laten ruine of lekker hengst laten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: laten ruine of lekker hengst laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:55

miriamrocky schreef:
nickyu schreef:
beestje is nu nog jong , heeft waarschijnlijk dus ook nog niet echt door DAT hij hengst is ,.. als je m nu laat helpen blijft dit karacter
wacht je tot dat hij er achter is hoe het werkt kan het zijn
dat hij dat NOOIT meer kwijt raakt en ook als ruin
niet in het koppel kan , daarbij kun je zoiezo dan rekenen op een
paar jaar voordat hij doorheeft dat hij geruind is ,..

nogmaals zeker met jouw beredenering zou ik m laten helpen
wel zou ik persoonlijk kiezen voor een casterateur met lokale verdoving ipv kliniek onder narcose , daar heb ik ook slechte ervaringen mee

en wat is er mis me tmij beredenering
jullie weten niet iik met hem om ga en kraken dat laeen maar af dus komt er op neer dat ik hem laat lijden kom kijkken en aanzie he met eigen oogen
HIJ Staat met 4 merries en 2 ruinen daar nou als die echt hengst was dan had er wel op geregeerd toch
en ja hij is jong
dus hup hij is jong balle er af vindt dit echt op zo standaard verhaaltje lijken

oeps merrie gedekt door ander ras oeps kan er geen papier bij komt hengst uit hup ruine die zooi

ten eerste wil ik eerst nog een veulen van hem dus als die ruin word moet ie eerst een veulen van hem op de wereld lopen
( hij heeft er al 1 maar die is niet van mij en wil die niet verkopen )

En dan, wat ga je met dat veulen doen??? Ponies zijn onverkoopbaar zonder papieren......... kijk eens naar het enorme overschot aan papierloze ponies... ook al zo een goed doordachte zet!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 10:56

Citaat:
Meisje, zucht!!! Ik geef je een goedbedoeld advies, probeer je in te laten zien dat hengsten andere behoeftes hebben in het leven dan merries en ruinen........ Daarnaast kan ik inderdaad vrij slecht tegen mensen die zo ontzettend eigenwijs zijn. Er hebben een hoop mensen gereageerd in je topic, onder andere Lielle......... Lielle begrijpt ook eea van paarden....... Iedereen die iets kijk heeft op het wezen paard... zegt castreren... ook al is hij braaf!

Maargoed, jouw wereldje

er zijn hengsten en hengsten
en eigewijs ja wie niet
ja lielle en er zijn wel meer mensen die er verstand van hebben en zeggen laat hem lekker hengst zelfs de da heeft het gezegt als ik hem wil laten ruienen dat ik dan net zo goed kan wachten dan tot ie 5 is ( dan is die helemaal uitgegooit)

en merries die hebben ook hun behoefde hoor als hun hengstig zijn willen ze er toch ook een l u l in of niet ( beetje grof maar is zo )
[/quote]

oo ja die veuelen blijft dan bij mij ga me eigen pony,s niet verkopen zal nooit over me hard verkrijgen en als je trouwens goed gelezen had had je dit al geweten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:01

niks mis met je beredenering

alleen voor velen van ons NIET DE JUISTE BEREDENERING om
een paard hengst te laten

maar het is JOUW paard en je moet doen wat JIJ wil

maar als je mening toch al vast staat en je dus duidelijk NIET de mening van een ander wil hebben die niet gelijk is aan de jouwe
en een andere mening niet accepteerd en je aangevallen voelt
terwijl NIEMAND je hier aangevallen heeft

en alleen iedereen je PROBEERT duidelijk te maken waarom zij er ANDERS over denken ,.. waarom vraag je der dan om

je beslissing staat duidelijk allang vast , dus tja

maar nog maals

JOUW PAARD-> JOUW BESLISSING

ps als je m nu ruint heb je ook nog kans dat hij wat groter groeit
daar hengst zijn ook veel kracht vergt , hij is nu 4 en heeft waarschijnlijk dus gewoon nog niet echt door DAT hij een hengst is
maar je hoeft me niet te geloven hoor , maa kom ook niet uithuilen als
hij dadelijk 5 is bijna niet hanteer baar en dat het een paar jaar duurt voordat hij de hengsten streken verleert is , dat is ALS hij ze verleert ,..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:05

