Morgen nacht -15, extra deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janne

Re: Morgen nacht -15, extra deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:18

mijn paard staat in n binnenstal heb er vandaag n dik pak stro ingedaan.
en hij staat onder 2 dekens 1 150 gram en 1 300 gram.
hij krijgt het echt niet koud Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:04

Mijn paardjes hebben extra stro gekregen en de pony die geschoren is heeft een dunne fleecedeken tussen zijn twee winterdekens gekregen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:38

Tjo krijgt vanavond een extra winterdeken op, die is geschoren (heeft inmiddels wel weer wat vacht) en staat in een buitenbox zonder bovenluik dus die staat vannacht onder een deken van 500gr totaal hihihi
Heb ff geen zin in kou op dr spieren, ze staat ook extra dik opgestrooid, lekker voor de optrekkende kou. Nou dat moet helemaal goedkomen.
Hopelijk blijft het bij 1 nacht extreme vorst want ik hou echt niet van al die dekens, vind 1 al genoeg eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:43

Tim heeft een 360 grams eskadron dek op.
Afbeelding

met daaronder een 220 grams HarrysHorse onderdeken.
Afbeelding

gisteren had ze ipv de HH een fleece eronder maar die lag niet lekker.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:46

Mijnes staat al de hele winter zonder deken... En ze heeft een hele dunne wintervacht. Maar zelfs vanacht krijgt ze geen deken.
Gemeen he Knipoog Hm.. het zal wel meevallen, ze staat in een binnenstal en de deuren zijn toch dicht en ik denk niet dat het hier -15 wordt. Misschien -8 ofzo.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:59

Mijne heeft normaal een Ankywinterdeken om met daar onder een 200/250 grams mr ed tussendeken.En vanacht nog een zweetdekentje eronder.

Maitai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:05

mijn paard stata mete en 450 grams harry horse waterdicht dek op en krijgt vannacht toch een dikke onderdeken eronder,het is echt koud hoor bbbrrrrrr pak zelf ook een extra dekbed!!!!! Ja

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:06

Die van mij is geschoren en staat nu totaal met 450 gram. Ik doe er niks meer bij, het is heus geen watje .

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:20

Die van ons staan onder 300 gr.
Ze staan in soort buitenstal waar gisteren en eergisteren de waterbakken al bevroren waren.
Sabiha laat ik gewoon onder de 300 gr. staan. Er wordt niets mee gedaan en ze heeft een dikke (wel redelijk korte) vacht.
Liekie daartegen kwam met een redelijk wintervachtje en kreeg een deken op. Met deze temperatuur verschillen is hij ondertussen al helemaal klaar met ruien!!!

Hij zit dus kort in zijn vacht. Moet ik bij hem nu wel of niet een extra zweetdekentje eronder doen voor vannacht???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:27

Overigens zie ik net op teletekst dat het bij ons (ikzelf en Stalleke) 'maar' ongeveer -4 graden wordt.
Geen extra deken dus voor onze poownies Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:31

buddy is geschoren, staat in een buitenbox en heeft de bucas all in one (490 gr) en een rhino deken van 250 gr op.
Hij was net een beetje killig onder de deken dus toch die rhino er nog bij opgegooid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:53

de reden dat tim zo veel dekens op heeft is omdat ze zo ogeveer in een zomervachtje bivakeerd Tong uitsteken

zoals jullie hier kunnen zien
Afbeelding

ik ben ook al wel vrij vlug met dekens begonnen.
dat zal de reden zijn van haar vachtje

maar hier in brabant hoef je echt niet aan een extra dekentje te beginnen want de koude komt hier niet echt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-05 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:54

Waterkippie schreef:
buddy is geschoren, staat in een buitenbox en heeft de bucas all in one (490 gr) en een rhino deken van 250 gr op.
Hij was net een beetje killig onder de deken dus toch die rhino er nog bij opgegooid

watje Tong uitsteken
sjaak had het net iig warm genoeg onder de bucas rain en heb hem lekker opgestrooid en een extra plukkie hooi gegeven Ja

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:00

Patos heeft een 300grams deken en een dun katoenen zomerdekentje op. Ze staat super kort in het haar, maar is niet geschoren en ik kan haar eigenlijk nooit op enige kou-lijderij betrappen dus voorlopig krijgt ze er niets extra's bij.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:05

