Bijrijders (waarom liegen?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re: Bijrijders (waarom liegen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:15

ze kunnen niet verwachten dat er een anky in spe naar je paard komt en dan lekker gaan tuffen.

als je dat soort mensen wilt hebben moet het paard veel in zijn marshebben en er moet een prijskaartje aanhangen.

ik zit zelf ook te twijfelen of ik een bijrijder moet nemen, ik vind het heel moeilijk om iemand op willem te zetten.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:29

Ja moeilijk ben zelf ook lang op zoek geweest.Het is een c-pony wat het dus nog lastiger maakt want dan krijg je toch reakties van wat jonger meiden.Ik had een hele leuke meid van 12 maar die heeft het te druk gekregen en rijdt nu alleen nog op de pony van mijn vriend ik dacht dat het voor mij makkelijker zou zijn om iemand anders te vinden aan gezien mijn pony vrij makkelijk is.Heb best wel een paar reakties gehad maar meestal kunnen ze maar 1 keer in de week en dat vond ik echt te weinig.Heb 1 meisje langs gehad en nadat ze mijn pony uit het land gehaald had liet ze hem bijna tegen het hek oplopen dus toen had ik al mijn twijfels je moet toch goed opletten waar je langs loopt.Het rijden was ook niet je van het ze was ook nog maar 10 maar soms zitten daar leuke meiden tussen maar deze kon zich niet zelfstandig redden dus heb beleefd afgebeld.Toen een vriendinnetje van mijn vorige beirijdster een tijdje gehad.Leek heel leuk had ook niet veel ervaring dus ben de eerste keren er bij gekomen en heb haar aanwijzegingen gegeven hoe ze dit het beste kon doen dacht dat het wel lekker ging en heb haar toen alleen laten komen dit ging eerst heel goed maar ze kwam steeds minder vaak en ben weer eens wezen kijken en ze deed dingen die ik haar niet had uitgelegd ik wilde haar echt wel een kans geven maar als ze zelf niet willen houdt het op dus heb haar ook verteld dat het niet helemmal was wat ik er van verwachte.Ben er nu even zat van en doe alles weer lekker zelf.

Maar liegen heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt dit zou voor mij de druppel zijn en diegenen zou ook geen enkele kans van mij krijgen.Waar gaan ze staks nog meer over liegen.Vertellen ze wel eerlijk wat ze die dag met je paard hebben gedaan nee het vertrouwen is er dan gewoon niet en zal ook niet meer komen.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:35

Monsera...doe wat aan je typen Knipoog

Jullie zijn nog de meisjes vergeten die na 1 keer op jou paard een rondje gestapt hebben aan hun vriendinnetjes vertellen dat het hun eigen paard is en dat ze er Z-dressuur mee rijden!! Dromen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:49

Het niveau van een manegeruiter is in mijn optiek ook heel verschillend. Het ligt er maar aan wat voor instructrice je had, hoe soepel de manege omgaat met lesklanten (met zijn allen achter elkaar of af en toe met zijn allen achterstevoren op het paard?) en wat voor paarden je onder je eeh bips Haha! krijgt.

Als manegeruiter was ik behoorlijk uit gereden. Had echter geen ruiterpaspoort van de FNRS, had nooit wedstrijden gereden maar had er alleen heel wat uurtjes paardrijden opzitten. Ik ben altijd wel heel geinteresseerd geweest in de verzorging, medische zaken enzovoorts. Vriendinnen hebben een eigen paard maar vragen vaak mij om raad Bloos

Ik wilde graag een band opbouwen met een paardje en gewoon lekker voor mijn plezier rijden. Lekker ontspannen naast alle stress van de gewone dag. Geen wedstrijden (maar zou niet erg zijn als het toch zo lekker gaat), geen dressuur 5 keer in de week. Keertje buitenrijden, keertje in de bak, keertje longeren of alleen even losgooien...