miriamrocky schreef:

oo ja die veuelen blijft dan bij mij ga me eigen pony,s niet verkopen zal nooit over me hard verkrijgen en als je trouwens goed gelezen had had je dit al geweten

zei ik ook toen ik 16 was Haha! Haha! Haha!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:07

nickyu schreef:
niks mis met je beredenering

alleen voor velen van ons NIET DE JUISTE BEREDENERING om
een paard hengst te laten

maar het is JOUW paard en je moet doen wat JIJ wil

maar als je mening toch al vast staat en je dus duidelijk NIET de mening van een ander wil hebben die niet gelijk is aan de jouwe
en een andere mening niet accepteerd en je aangevallen voelt
terwijl NIEMAND je hier aangevallen heeft

en alleen iedereen je PROBEERT duidelijk te maken waarom zij er ANDERS over denken ,.. waarom vraag je der dan om

je beslissing staat duidelijk allang vast , dus tja

maar nog maals

JOUW PAARD-> JOUW BESLISSING

ps als je m nu ruint heb je ook nog kans dat hij wat groter groeit
daar hengst zijn ook veel kracht vergt , hij is nu 4 en heeft waarschijnlijk dus gewoon nog niet echt door DAT hij een hengst is
maar je hoeft me niet te geloven hoor , maa kom ook niet uithuilen als
hij dadelijk 5 is bijna niet hanteer baar en dat het een paar jaar duurt voordat hij de hengsten streken verleert is , dat is ALS hij ze verleert ,..

ik accepteerd het wel en begrijp het ook best
maar als je je berichtjes tergug leest heeft rocky het zo slecht als die hengst blijft dus ik laat hem lijden om het zo maar te zeggen

en me besllising staat nog niet vast
rocky zal niet snel onhandtirpaar worden ik ben elke dag met hem bezig en ik ben best streng
ik heb al zo veel met heb berijkt dus ja waarom zeggen jullei dat dat ie straks gemeen wordt je heb ook lieeve hengsten hoor heb nog geen slechte ervaring met hengsten

?? heb er nu 4 gehad en zijn allemaal hengst gebleven ?
ligt ook veel aan hoe je ze opvoed

gijsenkimg
ik ben geen 16 en ga nu ook niet lopen te zeiken over dat gezeik van pennyalarm

ik wil doel bewust ene veulen van rocky voor straks in 2 span

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:13

ok even realistisch

veulen fokken voor 2 span ,..

nu laten dekken volgend jaar een veulen en dan op zijn vroegst 3,5 jaar later voor de wagen

BEN JE DUS 4,5 JAAR VERDER VOORDAT JE JE SPAN HEBT

mits dus de dekking in 1 x goed gaat de dracht goed gaat
moet het ook maar net zo zijn dat dit veulen hengst of merrie
GESCHIKT is om voor de wagen te lopen GEZOND genoeg is
en tot dan overleeft en geen blessures oploopt
dus als je een beetje pech hebt dan nog geen span hebt

wat dan ? , nog een veulen erbij ?

en dan van welke merrie ?

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:18

nickyu schreef:
ok even realistisch

veulen fokken voor 2 span ,..

nu laten dekken volgend jaar een veulen en dan op zijn vroegst 3,5 jaar later voor de wagen

BEN JE DUS 4,5 JAAR VERDER VOORDAT JE JE SPAN HEBT

mits dus de dekking in 1 x goed gaat de dracht goed gaat
moet het ook maar net zo zijn dat dit veulen hengst of merrie
GESCHIKT is om voor de wagen te lopen GEZOND genoeg is
en tot dan overleeft en geen blessures oploopt
dus als je een beetje pech hebt dan nog geen span hebt

wat dan ? , nog een veulen erbij ?

en dan van welke merrie ?

