraampje in Brabant gaan staan. Volgens mij ben je zo rijk... hihi(die buigende en pompom smiley doet het opeens niet meer...)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zou ik het ultime anti dazen spul uitvinden en dan op een kraampje in Brabant gaan staan. Volgens mij ben je zo rijk... hihiGamier schreef:Als advies kan ik wel geven om je zelf in te spuiten met veerust..... Oke het is niet lekker maar als je een shirt met lange mouwen aan doet valt het mee. De paarden worden nog wel gestoken maar mijn ervaring is dat je zelf minder steken heb. Ik kan je zeggen dat dazensteken geen pretje zijn. (en die van een horzel al helemaal niet!)
daar hebben we ook last van dazen en veerust werkt goed alleen niet heel erg lang
en als ik ga rijden dan zpuit ik mezelf ook in met veerust
dat scheelt voor jezelf en ook weer voor je paardje en zo weinig mogelijk de manen doen (geen optie voor de wedstrijdruiter natuurlijk) maar het scheelt wel alleen voor onze fjord niet want die heb zn manen omhoog
maar het blijven rotbeesten
Oscar schreef:Daarvoor stond hij een stukje noordelijker (nog steeds in Brabant, maar dan vlakbij de rivier de Maas) en daar waren geen dazen.
Anti Horzel spray , Van de Silverlinde!
Peachy schreef:In mei verhuis ik ook naar breda met mijn 2 shetlanders. Waarschijnlijk staan ze dan in de haagse beemden is het daar ook zo erg?
Ik kan toch moeilijk mijn shetten op stal gaan houden in de zomer die breken heel de stal af :S
PriscaZ schreef:volgens mij is het eerder lichaamsgeur dan kleur. Mijn paard heeft er tensotte ook super veel last van en echt veel witter kan je ze niet hebben...
PriscaZ schreef:Ik zal eens vragen wat hun ervaringen zijn met die spray. Ik heb ze er in elk geval nog nooit over gehoord.
Mijn arme bruine pony daarentegen kreeg de hele zwerm altijd om zich heen.
ik ben trouwens maar gewoon op het allergoedkoopste spul overgegaan. Al die dure middeltjes gaan even lang mee als de goedkopere en je blijft je een breuk slepen met dat spul. Idd een 5liter jarrycan (hmm hoe schrijf je zoiets?) is echt handig hoor! sponsje/spuitbusje derbij en je bent een tijdje zoet. Laat trouwens zijn manen en staart goed groeien, kan je paardje de meeste zelf al op een afstandje houden.
, hoe stom, kan ik t weer overnieuw gaan bedenken wat dat ookweer was.... Hoe saai... orionneke schreef:Het klopt...............helaas zoals velen zeggen. Ik zet mijn paard pas als het echt donker is buiten en binnen het liefst als het donker is maar anders echt voor 7 uur!!!
Verder geen wedstrijden in juli/aug.........helaas pindakaas. Het ene paard is sowieso gevoeliger, mijn paard kan er absoluut NIET tegen.
Verder is het bull oliebol dat er in eindhoven geen zitten. Het ligt eraan hoe het erf ligt........tegen bos of wat dan ook. Maar ze zitten inprincipe overal.
)
runningkawa schreef:idd
Idem met processie rups, teken, enzo
maar niks mag meer, geen slootkanten branden enz
En zo komt er alleen maar meer rommel
En het zou dan gaan om meer vlinders te zien?
Die zie ik er geen 1 bijkomen
Renske20 schreef:
al heb ik bij v. Dongen tegenover de kunstijsdbaan gestaan in Eindhoven, 0 horzels gezien daar, paardjes lekker heel de dag in de wei, alleen vele last van die zwarte vliegen die op t hoofd gaan zitten, maar geen horzels!
en de bossen bij het gat van Waalre konden we ook altijd gewoon rijden in de zomer, behalve als je 1 bos verder ging, ook bij waalre, daar was t dan wel weer erger