dierenbescherming.... pff...:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Re: dierenbescherming.... pff...:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:53

Hermesdeux schreef:
qwinty schreef:
Hey marijke zijn dat die paardjes bij de puist ( het laatse huis dus?)

@Hermesdeux: Een paard heeft echt wel wat meer water nodig dan een konijn , een paard kan heus niet leven van alleen het vocht wat uit het gras komt en er staat haast geen gras dus hoe krijgen ze dat vocht dan binnen?
Water is nog veel belangrijker dan dat hooi wat ze krijgen.
En dat het bevroren is logies dat is bij mijn paarden ook zo maar je zorgt er wel voor dat ze er uit kunnen drinken ( dus sla je het kapot)
Dit is niet aan vallend bedoelt maar een paard met een konijn vergelijken is net als een olifant met een muis Clown ..

Maar goed even verder over de dierenbescherming het is toch gewoon van de zotte , er moeten maar eerst dooie vallen voor dat ze uberhaubt iets ondernemen..

En ik vind wel dat paarden die dag en nacht buiten staan iets moeten hebben waar ze kunnen schuilen en als ik denk waar het is dat het is kunnen ze dat daar absoluut niet!

Ja zover was ik ook nog wel! Een paard eet toch ook meer dan een konijn?! Het gaat om het idee. In deze tijd hebben ze niet zoveel vocht nodig...als ze nou in de zomer geen water hebben is dat een ander verhaal!! Echt waar, bevroren water is ook vocht ook al kunnen ze het niet vloeibaar binnenkrijgen. Ze likken eraan en nu met de sneeuw is alles vochtig genoeg...

Mijn paarden drinken tijdens de vorst meer dan wanneer het 25 graden is Bloos Haha!
Maar ik snap wel wat je bedoelt, paarden kunnen in princiepe met deze sneeuw aan voldoende vocht komen.

@ TS ik zou als ik jou was ook eens een gesprekje gaan voeren met de eigenaar! En weet je zeker dat ze alleen 's avonds kom, ik fiets ook dagelijk meerdere malen per dag langs 4 pony's die naar mijn weten altijd maar 2 pakje hooi samen krijgen. Maar die pony's zien er prima uit, dus komt de eigenaar ook op momenten dat ik er nooit langskom.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:01

qwinty schreef:
Coby schreef:
Tsja 1 plakje hooi, dat krijgt mijn paardje van 1.47 ook. Dit omdat ze anders echt te vet wordt. Mijn paardje staat op een pensionstal waar alles goed geregeld is. Ze gaan met gladheid niet naar buiten. Maar wat zou ik dat graag willen...lekker iedere dag liefst 24 uur naar buiten. Het bevroren water is niet goed, maar is bijna niet te voorkomen.
Een paard bij ons in de buurt is 33 jaar geworden. Dag en nacht buiten, zonder bijvoer (ook in de winter). Hij had nog een paar jaar meer kunnen leven als hij een overdekking had gehad. Maar die 33 jaar heeft hij een geweldig leven gehad. Een beter leven dan veel paarden op zo´n goed georganiseerde pensionstal.

Van hooi word je paard echt niet vet hoor haha Knipoog..
Sorry offtopic.

Pony's kunnen wel degelijk dik worden van hooi. En er zijn ook nog pony's die dik worden van de lucht Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:41

Sorry offtopic.
[/quote]
Pony's kunnen wel degelijk dik worden van hooi. En er zijn ook nog pony's die dik worden van de lucht Clown[/quote]

Volledig offtopic...sorry.
Maar inderdaad zelfs van hooi kunnen pony´s dik worden.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:46

Coby schreef:
Sorry offtopic.

Pony's kunnen wel degelijk dik worden van hooi. En er zijn ook nog pony's die dik worden van de lucht Clown
[/quote]

Volledig offtopic...sorry.
Maar inderdaad zelfs van hooi kunnen pony´s dik worden.
[/quote]

Oke helemaal gelijk maar VET is anders dan DIK Knipoog , en als je een pony gewoon de normale hoeveelheid geeft dat hij prcies genoeg heeft word hij bijna niet dik hoor

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:58

Als de pony's echt verwaarloosd worden is het bealchelijk dat er niets aan gedaan word. Maar wel even het volgende. Mijn pony's (twee) staan nu dag en nacht in de bak. Ze hebben dan wel eens chuilstal ik kom 1 keer per dag het ijs uit de waterbak halen. Ze laaste weken kregen ze met zn tweeen misschien net een halve plak hooi. Ze verhongeren niet maar de hooibuiken moesten eraf voro de keuring. Weet je zeker dat ze niet ergens ook krojes krijgen. Mijn paardje kregen meer brokken als ze minder hooi kregen en dan is het echt niet zielig.

Misschien idnerdaad naar ze toe gaan en vragen of de paardjes ook brokken krijgen en misschien weten ze wel niet eens dat de pony's brokken nodig hebben.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:35

hunter87 schreef:
iwan-fjord: waar woon je in ugchelen? heb je een eigen paard/verzorgpony?? miss kunne we een x samen gaan rijden

ik heb ze vandaag (weer) eens in de gaten gehouden maar de paarden krijgen al 1 plakje meer... is ook wel nodig je kan gewoon bij allebei de paarden de ribben tellen!! Verdrietig
vandaag weer db gebeld en nope weer nix aan gedaan, gedreigd met de politie maar deden ze echt helemaal nix mee!
politie gebeld maar die wilden niet komen maarjah apeldoorn en de politie dat gaat gewoon niet....(ooit een keer bij ons in gebroken en 4 dagen later!!! kwamen ze pas om te kijken!! belachelijke lui!)

Ik heb je even een pm gestuurd Haha! of niet al teveel offtopic tegaan.

Ik heb gezocht naar de paardjes maar heb ze niet kunnen vinden, staan ze soms bij het weiland die grenst aan de snelweg?