ik voel me bedonderd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nanya

Re: ik voel me bedonderd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:05

Dat vind ik ook Holly!! Goed idee! Dan weet je meteen of ze de waarheid spreekt!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:15

Aan de ene kant zou ik het best snappen als ze der paardje niet kan missen, maar op het moment dat je je paard te koop zet ga ik er vanuit dat je alle mogelijke dingen al geprobeerd heb om het paard te houden. Als je dan je paard verkocht heb lijkt het me sterk dat je in een keer wel de middelen hebt of een oplossing gevonden heb, want daar moet je naar kijken voor je je paardje verkoopt.
En volgens mij is het wel rechtsgeldig als ze het via mail heeft toegezegd. Een mondelinge toezegging is inderdaad al genoeg.
Wel goed idee trouwens van holly, zou k zeker proberen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:27

en, weet je al wat je gaat doen?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:14

ik heb besloten wat ik ga doen.
ik heb alle mails weer even terug gelezen...
... even wat mails en opgeslagen chat van haar:

chat:
de reden dat ik het paard wegdoe is omdat ik het echt niet meer kan betalen. ik heb er lang overna gedacht. maar zo gaat het niet meer.
ook heb ik erg last van mijn rug en als ik telkens met veel pijn van haar af stap. is dat ook niet fijn. als ik haar laat staan vind ik dat ik haar te kort doe. daarom deze keuze..
(ook mondeling heeft ze dit bevestigd)

mail:
ik heb net na jou een hoger bod gekregen, maar ik weet dat ze bij jou een goed plekje krijgt en ik heb er een goed gevoel over. daarom mag jij haar hebben

mail:
de verkoop van het zadel was eigenlijk ook al gedaan, maar een stalgenootje deed een hoger bod dus dan verkoop ik het zadel liever aan het stalgenootje.

(ik, tinaaz, heb geen bod gedaan maar dat zadel werd mij erbij aangeboden voor een vaste prijs, en daar was ik mondeling mee akkoort gegaan)

ik vind als ik dit terug lees zo duidelijk..
waarom zou ze nu wel geld hebben en geen last meer van haar rug...
en door dat hogere bod ga ik twijfelen.. en ja ik hoop echt echt echt dat ik daar ongelijk in heb!!! maar het spookt zo door mijn kop!
ik wou zo graag even om het hoekje van de stalling kijken., maarja dat is 4 uren rijden voor mij (heen en terug) en dat is ook wel weer ver weg!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:20

tinaaz schreef:
ik heb besloten wat ik ga doen.

Wat dan??

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:24

aan de hand van de bovenstaande mailtjes/chats ga ik er toch mee bezig. ook omdat ik het niet vertrouw. en ik er later geen spijt van wil krijgen..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:25

Dat lijkt me een goed plan. Als blijkt dat ze echt de waarheid heeft gesproken kun je je alsnog terugtrekken. Het is min of meer ook haar eigen schuld dat jij argwaan krijgt dat er iets meer aan de hand is.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:26

holly schreef:
Misschien kun je dan iemand anders eens laten bellen als geintereseerde, kijken wat deze als antwoord krijgt.
Misschien kun je eens via een ander e-mail adres haar mailen, als zijnde een geintereseerd iemand.
Mocht daar uit komen dat dit paard nog steeds te koop staat, of al verkocht is. Dan geef ik je gelijk en zou ik er ook wat aan doen.
Mocht eruit blijken dat dit paard uit de verkoop is terug getrokken, laat het er dan gewoon bij zitten en ga op zoek naar een ander paard. Paarden genoeg hoor.

Ja Holly, dat is een goed idee! Dan weet je zeker of hij niet ergens anders naar toe is gegaan. Zo niet, dan zou ik het zo laten en gaan praten over jouw aanschaf van de zadels en op zoek gaan naar een ander paard.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:28

Wat bedoel je met 'er mee bezig gaan' als ik vragen mag? Ga je proberen na te gaan of ze eerlijk is geweest of ga je proberen koste wat kost dat paard in je bezit te krijgen?

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:37

ik zal er wel een rechtzaak over beginnen want je staat mat die mailtjes heel stek.

stekte want anders is het weggegoot geld.

hou ons wel op de hoogte he!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:41

als ze hem verkocht heeft dan wil ik "koste wat het kost" het paard naar mij toe krijgen. want dan heeft ze flink tegen mij gelogen. (om geld)

ik denk met gevoel,
maar ik moet eigenlijk juridisch denken. want hoe zei mij het verteld. kan ze dat paard nooit goed (onder)houden op de pensionstalling.. dus als het paard na een maand weer te koop staat..... vis ik achter het net....
en ook vooral op de manier hoe het is gegaan... dat vind ik gewoon niet fijn... ik ken haar niet. ik weet niet of ze het meent, of dat ze me voor de gek houd,,,, als het dan tot een rechtzaak komt dan kan ik dan altijd nog een definitieve beslissing maken
ik ga nu gewoon kijken wat mogelijk is.. (en ik snap ook wel dat er niet een hand vol maar een land vol is...)
maar juridisch gezien ga ik eraan doen wat eraan te doen valt...
misschien heel hard van mij..
en ik wil echt niet voor afpakkertje spelen, zo ben ik echt helemaal niet.!maar omdat ik het allemaal zo vaag vind. en ze zich in bepaalde opzichten zo vaag vast banketstaaf..tsja,, wat ik ervan moet denken ik weet het echt niet..
en niet alleen voorom mijn geweten te susseb.. maar het allerbelangrijkste vind ik nu om achter de waarheid te komen..
wat er dan volgt.. volgt dan...
wzz..