ten eerste als rocky is jong dus het kan zat dat er volgend jaar pas veulen komt dan is rocky 8 jaar ongeveer en kan dus zat in 2 span
en als het veulen niet voor dew wagen kan lopen heb ik pech maar dan heb ik wel een kindje van mijn grote vriend
en nee dan komt er geen veulen bijn hoor wees nie bang

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:33

ok je wilt dus één veulen ,..

en wil je m daarna ook hengst laten of alsnog laten helpen ?

dat is wat ik me nu dus afvraag

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:39

nickyu schreef:
ok je wilt dus één veulen ,..

en wil je m daarna ook hengst laten of alsnog laten helpen ?

dat is wat ik me nu dus afvraag

mijn bedoeling was om 1 veulen en als die er was hem te laten helpen
dus ja ik houd hem hengst voor 1 veulen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:44

Anita_D schreef:
Hahahaha.
Geloof me, dit soort dingen zul je nog zo vaak te horen krijgen.
Zoals ik al zei is mijn paard nu bijna 7 jaar, en mij proberen ze ook nog te overtuigen Lachen

Onze hengst is 9jr en ik ben al lang overtuigd. Het is egoistisch om hem hengst te laten als hij toch niet als dekhengst gebruikt gaat worden. Wat denk je van de hormonen die in zijn lichaam rondgieren!?

En een hengstige merrie is tijdelijk, helaas is daar niets aan te doen.

miriamrocky schreef:
ja ik heb ook zo machtig hengstj ehij heeft EEN SUPER karakter het zal een merrie kunnen wezen

vecht lust heeft ie ook
maar volgens mij zullen mesne die niet zulke paardje shebben als wij dit niet goed begrijpen denk ik

Wij hebben net zo'n paardje als jullie hoor. Super braaf en met kinderen weg te sturen. Dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb, net als meerdere mensen die in dit topic reageren.

Maar als je lekker egoistisch wilt blijven en hem hengst laten omdat je het leuk vind... Ga vooral je gang, maar kom niet terug met je beklag als hij dadelijk een 'echte' hengst wordt en je er niet meer mee overweg kan.

Over het opvoeden van je hengst zeg ik niets meer, vind niet dat je hem slim opvoedt namelijk. Je laat hem teveel hengst zijn en dat wordt later tegen je gebruikt door hem.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 12:27

griebels schreef:
Anita_D schreef:
Hahahaha.
Zoals ik al zei is mijn paard nu bijna 7 jaar, en mij proberen ze ook nog te overtuigen Lachen

Onze hengst is 9jr en ik ben al lang overtuigd. Het is egoistisch om hem hengst te laten als hij toch niet als dekhengst gebruikt gaat worden. Wat denk je van de hormonen die in zijn lichaam rondgieren!?

miriamrocky schreef:
ja ik heb ook zo machtig hengstj ehij heeft EEN SUPER karakter het zal een merrie kunnen wezen

vecht lust heeft ie ook
maar volgens mij zullen mesne die niet zulke paardje shebben als wij dit niet goed begrijpen denk ik

Wij hebben net zo'n paardje als jullie hoor. Super braaf en met kinderen weg te sturen. Dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb, net als meerdere mensen die in dit topic reageren.

Maar als je lekker egoistisch wilt blijven en hem hengst laten omdat je het leuk vind... Ga vooral je gang, maar kom niet terug met je beklag als hij dadelijk een 'echte' hengst wordt en je er niet meer mee overweg kan.

Over het opvoeden van je hengst zeg ik niets meer, vind niet dat je hem slim opvoedt namelijk. Je laat hem teveel hengst zijn en dat wordt later tegen je gebruikt door hem.

oke mijn opvoeding is niet goed
waarom heb ik dan met mijn vorgie hengst de z gehald met mennen
en waarom reden er kinderen van 12 op hem
niet te snel oordelen

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 12:29

griebels schreef:
Anita_D schreef:
Hahahaha.

miriamrocky schreef:

vecht lust heeft ie ook

oo ja en nog iets dan moeten we maar alle merries af maken en aleen de ruine laten leven daar komt het toch op neer

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:27

gijsenkim schreef:
Niet goedgekeurd als dekhengst = is niet dekken = ballen eraf !

