stoppen of doorgaan (stage)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: stoppen of doorgaan (stage)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 02:32

Als ik jou was zou ik snel een beslissing nemen wat je wil, zodat je ook snel of er helemaal voor gaat of iets anders kan zoeken, maar niet dit gemiep op internet wat er allemaal niet goed is.

Ik heb nooit problemen op stages gehad gelukkig, altijd leuke plekken gehad ook al moest ik soms hard werken. Heb dagen gedraait van half 8 tot 7 uur 's avonds zonder pauze (en een reistijd van een half uur). En dat is net wat de stal zelf wil. Heb ook stages gehad waarbij ik bijna 1,5 uur per dag pauze had. en toch kon ik t van beide bedrijven begrijpen. zij verwachten van hun staigiares dat zij in hun ritme meedoen en ook openstaan om wat te leren.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:09

En misschien kun je overwegen om helemaal te stoppen in de paardenwereld, ik zou snel naar een andere opleiding gaan en de paarden als hobby houden!

Want dit kom je veel tegen, heel veel.........

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:15

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, maar ik kan maar 1 ding zeggen, stoppen hier!
Dit is belachelijk en dat zeg je zelf eigenlijk ook al. Iets waar je ècht niet achterstaat en wat notabene gevaarlijk is!! zou ik me echt niet voor lenen.
Ik zou snel iets anders zoeken!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 08:33

ik ga zo eerst naar school om te praten, dan zie ik wel verder....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 08:34

LuvdaTossa schreef:
En misschien kun je overwegen om helemaal te stoppen in de paardenwereld, ik zou snel naar een andere opleiding gaan en de paarden als hobby houden!

moet je nagaan wat er allemaal verbeterd kan worden.....

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:44

LuvdaTossa schreef:

nee dat is niet waar. Het ligt er precies aan in welke tak je gaat zitten. Er zin maar weinig bedrijven die je op een paard zetten in de stal, en er zijn er ook maar weinig waar je de eerste dag zo op een vreemd groen paard wordt gezet zonder dat je zelf ervaring hebt. Ik heb veel stages gelopen, maar ben nog nooit zo iets tegen gekomen. En heus ik heb ook grote bedrijven gehad.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 12:42

oke uitslag gesprek:
het kwam er ongeveer op neer dat ik me aanstelde, en gewoon die 5 weken moet afmaken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:50

lailapri schreef:
oke uitslag gesprek:
het kwam er ongeveer op neer dat ik me aanstelde, en gewoon die 5 weken moet afmaken
Gesprek met school?
Is het zo moeilijk om aan stageadressen te komen ofzo? Hoe kan iemand die niet exact de situatie kent nu weten of iemand zich aanstelt. Komt in ieder geval niet lekker over.

Probeer in ieder geval die 5 weken dan zo goed mogelijk af te ronden. Het zal zwaar zijn, maar je hebt dus verder weinig steun. Of je moet zelf al een stageadres hebben, dan is switchen misschien makkelijker.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 13:01

hmmm ik denk dat ik stop met school enzo, ik had een ander adres mee, maar het mocht niet baten, daarnaast gaat het thuis ook niet zo fijn, me oom is overleden, en nog een aantal mensen die ik kon, gister deed onze kat heel erg raar, juist de kat waar ik zo van hou, hij had heel veel pijn en nu is hij weg , we hebben te horen gekregen dat me oma een gezwel ter grote van een grapefruit in haar hoofd heeft enzovoorts, voel me dus behoorlijk poedersuiker, en dit is niet de eerste keer dat ik het absoluut niet met school eens ben, maar naarmij wordt niet geluisterd, zo vervelend....

Ik ga dus al helemaal niet meer naar dat bedrijf, en zelfs me ouders staan achter me, die geven me meestal ongelijk, ze vinden het ook gevaarlijk.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:19

lailapri schreef:
oke uitslag gesprek:

Dan heb je zeker met mevrouw Bankert een gesprek gehad?? Lips are sealed

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 13:26

nee die is wel aardig opzich en die luisterd tenminste, nee was meneer van zelm

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:30

Al die mensen hier die zeggen dat je je aanstelt vind ik echt banketstaaf!
hoe kunnen hun nou weten hoe jij je voelt je hebt ene zware klotetijd achter de rug door je oom enzo... En dan gaan hun lopen zeiken dat je je aanstelt asljeblieft kom op zeg. Gewoon weg gaan en op je gevoel af gaan dan kom je er altijd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:37

Ik had toch al niet zo'n hoge pet op van het Clusius...Clown

Als je zelf een ander bedrijf regelt en daar gewoon die zes weken volmaakt(dan maar iedere dag een uur langer of een paar keer weekend doorwerken om aan je uren/dagen te komen) dan kunnen ze je toch niets maken lijkt me Verward

