Gevolgen van het vallen.......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

Re: Gevolgen van het vallen.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:27

Tartuffo schreef:
Goh wat een reacties... en idd je ego en zelfvertrouwen is dus gedeukt.... en dat is zo vervelend.

Maar zo te lezen ben ik niet de enige die last heeft door een val van zijn ruggetje.... en dan al die andere blessures pffff dan stap je toch niet meer op....

Gelukkig vandaag heerlijk gesprongen maar je wilt niet weten hoe mijn rug nu voelt.

Tja, we worden oud hahahahaha.

Weet je wat me altijd opvalt. Als je al die jonge dingen zie rijden die durven alles en doen alles en voelen geen angst maar hoe ouder je wordt hoe voorzichtiger je wordt want tja alles is niet meer zo soepel dan toen je 20 jaar jonger was.

Hoe oud ben je dan eigenlijk??? Maakt me nieuwschierig. Maar het klopt wel wat je zegt de meeste mensen om me heen die ouder zijn zijn voorzichtiger. Jonge meisjes durven vaker wat meer. Maar bij mij gaat dat niet op. Ik ben 21 en stap tot nu toe nog op elk paard erop. Heb ook nog geen echte onhandelbare paarden gehad. En na het vallen stap ik gewoon weer gelijk erop. Ik ben niet zo bang aangelegd, en heb ook een behoorlijke hoge pijngrens Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:34

Zwart/paars/geel/blauwe plekken. Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:48

Schatjes schreef:

Hoe oud ben je dan eigenlijk??? Maakt me nieuwschierig. Maar het klopt wel wat je zegt de meeste mensen om me heen die ouder zijn zijn voorzichtiger. Jonge meisjes durven vaker wat meer. Maar bij mij gaat dat niet op. Ik ben 21 en stap tot nu toe nog op elk paard erop. Heb ook nog geen echte onhandelbare paarden gehad. En na het vallen stap ik gewoon weer gelijk erop. Ik ben niet zo bang aangelegd, en heb ook een behoorlijke hoge pijngrens Haha!

Schatjes, voor mij val jij in de categorie jonge meisjes *LOL*
Toen ik 21 was stapte ik ook overal op.

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:57

Ik ben 1 keertje gevallen en toen had ik een week hoofdpijn, ben laatst nog met mijn hoofd tegen een boom aangereden en nu zit er dus eeen deuk in mijn geleende cap... Bloos er heeft een keer een paard over mijn hand gelopen, teugel zat door zijn been en mijn hand bleef hangen waardoor ik viel en mijn hand op de grond zette, paard liep door over mijn hand heen en er zat nog iemand op ook, een week met een blauwe hand gelopen maar dat is alles.. Haha! Ik rijd voor altijd met cap Tong uitsteken

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:16

Fitzroy schreef:
Schatjes schreef:

Schatjes, voor mij val jij in de categorie jonge meisjes *LOL*
Toen ik 21 was stapte ik ook overal op.

Haha dankjewel. begon me al oud te voelen en stijf enzo haha, ik bedoelde met jonge meisjes dan meisjes van 12 tot 16 en dan krijg je meisjes van mijn leeftijd en dan weer wat ouder. Maar geeft niet haha Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:17

1x onder een flinke kwpner gelegen die omklapte bij het steigeren...ik bleef zitten *dom* en toen ze omgeklapt was lag ze met haar benen vast in het hek van de bak...ze kon dus niet opstaan *wat ze wel probeerde..auw* en lag op mijn been...best zwaar zo'n paard Haha!
Daar heb ik een ontstoken heupkapsel aan overgehouden waar ik nu na 3 jaar nog af en toe last van heb...
En nu stap ik dus ook niet meer zomaar 'overal' op...vroeguh wel!!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:18

GRRRR Moet toegeven dat ik dus het laaste 1 half jr echt wel al veel pech heb gehad.
Elke keer met stomme dingen maar !!!
1 keer met buitenrit (eenden vlogen ineens uit het niks op uit een sloot)
Ik hing aan zn hals en hij maakte nog een banketstaaf nasprongetje op m'n voet. gekneust.
Met longeren m'n nagel helmaal doorgescheurt en vinger gekneust
1 keer in volle galop ziet meneer een oud mannetje en slaat op tilt. Ik schiet uit m'n zadel, schiet terug met m'n voet raar in de beugel. Voel hem scheuren. Toen bokte hij omdat ik dus meer scheef hing en toen stond ik naast hem op de grond met gescheurde enkelband.
Afgelopen Nov ik stijg af en meneer schrikt van blafende honden zodoende duwt hij me omver en ik val met m'n pols op rail in de grond. gebroken rechtse pols.

Nu zijn we terug bezig en hoop hoop was dit de laaste keer maar ergens vrees ik van niet.