Je wil echt niet wéten hoelang ik naar zo'n paardje heb gezocht....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:04

jaah ik vind als ik het zo lees een beetje denigrerend naar manegeruiters. Net alsof wij niet goed kunnen rijden, we zijn alleen andere paarden gewend. Op onze manege komen elke week andere paarden, en ook paarden die bijna rechtstreeks van de wei afkomen en net een paar maandjes onder het zadel zijn, dat zijn toch ook paarden? Net als de beestjes die iedereen gewend zijn en alles voor je doen. Het ligt er maar net aan van wie je les hebt gehad enz

en er zijn ook genoeg mensen die wel een eigen paard hebben gehad die er ook nix van kunnen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:06

Misschien is het niet perse liegen, maar onwetentheid.
Op mijn manege reed ik ook op L/M niveau, maar toen ik mijn eigen pony kreeg bleek een net B proefje met moeite te lukken (en ik had een makkelijke pony).
Ik heb ook wat shetlanders/ welshjes ingereden, maar dat betekend verre van dat ik goed kon rijden, gewoon geluk gehad met brave beestjes.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:32

Ik ben een bijrijder:
Ik heb iets minder dan 2 jr op de manege gereden. Ik reed bijna alle paarden, van makkelijk tot moeilijk.
Ik heb een tijdje KWPNers verzorgd, voor de ervaring. Ik heb een tijdje regelmatig een Fries gereden van 19.
Ik keek bijna dagelijks voor een bijrijdpaardje op marktplaats. In een keer, na lang wachten was er een advertentie die me aansprak. Gelijk gemaild, contact gehad en het klikt onzettend leuk met de eigenaresse.
Ik ben vanaf het begin eerlijk geweest over wat ik heb gedaan en wat ik kan. Toen ik de eerste keer op dr paard stapte, voelde ik me net een beginner, zo slecht ging het. Ik was hiervoor nog zenuwachtiger dan het sollicitatiegesprek dat ik die ochtend had.
Ik neem zelf priveles 1x per week met dr paardje en als ik rijd is ze er nu nog bij.
Kort geleden heeft ze dr 3 jarige kwpn merrie (ze had er dus twee) geruild voor een lief Friesje. Bij de aankoop hiervan heeft ze ook rekening gehouden met mij. Ik mocht hem zelfs als eerste proefrijden van dr.
De Fries is hoogdrachtig. Straks als ze bevallen is ga ik haar lekker oppakken en met haar vind ze het vertrouwd, daar kan ik straks lekker zelf ook mee aan de slag.
Haar andere paard is een ex Z2 paard, een half volbloed, dus daar is ze gewoon iets voorzichtiger mee. Vooral ook omdat die wat pittiger is qua karakter.

Sorry voor het hele verhaal....
Ik denk dat leeftijd wel meespeelt hoor. Ik ben 23 en ik wilde dit echt heel graag. Ik heb een autootje en rijd 3x per week een half uur heen en terug. Ik heb het er voor over. Daarnaast help ik dr ook met allerhande klusjes die voorkomen. Zoals vorige week al het prikkeldraad (vorige eigenaars) uit het land halen, ivm het komende veulen. Betalen doe ik verder niet, LUCKY ME Bloos

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:06

hmm ja idd lucky you!ik moet toch nog flink betalen als student zijnde.
Ik rijd ook een half uur heen en een half uur terug (is volgens mij standaard. Paarden in de buurt zijn niet te vinden en toch zie je ze overal in de wei staan. ZUCHT

Leeftijd maakt volgens mij wel veel uit. vaak vragen ze om een serieuze bijrijder van 18+ een meisje van 17 die goed kan rijden word dan gepasseerd maar ik snap het wel. Iemand van 18+ is toch verantwoordelijker vind ik
ben zelf 19 inmiddels

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:12

ik heb willem pas 2 jaar, ik rij 11 jaar waarvan 9 dus op manegepaarden.
willem is een oud manegepaard Haha!
ik reed ook altijd alle moeilijke paarden. waren er weer een paar vervelend mocht ik extra rijden om de ponies tot rust te brengen zodat de beginners er weer op kunnen.
maar dat zegt geenene ruk.