Ze geven voor hier in Zeeland maar -2 af, dus ben blij dat ik verder er niks op gelegt heb.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:36

Mijn (niet geschoren) paard is al zo veel van z'n wintervacht kwijt, dat ik vanmiddag onder z'n 300 grams staldeken een rambo onderdeken heb gedaan. Stal lekker dik opgestrooid en extra hooi om warm te blijven.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:08

Nou wij hebben ze net een wollen zweetdeken met hals omgedaan, een hh dek van ik geloof 220 en hun eigen WB deken van 3nogwat grams. De welsh was even een uitdaging. Die heeft nooit dek op maar vooral bij ons is het altijd ijzig koud (mag je altijd 3 graden extra bij afhalen). Dus dan ineens weet je waar uitrijdekens handig voor zijn Haha!. Mamma heeft dus even een wollen deken gepakt (ik heb van die dekens van kringloop. Nu weeti k weer waarom ik die heb Haha! ) daar twee uitrijdekens overheen en dekensingel. Had ik nou toch maar die deken gekocht tijd terug. Maar ja, gedane zaken. Ze hebben een uitloopstal dus overbodig is het nu niet.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:16

Mijn pony staat al de hele winter onder bucas all in one.

Ze stond een beetje te trillen vanavond dus toch maar een wollen deken eronder gedaan.

Bij Simon heb ik de Rambo tussendeken eronder vandaar gehaald en een dikke Frank Sommers met fleece voering onder de 2 staldekens gestopt.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:29

mijne heeft de wintervacht ook al behoorlijk verloren maar krijgt geen deken op die sloopt ie allemaal. wel heeft hij extra stro en gaan de luiken en alles dicht

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:36

ik heb die van mij geschoren dus die heeft al 2 winterdekens op.
nu heb ik hem nog 2 zomerdenkens er ondergedaan.
hij heel heel erg dun in de vacht hetr groeit nog niet echt.
weet iemand of dat nomaal is als je je paard/pony voor de eerste x scheerd dat het dan heel erg lang duurt voordat het is aangegroeit?

groetjes ellen
marsje heeft het in iede geval lekker warm Haha! .

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:43

Mijne staat onder een erg dikke winterdeken.
Op stal, en de deuren zijn dicht.
Ook heeft ze nog extra stro erbij gekregen.
En ze heeft nog een dun wintervachtje..

Nee, ze zal het vast niet koud krijgen!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:43

stalleke schreef:
Marrepar schreef:
Mijne staat nu 's nachts onder 750 grams..
(Ze is wel geschoren)
Ik doe er morgen nog mooi een wollen deken onder,,
En dr halsstuk is ook wel een goed idee!

dachtr dat ik al veel had met 560 grams Tong uitsteken

Het gaat hier ook nog over een haflinger geloof ik Gestoord

De mijne heeft geen deken op hoor.. Bloos

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:56

3 dekens... 2 wat dunne en 1 hele dikke!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:01

De mijne staat nu met 2 dekens op, ong 450 gram totaal. Met daaroverheen nog een ongevoerd regendeken omdat ze het winterdeken gesloopt heeft Huilen .
Ik ga er verder niets meer onder leggen, snachts is het toch best warm in de loods omdat er 18 paarden in staan.

Bovendien hoef ik hier in Brabant niet echt bang te zijn voor extreme kou volgens mij Tong uitsteken

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:06

Huisvrouw schreef:
Mijn paard loopt al de hele winter zonder deken maar heeft 2 weken geleden de helft van haar vacht kwijtgeraakt omdat het toen 15 graden was opeens. Van de week heb ik, toen het -8 werd, maar een staldeken opgedaan van 150 gram. Ik denk dat ik deze gewoon op laat totdat het weer warmer wordt en er niet nog een extra deken opdoe bij -15. Ik doe alle luiken wel dicht, dat houdt de warmte ook binnen.

Bij mij hetzelfde verhaal Lachen
Ik heb mijn paard gisteren ook voor de eerste keer dit seizoen een deken opgedaan, heb even getwijfeld of ik het wel of niet zou doen, maar mede omdat ze al flink verhaart en al een aantal dagen wat ziekjes is heb ik toch maar besloten er een 150 grams op te leggen. Als de temp. binnenkort weer permanent boven het vriespunt komt doe ik ter overbrugging een ongevoerde regendeken aan, en vanaf 5 graden boven nul gaat alles gewoon weer af Knipoog