Waarom bepaald dressuurwereld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Waarom bepaald dressuurwereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:30

misschien kwam het ook wel door dat op onze jassen Menteam Nectar stond geborduurd want dat schijnt dus niet thuis te horen op een dressuur wedstrijd.

Hoe verzin je zoiets??????
Je hebt een grote fantasie

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:43

ik vind dat nog wel meevallen
tuurlijk si iedereen geconcentreerd bezig en ej hebt altijd mensen die niemand iets gunnen, maar veel mensen wensen je succes als je de ring ingaat (doe ik zelf ook vaak) misschein komt dit omdat ik niet op zo'n hoog niveau rij (B) maar ik vind het heel erg meevallen
en na een tijdje ken je sommige mensen uit je catoregie en praat ej daar mee en wens je succes

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 17:11

Mriekie; Dat er David op mijn pet stond leek ook al een probleem... Maar 'Menteam' lijkt het hem vaak ook al te doen, aangezien er gewoon totaal anders en grotendeels verkeerd over het mennen wordt gedacht, het is zonde en jammer dat de mensen hun zegje klaar hebben zonder en verstand van te hebben.

Misschien dat het in de grotere klassen nog meer is, maar mijn vriendin is nu L-startgerechtigd en daar vind ik het al vreselijk dat je scheef wordt aangekeken als je niet met een NRPS komt aangereden maar met een friesje.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:23

amondi schreef:

misschien kwam het ook wel door dat op onze jassen Menteam Nectar stond geborduurd want dat schijnt dus niet thuis te horen op een dressuur wedstrijd.

Hoe verzin je zoiets??????
Je hebt een grote fantasie

ik had werkelijk het gevoel dat ik daarom werd aangekeken. Dus fantasie is het zeker niet!

net zoals sjonniej hier boven beschrijft. Dat "menteam" het vaak al doet.

misschien een beetje offtopic: maar ik ben een keer bij een clinic van PAVO geweest. Daar was toen IJsbrand Chardon, Piet Raijmakers en Arjan Teeuwissen. dus mennen, springen en dressuur. IJsbrand begon de avond met een stuk over het mennen. Je zag alle aanwezige ruiters reageren met: zucht Slapen toch geen mennen..... maar hoe meer IJsbrand vertelde hoe intressanters ze het gingen vinden en zowel Piet als Arjan kwamen terug op de theorie van IJsbrand.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:34

Ik heb onlangs mijn 1e dressuurwedstrijd gereden, maar ben daarvoor wel vaak meegeweest naar wedstrijd en ik vind het ook wel meevallen met de haat en nijd, misschien ligt het eraan hoe je je zelf opstelt. Als jij al het idee heb dat het allemaal vervelende en verwaande plurken zijn die er rijden zul je dat ook eerder bevestigd krijgen. Als je gewoon vriendelijk lacht en met iedereen een praatje maakt valt het best mee vind ik.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 21:45

mriekie schreef:
misschien een beetje offtopic: maar ik ben een keer bij een clinic van PAVO geweest. Daar was toen IJsbrand Chardon, Piet Raijmakers en Arjan Teeuwissen. dus mennen, springen en dressuur. IJsbrand begon de avond met een stuk over het mennen. Je zag alle aanwezige ruiters reageren met: zucht Slapen toch geen mennen..... maar hoe meer IJsbrand vertelde hoe intressanters ze het gingen vinden en zowel Piet als Arjan kwamen terug op de theorie van IJsbrand.

Alles komt op hetzelfde neer. Maarja, denk jij dat 50% van de dressuurruiters weet dat je ook dressuur moet rijden bij het mennen? Ik betwijfel het.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:34

Ik betwijfel het ook hoor!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:56

Nou bij mij in regio is het altijd even een praatje maken met bekende en vragen hoe ze gereden hebben. Ik vind het gezellig en echte haat en neit heb ik nog niet meegemaakt in mijn regio. Het is maar zo gezellig als je het zelf maakt!!!!!!
Natuurlijk wil je graag winnen van je tegenstander die meeste van jouw wint en gebeurd dat een keer zijn de reacties alleen maar goed: Nou je hebt goed gereden hoor. Als jij aardig bent en interesse toont doen ze dat vanzelf weer terug.

Het heeft niet de gezeligheid van een men wedstrijd of van een pony wedstrijd, maar gezellig hebben wij het altijd op concours!!!

Een betere sweer begint bij jezelf!!!!!

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:59

ja ik vind dat ook.. eerst viel het me helemaal niet op..
maar nu ga ik vaker mee naar men wedstrijden.
nou dat is echt supergaaf,1grote familie...je leent spullen van iemand die je totaal niet kende van te voren. iedereen vraagt of je goed gereden hebt
ik liep naar de trailer toe dus iemand begon tegen me aan te praten die ik niet kende of we goed gereden hadden enzo
echt veel leuker als op dressuurwedstrijden vind ik

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:35

Hier is de sfeer altijd gezellig tijdens een dressuurwedstrijd. Lachen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:41

niet alleen in de dressuurwereld denk ik,maar ook in de spring en al die andere....