ik heb willem nu zover dat hij nageeflijk is, weer eens tuk losser en een stuk ruimer loopt. degene die hem kenden uit de manege tijd herkennen hem niet meer terug.

willem is 17, die word oud bij mij en ik rij hem zolang het nog kan.. en daarna?? dan wordt ik bijrijdster.. want ik wil geen eigen paard meer..

maar ik merk heel erg dat als ik op merel ga zitten dat ik dan ineens heel anders rij, ik voel me zo ongeveer eenbeginner op ieder ander paard dan willem Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:18

Tessebes schreef:
Ik heb wel eens het omgekeerde gehad. Ik belde op voor een verzorgpaard. Ik heb vroeger veel recreatief gereden en de laatste jaren wekelijk of om de week privelessen gevolgd, maar een echt dressuurniveau kan ik er niet aanhangen, want ik heb geen wedstrijden gestart. Maar goed, na enige begeleiding kan ik een paard correct rijden en dat is beter dan sommigen die L rijden en een paard in de krul rukken. Ik belde dus op naar een mevrouw en ze begint gelijk over niveau bla bla bla, dus ik het verhaal uitgelegd. Ze nodigt me niet eens uit, maar kapt het gelijk af van "nou, als je niet goed kunt rijden, dan wil ik je niet op m'n paard hebben". Ik stond echt met m'n mond vol tanden. Ik heb nog uit weten te brengen; "nou dan houdt het op he" en een groet. Wat willen die mensen nou? Iemand die hun paard correct rijdt en hem goed verzorgt of iemand die kan zeggen dat ie L rijdt??

helaas kijken een hoop mensen naar niveau,dat zegt idd niet alles..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:19

BrittKitt schreef:
jaah ik vind als ik het zo lees een beetje denigrerend naar manegeruiters. Net alsof wij niet goed kunnen rijden, we zijn alleen andere paarden gewend. Op onze manege komen elke week andere paarden, en ook paarden die bijna rechtstreeks van de wei afkomen en net een paar maandjes onder het zadel zijn, dat zijn toch ook paarden? Net als de beestjes die iedereen gewend zijn en alles voor je doen. Het ligt er maar net aan van wie je les hebt gehad enz

en er zijn ook genoeg mensen die wel een eigen paard hebben gehad die er ook nix van kunnen

Dat is waar,maar over het algemeen zijn manege ruiters brave paarden gewend omdat die paarden daarop geselecteerd worden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:36

Elisa2 schreef:
Dat is waar,maar over het algemeen zijn manege ruiters brave paarden gewend omdat die paarden daarop geselecteerd worden.

Nou, ik denk ook dat je pas gaandeweg leert hoe weinig je eigenlijk weet, sommige mensen moeten daarvoor eerst op hun bek gaan. Knipoog Ik dacht tot een paar jaar geleden, dat ik best leuk kon rijden. Na een aantal jaren priveles weet ik beter, ik kan echt voor geen meter rijden. Bloos Nou ja, dat is misschien overdreven, ik kan redelijk blijven zitten. Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:40

Waar je als zoekende bijrijder mee te maken krijgt zijn de pennyeigenaren met de moeilijke, wilde, onhoudbare, aan de klettergaande paarden die alleen door hen te rijden zijn, waardoor de aspirant bijrijder hyper nerveus en gespannen op een wildvreemd paard klimt.
(ik zeg niet dat iedere paarde-eigenaar die een bijrijder zoekt zo is of niet zo'n paard kan hebben)
Ben van mening dat je een aspirant bijrijder minimaal 2 X bij je paard moet laten kijken cq rijden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:42

Alane schreef:
Ben van mening dat je een aspirant bijrijder minimaal 2 X bij je paard moet laten kijken cq rijden.

