Ik moet de strijd aan met de verzekering (AMEV HIPPO)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:14

puck ik weet niet of je gelijk hebt of niet.. Maar ik vind wel dat je wat snel je conclusies trekt. Wat ik uit dit verhaal op maak, is dat het paard zelf ook noit gelukkig kan zijn met haar leven. Bronchitis is voor een paard geen pretje en constant kreupel zijn ook al niet. Er kan nara mijn mening (bijna) nix meer met haar gedaan worden... Ik denk overigens dat ze er echt wel goed over heeft nagedacht en ik maak ook uit dit verhaal op dat ze dol is op haar paard. Dan zla het haar dus niet om geld gaan! Ja misschien idd geld vand e verzekering.. Maar zij heeft haar paard verzekerd tegen van alles en nog wat en heeft haar al bij diverse da's lopen..

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 17:19

Bedankt dat je voor me in de bres springt.
Toch bedoelt Puck het niet slecht.
Ze doet dit om mij wakker te schudden; of ik echt wel alles gedaan heb en dat ik niet zomaar opgeef.

Ik denk dat ik weet wat ik doe: als ik zeker weet en de DA geeft mij dit zwart op wit dat ze geen pijn heeft, dan gaat ze naar de wei. Mijn vriend rijdt haar dan 1 a 2 keer recreatief, lekker naar buiten etc.
Sport kan bijna niet meer, en als ze lekker kan hobbelen houdt ze het waarschijnlijk ook langer vol.

We waren al een beetje van plan een tweede te kopen (is ook veel gezelliger) dus voor de sport nemen we wellicht een jonger paard erbij. Dan hoeft Gaab niet dood (wat ik in mijn hart natuurlijk liever niet wil) en kan ik zelf toch ook verder.

En dat geld? Nou ja, jammer dan........

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:22

niks dat geld jammer dan! DAar heb je recht op! en je moet je recht halen. DAt paard kun je dan wel weer terugkopen van de verzekering maar dan is er tenminste toch iets vergoed. Ik heb dat gezeik gelukkig niet: mijn paarden zijn niet verzekerd. niet meer. En dat scheelt een hoop dure premie.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 17:24

Ik probeer haar ook wel af te laten keuren en terug te kopen.
Maar aan de andere kant is ze nu wel levenslang verzekerd en kan ze ongestoord van haar oude dag/recreatieve leventje genieten.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:32

overigens vind ik 14 absoluut niet oud!!! Mijn vz paardje is 18 en nog zo levend ls een vis!!! naja niet helemaal: hij heeft een lschte periode achter de rug die nu aan de betere hand is, maar voor de rest gat ie nog pruima mee, om het zo maar ff cru te zeggen!!
maar goed: leftijd zegt nix.. Ze zeggen: een paard is zo oud als hij zich gedraagt en daar sluit ik me bij aan.... Maar ik weet niet of het aan haar leeftijd tewijten is dat ze zo ziek is...
laat het igg ff weten wat je doet!!!
enne heel veel sterkte met je keuze!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:34

oooooow nog wat!! dat snap ik even niet.. Ik dacht uit je bericht op te kunne maken dat het paard ernstig ziek is? Maar nu zeg je dat ej haar af wilt laten keuren en ze daarna rustig van haar oude dag kan genieten... Maar GENIET ze wel dan? Heeft ze geen pijn?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 17:42

Ze is niet ernstig ziek. Daarom is deze hele discussie ook ontstaan.
Ze heeft zo veel kleine gebreken dat ik eigenlijk niets meer met haar kan, maar ze is niet doodziek of zo.

