Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phynix

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:08

Hoezo niet, het feit dat er meerdere verhalen de rondte gaan wil toch al zeggen dat er mensen ontevreden zijn geweest, dan mag dat heus wel gemeld worden, als er naar gevraagd wordt. Anders kan je net zo goed niet naar ervaringen vragen, want elke verkoop en paard is anders.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:10

gijsenkim schreef:
Natasha heeft paarden in de lagere prijsklasse, dat betekend zoveel als papierloos, schoonheidsfoutjes en wellicht medische dingen waardoor een paard niet meer geschikt is voor de sport maar wel voor recreatie.

De klagers zijn in mijn ogen mensen die voor 1000 euro een KWPN Topper verwachten die helemaal nooit wat zal mankeren en altijd vrolijk is............

En ieder weldenkend mens weet dat dit niet kan. Iedereen weet dat een Tenson trui net even wat beter is dan een Zeeman trui......... de Tenson kost 250 euro en de Zeeman 25 euro......... maar beide kan je een gat in vallen!!!!

Natasha zit in de hoek waar de klappen vallen, Ze doet de moeilijke handel... de handel van mensen met een beperkter budget maar wel met grote portomonaie eisen(alhoewel ik herinner me nog een acafietje van een paard van AvG die door DvA voor een hele berg geld gekocht werd).......... En das lastig......... en das ook de reden waarom je wel eens iets negatiefs hoort. Gewoonweg omdat iemand een Tenson trui voor een Zeeman prijs wil......... en dan blijkt het een maandagmorgentensontrui te zijn..... gek He Haha! Haha! Haha!

Ik ben van mening dat Natasha het goed doet, en ik zal altijd mensen doorsturen naar haar, voor verkoop of inkoop van paarden

En hier ben ik het helemaal mee eens Ja

Ik denk dat er maar weinig 'handelaren' te vinden zijn die dezelfde voorwaarden hanteren als deze stal.
Ik bedoel: als ik een paard van 20.000 euro koop bij een 'handelsstal met goede naam' dan hoef ik na een half jaar echt niet terug te komen met het verzoek om hem even om te ruilen voor een ander paard.
En juist een stal die handelt in de lagere prijsklasse doet dit wel....... ik vind het een perfecte service.

Verder ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je eerst moet kijken voordat je een oordeel geeft.
Bovendien lijkt het me belangrijk dat de verwachtingen reeel zijn.
Salinero is niet voor 500 euro te koop, zelfs niet in Prinsenbeek *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:13

Phynix schreef:
Hoezo niet, het feit dat er meerdere verhalen de rondte gaan wil toch al zeggen dat er mensen ontevreden zijn geweest, dan mag dat heus wel gemeld worden, als er naar gevraagd wordt. Anders kan je net zo goed niet naar ervaringen vragen, want elke verkoop en paard is anders.

Uiteraard, maar verhalen zijn verhalen........... en geen eigen ervaringen.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:25

hoezo zou je geen sportpaard kunnen kopen bij bm? mijn paard was dan wel een fries maar pas 3,5 en zeer sierlijk gebouwd. Echt rijtype en iedereen verwachte dat ze het ver zou schoppen in de sport. Ik moest haar echt met spoed verkopen dat ze dus goedkoop weg ging. Mensen die haar gekocht hebben kunnen zo met haar de sport in. Je zal niet zo 123 een supersportpaard tegen komen maar het kan gebeuren dat mensen indezelfde situatie als mij komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:28

rossebol schreef:
hoezo zou je geen sportpaard kunnen kopen bij bm? mijn paard was dan wel een fries maar pas 3,5 en zeer sierlijk gebouwd. Echt rijtype en iedereen verwachte dat ze het ver zou schoppen in de sport. Ik moest haar echt met spoed verkopen dat ze dus goedkoop weg ging. Mensen die haar gekocht hebben kunnen zo met haar de sport in. Je zal niet zo 123 een supersportpaard tegen komen maar het kan gebeuren dat mensen indezelfde situatie als mij komen.

natuurlijk kan je ook een leuk sportpaard daar kopen, maar over het algemeen gaat het over leuke recreatie paarden die op een leuke manier een B of L proef zouden kunnen lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:33