Hoef ik nog niet eens een halve seconde over na te denken.

Veel paardvriendelijker voor het paard en makkelijker voor jou.

Hengsten in Nederland hebben geen leuk leven.

Dat hangt ook totaal van de eigenaar af vind ik.. Je hebt mensen die hun hengst echt tussen de merrie's hebben lopen en mensen die gewoon hun pony/paard in een koppel hengsten hebben lopen en die beesten hebben gewoon dikke lol onderling..
Mijn hengstje loopt zomers in een koppel en die vermaakt zich daar prima..

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het net is hoe een eigenaar er meeom gaat.. Ik heb totaal geen last van mijn hengstje en ik ga m niet laten castreren omdat mn stalhouder dat wil.. Sommige mensen kunnen ook niet omgaan met hengsten,die hengsten zijn de vervelendste,..
Onthou wel.. Vervelende paard worden niet geboren,die worden gemaakt.. Als jij je hengst vanaf het begin af aan goed aanpakt en laat zien wie er de baas is heb je er totaal geen last mee... Mijn hengstje kan gewoon tussen de merrie's rijden,lopen etc etc.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:14

gijsenkim schreef:
miriamrocky schreef:

maar even als we nu ALLE hengsten zonder papier laten ruinen

DAT zou nou een goed begin zijn om het enorme overschot aan papierloze ponies die over het algemeen maar een einbestemming hebben en dat is via de markt naar Italie..... eindelijk een keer aan te pakken

Wat een onzin zeg!
Weet je wel hoeveel leuke pony's er zijn die geen papieren hebben en het heel goed doen in de sport?
Op een papiertje kun je niet rijden hoor Rolleyes
Dat je bij je merrie papieren wil hebben, dat begrijp ik, dat is altijd goed als je eventueel gaat fokken, maar een ruin met papieren heeft voor mij geen meerwaarde.
Ja kan dan wel zien wat zijn familie presteerd, maar wie zegt dat jou paard dat dan ook gaat doen Knipoog

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:24

obelix schreef:
gijsenkim schreef:
Niet goedgekeurd als dekhengst = is niet dekken = ballen eraf !

Hoef ik nog niet eens een halve seconde over na te denken.

Veel paardvriendelijker voor het paard en makkelijker voor jou.

Hengsten in Nederland hebben geen leuk leven.

Dat hangt ook totaal van de eigenaar af vind ik.. Je hebt mensen die hun hengst echt tussen de merrie's hebben lopen en mensen die gewoon hun pony/paard in een koppel hengsten hebben lopen en die beesten hebben gewoon dikke lol onderling..
Mijn hengstje loopt zomers in een koppel en die vermaakt zich daar prima..

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het net is hoe een eigenaar er meeom gaat.. Ik heb totaal geen last van mijn hengstje en ik ga m niet laten castreren omdat mn stalhouder dat wil.. Sommige mensen kunnen ook niet omgaan met hengsten,die hengsten zijn de vervelendste,..
Onthou wel.. Vervelende paard worden niet geboren,die worden gemaakt.. Als jij je hengst vanaf het begin af aan goed aanpakt en laat zien wie er de baas is heb je er totaal geen last mee... Mijn hengstje kan gewoon tussen de merrie's rijden,lopen etc etc.

Het is gewoon een kwestie van ermee om kunnen gaan.
Ik heb ook met dekhengsten gewerkt, en dat verschil is gewoon zo groot, dat het niet te vergelijken is.
Die paarden weten wat het is om te dekken, soms moest er eentje voor een groot concours om 5 uur in de morgen dekken zodat hij rustig het parcours door ging, is dat dan zo leuk?
Mijn paard is niet zo hitsig naar de merries, in het voorjaar dan merk ik het aan hem ja, maar het is zeker niet zo dat hij het hele jaar zichzelf staat op te geilen.
De dekhengsten die ik ken, komen nooit in de wei, want stel je voor dat ze of losbreken, of zichzelf blesseren Bloos!
Zij hebben dus eigenlijk de pech dat ze goedgekeurd worden (wel erg leuk voor de eigenaar z'n portemonee) en worden de rest van hun leven als breekbare poppetjes behandeld.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 16:29

he he er zijn dus wel mensen die mij begrijpen daar ben ik blij om

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:03

Poeh ik heb niet alles doorgelezen hoor Bloos .