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:41

Weet je wel wat dat inhoudt, een rechtszaak? En als je verliest ben je al je geld, tijd en moeite kwijt.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:47

ik weet dat het dan niet de fijnste periode in mijn leventje gaat worden. maar zoals ik de advocaat, mijn vriend, en bureau rechtshulp hoor. heb ik het gelijk 100% aan mijn kant. dus dan zou de eventuele rechter wel heel vreemde dingen moeten uithalen..
en als ze WEL tegen mij liegt zie ik daar dan al helemaal het nut niet van in. want wat zij doet mag gewoon niet!
en als het dan wel verkeerd gaat is dat mijn risico... als ik maar van mezelf weet dat ik niet fout ben geweest

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:14

arinda schreef:
naja Boos!
wat een gaar mens zeg Verward
als je je paard verkoopt doe je dat toch met een reden en niet om het dan voortijdig weer trug te trekken Boos!

Volgens mij heb jij zelf geen paard...
Niets is namelijk ergerdan je paard te moeten verkopen als je het financieel niet meer kunt opbrengen.
Dat is mijn grootste angst namelijk.

Maar goed Haha!
Toen ik mijn paard kocht heb ik erna pas een zadel e.d. voor gekocht.
Is ook altijd fijn om te weten of het past.

En wat ik zou doen als ik jou was....
Verder zoeken,er zitten een hoop mensen in dezelfde situatie als deze vrouw.
Dat houdt in dat je,zeker in deze tijden, steeds vaker paarden te koop ziet staan om dezelfde reden.

Het is erg onhandig van die vrouw om het zo aan te pakken.
Maar misschien heeft ze op het laatste moment wel iets kunnen regelen om haar grote liefde zelf te kunnen behouden.
Ik verplaats me misschien iets te veel in haar schoenen,maar het lijkt me voor haar ook vreselijk.
Kijk gewoon naareen ander paard uit,met eenzelfde bouw.
Dan passen je zadels daarmisschien ook wel op....

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:26

holly schreef:
Aan de ene kant is het stom om zadels te kopen voor je iets echt gekocht hebt (met echt geld) maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je zegt, goh over morgen is het paard hier en wil ik graag meteen beginnen.

Over het gedoe om dit paard zou ik zeggen, baal er van en ga op zoek naar een ander paard.
Is dit paard voor jou zo ontzettend geweldig dat je daarvoor iemands leven op zijn kop moet zetten?
Is dit paard jou zoveel waard, dat als je straks hiermee wint, dat je dan het gezeik dat zij achteraf nog op je af zal vuren, er gratis bij wil nemen?

Stel je zelf eens voor dat jij jou fries te koop zet, maar ergens toch niet helemaal er mee kan leven dat hij straks ook echt op een ander adres staat en nooit meer een knuffel aan jou zal geven.
Jij besluit uiteindelijk toch te zeggen, ik kan het niet, ik wil het niet.
Zou jij dan blij zijn met iemand die dan alles in het werk stelt om toch jou paard alsnog van je weg te komen halen?

Het is idd niet leuk om dit mee te maken, maar ik vind het echt vreemd dat iemand een gedachten kan hebben, ik ga gewoon stappen ondernemen want ik ga jou paard toch kopen, of je dat nu wil of niet.

Dit meisje wil gewoon niet verkopen (misschien houd ze wel te veel van het dier), baal er van, vloek een paar keer en zoek gewoon verder zeg.

Wil je dit meisje dan toch perse een hak zetten, ga dan voor de schadevergoeding van de zadels.

amen!!!
iets beter verwoord dan ik Knipoog

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:30

@Danielle_1: Het verhaal heeft nu een beetje een andere wending gekregen. Omdat nu het vermoeden bestaat dat zij het paard misschien wel heeft verkocht vanwege een koper die meer heeft geboden.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:37

holly schreef:
Wil je dit meisje dan toch perse een hak zetten, ga dan voor de schadevergoeding van de zadels.

het is echt niet mijn bedoeling om het meisje een "hak" te zetten.
alleen ik denk telkens.... stel nou stel nou stel nou.... dat ze gelogen heeft.....??!!

dan word mij een hak gezet.....