Manege carriere ook vaak gevallen , trappen gehad. maar niks gebroken
Daarna jr eigen paarden paar keer trap gehad, nagel eraf van teen en m'n stuit (bleek jr later) gebroken doordat ik in beugel bleef hangen.

tja ligt naar m'n gevoel ook aan je paard hoeveel kans je maakt op vallen.
Dit hittepitje verbaast me toch elke dag wel met een rare sprong.
Dus ik kan niet elke dag geluk hebben.
En ik moet wel oppassen wordt ook ouder Haha!

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 07:50

haha ik ben nog maar 13 Haha! maar ik stap wel overal op hoor Knipoog Tong uitsteken toch ben ik al bijna 14 wordt ook steeds ouder Ach gut ik ben zelf niet bang aangelegd ik heb NOG nergens last van dit jaar niet zo vaak gevallen en helemaal niks gebroken of gekneusd en andere jaren ook niet. maar ik denk dat, dat ook nog wel gaat komen jammer genoeg maar je houdt het toch niet tegen als je gek bent van paarden Pling

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:16

Ergste wat ik ooit heb gehad:
Op buitenrit, met andere paard. Gingen we galopperen, mijn pony was eerst voor, toen ging andere paard inhalen. Boos!
Mijn pony helemaal gek! Schiet er in een keer echt ervandoor, maar iets verder op was een plas. Mijn pony (the genious Verdrietig ) springt altijd de plassen Bloos maar goed, vanuit rengalop, en onverwachthied, gaat dat mis Bloos
Ik zat eventjes op haar schoft, en toen liet ik mezelf maar vallen. Viel kei en keihard op mijn rug, kreeg een SUPER grote vochtbult over mijn hele onderug, was zo vies. Favo rijbroek ook nog kapot.

Echt niet leuk........

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:48

Ik ben nu in totaal 3 keer van mijn huidige paard gevallen en alle drie de keren was dit vrij ongelukkig. De eerste keer hield ik er een gekneusde rug aan over, de 2e keer viel ik er onder en schampte mijn paard met haar hoeven over mijn arm en been. Hierdoor liep ik een week of 2 rond met een dikke en geschaafde bovenarm en been.

De laatste keer viel ik ook al niet al te best, ik viel samen met mijn paard waarna mijn paard met een hoef op mijn buik is gaan staan. Ik had een flinke blauwe buik met een vrij grote schaafwond wat nu een litteken is geworden. Verder heb ik er gelukkig niks ernstigs aan over gehouden Knipoog

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:19

Ik heb mijn bovenbeen een half jaar terug gebroken toen ik met een steigerend paard achterover ben geklapt.
Nu zit er een ijzeren pin in, zien??? *LOL*

Afbeelding
Afbeelding

de meetsen hebben hem vast wel eens gezien, maar blijft boeiend Tong uitsteken snap nog niet dat dat in mijn been zit haha

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:40

Heel ernstige dingen heb ik nog nooit voorgehad, 1keer door een onverwachte bok in de nek gevlogen maar had mijn stijgbeugels nog aan, voetje gedraait en jawel ligamenten gescheurd (of hoe schrijf je dat?), 1keer door het springen een lichte hersenschudding, en 1keer weer door een onverwachte bok echt 3meter verder gevlogen en doen alsof ik een ballerina was Haha! met het opstappen heb ik soms nog steeds last van mijn lies die ik door mijn vliegkunsten heb pijn gedaan.
Scoliose heb ik ook, heb ik enkel last van tijdens het springen ALS mijn houding slecht is, dus bv. niet meegaan met de sprong ofzo.

Nimmedor brr ik denk dat ik bijna niet meer op een paard zou durven kruipen, steigeren vind ik echt het akeligste dat er bestaat

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:15

ik ben vijf jaar geleden van een paard gevallen dat weigerde voor een hindernis en er vandoor ging. ik bleef hangen in de beugel en werd tegen een boom geslagen. ik zat toen bijna twee maanden in een rolstoel. had een verbrijzelde schouder, gebroken enkele en gekneusde ribben.

sindssien ben ik erg voorzichtig geworden met paardijden en heb het ook lange tijd niet gedaan. sinds kort eigenlijk dat ik weer een beetje paardij, maar ben nog steeds bang als een paard naar mijn idee te snel loopt of wegspringt.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:28

Ik heb iets heel handigs besteld van het internet en is te vinden onder deze link

http://www.paardentips.com/kk_800001.html

Het ziet er zo uit

Afbeelding

Het zorgt ervoor dat je beugel niet aan het zadel blijft ziten als je erin blijft hangen na het vallen. Ik heb ze gekocht en ben er heel tevreden over. werkt echt goed. Zonder deze werkte dat veiligheids klipje niet bij mij zadel. nu wel Haha!