Mijn hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirenjo

Re: Mijn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:21

En waarom ik een slotje wil, tja, dat is gewoon logisch, ik reageer heel fel op mensen die me gaan vertellen wat ik MOET doen..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:54

Haha nou word ik zelfs voor TS aangezien. Moet ook niet gekker worden ik ben gewoon niet voor casteren als er geen goede reden voor is.

_Moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:03

Pffff... bokt is weer bezig?
Ik zie antwoorden op vragen die niet gesteld zijn...
Mirenjo d'r veulen staat bij mij op stal... ze vraagt hulp om een bepaald probleem dat ze heeft. Niet over of ze 'm naar de opfok moet doen, of z'n ballen eraf moeten of weet ik veel wat...

Ik zelf heb ook een hengst van een jaar en 2 maanden en het gaat prima met hem..
Ik zelf heb wel vaker veulens opgevoed en d'r zijn bij ons op stal wel meerdere mensen met ervaring. Dus over in de opfok gooien terwijl zij daar niet voor is, is dus ook geen enkel punt.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:34

tjonge wat een discussie.
Volgens mij vroeg je wat je kon doen als de dragonder steigerd naar jouw toe?
Ik heb ook zo'n monster,als je even knippert met je ogen...omhoog!
Wat nu redelijk werkt,touw om z'n neus dan bint ie aardig in.
Bij ons ook geen opfok,helaas door drasmoeras veel stal. Gelukkig hebben we een super drainage in de bak en er ligt geen ijs en sneeuw dus lekker naar buiten wel gescheiden van de merrie want de heren zijn 6 en 9 mnd oud en je moet niet de kat op het spek binden he.
Castratie staat wel op de agenda.
Al met al succes met je paardje.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:42

Mirenjo schreef:
De vraag is dus hoe ik daarop moet reageren... Vork

Mirenjo schreef:
En waarom ik een slotje wil, tja, dat is gewoon logisch, ik reageer heel fel op mensen die me gaan vertellen wat ik MOET doen..

Het spijt mij heel erg dat mensen letterlijk gaan doen, vraag dan wat je het beste met je hengstje kan doen, en niet wat moet ik doen Vork Koe .

De vraag was wat je moet doen met een druk hengstje, logische antwoorden in dit geval zijn:

- Op de wei gooien
- Castreren

Die zijn ook genoemd, als hij nu al een dondersteen is, en je bent het niet gewend Clown ...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:43

zij vraagt wat ze eraan kan doen.. heel simpel.. ballen eraf.. Het is niet de oplossing die zij wil horen, maar het is wel degelijk een oplossing.. Net als de opfok trouwens..

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:48

Dus als hij steigert moet ik ze ballen eraf halen..... en hem naar de opfok brengen, en 5 minuten later hem weer ophalen en dan weer kijken of hij steigert, doet hij het weer, dan moet ik hem weer naar de opfok brengen....

Dat zijn toch geen" directe "oplossingen Clown , en die castratie, zeker geen geschikte oplossing in de winter... Knipoog

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:50

Oops, tis natuurlijk lente Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:52

castereren kan nu ook wel hoor..

Je bent 19 zeg je, helaas kom je niet zo over.. Mijn ervaring en van vele hier op bokt is dat zulke mensen zichzelf nog wel eens heel hard tegen kunnen komen met zo'n hengstje, want verstand heb je er heel erg duidelijk niet van..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:54

Mirenjo schreef:
Nou ja niet echt om te lachen eigenlijk hij doet mega druk zodra hij uit zijn stal is, dan bedoel ik dus stijgeren, het liefst tegen me aan en zo hoog mogelijk en zo hard mogelijk gaan stappen/draven.

Mirenjo schreef:
Dus als hij steigert moet ik ze ballen eraf halen..... en hem naar de opfok brengen, en 5 minuten later hem weer ophalen en dan weer kijken of hij steigert, doet hij het weer, dan moet ik hem weer naar de opfok brengen....

Als hij zo druk is dat je hem niet aankan (zie 1st quote) is het idd aan te raden om zijn balletjes eraf te laten halen ja, idd.

Nee, het idee van een opfok is tot 2.5/3 jaar op een wei met andere paardjes, dus niet tot 5 minuten verder. Rolleyes Ik vraag me trouwens heel erg af wat voor een rare reactie dat is "5 minuten in de opfok en dan verder kijken", bang dat hij zich bezeert ofzo?

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:07

ik vraag wat ik moet doen als hij stijgert of gek gaat doen......

dan zeggen een aantal van jullie: naar de opfok brengen en castreren..... ???

ik heb een aantal normale reacties gelezen, zoiets als: reageer duidelijk met je stem, en nee is nee...

ik was vergeten wat bokt was, maar ik ben er weer helemaal in Haha! allemaal van die meiden die proffesioneel over willen komen, nou ik ben lekker 19 en laat me lekker 19 wezen ookal mocht dat dan zo "kinderlijk" overkomen, ga niet over me leeftijd beginnen dat slaat echt nergens op!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:12

sommige dingen kan een mens niet oplossen, en zeker niet bij zo'n jong ding..

