Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
POLLO schreef:heb je nagedacht waarom je paard niet reageerd en wegloopt heeft hij niet ergens last van
ik heb mijn paard ingereden met een touw halster maar je moet eerst grond oefeningen doen om hem voor te bereiden koop is een boek over de natural horsemanship. Daar heb ik veel aan gehad.
).
?
Haffielover schreef:Ik rij nu zelf 2 jaar bitloos. Ik heb met vanalles gereden, en dit is de perfecte oplossing. Ik had het probleem dat lasagna op geen enkel bit reageerde, en dus vanalles met me kon uithalen. Ook was in de verkeerde galop aanspringen een van de favorieten. Ik ehb toen een hackamore gekocht, ben hiermee gaan rijden en vanaf dag 1. ging het echt stukken beter! Sindsdien heb ik nog 2x geprobeerd om met bit te rijden, dit ging absoluut niet. Ze was niet ontspannen, liep te klieren, was geen land mee te bezeilen.
Hackamore was voor mij de perfecte oplossing, misschien ook wel voor jou?

pol013 schreef:Ik vrees dat het probleem met jou paardje hem niet in de mond zit maar in een medisch of rijtechnisch probleem.