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:48

Ik ben een dressuurmuts Haha! en ik vind het heel afhankelijk van de soort wedstrijd waar je aan mee doet.
Er zijn wedstrijden en daar lijkt het inderdaad dat ieder voor zich bezig is.
Maar ik schrijf me juist ook voor wedstrijden in waar wel een gemoedelijke sfeer hangt tussen de ruiters onderling.
Ik wens ook anderen succes en vraag ook geïntresseerd wat ze van hun proef vonden. Omgekeerd gebeurt dat ook.
Maar ja, er zijn ook ruiters/amazones die geen boe of bah zeggen en met een air van hier tot tokio rond rijden op een wedstrijd terrein. Dat is een keuze die je zelf maakt of je dat wel of niet wil. Ik kies er niet voor, maar ik ken wel ruiters die het wel doen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:52

Ik ben wel eens mee geweest met een menrit en vond het nou niet echt bepaald gezellig. Volgens mij was de hele lompe broeren gemeendschap uitgerukt. Iedereen op elkaar schelden en maar een beetje intersant doen wie z'n paard het hardst kon slaan ofzo. En dan scheurde ze ineens de hele rij voorbij Verward En tijdens te stops werd er alleen maar gemopperd dat alles niet deugde, het eten was niet lekker, de koffie was koud...noem maar op. Nou ja, als je dat leuk vinden is het menwereldje iid leuker. Maar ik vind er niks aan.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:54

Je kunt er zelf aan beginnen om de sfeer leuker te maken...
Complimenten geven werkt altijd. Knipoog

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:04

nickyu schreef:
helaas is de mensport niet veel beter hoor

niet rijk kom je der zoiezoal niet tussen

tenminste dat is mijn ervaring en daarom nog nooit wedstrijdje gedaan

Hoe kun je er dan over oordelen als je nog nooit een wedstrijd hebt gedaan?

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:10

Ik vind het wel meevallen hoor. Ik rij menwedstrijden en ben daarnaast ook nog eens een dressuurmuts.Het verschil zit hem er alleen meestal in dat een menwestrijd vaak over een heel weekend word verdeeld. !e dag vaak vaardigheid en dressuur en de volgende dag de marathon. Alle mensen die van ver komen blijven vaak over nachten. Sávonds ben je dan vaak onder elkaar en dat schept al een band van saamhorigheid.
Met dressuur wedstrijden is het vaak even twee proeven rijden, prijsuitrijking en naar huis.Dat is meer ieder voor zich.Maar ik durf te wedden als je aan het inrijden bent en je de ruiter die voor je rijd vriendelijk groet en succes wenst dat je het zelfde er voor terug krijgt. Maar als je zelf niets zegt krijg je meestal ook geen groet of dergelijke terug. Of zie ik dat verkeerd?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:23

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is maar wat je er zelf van maakt.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:59

Ik vind het best gezellig hoor in de dressuurwereld Knipoog
Aardige mensen, over het algemeen iig. Ik heb nu ook al meerdere keren meegemaakt dat mensen me zelfs kwamen feliciteren met mn (1e)prijs en zo! Dat vind ik juist super leuk, en bij het uitstappen praat ik vaak ook nog met 'concurrenten' en dat gaat heel gezellig. Het is ook maar hoe je zelf binnenkomt als je iedereen omver rijdt etc dan maak je t r zelf naar Lachen
Over t mennen kan ik niet veel zeggen Lachen maar t springen is ook altijd gezellig, wel meer gezuip Tong uitsteken

Gaefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:36

in het ijslanderwereldje is het ook altijd heel gezellig. Drie daagse wedstrijden met feesten en samen eten enzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:53

Ik vind het toch echt allemaal meevallen. Ben nu net L2 gestart en reed een wedstrijd in Overasselt en we hadden de zweep naast de kar laten liggen. Dus die mensen naast ons wezen ons daarop en wij hun bedankt en praatje gemaakthoe ze het had gedaan en wat ze zelf verwachtte. Nu zag ik haar zaterdag weer op wedstrijd en heb weer met haar staan praten.
Op zomer wedstrijden word ons ook vaak genoeg gevraagd of ze iets mogen lenen, en dat kan altijd (mits we hetzelf natuurlijk nietnodig hebben Knipoog). Heb nooit echte problemen gezien in de dressuurwereld,met mensen die elkaar niet moeten.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:49

Ik vind het ook wel meevallen. Inderdaad, de ene wedstrijd meer dan de andere, en soms is het echt ons kent ons. Vaak ook niet en vraag je aan elkaar hoe het ging, wens je elkaar succes en feliciteer je de ander met een winstpunt of prijs. Ik denk dat je er ook snel tegen opkijkt, zo van die hele groep hoort bij elkaar en ik sta hier (vrijwel) alleen. Terwijl die mensen er best voor openstaan om jou er bij te betrekken, alleen moet je dan dus wel zelf het contact leggen.