het nut van je paard buiten zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

obelixje

Re: het nut van je paard buiten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:47

Ik vind het heel belangrijk dat mijn paard elke dag beweging in de wei krijgt. hij gaat dan ook bijna elke dag een paar uur naar buiten. als het weer het toelaat heel de dag. Momenteel staat er weinig gras, maar ik merk wel dat mijn paard met zijn weigenootje blij zijn als ze naar buiten kunnen. ze kunnen even rennen, lekker een frisse neus halen en hebben de ruimte om zich heen. dit vind ik van groot belang voor een goed paardenbestaan!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:03

ik heb een inloop/buitenstal. Als het rotweer is, zoals de afgelopen tijd, gaan om een uur of 23.00 de staldeuren dicht en rond 8.00 s'ochtends weer open. Na het eten is het eerste wat ze doen naar buiten, rollen, uitschudden en elkaar irriteren. Overdag hebben ze de mogelijkheid om te schuilen onder het afdak en bij erge regen/kou laat ik 1 van de stallen open zodat ze binnen kunnen staan.. M'n arabiertje is er echt eentje die graag (alleen) binnen staat. Hij kan dan heerlijk aankeutelen en als ik hem dan mee naar buiten trek staat hij daar te staan, kijkt mij aan en sjokt gewoon weer naar binnen...ach.wat hij wil. De pony's en m'n andere paard staan meeste van de tijd wel gewoon buiten..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 21:53

he he ben blij dat er eindelijk iemand langs komt in dit topic die een zelfde paard heeft als mij. Ik zie je paard al helemaal staan zo van; ach laaaaaaaat me toch lekker

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:04

Mijn paard was ook zo'n eikel *LOL*
Stond ie binnen dan wilde hij naar buiten, stond ie buiten dan moest en zou hij naar binnen Haha!
De oplossing: een stal met aangrenzende weide waar meneer zelf de keuze kon maken om binnen of buiten te staan.
Helaas is deze 'luxe' niet voor iedereen weggelegd, ik bedoel: het moet 'technisch gezien' natuurlijk allemaal maar mogelijk zijn om het op deze manier te doen.