Ik ben niet proffesioneel bezig, maar ik weet wel waar ik het over heb.. dat is het verschil.. voor zoiets hoef je namelijk geen prof te zijn, maar gewoon je gezonde verstand gebruiken!

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:14

Nou blijkbaar niet als je denkt dat mirenjo nu gecastreerd kan worden Clown

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:15

Mirenjo schreef:
ik was vergeten wat bokt was, maar ik ben er weer helemaal in Haha!

Da's knap, je bent al 6 hele dagen op bokt, nou als bokt zo gemeen is, en als niemand op bokt goede adviesen kan geven, waarom zoek je dan geen forum waar wel normale mensen zitten? Vork

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:15

Mijn hengst van nu 2,5 is vanaf dat hij 6 maanden was totdat hij 2 jaar was alleen opgegroeid. Niet een ideale situatie maar gedraagd zich prima. Wel problemen gehad met dat krijg je met een puberende hengst. Heb er nu een veulen van 8 maanden bij ook hengst en ze staan nu met zijn tweeen. Toevallig had ik zaterdag twee veulen hoefjes in mijn rug staan maar dat was de eerste keer op zijn achterbenen en hij zal het waarschijnlijk ook nooit meer doen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:16

Jus_dOrange schreef:
Mirenjo schreef:

Da's knap, je bent al 6 hele dagen op bokt, nou als bokt zo gemeen is, en als niemand op bokt goede adviesen kan geven, waarom zoek je dan geen forum waar wel normale mensen zitten? Vork

Idd.. wij zijn allemaal aan het samenspannen tegen jou! Ja

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:18

Jus_dOrange schreef:
Mirenjo schreef:

Nou laten we daar maar een jaartje van maken...

Hier zitten wel normale mensen, maar ja sommige ... ***

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:20

sja, je vraagt om advies en dat krijg je dan ook.. En helaas niet alle adviezen passen in jou straatje, daar moet je maar mee leren leven, want zo zal het je hele leven gaan..

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:24

Ja maar bokt heeft er een handje van om antwoorden te geven die totaal niets te maken hebben met de vraag die gesteld is.

Of bijvoorbeeld te reageren op foto's dat de persoon in kwestie een verkeerde houding heeft Hamer

Maar goed ik weet nu hoe jullie erover denken! als je paard gaat steigeren, niet afleren maar meteen op dat moment gewoon zn ballen eraf hakken!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:26

Tuurlijk moet je hem straffen, maar dit is uitstel, want hij zal er waarschijnlijk niet mee ophouden of hij verzint wel wat anders..

DAT is de reden waarom wij zeggen dat je hem moet casteren.. jezus mina wat ben jij eigenwijs..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:28

Mijn beest heeft het ook gewoon afgeleerd zonder dat zn ballen eraf zijn gehaadl of zonder dat hij naar de opfok is gegaan. Dat zijn dus niet de enigste twee oplossingen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:29

Mirenjo schreef:
Of bijvoorbeeld te reageren op foto's dat de persoon in kwestie een verkeerde houding heeft Hamer

Als er rijfoto's staan op HAW met daarbij: "geef maar commentaar", dan zou het handig zijn als de ruiter weet waar diegene aan kan werken.

En als we het nu toch hebben over reageren op foto's, die persoon die voor haar Haflinger een nieuw bit had gekocht en daarvan een foto liet zien. Jij reageerde daar iets van "zo'n bit zou ik niet kopen, dat kan ook op een andere manier opgelost worden". Dat was misschien ook wel niet het commentaar wat diegene wou Vork . Pas op, je wordt nog een rasechte bokker Haha! .

Maar wat ik bedoel, als je een bericht typt waaruit blijkt dat het hengstveulen erg druk is en dat je niet weet wat je daarmee aanmoet, dan kan je verwachten dat mensen gaan zeggen "wanneer het kan, kan je hem beter laten castreren". Dat is meer dan begrijpelijk vind ik.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:30

karoliena schreef:
Mijn beest heeft het ook gewoon afgeleerd zonder dat zn ballen eraf zijn gehaadl of zonder dat hij naar de opfok is gegaan. Dat zijn dus niet de enigste twee oplossingen.

waarschijnlijk heb jij niet de hulp van bokt ingeroepen maar had je zelf genoeg overwicht om hem dit af te leren!

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:30

karoliena schreef:

Ja tuurlijk kan je dat afleren! Haha!
Ik wilde gewoon de beste aanpak weten....

===

En Youngster, ben ik eigenwijs??

Haha! soort zoekt soort Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:32

Mirenjo schreef:
karoliena schreef:

Ja tuurlijk kan je dat afleren! Haha!
Ik wilde gewoon de beste aanpak weten....

===

En Youngster, ben ik eigenwijs??

Haha! soort zoekt soort Haha!

mijn 2 jarige hengst staat lekker dag en nacht buiten met zijn vriendje!