Ik zou toch echt niet nog 5 weken vol willen maken op zo'n manier

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:45

dat is waar! school kan daar eigenlijk weinig tegen doen. Als het onverantwoord is om daar te werken, dan ga je gewoon weg en ga je naar een ander adres. Volgens de regels gaat het puur om het aantal uur wat je hebt gelopen op een erkend bedrijf. En school heeft daar dus weinig inspraak in eigenlijk. Ik snap wel dat ze het niet stimuleren om weg te gaan, want voor je het weet krijg je een kippenhok, maar ze kunnen je niet dwingen. Laat je niet kisten hoor! confronteer ze gewoon hiermee. Ze mogen jou gelopen uren niet weigeren zolang jij ze op een bedrijf hebt gelopen met een aequor nummer.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:50

Ik snap idd ook wel dat ze niemand aanraden om weg te gaan, dat kunnen ze niet maken tegenover het stagebedrijf natuurlijk...maar je moet ook wel naar je leerlingen kunnen luisteren en hun eerlijk advies kunnen geven Ja

Ik dacht al dat het zo zat als Sherwood ook zegt. Bel anders eens naar het nummer dat ik je gaf(als je verder nog niets hebt), proberen kan altijd Ja

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:05

Jeetje wat vervelend voor je allemaal..

Maar inderdaad als de school jou niet steunt is er wel iets verkeerd daar en zou je misschien beter naar iets anders kunnen kijken. Ik heb ook stage gelopen 4 jaar terug (HBO dier en veehouderij, afst. richting paardenhouderij) maar ook bij ons waren er mensen die het niet naar hun zin hadden en dan werd er zeker wel actie ondernomen hoor!

Succes Ach gut

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:19

Nou ja wat een belachelijk zooitje.
In welk jaar zit je?

Het zou zonde zijn om in je laatste jaar te stoppen vanwege deze 5 weken.

Ik weet dat je ouders nu heel veel aan hun hoofd hebben maar kunnen ze niet even bellen met school.

Goed van je dat je niet meer gaat.
Volg de raad van Sherwood op, ga gewoon naar dat andere adres.

Mocht de school hier niet voor tekenen laat dan in iedergeval wel je stage berijf iets tekenen waardoor wel zwart op wit staat dat je daar je stage hebt gelopen.

Verder veel sterkte met alles.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:06

lailapri schreef:
nee die is wel aardig opzich en die luisterd tenminste, nee was meneer van zelm

Owh god ja daar heb je t al, die vent heeft zelf al helemaal geen verstand van paarden en alles eromheen. Of je zegt gewoon tegen hem ; U laat me nu een ander stage adres zoeken of Rowan en Lesley uit 3phv vorig jaar komen u even chanteren over 'HET KAMERTJE'.

Ik zou gewoon nog even vragen, op zich is hij niet zo moeilijk, hij was altijd makkelijk om te praten... En anders naar meneer Sintenie of Mevr Bankert gaan dan...

Succes!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 21:57

Me moeder heeft nog wel even me stagebieder gebelt dat ik ermee stop, hij vond het erg jammer omdat hij niet oor had dat ik het niet leuk vond, moet je nagaan... Nou kan ik wel goed dingen verbergen, maar de sfeer onderling zei wel genoeg dacht ik, toch niet dus, maarja. Ik ga maandag school bellen omdat ik ht er eerst nog even met mijn vader over wilde hebben, als school geenm redelijke oplossing kan bedenken (zou niet weten wat ze moeten bedenken heb bijna alles zelf al geregeld) ga ik van school, ik ben al bijna 18 dus dat kan. Ik ga dan of ergens anders een opleiding volgen ofwerken en dan later weer leren.

Ik zou het wel jammer vinden, ik heb altijd goede cijfers gehaald en een goede relatie met de leraren, zelfs de leraren die in de hele school als onmogelijk zijn bestempeld (denk aan meneer huisman, rowan17 Haha! ) ik had heel graag me school willen afmaken en misschien nog wel doorleren.

Dit is trouwens niet de eertste keer dat school een stomme actie heeft om het zo maar te zeggen. Excursies hoor je de dag van te voren, brieven vergeten ze te verzenden, als er problemen zijn, duurt het lang voordat dat tot ze doordringt...

Maar ik hoop dat er een goede oplossing komt, en onze poes is weer gevonden, heeft alleen heel veel pijn, zal een verslagje schrijven bij verslag van de dag....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:39

Sterkte met je poes!

Je moet niet afwachten of school wat gaat regelen voor je maandag(kost je nog minstens een halve week Clown )
Gewoon zorgen dat je maandag een ander adres hebt en dan school bellen om te vertellen hoe je het opgelost hebt Ja

Eigen initiatief wordt ook niet altijd gewaardeerd, maar in dit soort gevallen kun je niet anders Een ander gaat het niet voor je oplossen Clown (of ze komen met een of ander stageadres dat toevallig over is, moet je ook nog maar weer afwachten of het iets naar je zin is)

Het is iig doodzonde om door zoiets te stoppen met je opleiding. Je bent er verdorie bijna! Haal dat diploma dan ook nog even Knipoog (anders kom ik je persoonlijk een schop onder je kont geven)

Ik was zelf ook bijna gestopt met mijn opleiding door een heel negatieve ervaring op mijn eerste stage en daarna nog eens dunnetjes met de stagebegeleider op de universiteit...Ik heb gelukkig doorgezet, heb het nu prima naar mijn zin en zulke boeren als tijdens mijn eerste stage ben ik ook nooit meer tegengekomen Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 23:56

auw niet schoppen Tong uitsteken het adres was al bijna rond, moet alleen nog even bellen, via pm het meeste al besproken, ook gezegt tegen die man, maarik moest het maaremt mijn huidige adres doen, ik had er immers zelf voor gekozen...