Vind ik ook. Zowel paard als bijrijder kunnen een slechte dag hebben. Toch kun je na de eerste ontmoeting al wel een schifting maken tussen misschien en echt niet. Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:09

Lieke schreef:
Misschien is het niet perse liegen, maar onwetentheid.
Op mijn manege reed ik ook op L/M niveau, maar toen ik mijn eigen pony kreeg bleek een net B proefje met moeite te lukken (en ik had een makkelijke pony).
Ik heb ook wat shetlanders/ welshjes ingereden, maar dat betekend verre van dat ik goed kon rijden, gewoon geluk gehad met brave beestjes.

Dit heb ik ook heel vaak meegemaakt en zelf dacht ik als 14/15 jarige ook op L/M niveau te rijden omdat ik dacht dat ik de kunstjes wel goed reed Schijnheilig Maar toen ik op een M2 paard mocht rijden, reed ik het er toch echt niet uit! Ook niet met wat hulp.
Gelukkig weet ik inmiddels beter Bloos
Ik vraag ook niet naar niveau als ik iemand zoek. Vraag wel naar hun ervaring, wat ze geleerd hebben, wat ze doen in hun lessen en of ze verzorgpaarden/pony's hebben gehad en wat ze daarmee deden.
Liefst ga ik een keer kijken bij een les van hun, voordat ik ze op mijn pony laat rijden... Ik verwacht niet veel van een eerste keer rijden, maar wel dat ze netjes op een paard kunnen zitten, hem netjes in stap en draf (en eventueel galop) de bak rond kunnen krijgen zonder schoppen/trekken/verzet van de pony/of gebonk in het zadel.
Gewoon een ontspannen en vriendelijk beeld, dat ze de pony niet in de weg zitten en ook redelijk onder controle hebben.

Ben blij dat ik zelf nu wedstrijden rijd/heb gereden en kan zeggen dat ik L1 met winstpunten ben geworden in korte tijd met jonge pony, en vervolgens vertel ik dan wel dat ik geen held ben en dat ik altijd eerst erg moet wennen aan een nieuw paard dus dat ze niet moeten verwachten dat ik er gelijk fijn mee weg rijd. Dan is het aan die mensen om te oordelen of ze vinden dat ik netjes/goed genoeg rijd en of ze me de kans willen geven te wennen aan een paard en te kijken of het klikt.

Als het de eerste keer al echt niet klikt enf ik er echt niets mee kan (is me al een keer overkomen) dan bedank ik zelf al. Rijd voor mijn lol en om verder te komen, niet om met spierpijn en vervelend gevoel van een paard te klimmen...

Jammer dat mensen zo over de telefoon kunnen beoordelen dat je niet kunt rijden als je niet wedstrijden op L-niveau hebt gereden... Vooral ook voor hun, want dan lopen ze misschien wel hele leuke mensen mis...

Een vriendin van mij heeft in haar jongere jaren alleen onderling met een klein welshje gereden (tot L2-niveau pony's dacht ik), en heeft pas een paar officiële wedstrijden gereden op een Fries.
Ze kan heel netjes rijden, heeft veel ervaring (met allerlei bijrijd- en verzorgpaarden), en zit er echt goed op, maar met die Fries willen de punten maar niet echt komen... Grote kans dat ze met een paard dat haar beter ligt veel beter zou scoren. En zonde als je haar afwijst vanwege gebrek aan wedstrijdresultaten...

Sommige mensen zijn gewoon kortzichtig...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:07

of iemand wel of geen wedstrijd ervaring heeft zegt meestal geen drol
ik vraag meestal wel naar de ervaring die ze hebben en ik verwacht een eerlijk antwoord

als mensen nog niet zo goed , of anders dan op mijn paard gewenst is rjden en ze willen van me aannemen hoe het beter kan
is het ook goed ,

als het redelijk klinkt mogen ze komen proef rijden
(als ze aan de tel of op de comp al beginnen met in de krul trekken etc heb ik er meestal niet zo'n trek in)

als ze mijn paard bij me weg krijgen (zonder dat ik m bij me roep oid) dan heeft t een goede kans , als iemand m niet bij me weg krijgt
weet ik dat het geen zin heeft deze persoon zelfstandig met mijn paard zijn gang te laten gaan , zeker niet buiten

