Gebeld door Hoefslag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Re: Gebeld door Hoefslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:32

Ja, ik ben ook gebeld een tijdje terug, heb het niet gedaan...

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:54

ik ben ook gebeld... maar heb gexegt dat er geen paarden liefhebbers waren, want heb geen zin in dat gezeik.. als ik lid wil worden dan vul ik die coupon wel in... en niet via de telefoon!! Boos!

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:11

Dimpie schreef:
Ik ben ook gebeld door de hoefslag voor een abonnement! Ze vroegen: 'Ik zoek de paardenliefhebber van dit huis' Verward

Bij mij ook zo gegaan!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 12:44

Citaat:
Zou u mij naar aanleiding van uw bericht ook kunnen aangegeven of de medewerker het call-center ingehuurd door BCM (uitgever van "De Hoefslag") ook heeft aangegeven dat zij uw adresgegevens daadwerkelijk van de KNHS heeft ontvangen?

In het kader van de privacywetgeving worden deze gegevens nl. niet door ons verstrekt.

Vorig jaar hebben wij een soortgelijke melding gehad. BCM heeft destijds aangegeven dat bezoekers van de stand op Indoor Brabant daar zelf hun adresgegevens hadden achtergelaten.

Om e.e.a. te verder te kunnen uitzoeken zou ik graag de gevraagde informatie van u ontvangen.Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking en ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,

Dit kreeg ik vandaag als bericht terug op mijn mailtje. Ze mogen het dus niet verstrekken, en aangezien wij niet op INdoor Brabant zijn geweest de afgelopen jaren en het telefoonnummer van mijn vriend wel bekend is bij de KNHS, maar verder niet, is het allemaal wel erg vreemd. Wie weet zit er wel een lek bij de KNHS Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:54

Maar klinkt het niet logisch dat ze gewoon de verzendlijst van de P&S nemen?
Dan geeft de KNHS niets door en maakt BCM daar oneigenlijk gebruik van.

Dus de eerste die nu gebeld wordt moet vragen hoe ze aan het telefoonnr komen?

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:03

Ik ben in december gebeld, had toen net een abonnement aangeschaft toevallig, maar ben naast recreatieruiter niet meer als 'wedstrijdrijdende' ruiter ingeschreven en krijg dus ook niet de P&S meer.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 14:13

Fitzroy schreef:
Maar klinkt het niet logisch dat ze gewoon de verzendlijst van de P&S nemen?
Dan geeft de KNHS niets door en maakt BCM daar oneigenlijk gebruik van.

Dus de eerste die nu gebeld wordt moet vragen hoe ze aan het telefoonnr komen?

Ja, de eerstvolgende die gebeld wordt, moet ff de naam onthouden en van wie die het nummer heeft gehad. Mijn vriend krijgt geen P&S, dus dat kan nu ook weer niet, allemaal erg vaag

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 22:22

Mijn vriend is vanavond weer gebeld door BCM. Gelukkig had hij het meteen vanaf het begin door: Ze vroegen naar de paardenliefhebber!
Hij heeft de naam van degene die gebeld heeft. Volgende week zal de KNHS geinformeerd worden over deze zaak. De man werd er niet vrolijk van maar dat is hun probleem.

Wordt vervolgd!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:35

Confetti, ik ben eigenlijk wel blij met de oprakeling van dit topic. Een week of 2 geleden werd ik nl. ook gebeld met dezelfde vraag die jullie allemaal hebben gesteld gekregen: mag ik de paardenliefhebber van dit huishouden aan de lijn?

Ik heb helaas geen naam van de man in kwestie, maar hij zei wel dat hij via de KNHS mijn gegevens had.

Tegenwoordig weet ik echter dergelijke telefonische verkopers goed af te wimpelen:

- mevrouw, ik ben Die-en-Die en wil graag weten of u ditendat artikel gebruikt, ik mag u namelijk een aanbieding doen
* maar meneer, ik heb geen interesse in dergelijke verkooppraat
- waarom toch niet, mevrouwtje, het is een zeer goedkoop, EENMALIG aanbod
* ik zeg u reeds, ik heb geen interesse
- maar waarom toch niet?
* als ik Product X wil hebben, ga ik wel naar de winkel toe om het te halen, daar hoeft u mij niet voor te bellen....

