Luckey schreef:Dus jij hebt het boek ook?! Best leuke he?
Nee, ik heb het hier op Bokt gelezen....... misschien wel een topic n.a.v. hetzelfde boek
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Luckey schreef:Dus jij hebt het boek ook?! Best leuke he?
Sosha schreef:Luckey schreef:Dus jij hebt het boek ook?! Best leuke he?
Nee, ik heb het hier op Bokt gelezen....... misschien wel een topic n.a.v. hetzelfde boek
lilykashmir schreef:Ik stapte eerst ook altijd links op, maar nu ik dit lees, ga ik ook maar eens wat vaker rechts opstappen.
Ik denk dat dat wel zou moeten lukken
Ik ga het misschien ook nog wel eens met een krukje proberen, maar als je alleen bent, wie haalt dan dat krukje weg?![]()
Of ga je er gewoon omheen rijden?
)
Tsja heb ik een keer gelezen.. PeruaansePas schreef:Ik wissel het ook wel eens af. Maar wat nog belangrijker is: gebruik een opstapje. Dat is nog beter voor het paard.Vanaf een opstapje is het ook gemakkelijker om van de rechterkant op te stappen.
boo_laura schreef:Ik stap ook altijd links op, heel af en toe rechts !
Ik heb eens een verhaal gelezen waarom men altijd links opstapt, in het kort;
Heel vroeger reden de ridders altijd op de paarden met een stevig harnas en een zwaard. Dat zwaard hing dus altijd aan één kant waardoor ze wel aan de linkerkant moesten opstappen. En zo stapt iedereen dus aan de linkerkant op.
Tsja heb ik een keer gelezen..
maar doordat je altijd links opstapt rekt je beugelriem links uit (als je ze niet omwisselt) en je paard wordt naarmate de jaren verstrijken na het altijd links opstappen scheef van...
!
volgende week ga ik het doen
) ook nog wel voor.