Dat is ongeveer wel waar nauurlijk, maar eigenlijk zou ik naar belgie gaan, maar omdat de situatie hier erg onzeker was kon dat niet doorgaan en heb ik op het laatste moment iets anders moeten regelen. Ik dacht dat ik iets had, maar dat zou dus niet leuk genoegzijn voor een blokstage en dit bedrijf volgens school wel. Dat ik eht in de klas zei kwamen er ook alleenmaar positieve reacties! Maar toen ik was wezen kijken vond ik het dacht ik al niets, maarja dan zeggen ze ja hoe kan je dat nou weten, je bent er nog niet eens een uurtje geweest, en nu zeggen ze van ja, je bent wezen kijken, dan weet je toch al of het bedrijf bij je past.....

Een van de andere dingen is dat ik het doorstroom pakket naar het hbo niet kan volgen omdat ik het voor programma van wiskunde onvoldoende heb afgerond door een leraar die niet kon uitleggen, daar ben ik ook vreselijk kwaad om, zal het even kort samen vatten, we volgde de lessen, maar goh ik hadme wel opgegeven maar stondniet op de lijst. Eerste lessen had ik gemist door het gedoe met mijn oom, ik kwam daar gelijk een proefwerk, had ik een van de hoogste cijfers van de klas, een 5,5 nouja niet erg hoog dus. Wel raar met een klas vol stuudjes, je moest minimaal voldoende voor wiskunde b hebben om wiskunde c te kunnen volgen. Les daarna, zouden we bespreken van het vorige proewerk doen, ging niet door, werk huiswerk bespreken en uitleg geven, nouja uitleg ehm ik weet neit wat het was maar zag er de logica niet van in. Les daarna proefwerk, een 10 gehaald, toen luisterde ik dus nog niet naar zijn uitleg, zag toch de logica nog niet.
Les daarna weer bespreken en uitleg, deze heb ik wel gevolgt, was erg vaag, had hij eindelijk een som op het bord komt hij tot de conclusie dat hij niet klopt enzo... les daarna weer proefwerk, 2,1 Hmmm erg vaag....
Daarna weerles en uitleg
Daarna proefwerk, enje mocht er een over doen, ik had de 3e gedaan
uiteindelijke cijfers:
1e 5,5
2e 10
3e 2,1 (over gedaan 1 gehaald had een plus in min verandert ofzo)
4e 2,1
dus ik gelijk na die les naar wiskunde leraar van vorig jaar, tevens vertrouwingspersoon, geef hem me blaadje, gaathij me overhoren, blijkt gewoon dat ik het wel allemaal snap, zegt hij nog ik ga het wel regelen, als jij het niet red, dan weet ik het niet meer, alles watik je nu vraag weet je....

nouja die andere wiskunde leraar kijkt alleen naar de uitkomsten en niet naar de sommen, had ik daarvoor alles stapje voor stapje op geschreven....

Zo zijn er nog veel meerdingen op school....

dus ben er eigelijk ook wel een beetje klaar mee.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:03

Super dat je al bijna rond bent(zal ik niet meer schoppen Knipoog )! Meteen regelen en maandag berginnen als het ook maar half lukt Ja

Wiskunde klinkt idd een beetje vaag zo, kun je het niet meer overdoen? En anders volgend jaar alleen dat vak en dan daarnaast vast beginnen aan het HBO Verward (ik kan wel wiskundebijles geven hoor Clown )

Ik vond het Clusius toch altijd al weinig waard...De meeste stagiaires die ik ervan heb zien komen en gaan had je ook niet veel aan Bloos! Heb me altijd afgevraagd wat die leerden op school Clown
(bij ons op de universiteit gaat trouwens net zoveel mis hoor, het went ook wel weer Cool )

Iig succes op je nieuwe stagebedrijf, je krijgt alles vast wel rond Ja
Waar ga je nu heen Verward

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 00:07

misschiennaar sherwood, maar als ik maandag pas contact op kan nemen met school kan ik daar niet ook al maadag beginnen, is namelijk net over de grens...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:18

Dat is idd een beetje uit de buurt om maandag gewoon te beginnen en het school mee te delen Clown
Dinsdag dan maar beginnen *LOL*

Wel leuk, hopelijk werkt school een beetje mee Ja

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 00:21

tot nu toe niet, maar even over school, ik leer er wel wat hoor! alleen met 2 uur praktijkles in de week, kom jeniet heel erg ver.

oja ik moet na dit jaar nog 2 jaar, zit nu in de 2e