Ik heb zelf twee hengstejes. Ze zijn nu 2.5 jaar en 8 maanden. Met die van 2.5 jaar heb ik straks hengstenkeuring maar ook als hij afgekeurd word blijft hij lekker hengst. Mijn andere paardje word ook niet geruind. Ik zie het nut neit in van ruinen als het gedrag gewoon goed is.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 17:46

karoliena schreef:
Poeh ik heb niet alles doorgelezen hoor Bloos .

Ik heb zelf twee hengstejes. Ze zijn nu 2.5 jaar en 8 maanden. Met die van 2.5 jaar heb ik straks hengstenkeuring maar ook als hij afgekeurd word blijft hij lekker hengst. Mijn andere paardje word ook niet geruind. Ik zie het nut neit in van ruinen als het gedrag gewoon goed is.

ja wat een andwoorden he Lachen

ja ik zie het nut er ook niet van 1 maar de meeste bokkers vinden dan dat je paardje lij d:S

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:55

Ik snap nog steeds niet wat er slecht aan is om je paardje hengst te laten. Als iemand mij nou duidelijk een keer de nadelige gezondheids/ mentale gevolgen uit kan leggen. Misschien dat ik het dan eindelijk snap.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:02

karoliena schreef:
Ik snap nog steeds niet wat er slecht aan is om je paardje hengst te laten. Als iemand mij nou duidelijk een keer de nadelige gezondheids/ mentale gevolgen uit kan leggen. Misschien dat ik het dan eindelijk snap.

Nou..wat de meeste mensen vinden is:

dat veel hengsten een eenzaam leven hebben, omdat ze dan niet op de wei kunnen met vriendjes.

Ze hebben allerlei hormonen door hun lichaam gieren, die er niet uit mogen, dus dat kroppen ze allemaal op.

En ook er zijn veel mensen die niet met hengsten om kunnen gaan, maar ze alleen maar willen hebben omdat ze dat stoer vinden. En dan krijg je allemaal van die onopgevoede hengsten, die dus gevaarlijk worden. Heb je bij ieder paard kans op, maar een hengst probeert toch meer de grenzen te verleggen.

En als je een papierloze hengst hebt, dan heb je kans dat hij losbreekt en een merrie dekt en dan heb je weer een ongewild papierloos veulentje, en op het moment ligt de paardenmarkt nogal plat, dus die raak je bijna niet kwijt.

Plus dat het ook nog kan zijn dat de merrie er niet van gediend is om bezoek te krijgen van een hengst en dan nogal gericht trapt.

Voglens mij zijn dat alle redenen op een rijtje..als er nog een is dan voeg maar toe Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:03

Over het wel of niet hengst ga ik mij niet uitlaten, maar 1 ding snap ik eerlijk gezegd niet zo goed
jouw vraag:

miriamrocky schreef:
[wat ik dus wil weten wat zoude jullie doen een andere stalling zoeken of hem laten ruinnen

[/quote]

jij vraagt dus, zou je hem laten ruinen of niet?
Je krijgt als antwoord van een groot aantal bokker, ja je moet hem laten ruinen.

Maar blijkbaar wil jij hem toch graag hengst houden en ga je je maar op allerlei manieren verdedigen dat het niet waar is en dat je hem toch lekker niet gaat ruinen etc etc

waarom stel je dan in hemelsnaam de vraag als je toch alleen maar de antwoorden wilt horen die in jou straatje passen? Dan moest je geen topic openen maar gewoon van stal veranderen, want het is duidelijk dat je hem niet wilt ruinen. Veel succes dan, maar vraag mensen niet om hun mening als alles en iedereen die het niet met je eens is het verkeerd heeft Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:08

dat veel hengsten een eenzaam leven hebben, omdat ze dan niet op de wei kunnen met vriendjes.