Ik heb ook ervaring dat verhalen over deze stal *flink aangedikt worden*. En de verhalen die ronde doen doen zijn dan alleen slechte verhalen wat een kennis van iemand heeft meegemaakt.
Zoals ik al eerder zei heb alleen een trailer er gehuurd a.s zondag weer vond het een leuke gezellige stal en Melanie leek me ook erg aardig! Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:37

Phynix schreef:

Zo hoef je je paard nergens meer te kopen. Ik heb ook verschillende verhalen gehoord over Anky, die stal in Lutjebroek en die manege in Verwegistan. Je kan niet iedereen 100% tevreden stellen en iemand die iets verwacht wat niet zo is, dan ligt het automatisch aan de aanbidder en niet aan de persoon die teveel verwacht, of een kompleet verkeerd verwachtingpatroon had. Dat wordt er dan niet bij verteld. Waar gehakt wordt, vallen spaanders aan beide kanten.

Chipz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:38

Hier kan ik wel wat over zeggen hoor.
Wij hebben onze eerste pony bij BMstables gekocht. Grappig beestje, maar veel te onbehouwen voor ons. Hij liep door alles heen, stapte bij het poetsen heel lomp om. Niet geschikt voor een 8-jarig meisje. Ik heb hem wel wat manieren kunnen bijbrengen, maar het zou nooit zo worden dat mijn meisje lekker onbevangen met hem kon knuffelen. Daar had ze ons beter in kunnen adviseren, want ik heb gezeggd eat we wilden en wat onze (gebrek aan) ervaring was..

Toen hebben we gebruik gemaakt vool de fantastische garantie die BMstables biedt, inruilen een half jaar lang!!!!!!Zonder morren namen ze het paardje terug.

Je moet dan wel weer daar een paardje uitkiezen, maar daar kun je de tijd voor nemen. We hebben gekozen voor een draver (lijkt misschien ook geen slimme keuze voor een 8-jarig meisje maar......). Keurig opgevoed, braaf en mooi. Bovendien zo groot dat ik er ook op kan rijden, dat is handig in tijden dat een dier wat kuren heeft en gewicht een voordeel kan zijn.
En ik kan niet anders zeggen dat wij hiermee precies hebben gekregen wat we wilden. Knuffelen, buitenrijden en lekker wat in de bak werken. Hij is super gezond. Ik heb geen klagen.
En wonder boven wonder is onze draver helemaal niet slecht in dressuur. Hij had nog nooit een bak gezien en loopt nu na een half jaar, keurig rond en zijn galop is nog niet zo slecht. Hij doet alles voor mijn dochter. Ze heeft zelfs haar zinnen gezet op wedstrijrijden.

Bij BMstables ziet het er niet gelikt uit, maar wel verzorgd. Ze hebben prima ideeen over dieren. Je moet duidelijk zijn in wat je wil. Een keuring laten doen. En gebruik maken van de garantie. Een miskoop kun je overal doen, maar bij BMstables is die kans niet groter lijkt mij.

Voor een recreatiepaard, zou ik er zo weer heen gaan. Voor de echte sportbelofte moet je denk ik ergens anders zijn.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:49

gijsenkim schreef:
Natasha heeft paarden in de lagere prijsklasse, dat betekend zoveel als papierloos, schoonheidsfoutjes en wellicht medische dingen waardoor een paard niet meer geschikt is voor de sport maar wel voor recreatie.

De klagers zijn in mijn ogen mensen die voor 1000 euro een KWPN Topper verwachten die helemaal nooit wat zal mankeren en altijd vrolijk is............

En ieder weldenkend mens weet dat dit niet kan. Iedereen weet dat een Tenson trui net even wat beter is dan een Zeeman trui......... de Tenson kost 250 euro en de Zeeman 25 euro......... maar beide kan je een gat in vallen!!!!

Sorry maar hier kan ik je niet helemaal gelijk in geven. Op het punt dan dat de KLAGERS degene zijn die voor 1000 Euro een KWPN topper verwachten. Tuurlijk kan je voor de lagere prijsklasse geen topper verwachten, maar toch op zn minst wel een knap recreatie paard.

