opzetten van een ruitershop online? tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Re: opzetten van een ruitershop online? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:45

Ik heb het gekocht via een internetwinkel Haha!
Geen idee of het ook gewoon in een computerwinkel te koop is.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:35

Ik heb ook een online shop (nu even offline, ben aan het reorganiseren Haha! )
Als je er zelf geen winkel bij hebt kan ik je afraden om zadels te verkopen, via internet loopt dat sowieso niet en verkoop je er 1 dan krijg je hem geheid weer terug om vervolgens een andere maat op te sturen omdat de eerste niet past. Kost je verschrikkelijk veel aan verzendkosten die je niet echt allemaal op je klant kan gaan verhalen (tenminste, vind ik niet netjes)
Ik heb de regel, boven de €50.- betaal je geen verzendkosten, dat maakt de drempel wat lager voor de klanten.

Dat hoofdstel waar je een foto van plaatste, ik heb het idee dat wij een zelfde leverancier in Duitsland hebben Haha! via internet loopt dat voor geen meter, ik heb een jaar lang de duurdere hoofdstellen op mijn site gehad en heb er een jaar lang niet 1 van verkocht. Nu werk ik dus zonder voorraad dus voor mij maakt dat niet zo veel uit, het is alleen jammer maar als je daar een behoorlijke voorraad van hebt liggen dan zit je mooi. Dure merken via een internetshop lopen niet, mensen willen toch voor ze veel geld uitgeven eerst het spul in handen hebben en dat vind ik ook logisch.

Het minimum startbedrag is hier in Nederland idd. vrijwel niet te doen als je niet een klein kapitaaltje hebt om te beginnen, ik haal veel uit Amerika, Australie en nu ook uit Engeland, zit daarom niet aan de reguliere artikelen maar heb meer aparte dingen in de verkoop.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:44

wij zijn dus net begonnen met 2e hands en verkoop nieuwe goedkopere segmenten , wij adverteren oa via het net sturen het desgewenst op maar mensen kunnen ook bij ons langs om het zelf te zien en te voelen

ik lees hier veel van shet spullen en betaalbaar
mensen vergeten dat een zadel op full formaat eerder minder werk is dan een zadel op shet formaat
dat kleine beetje verschil in de leer hoeveelheid word ruim goedgemaakt met de extra tijd die het kost om dat te maken

dus bv een tuig op shet formaat is net zo duur als een full size
en een lederen zadeltje ook ,..

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:10

Ik heb een ander software programma, ben ik heel tevreden over, ook goed facturatieprog etc.

Ik had eerst voor easyshopmaker gekeken, maar ik vond hun site onbetrouwbaar lijken, geen adres enzo. Ben toen naar een pc-winkel gegaan, en die raden het af, ook zij konden geen gegevens krijgen over het bedrijf dat easyshopmaker aanbood.
Waar heb jij het besteld gewoon op hun website?

Ik zelf raad mijn webwinkel 3.5 aan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:17

nickyu schreef:

ik lees hier veel van shet spullen en betaalbaar
mensen vergeten dat een zadel op full formaat eerder minder werk is dan een zadel op shet formaat
dat kleine beetje verschil in de leer hoeveelheid word ruim goedgemaakt met de extra tijd die het kost om dat te maken

dus bv een tuig op shet formaat is net zo duur als een full size
en een lederen zadeltje ook ,..

Heb je helemaal gelijk in, ik zit zelf erg veel in de shet spulletjes en de leren zadeltjes zijn idd. net zo duur als een gewone 17"
Probleem is met shetlanders dat veel kids een shetje hebben en zij moeten vaak van hun eigen zakgeld alles voor het diertje kopen, deze klanten begrijpen dus ook niet dat een zadel voor een shet (en dan heb ik het niet over een pinokkiozadeltje o.i.d.) net zo duur is als een grote, want het is toch veel kleiner dus zit er minder materiaal in, maar het tegendeel is dus waar.
Overigens maak ik zelf dekens, voor de minimaatjes heb ik dus wel aparte prijzen, die zijn stukken goedkoper dan de grote maten omdat het werk bij dekens maken niet veel verschilt per maat. Dekens die ik inkoop hebben helaas wel de zelfde prijs.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:58

ik verzorg "ruitersportparty's" op stallen en bij mensen thuis,zie het als de tupperware party's ,maar dan in paardenspullen.
ik heb 2 merken: HH en de verzorgingslijn van sectolin.
hier heb ik bewust voor gekozen,omdat HH een goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben.
ik doe dit dus veel op stallen,mensen kunnen alles voelen,passen,meten,etc.
ze zijn gezellig onderling aan het shoppen(dit verhoogt zeker de koopimpuls)
en nog eens heel leuk om te doen ook!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:37

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:39

Oeps, had niet gezien dat we al op pagina 3 bezig waren! Clown

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:21

Betaalbare leuke rijbroeken
Sjabrakken/peesbeschermers/bandages/ halsers e.d. in aparte kleuren
endurance artikelen (o.a. beugels en halsterhoofdstellen, krijg vaak vragen waar ik die dingen vandaan heb gehaald)

