Hermesdeux schreef:qwinty schreef:Hey marijke zijn dat die paardjes bij de puist ( het laatse huis dus?)
@Hermesdeux: Een paard heeft echt wel wat meer water nodig dan een konijn , een paard kan heus niet leven van alleen het vocht wat uit het gras komt en er staat haast geen gras dus hoe krijgen ze dat vocht dan binnen?
Water is nog veel belangrijker dan dat hooi wat ze krijgen.
En dat het bevroren is logies dat is bij mijn paarden ook zo maar je zorgt er wel voor dat ze er uit kunnen drinken ( dus sla je het kapot)
Dit is niet aan vallend bedoelt maar een paard met een konijn vergelijken is net als een olifant met een muis..
Maar goed even verder over de dierenbescherming het is toch gewoon van de zotte , er moeten maar eerst dooie vallen voor dat ze uberhaubt iets ondernemen..
En ik vind wel dat paarden die dag en nacht buiten staan iets moeten hebben waar ze kunnen schuilen en als ik denk waar het is dat het is kunnen ze dat daar absoluut niet!
Ja zover was ik ook nog wel! Een paard eet toch ook meer dan een konijn?! Het gaat om het idee. In deze tijd hebben ze niet zoveel vocht nodig...als ze nou in de zomer geen water hebben is dat een ander verhaal!! Echt waar, bevroren water is ook vocht ook al kunnen ze het niet vloeibaar binnenkrijgen. Ze likken eraan en nu met de sneeuw is alles vochtig genoeg...
Mijn paarden drinken tijdens de vorst meer dan wanneer het 25 graden is
Maar ik snap wel wat je bedoelt, paarden kunnen in princiepe met deze sneeuw aan voldoende vocht komen.
@ TS ik zou als ik jou was ook eens een gesprekje gaan voeren met de eigenaar! En weet je zeker dat ze alleen 's avonds kom, ik fiets ook dagelijk meerdere malen per dag langs 4 pony's die naar mijn weten altijd maar 2 pakje hooi samen krijgen. Maar die pony's zien er prima uit, dus komt de eigenaar ook op momenten dat ik er nooit langskom.
..
..