Ik was ''klager'' omdat ik na telefoontjes en pb'tjes waarin duidelijk te zijn geweest wat voor paard we zochten en wat ABSOLUUT NIET, toch voor jan L U L helemaal daarheen ben gereden. We kwamen daar en wat kregen we te zien en te rijden; het soort paarden wat wij absoluut niet zochten

Nou is dat niet zo erg, maar zeg dat dan gewoon van te voren als je een afspraak met iemand maakt. zodat mensen niet urenlang hoeven te reizen voor iets dat ze toch niet zullen kopen. Zo houd je je naam niet hoog lijkt mij... Dit vond ik gewoon erg jammer, maar voor de rest heb ik dus niets op de stal aan te merken, paarden stonden er netjes en verzorgd bij OK dan!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:52

Tuurlijk zijn er ook slechte verhalen van de beste stallen in weet ik het waar. Maar daar wordt hier toch ook om gevraagd. Bij een vraag naar ervaringen is het logisch dat de goede en slechte verhalen boven komen. Lijkt me alleen voor de vraag-steller alleen punten om rekening mee te houden, verder niets.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:53

misschien zijn mensen over de telefoon zelf niet al te duidelijk.............

Als ik iedereen over de telefoon had kunnen vertellen wat wij op stal hadden staan en of het wel of niet klikte met hun......... dan had ik toendertijd een stuk minder werk gehad.........

is dus een beetje onzin,

Jouw verhaal vergelijk ik een beetje met van Delft naar Amsterdam rijden omdat daar een mooie meubelzaak is.............. die net niet heeft wat ik zoek............... bladibladibla

@phynix er wordt gevraagd naar ervaringen niet naar verhalen..............

Ik ken overigens nog een verhaal van een mevrouw die in een snoephuis woont.............. ik heb haar zelf nooit gezien hoor, maar een kennis van mij wel.............snappie het verschil

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:59

Goed dan, zal vragen of diezelfde persoon het verhaal er effe op zet!! Maar als zij vraagt naar ervaringen is het voor haar toch ook weer een verhaal, heeft ze het toch ook weer van horen zeggen. Dus dat gaat nergens over. En waarom is het zo vreemd als mensen een minder positief punt aangeven?? Ik kan me het punt van Rowan heel goed voorstellen. Als jij zegt dat je bv geen kleine schimmel wilt die mega braaf is en blijkt, alleen die staan er. Kan ik me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je er voor jan l*l heen bent gereden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:01

ik zou inderdaad liever haar verhaal (die net nog een hem was overigens) van hem/haar zelf willen horen ja........... daar hecht ik meer waarde aan dan verhalen via, via

sorrie bij het teruglezen van de post is de sexe van de ervaringsdeskundige minder duidelijk dan ik dacht Clown

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:05

Phynix schreef:
Zoals ik al eerder melde, heeft hij zijn eerste paardje ingeruild en daarom dus een 2de van daar. Of die man hem heeft laten keuren weet ik niet. Maar dan nog vind ik dat ook een beginner, want dat is hij, gewoon een paard zou moeten kunnen kopen. Zou toch te gek voor woorden zijn dat beginners geen eigen paard zouden mogen hebben, omdat ze nog weinig kennis en verstand ervan hebben??

En die man is alleen gaan kijken? ook dan heeft hij steken laten vallen. Een leek moet nooit alleen gaan kijken. Hij had rustig een kenner mee kunnen nemen (of dacht deze persoon ook dat hij beter was dan hij in werkelijkheid is?)
2 zien altijd meer dan 1, ik ga als autoleek toch ook niet alleen een auto kopen, zelfs niet bij een dealer.

Ik ken BMstables niet persoonlijk, maar heb Natasha aan de telefoon gehad over een zadel. ZE heeft eerlijk de foto's gestuurd en uitgelegd waar het zadel beschadigd was.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:08

Als ik toch duidelijk door de telefoon zeg dat ik ABSOLUUT geen DRAVERS wil en ik daar op stal kom en ze hebben alleen maar dravers voor me, vind ik dat toch best wel triest.
Nu heb ik niets tegen dravers hoor!! Maar lijkt me toch niet al te moelijk om te zeggen; We hebben wsl niet het juiste paard voor je. Nee ze zeggen; we hebben prima paarden staan (je hoort mij ook niet zeggen dat ze dat niet hebben) en nee geen draver, precies het soort paard wat je zoekt. Kom ik daar; waar komen ze mee aanzetten, een stuk of 4 dravers... Ben ik dan achterlijk? Boos!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:09

Nou, de sexe is gewoon nog steeds een man hoor. Maar jij wilt misschien een verhaal direct van een persoon horen, maar jij stelde de vraag ook niet. Dus wat maakt het dan uit als iemand een verhaal namens een andere man verteld?