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:55

wat ik mis is echt bijzondere spulletjes of echt goedkope dingen (afgekeurd voor 'gewone' verkoop of oude modellen van spullen die je dan echt goedkoop kan aanbieden, of echt bijzondere spullen die je ergens anders niet gauw ziet en grote aanbiedingen zoals die set van br (bij piaffe volgens mij)
(als een dekje op internet even duur is als in winkel om de hoek gaan mensen toch liever naar die winkel)

en een overzichtelijke site met goede foto's waar je het product echt goed op ziet (niet zoon zadel dat je alleen een zwarte vlek ziet)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:59

Ik vind eht helemaak niet erg dat shet spullen even duur zijn als grote maten maar dan moeten ze wel passen. Er zijn gewoon bijna geen spullen die klein genoeg zijn. Als iets goed past wil ik er best wat voor betalen als het redelijk blijft. k ben al tijden op zoek naar een mooi keuringshoofdstel voor mijn mini hengstje. Dat is gewoon niet te krijgen in ieder geval niet voor onder de 60 euro.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 20:11

nou rijbroeken zie ik niet zitten om te verkopen omdat je dan qua prijs weinig mee kan doen.
en van endurance heb ik echt geen verstand Clown dus ik denk dat dat niet echt een slim idee is Vork

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:44

goedkope merken en dure merken, zodat je veel keus hebt,
het is ook leuk als je een keer overgebleven partijen opkoopt en die ook gewoon op internet zet, is vaak een stuk goedkoper..!
ook graag elk artikel in elke kleur en maat, met een duidelijke foto en prijs, goedkope verzendkosten enz..

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 07:54

dat was ook wel van plan ja

ik vind het zelf ook irritant als je net zoals bij divoza van die kleuren staaltje krijgt waar je dan maar de kleur uit moet gissen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:06

Of iets van pakketjes of setjes, bijvoorbeeld een zadeldekje met bandages ofzo. En die elegance lijn bijvoorbeeld, moet je allemaal apart kopen, was gewoon hele dag aan het zoeken om alles bij elkaar te krijgen Slapen

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 08:58

heb je daar een site van van die elegance lijn?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:13

nelis schreef:
heb je daar een site van van die elegance lijn?

http://www.rglamicell.com/home.asp?lang=du

Dan aan de linkerkant staat 2e logo blauwe Lamicell dan klik je daarop en krijg je een pagina met nieuwe dingen en daar staat Elegance tussen.
Als je op elegance klikt zie je een foto met orantje spullen dan klik je daarop en krijg je de hele elegance lijn met van alles wat.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:49

(ik heb alle reacties niet gelezen dus het kan zijn dat ik dingen zeg die al gezegd zijn)

- maak de site overzichtelijk, zet bij de artikelen duidelijke foto's en een goede omschrijving
- geef duidelijk aan wat de verzendkosten zijn (probeer deze zo laag mogelijk te houden Knipoog )
- maak gebruik van keuze menu's voor het aangeven van de prijs / kleur oid (als ik even een lelijk voorbeeld moet noemen dan neem ik de Agradi site, niet echt overzichtelijk want voor elke maat/kleur is er een aparte artikel geplaatst, zodoende ben je een tijdje verder voordat je de benodigde maat/kleur hebt)
- ook is het erg handig om een vergroting van de foto's mogelijk te maken, dus als je erop klikt dat de foto wordt vergroot, zodat het product beter gezien kan worden
- zorg voor aanbiedingen (1 x in de maand) om de site aantrekkelijk te houden
- er is ook veel vraag naar shetlander producten, dus als je daar iets mee kunt, dan loop je binnen denk ik Clown
- beperk je niet tot 1 merk, dat zie je tegenwoordig ook erg veel

Nou op dit moment weet ik niet echt iets meer, veel succes iig met de site

O ja het zou misschien ook wel een optie zijn om eens een keer een site te maken die ook de wat duurdere merken verkoopt, zoals Stuebben, Passier ect maar wel tegen scherpe prijzen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:55

Bloos ik schijn dus alleen maar dingen gezegd te hebben die al gezegd zijn, volgende keer toch maar eerst het toppic doorlezen Haha!

Ik heb er trouwens nog 1, gebruik geen 'flitsende' achtergrondkleuren voor de site, en een witte achtergrond is ook erg storend als je aan het kijken bent, zou een pastelkleurig tintje gebruiken voor de achtergrond.

Zo dan heb ik toch iets gezegd wat nog niet te sprake is gekomen Cool Tong uitsteken

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:25

Mijn WebWinkel 3.5 is een goedkoop en makkelijk programma. Te koop bij de Bruna.
Ik heb een winkeltje voor de ezelvereniging opgezet Ezel-info-winkel.
Het voordeel van dit programma vind ik dat er een uitgebreid forum is waar je al je vragen kunt stellen om het programma zo aan te passen dat aan jouw wensen voldoet : Logivert
Alle bestellingen komen komen goed aan, er zit een factureringsmogelijkheid bij en voorraadbeheer (van de laatste twee maak ik geen gebruik omdat dit winkeltje niet voor een groot publiek bedoeld is).