Daarom vraag ik vanavond aan de DA of ze pijn heeft aan die benen, zo niet gaat ze lekker op de wei en probeer ik haar af te keuren. Zo wel, tja, dan proberen we via het alt circuit er nog wat aan te doen, en anders is het alsnog einde verhaal.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:50

ok dat verandert het geheel nogal... In dat geval zou ik idd zoveel mogelijk proberen een goed huis voor haar te vinden als je er zelf nix meer mee kan...

nogmaals veel succes met haar en de moeilijke keuze!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:25

hoi corine,
ik ben benieuwd wat de va heeft gezegd, al zou ik zelf zeker een second opinion nog een keer vragen. Zoals al door eleonoor gezegd: meursing heeft (nog steeds) een drankprobleem en de grapjes dat als je een fles drank geeft, je rekening niet zo hoog is, zijn er niet voor niets....helaas.
Ik zou inderdaad second opinion van bodegraven of van maree vragen (honselersdijk) Van bodegraven hoor je weer vaak dat ze niet zo naar het welzijn van het paard kijken, zo van: zal ik hem nog een keer inspuiten, dan kun je nog wat langer doorrijden........."
maar ja, van IEDERE veearts zijn er slechte alswel goede verhalen te vinden, daar doe je niets aan.....
Succes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:00

Gisteren is toch de veearts geweest? Wat heeft hij gezegd? Ik ben nieuwsgierig!

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 10:04

Hallo allemaal!

De DA is inderdaad geweest. Haar benen voelen zeer goed aan zei hij.
Hij heeft ook nog naar haar longen geluisterd, hij hoorde geen gereutel, het ziet er allemaal goed uit.

Gisteren uitgebreid met mijn vriend gesproken. Zoals jullie misschien in mijn profiel lazen, rijdt hij ook, alleen op het moment niet zo actief (helemaal niet eigenlijk).

We hebben besloten Gaab te houden, alles voor haar te proberen. We gaan die verzekering wel 's even uitbuiten..
Daarnaast zoeken we voor mij een tweede paard erbij, waar ik verder wedstrijden mee kan rijden. De DA leek dit ook een goede oplossing, alhoewel hij niet uitsloot ooit nog wedstrijden met Gaab te rijden.
Maar deze oplossing leek hem ook wel ideaal.
En MIJ OOK!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:09

heel veel succes met Gaab. Ik denk dat ze het met jou getroffen heeft. MAar heb je de veearts niet om advies gevraagd hoe je die verzekering moet aanpakken? Hij zal het toch wel met jou eens zijn dat je met dat paard niet de sport in kunt, dat kun je namelijk niet maken. Het dier heeft pijn. Wat voor paard zoek je? Misschien kan ik voor je mee kijken.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 10:14

Naar het inzicht van de DA heeft Gaab nu geen pijn.
Ze loopt niet meer kreupel LV, maar voor de zekerheid nog een week stappen zegt hij en dan kunnen we weer aan de gang.
Maar..............gezien het feit van die kleine mankementjes zegt hij dat dit een mooie oplossing is. En Lennart mijn vriend is ook helemaal weg van haar. Dus ze gaat wat ons betreft nog een aantal jaartjes (al zijn het er 20 nog) mee op vakantie.
Ik kijk het wel aan hoor. We moeten volgende week de training weer licht opbouwen en dan kijk ik hoe ze het oppakt.

Wat ik voor mezelf als tweede paardje zoek?
Heb niet echt haast hoor, maar houd mijn ogen open.

Max 8 jarig paard, liefst donkerbruin. Braaf, moet sprong kunnen maken. Stokmaat rond 1.70.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:49

ik zou haar wel tenminste uit de verzekering gooien hoor. Kost te veel geld en ze doen niet wat ze doen moeten.
Overigens weet ik een 8 jarige donkerbruine ruin van een 1.68m. Heeft overigens geen papieren, wel L niveau gereden. Dat meisje kreeg een vriendje en toen ging het paard er uit.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 10:53

Tja, uit de verzekering gooien? Weet het niet hoor.
Nu hoef ik niet na te denken als er eens wat is, of ik haar kan laten behandelen.
En kan ik haar echt onbezorgd een oudere dag geven.
Weet het nog zo net niet hoor, of ik haar eruit gooi.

Als er nu echt wat ergs gebeurd, ze ligt bv dood in de wei, ik noem maar iets heel ergs, dan krijg ik wel uitgekeerd he.
Als ik haar eruit gooi natuurlijk niet.