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:53

Probeer er dan achter te komen of ze gelogen heeft zoals Holly voorstelde. Lijkt me een goede manier.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:53

Je moeta alleen niet te lang wachten met actie onder nemen want zometeen verkoopt ze hem aan iemand anders en dan pak jij het paard dus van iemand af die er niks van wist.

ik zal als ik jou was morgen al op onderzoek uit gaan en niet wachten tot iedereen in dit topic zijn mening heeft gegeven.(niet minder bedoelt hoor voor de mensen die hier hun mening geven, het is bijwijze van spreken(ofzoiets))

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:05

Waarom ga je niet bij dat meisje langs en vraag je precies hoe het zit? Misschien heeft ze een laatste (nood) oplossing gevonden en gaat ze dat proberen (zou ik ook doen als mijn paardje weg moest) en dan kan jij afspreken dat als blijkt dat het toch niet werkt je het paard toch overkoopt.
Ik vind dat je haar wel eerst een kans moet geven haar het hele verhaal te laten vertellen. Er kan weet ik wat allemaal gebeurt zijn. Ik begrijp je reactie heel goed, maar je zult zien dat je je er fijner onder zult voelen wanneer je het onder 4 ogen normaal bespreekt dan wanneer er direct rechtshulp bij komt.
Wanneer je langs gaat en er blijkt dat ze idd iemand anders heeft gevonden als koper, dan zou ik pas juridisch aan de slag gaan.

Ik zou dan wel snel langs gaan, maar goed, dat lijkt me wel duidelijk Knipoog succes ermee

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:06

misschien kun je een oproep op Bokt zetten in de trant van:
wie staat er op stal zo en zo
of kent die stal
en dan zou 1 van de mensendie antwoorden kunnen informeren voor je ?

Ik heb iets dergelijks gedaan met iemand van wie ik op Marktplaats iets gekocht heb, maar die het product niet leverde
Ze bleek bekend te zijn (en slecht bekend te staan) en is persoonlijk een aantal malen benaderd en uiteindelijk heeft ze het toch nog opgestuurd

Dit heeft niets met iemand een hak zetten te maken, verkoop is eenzakelijke deal en zij kan zich niet zomaar terugtrekken

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:15

jee wat erg dit
ik heb dit ook meegemaakt ik had een paard gezien en al meerdere keren op gereden
ze zouden dat paard op zaterdag middag brengen en op zaterdag ochtend ging het allemaal ineens niet door is al wel een paar jaar geleden hoor maar toch!
ik weet niet of ik een zitting zou doen er zijn nog zoveel andere paarden
maar aan de andere kant begrijp ik heel goed dat je je bedonderd voelt en gewoon dat paard wilt want je had je er al zo op verheugd en dan voelt het al alsof het je eigen paard is
ik denk dat je moet doen wat jou het beste lijkt Knipoog

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:52

Stacey schreef:
@Danielle_1: Het verhaal heeft nu een beetje een andere wending gekregen. Omdat nu het vermoeden bestaat dat zij het paard
misschien
wel heeft verkocht vanwege een koper die meer heeft geboden.

Tsja,dat bedacht ik me later ook ja.
Maardit zijn slechts vermoedens,toch?

Ik zou inderdaad even iemand anders een mailtje laten sturen,om dit even te checken.
Want als dat zo zou zijn dan ben je idd pas echt goed belazerd.
Dan heb ik er ook geen goed woord meer voor over....

Maar verlies niet uit het oog dat het wel eens echt zo kan zijn.
Je weet het nooit.
En dan kom ik wel weerterug op mijn eerder geplaatste reactie Haha!

Oja,en dan nog iets praktisch,
als het ecjt zo is als zij zegt dat het is,
wilde je een schadevergoeding voor jew zadels hebben,toch?
Best logisch,zou ik ook doen.
Maar vergeet daarbij ook niet dat je van een kale kip,geen veren kunt plukken Knipoog

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:58

Ik denk idd dat je een oproep moet plaatsen om te kijken of het paard nog op stal staat. Als dat niet zo is kan de situatie veranderen. Het kan dan zelfs zo zijn dat je een rechtzaak gaat aanspannen tegen iemand die een derde partij in dit geheel is. Je hebt dan kans, omdat de derde partij (als ze niets van dit alles afweten) te goeder trouw is en dan heb je kans dat de rechter het laat zoals het is. Dan heb je veel kosten gemaakt en heb je het paard nog steeds niet Boos! Lijkt me dus de moeite waard om even wat onderzoek te doen. Heel veel succes ermee!!!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:40

Ik snap dat je inderdaad het gevoel hebt dat je bedonderd bent en dat je hier graag iets aan zou willen doen. Echter om hier een zaak van te maken is heel erg moeilijk. Je hebt dan wel een email waarin vermelding wordt gemaakt van je overeenkomst, maar het blijft moeilijk omdat je bij een particulier bent geweest. Het kost je waarschijnlijk alleen maar geld en ziet er geen vergoeding voor terug.

Er zijn zat andere leuke paarden die te koop worden aangeboden, waar je je zadels ook nog eens gewoon voor kunt gebruiken. Zolang je geen zadels op maat speciaal voor dat paard hebt laten maken, kun je je gemaakte kosten dan ook niet op de verkoper verhalen. Dus kijk gewoon verder naar een ander leuk paard en vergeet deze ellende! Succes