Supertip gevraagd voor sneeuw onder de ijzers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pava

Re: Supertip gevraagd voor sneeuw onder de ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:23

sherwood schreef:
euh beetje smerige oplossing misschien, maar laat de stront onder de hoeven zitten. Niet uitkrabben. Dan zitten de hoeven al vol, en als je mazzel hebt zitten ze zo vol dat de sneeuw niet kan blijven plakken.
verder heb ik zelf ook zitten denken aan die plakverband rollen. Maar dat was wel erg duur.

Dat werkt heel goed! Daar kwam ik gisteren ook achter. Toen ik mijn paard weer binnen haalde, zat er helemaal geen sneeuw onder de voeten. Alleen de mest zat er in.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:25

volgens mij hebben jullie andere sneeuw dan hier.

normaal krijgt loulou ook van die sneeuwklompen onder der hoeven.. maar nou helemaal niet Verward

weet nie hoe het komt, maar vind het wel makkelijk Haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:44

kan goed kloppen dat de sneeuw nu niet meer plakt. Had vannacht nog geprobererd om iemand met een sneeuwbal te bekogelen maar de sneeuw wilde niet meer plakkenn. Misschien is dat dus ook wel het einde van het klompen onder de hoeven gebeuren

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:34

Ididit schreef:
ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn knol staat op stal, en voor ik bij de paddock, bak of longeerbak ben moet ik een stukje over het erf...

sneeuw is niet zo'n probleem alleen de ijslaag eronder is zo gevaarlijk! spekglad is het!
ik laat hem mooi maar binnen staan.....

Wij hebben ook flink zout gestrooid gisteren. Het stenen pad naar de paddock toe is helemaal schoon. Ik geloof dat we op 6 meter een halve zak hebben gestrooid ofzo Haha!
Gisteravond heb ik het matje voor in de badkamer verknipt. In de vorm van de hoef met een extra rand van ongeveer 3 cm. Vervolgens om de hoef geslagen en Duck-tape geplakt. Ging perfect! Moet wel zeggen dat ik een heel groot vraagteken boven het hoofd van Prinsess zag Verward

Bij ons klontert de sneeuw nog wel...dus nog maar even zo uit proberen te houden. Op de weg is het trouwens wel te doen dus ik ga van't weekend maar eens de weg op. Ik durf dat niet zonder mijn vriend erbij op de fiets want ze scheuren hier echt ontzettend hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:38

Die mesttip is een goede, als de mest blijft zitten tenminste.

Bedacht mij nog, misschien stopverf?

Ga ik even roet in het eten gooien, maar onze paddock is best hobbelig en natuurlijk keihard bevroren. Ik wil hem daar niet in hebben omdat ze naar het zeggen van mijn hoefsmid, zooldrukkingen kunnen krijgen en dit kan zo erg zijn dat ze kreupel kunnen worden tot zelfs hoefbevangen.
Klinkt erg, maar ze hadden net eentje in het gips gezet omdat hij hoefbevangen was geworden doordat ze dit paard op de hobbelige bevroren grond de hele dag hadden laten lopen. Het ene paard zal er misschien gevoeliger voor zijn dan het andere, maar je wilt het niet meemaken.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:15

Ik heb het vandaag geprobeerd met sokken en dan bandageren zodat de sokken niet afzakken. Ik wilde namelijk sleeën met Mazzel in het weiland. Alleen de sokken waren niet van denderende kwaliteit met als gevolg dat hij uiteindelijk gewoon weer op z'n ijzers liep. Morgen ga ik het proberen met een oude spijkerbroek, lijkt me een stuk steviger... Zal laten weten of het lukt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:38

russel schreef:
Bedacht mij nog, misschien stopverf?

Blijft niet zitten.

Ik heb een keer stopverf geprobeerd om een gat in een hoef op te vullen. Hoefijzer was eraf gescheurd en had een nagelgat meegenomen. Maar dat spul hecht niet aan de hoef en hardt daar ook niet netjes uit. Lijkt me dat het met sneeuw dan ook geen effect heeft... Helaas.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 00:22

Ik weet niet of hij al genoemd is, maar op een ander forum had iemand de tip cockpitspray (silliconenspray) voor in de auto, op de onderkant vd hoeven spuiten. Blijft lang zitten en houdt de hoeven echt sneeuwvrij, zeggen ze.