En Germie, nee, die man is niet alleen geweest. Er zijn meerdere 'deskundige' meegeweest. Daarmee bedoel ik dan mensen op stal bij mij die zelf ook eigen paarden al jaren hebben en rijden.

Rowan, das idd wel balen. En denk idd dat je zoiets wel over een telefoon moet kunnen behandelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:11

het is wel hele snelle handel, en wellicht waren de niet dravers net uitverkocht Haha! Haha! : D:D

Een ding moet je aannemen uit de wereld van de handel........... en dat is dat "ze" altijd dat hebben staan wat jij nou net zoekt, in de hoop dat je voor wat anders valt................ zo werkt het gewoon. Doe ik ook, doet iedere handelaar............. waarin dan ook!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:13

Phynix schreef:
Nou, de sexe is gewoon nog steeds een man hoor. Maar jij wilt misschien een verhaal direct van een persoon horen, maar jij stelde de vraag ook niet. Dus wat maakt het dan uit als iemand een verhaal namens een andere man verteld?

En Germie, nee, die man is niet alleen geweest. Er zijn meerdere 'deskundige' meegeweest. Daarmee bedoel ik dan mensen op stal bij mij die zelf ook eigen paarden al jaren hebben en rijden.

Rowan, das idd wel balen. En denk idd dat je zoiets wel over een telefoon moet kunnen behandelen.

Ok maar als die meerdere deskundige het probleem niet hebben gezien waarom zou de ene deskundige Natasha dan wel het probleem hebben moeten zien..........

Of waren die deskundigen toch niet zo deskundig OF, OF , OF.............

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:14

Phynix, dus als ik het goed begrijp hebben al deze 'deskundigen' deze leek (!!!) een levensgevaarlijk paard aangepraat?

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:18

Het zijn echt wel mensen met verstand van paarden ja, maar ze kunnen geen leeftijden schatten nee. Dus als je een paard koopt waarvan ze zeggen dat die 7 is en die blijkt uiteindelijk 3 te zijn, vind ik dit op zijn minst gezegt slordig.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:20

Dan is het inderdaad slordig dat ze het paard niet hebben laten keuren, en daarmee bedoel ik dus de koper.
Op die leeftijd is nl. heel gemakkelijk de leeftijd te achterhalen.
Dat blijkt ook wel weer, anders hadden ze nu niet geweten dat het paard veel jonger was Knipoog
Laatst bijgewerkt door Oscar op 16-03-05 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:20

en waaruit blijkt dat dan............

Ik bedoel, ik ben geen deskundige maar ik kan redelijkerwijs toch wel het verschil in het gebit zien.............. en de VA zeker..........

Ik zou wel eens willen weten hoe dat nou precies zit!........

maar wat was uiteindelijk het probleem dan met die driejarige????

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:21

Tsja gelukkig waren wij zo slim om niets mee te nemen Knipoog Ik laat me toch echt niets aansmeren wat me totaal niet aanstaat en waar naar ik niet op zoek ben, hoe lief het dier me ook aankijkt of hoe braaf die ook mag zijn... Knipoog

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:25

Nou, na een paar weken geklooi van die man op dat paard hebben ze de VA er maar bij gehaald en die vertelde effe de echte leeftijd. Iets wat dus een groot deel van het geklooi verklaarde. Als je als beginner op een 3-jarige stapt is het niet zo vreemd dat het beestje ervan door vliegt en steil op zijn achterbenen gaat staan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:28

Phynix schreef:
Nou, na een paar weken geklooi van die man op dat paard hebben ze de VA er maar bij gehaald en die vertelde effe de echte leeftijd. Iets wat dus een groot deel van het geklooi verklaarde. Als je als beginner op een 3-jarige stapt is het niet zo vreemd dat het beestje ervan door vliegt en steil op zijn achterbenen gaat staan.

dat had dus door ervaren mensen EN een aankoopkeuring niet zo gebeurt.

Je hebt trouwens ook meer dan genoeg hele, hele brave 3 jarige hoor! waar een kind mee wegrijd.