en dat heeft meer te maken met kunnen zitten en netjes been gebruik dan op hoger niveau wedstrijdjes gereden te hebben

daar mijn paard dadelijk wat verder weg staat en ik graag heb dat mensen ook in slecht weer kunnen komen en dan niet opbellen van ik kan niet komen want het waait of regent ligt de voorkeur wel bij een ouder persoon met of auto of iig hoge verantwoordelijkheid en daar hoef je niet volwassen voor te zijn maar vele jongeren hebben hier toch wat moeite mee

vandaag heeft douni ff gereden op mijn paardje , ging goed , leuk !

nou douni had ik gelogen of niet>? zo moeilijk is mijn paardje toch niet ...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:33

Ik zou overigens geen problemen hebben met een manegeruiter. Althans, niet bij voorbaat.
Ik kan op een manege ruiter net zo hard afknappen als op iemand die al tig bijrijpaarden heeft gehad.

Ik kreeg ooit eens iemand op proef voor jamaica, die was welgeteld 2 mnd onder het zadel
Over de tel klonk het leuk, maar ze gaat erop zitten, gelijk gruwelijk dr hand vast zetten en "snok" in de krul...
Hallo, ik zeg net toch dat ze net 2 mnd onder het zadel is???

Die is het dus niet geworden Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 01:06

er zit ook een behoorlijk verschil in "manege "ruiters

de een is blij dat hij weet hoe een paard er uit ziet en de ander kan echt leuk rijden

ligt er denk ik ook een beetje aan op welke manege je gelest hebt , op de een word veel beter les gegeven dan op de ander

er zit ook bij de fnrs maneges een erg groot verschil tussen manege a en manege b
en de ene persoon heeft aanleg en de ander (zoals ikje bv)kan na 30 jaar nog niet rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 01:37

Ik denk dus dat er in het algemeen veel te veel eisen gesteld worden aan bijrijders. Als ik sommige eisenlijstjes zie dan denk ik wel eens: 'daar mag je wel dik voor betaald worden, in plaats van betalen'.

Laatst zag ik weer in een advertentie staan: 'veel ervaring met het inrijden van jonge paarden vereist'. Ik heb me werkelijk rotgelachen. Dacht die adverteerder nu werkelijk dat iemand die zeer ervaren is in het inrijden van jonge paarden gaat betalen om een paar keer per week een paard te rijden? Denk het niet. Zo'n persoon laat zich betalen.

De 'ongeschikten', die bijvoorbeeld regelmatig op wat jongere (zeer brave) manegepaarden hebben gereden zullen waarschijnlijk juist weer wel reageren en hun ervaringen even goed aandikken.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:21

hmm ja ccccorine daar moet ik je helemaal gelijk in geven! Sorry maar dan ben je toch als bijrijder-zoekende ook behoorlijk stom Koe bezig!

In mijn optiek hoeft een bijrijder niet het niveau te hebben van een "hoofdrijder". Dan zit je ook meteen met het feit dat je allebei net andere hulpen geeft of net anders denkt over losrijden enz.
Gewoon iemand die goed poetst Haha! lekkere buitenritjes maakt en vooral verantwoordelijkheidsgevoel heeft, moet toch genoeg zijn?

Als je paard beter van een bijrijder moet worden zul je er voor moeten betalen imho

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:05

Ik was heel lang op zoek naar een bijrijd paard.
Toen zag ik een advertentie en diegene woonde echt heel dicht bij.
Ik heb gereageerd en heb eerlijk gezegd hoe lang ik reed en dat ik het onwijs graag wilde.
Ik heb met haar gemsnt enzo en me moeder was daar geweest om eerst ff te kijken en eindelijk na dat ik terug was van vakantie mocht ik er heen en het maakte haar niet uit hoe ik reed als ik maar goed was voor haar pony en ik kon al normaal rijden niet zoals jij zegt dat ze niet konden licht rijden Tong uitsteken
Maar zhivago is een apart paard en zei heeft mij geleerd hoe ik hem rond kon laten lopen en eerst kon ik paarden helemaal niet rond krijgen nu wel.
Nu lease ik samen met een andere verzorger "zhivago" ik had nooit verwacht dat het zo ver zou komen Haha!

