op vakantie: wat te doen met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Re: op vakantie: wat te doen met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:50

Misschien toch wel ..
Want femke rijd er gewoon op en daar
heeft Cleo ook niks aan.. (zoals jij praat)
en al zijn er ponies van 3 jaar oud dan
kunnen ze nog wel met de lessen mee lopen

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:21

Meestal zorgen mijn ouders voor mijn paarden als ik op vakantie ga, en een vriendin die ze dan poetst, losgooit en eventueel berijdt.
Toch ben ik er nooit helemaal gerust op, maar dat zal wel zo horen Bloos
Achteraf hoor je altijd wel weer iets waarvan je denkt >;)
We hebben twee merries en een hengst, de hengst heb ik een keer op een pensionstal gestald tijdens mijn vakantie, en dat is heel goed bevallen.
Het idee dat er mensen bij wonen die daar de hele dag aan het werk zijn en er verstand van hebben, die het meteen herkennen als er een dierenarts bij moet komen ofzo, dat vind ik wel geruststellend.
Nadeel is wel dat je je paard uit zijn vertrouwde omgeving haalt en bij vreemde mensen onder brengt.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:15

Ik durf ook niet op vakantie te gaan.... ik heb niet de juiste personen om me heen aan wie ik die grote verantwoording kan geven.. Je moet echt een ervaren paardenmens zijn om iemands paard te kunnen verzorgen vind ik. Ook wil ik dat er s'nachts iemand in mijn huis is voor de zekerheid. Mijn paard staat nl. aan huis. Kortom een groot dilemma en mijn man wil nu ook weleens met zijn vrouw op vakantie!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:31

Er bestaat ook een paarden-oppas-service.
Via hun kun je een ervaren paardenoppas huren, die dan ook op je huis en eventuele andere huisdieren past.
Die mensen worden uitgebreid gescreend.
Hoe het heet weet ik niet meer, maar er heeft ook weleens iets over op Bokt gestaan.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 11:58

Anita_D schreef:
Er bestaat ook een paarden-oppas-service.
Via hun kun je een ervaren paardenoppas huren, die dan ook op je huis en eventuele andere huisdieren past.
Die mensen worden uitgebreid gescreend.
Hoe het heet weet ik niet meer, maar er heeft ook weleens iets over op Bokt gestaan.

dat lijkt me zowieso niks eigenlijk

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:40

Als hij niet geschikt is om door iemand anders te laten rijden, zet hem dan inderdaad ergens op het land. Vanaf 1 mei beginnen de meeste stallen weer met de weidegang.
Dan kan je altijd nog een vriendin erheen sturen om je paard daar een keertje te borstelen of iets.