Meestal is dan het gesprek binnen 5 tellen beëindigd. Deze hint snappen de telefonische verkooplui gelukkig snel!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:12

Ik ben laatst ook voor de 2de keer gebeld. De eerste keer was tijdens de "eerste rond" van het topic zeg maar...
Lijkt er dus op of ze je na een bepaalde tijd gewoon weer bellen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:27

En volgens die man had hij de gegevens gekregen van de vereniging. Laat IK nu het secretariaat zijn van die vereniging . Maar dat heb ik niet gezegd.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:41

hm.. ik wordt door alles en iedereen gebeld(inclusief die grap dat je een reis gewonnen zou hebben en je je creditcard gegevens moet invoeren)

maar nooit door iets leuks de hoefslag zou i niet vervelend vinden en hoe ze aan mijn nr komen kan me weinig boeien.

je vult zoveel dingen in op internet.

ik zeg meteen heb geen intresse en dan is het gelijk al over en anders hang ik gewoon op.

maar het leukste vind ik het als ze hun verhaal doen.. ik heel geinteresseerd ga doen en uiteindelijk zeg.. nee, sorry, toch maar niet.

dara heb je ze het meest mee ze blijven dan hopen op die bonus

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 12:57

Oke, 1 keer per jaar, maar 4 a 5 keer per jaar worden gebeld.... Door de Hoefslag, dat vind ik wat anders.

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:18

Naar aanleiding van het gesprek van "de Hoefslag (zijnde BCM)" heb ik de KNHS gebeld. die hebben het uitgezocht en verteld wat ze wel en niet mogen. BCM mag geen adresgegevens van de KNHS gebruiken.

BCM zou de adressen hebben van evenementen en beurzen, zeggen ze. Maar in mijn situatie is dat niet mogelijk. Mijn telefoonnummer met de naam van iemand anders. En via het adres van die andere komen ze op mijn tel.nr.

Het actieve Callcenter, die door BCM ingehuurd is, stopt per direct met de bel-activiteiten. Mijn inziens zegt dat al genoeg.

Indien ik weer gebeld word, moet ik direct de KNHS inlichten. Ik heb een contactpersoon hiervoor.
Als mensen nog lastig gevallen worden, pb even dan zal ik deze doorgeven aan de KNHS!

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:51

Gisterenavond weer gebeld door BCM.

Ik ga de knhs maar wederom inlichten over het gebruik van mijn gegevens.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:03

Ik ben inderdaad vorige week ook gebeld door BCM. En ook ik ben helaas vergeten te vragen hoe ze aan mijn nr kwamen. Ze belden op mijn mobiele nr, en die wordt zéker niet gebruikt voor dit soort doeleinden. Ik betwijfel overigens ook of de KNHS dat nr heeft? (hoe kom ik daar achter?)

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:05

Ik ben ook gisteravond gebeld!
Ik krijg de P&S al dus dat vind ik wel genoeg!
Ik ga ook ff een mailtje sturen naar de KNHS. Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:57

beetje oud topic..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:06

Wellicht zijn de adresgegevens bekend bij BCM van kaartverkoop van bijv. concoursen als Zuidlaren en Maastricht. Mocht dat zo zijn dan zijn het de interne gegevens van BCM endan mogen de gegevens wel gebruikt worden voor deze doeleinden. Heb zelf heel lang post gehad van een kart-centrum in Den Bosch, zij hadden de gegevens gekregen van Indoor Brabant bleek later.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:26

Het is inderdaad een oud topic maar op zich best relevant dat het dus nog STEEDS gebeurd dat mensen op een vreemde manier telefoontjes krijgen terwijl hun adresgegegevens niet bekend zouden moeten zijn daar.
Ik ben zelf vroeger toen ik wedstrijden reed 1x gebeld maar sinds ik geen lid meer ben van het KNHS nooit meer ook op zich vreemd.....

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:26

Inderdaad een oud topic, maar er is weer iemand die aangeeft gebeld te zijn, dus ik zal hem open laten.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:29

Ik ben ook gister gebeld of ik de hoefslag op proef wilde ik heb nee gevraagd en ook niet gevraagd hoe ze aan mijn nummer komen. Ik sta niet ingeschreven bij de knhs wel mijn zusje maar ze belde op mijn mobile nummer. Was een beetje vreemde vent die je moeilijk kon verstaan hij had een plat accent. Ik vertrouwde het niet helemaal

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:31

Ik ben ook gebeld door de hoefslag met een aanbieding en ik heb ja gezegd en mijn bankrekeningnummer gegeven. Ik hoop wel dat dit echt de Hoefslag was anders ben ik lekker dom bezig geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:35

Dat is sowieso niet slim om te doen. Ik zou de komende tijd even goed je rekening in de gaten houden.
Waarom bel je BCM zelf niet om na te vragen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:37

ik ben ook twee weken geleden gebeld door de hoefslag met een aanbieding voor 13 weken voor 13,95.