BEDANKT LISETTE DAT IK ZHIVAGO EN CALYPSO MAG VERZORGEN!!!!

Suusy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:44

Het valt inderdaad niet mee om een goede bijrijdster te vinden, maar dat komt gedeeltelijk ook door de eigenaren. Ben zelf ook bijrijdster geweest en heb nooit gelogen over mijn rijervaringen, maar soms hebben ze gewoon teveel eisen. Als je eerst te horen krijgt dat je het echt goed doet en dat jij de eerste bent die hem goed rijdt en dat de eerste paar maanden. ze staan nog trots te vertellen dat je het zo goed doet tegen anderen, maar als die weg zijn krijg je een grote bek omdat je het paard verpest terwijl je altijd heel voorzichtig en rustig bent zoals zij dat wil, dan is dat ook wel een tegenslag. ik heb nu gelukkig een eigen paard na de laatste slechte ervaring met bijrijdpaardjes, maar merk nu aan mezelf dat ik ook wel kieskeurig ben en snel geergerd, maar denk dan altijd terug aan de tijd dat ik nog bijreed. ze bedoelen het altijd goed en willen ook heel graag, maar kunnen het nooit zo doen als jij wilt. alleen is het niet redelijk van die meiden om te liegen over hun rijervaring.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:23

Inmiddels heb ik een bijrijdster, maar toen ik nog op zoek was kreeg ik ook de kriebels of het überhaupt wel zou lukken.

Ik vroeg om iemand vanaf 16 jaar en minimaal L-niveau. Ik kreeg hele lieve mailtjes van kinderen van 12, die zo graag wilden rijden en van mensen die normaal altijd bosritten maakten met ponies en verder geen dressuur reden.
Tja, jammer, sorry, maar dat zocht ik dus niet.

Uiteindelijk een afspraak gemaakt met een meisje van 23 jaar. Ze had verschillende paarden zadelmak gemaakt, reed al lang dresuur en had naar eigen zeggen veel ervaring. Ze zei ook dat ze normalerwijze betaald kreeg voor het rijden. Klonk goed, dus ze mocht komen.

Ze was heel aardig, dat dan weer wel. Verder snapte ze een peesbeschermer niet, legde het zadel half op de nek. Oké, slechte start, maar dan maar rijden. Mijn paard gaat makkelijk aan de teugel. Dus de 1e rondjes zagen er nog wel aardig uit. Daarna ging het slechter en slechter. Mijn paard verandere langzaam aan in een lui uitziende uitelkaar gevallen knol, die aan het sloffen was. (Was allang blij dat ze geen frisse bui had). Dat was dus niets. Gelukkig vond het meisje hetzelf ook niets.
Mijn paard was toch wat te pittig en onbetrouwbaar voor haar en ze vond haar ook veel te sterk in d'r mond.

Ach, als je het zo wilt noemen Haha! . Best hoor!
Gelukkig uiteindelijk nog wel een hele fijne bijrijdster gevonden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:58

had je het over mij suusy ?

je was ook de eerste die m de bak door kreeg en je deed het ook goed en het ging iets beter en op een moment stagneerde dat

de hier gaat hij altijd in galop over de weg actie vond ik idd wat minder Knipoog

maar weet je ook nog hoe het eindigde ,ik dacht eindelijk een kleiner paardje gevonden te hebben die ik wel kon zadelen
met mijn reuma , dat zadelen is nu helemaal een probleem geworden
daar de reuma alleen maar erger word en niet minder , zo werkt dat helaas ,ik heb toen ook gezegd dat je evt kon blijven maar niet zeker wist of die nieuwe wel geschikt zou zijn voor je en dat die , omdat die 3 jaar zga had stilgestaan in het begin alleen gereden zou worden door mij en evt joyce

