Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
krijgt.

Tessebes schreef:Ik heb wel eens het omgekeerde gehad. Ik belde op voor een verzorgpaard. Ik heb vroeger veel recreatief gereden en de laatste jaren wekelijk of om de week privelessen gevolgd, maar een echt dressuurniveau kan ik er niet aanhangen, want ik heb geen wedstrijden gestart. Maar goed, na enige begeleiding kan ik een paard correct rijden en dat is beter dan sommigen die L rijden en een paard in de krul rukken. Ik belde dus op naar een mevrouw en ze begint gelijk over niveau bla bla bla, dus ik het verhaal uitgelegd. Ze nodigt me niet eens uit, maar kapt het gelijk af van "nou, als je niet goed kunt rijden, dan wil ik je niet op m'n paard hebben". Ik stond echt met m'n mond vol tanden. Ik heb nog uit weten te brengen; "nou dan houdt het op he" en een groet. Wat willen die mensen nou? Iemand die hun paard correct rijdt en hem goed verzorgt of iemand die kan zeggen dat ie L rijdt??
BrittKitt schreef:jaah ik vind als ik het zo lees een beetje denigrerend naar manegeruiters. Net alsof wij niet goed kunnen rijden, we zijn alleen andere paarden gewend. Op onze manege komen elke week andere paarden, en ook paarden die bijna rechtstreeks van de wei afkomen en net een paar maandjes onder het zadel zijn, dat zijn toch ook paarden? Net als de beestjes die iedereen gewend zijn en alles voor je doen. Het ligt er maar net aan van wie je les hebt gehad enz
en er zijn ook genoeg mensen die wel een eigen paard hebben gehad die er ook nix van kunnen
Elisa2 schreef:Dat is waar,maar over het algemeen zijn manege ruiters brave paarden gewend omdat die paarden daarop geselecteerd worden.
Ik dacht tot een paar jaar geleden, dat ik best leuk kon rijden. Na een aantal jaren priveles weet ik beter, ik kan echt voor geen meter rijden.
Nou ja, dat is misschien overdreven, ik kan redelijk blijven zitten.
Alane schreef:Ben van mening dat je een aspirant bijrijder minimaal 2 X bij je paard moet laten kijken cq rijden.
Lieke schreef:Misschien is het niet perse liegen, maar onwetentheid.
Op mijn manege reed ik ook op L/M niveau, maar toen ik mijn eigen pony kreeg bleek een net B proefje met moeite te lukken (en ik had een makkelijke pony).
Ik heb ook wat shetlanders/ welshjes ingereden, maar dat betekend verre van dat ik goed kon rijden, gewoon geluk gehad met brave beestjes.
Maar toen ik op een M2 paard mocht rijden, reed ik het er toch echt niet uit! Ook niet met wat hulp.
bezig!
lekkere buitenritjes maakt en vooral verantwoordelijkheidsgevoel heeft, moet toch genoeg zijn?
. Best hoor!
nickyu schreef:had je het over mij suusy ?
je was ook de eerste die m de bak door kreeg en je deed het ook goed en het ging iets beter en op een moment stagneerde dat
de hier gaat hij altijd in galop over de weg actie vond ik idd wat minder![]()
maar weet je ook nog hoe het eindigde ,ik dacht eindelijk een kleiner paardje gevonden te hebben die ik wel kon zadelen
met mijn reuma , dat zadelen is nu helemaal een probleem geworden
daar de reuma alleen maar erger word en niet minder , zo werkt dat helaas ,ik heb toen ook gezegd dat je evt kon blijven maar niet zeker wist of die nieuwe wel geschikt zou zijn voor je en dat die , omdat die 3 jaar zga had stilgestaan in het begin alleen gereden zou worden door mij en evt joyce
en dat pablo te koop stond en dat je m iig mocht blijven rijden totdat hij weg was , hij was 2 weken weg(naar het adres wat jij aangaf notabene) en weer terug ,..
en in principe mag hij nu zijn oude dag hier slijten omdat de meeste die hem willen hebben absoluut niet geschikt zijn voor m
of hem bieden wat ik hem nu ook bied , schiet niet op dan
hij staat nog te koop maar ook eigenlijk niet , alleen voor iemand die m echt iets beters kan geven als wat wij nu kunnen
ben ondertussen een aantal kleinere paardjes verder
alle bleken of echt niet te klikken in de kudde of niet met mij
of niet veilig genoeg waren voor danny
ik ben pas recentelijk verhuist je had tot dan kunnen bijrijden
maar je kocht het paard waar je zo op af aan het geven was de hele
tijd , die poedersuiker knol waar je van af gelanceerd werd en een been probleem had en waar je vriend het ook niet mee kon vinden en en en