en dat pablo te koop stond en dat je m iig mocht blijven rijden totdat hij weg was , hij was 2 weken weg(naar het adres wat jij aangaf notabene) en weer terug ,..
en in principe mag hij nu zijn oude dag hier slijten omdat de meeste die hem willen hebben absoluut niet geschikt zijn voor m
of hem bieden wat ik hem nu ook bied , schiet niet op dan
hij staat nog te koop maar ook eigenlijk niet , alleen voor iemand die m echt iets beters kan geven als wat wij nu kunnen

ben ondertussen een aantal kleinere paardjes verder
alle bleken of echt niet te klikken in de kudde of niet met mij
of niet veilig genoeg waren voor danny

ik ben pas recentelijk verhuist je had tot dan kunnen bijrijden

maar je kocht het paard waar je zo op af aan het geven was de hele
tijd , die poedersuiker knol waar je van af gelanceerd werd en een been probleem had en waar je vriend het ook niet mee kon vinden en en en

Suusy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:16

nickyu schreef:
had je het over mij suusy ?

je was ook de eerste die m de bak door kreeg en je deed het ook goed en het ging iets beter en op een moment stagneerde dat

de hier gaat hij altijd in galop over de weg actie vond ik idd wat minder Knipoog

maar weet je ook nog hoe het eindigde ,ik dacht eindelijk een kleiner paardje gevonden te hebben die ik wel kon zadelen
met mijn reuma , dat zadelen is nu helemaal een probleem geworden
daar de reuma alleen maar erger word en niet minder , zo werkt dat helaas ,ik heb toen ook gezegd dat je evt kon blijven maar niet zeker wist of die nieuwe wel geschikt zou zijn voor je en dat die , omdat die 3 jaar zga had stilgestaan in het begin alleen gereden zou worden door mij en evt joyce

en dat pablo te koop stond en dat je m iig mocht blijven rijden totdat hij weg was , hij was 2 weken weg(naar het adres wat jij aangaf notabene) en weer terug ,..
en in principe mag hij nu zijn oude dag hier slijten omdat de meeste die hem willen hebben absoluut niet geschikt zijn voor m
of hem bieden wat ik hem nu ook bied , schiet niet op dan
hij staat nog te koop maar ook eigenlijk niet , alleen voor iemand die m echt iets beters kan geven als wat wij nu kunnen

ben ondertussen een aantal kleinere paardjes verder
alle bleken of echt niet te klikken in de kudde of niet met mij
of niet veilig genoeg waren voor danny

ik ben pas recentelijk verhuist je had tot dan kunnen bijrijden

maar je kocht het paard waar je zo op af aan het geven was de hele
tijd , die poedersuiker knol waar je van af gelanceerd werd en een been probleem had en waar je vriend het ook niet mee kon vinden en en en

Sorry nick maar ik bedoelde niet jou nee heb na jou nog heel even ook een andere pony bijgereden en daar ging dat over. sorry dat jij je aangesproken voelde. Ik had graag gebleven, maar vond dat je ook niet erg redelijk geweest was, maar dat was niet de reden om niet meer te komen. Ik was echt gek van pablo en vond het echt moeilijk dat hij zo opeens weg ging en jij had zelf voor die manege gekozen. dat ik daar nou vaak kwam dat maakt niets uit het was jou keus. Ik had geen zin om weer afscheid van hem te moeten nemen en ben ook nog vaak bij hem komen kijken, maar helaas was jij er nooit als ik kwam. Ik heb het nooit gehad over een poedersuiker knol en mijn vriend heeft juist altijd al een hele goede band gehad met hem. dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar ik denk dat je in de war bent met een ander. Ik heb jou ook verteld toen al dat hij misschien van mij zou worden en ja er waren wat problemen, maar ik heb je ook verteld hoe dat is gekomen. Ik vond het echt jammer dat het allemaal zo is gelopen.