- Mijn hengstjes leven net zo als merries omdat ik dus twee hengsten heb. Ze staan lekker op de wei of in de bak overdag en kunnen als het regent in een stal gaan staan. Dus ze zijn niet eenzaam.

Ze hebben allerlei hormonen door hun lichaam gieren, die er niet uit mogen, dus dat kroppen ze allemaal op.

- Als merries hengstjg zijn hebben ze ook allemaal hormonen door hun lichaam gieren die ze niet kwijt kunnen. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een hengst last heeft van zijn hormonen en daardoor ongelukkig is geworden of ziek.

En ook er zijn veel mensen die niet met hengsten om kunnen gaan, maar ze alleen maar willen hebben omdat ze dat stoer vinden. En dan krijg je allemaal van die onopgevoede hengsten, die dus gevaarlijk worden. Heb je bij ieder paard kans op, maar een hengst probeert toch meer de grenzen te verleggen.

- Dit heeft dus met de persoon te maken en niet met de craag of je een hengst moet ruinen of net.

En als je een papierloze hengst hebt, dan heb je kans dat hij losbreekt en een merrie dekt en dan heb je weer een ongewild papierloos veulentje, en op het moment ligt de paardenmarkt nogal plat, dus die raak je bijna niet kwijt.

- Ik zorg ervoor (net als iedereen hoort te doen) dat mijn paarden niet kunnen uitbreken en verkeersongelukken kunnen veroorzaken wat ik dan belangrijker vin als dat ze epr ongeluk een merrie dekken.

Plus dat het ook nog kan zijn dat de merrie er niet van gediend is om bezoek te krijgen van een hengst en dan nogal gericht trapt.

- Hengsten die spelen met elkaar trappen ook wel eens gericht en daar hebben ze bij mij nog nooit blijvende schade aan over gehouden

Dit is dus niet persoonlijk voor jou bedoel maar dit is dus gewoon mijn kijk op deze punten.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:52

xKatleentjex schreef:
Over het wel of niet hengst ga ik mij niet uitlaten, maar 1 ding snap ik eerlijk gezegd niet zo goed
jouw vraag:

miriamrocky schreef:
[wat ik dus wil weten wat zoude jullie doen een andere stalling zoeken of hem laten ruinnen

[/quote]

jij vraagt dus, zou je hem laten ruinen of niet?
Je krijgt als antwoord van een groot aantal bokker, ja je moet hem laten ruinen.

Maar blijkbaar wil jij hem toch graag hengst houden en ga je je maar op allerlei manieren verdedigen dat het niet waar is en dat je hem toch lekker niet gaat ruinen etc etc

waarom stel je dan in hemelsnaam de vraag als je toch alleen maar de antwoorden wilt horen die in jou straatje passen? Dan moest je geen topic openen maar gewoon van stal veranderen, want het is duidelijk dat je hem niet wilt ruinen. Veel succes dan, maar vraag mensen niet om hun mening als alles en iedereen die het niet met je eens is het verkeerd heeft Lachen

ik wil best dingen aan nemen ,maar niet van mensen die zeggen dat hengsaten zielig zijn, dat was mij vraag ook niet
want iedereen die zegt oo papier loos hengstje snij ze ballen er af mijn vraag was toch niet wat zou jij doen met een papieloos hengstje of wel

en al helemaal niet van mensen die zeggen dat ik er niet mee omkan gaan om dat je dat gewoon niet kan bepalen als je achter je pc zit

en begrijp het allemaal best dat somige mensen hun hengst ruin laten worden

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:56

karoliena schreef:

- Mijn hengstjes leven net zo als merries omdat ik dus twee hengsten heb. Ze staan lekker op de wei of in de bak overdag en kunnen als het regent in een stal gaan staan. Dus ze zijn niet eenzaam.

Kijk dit is hardstikke mooi voor jou en in zo'n situatie zou ik ze ook hengst laten.Maar dit is niet voor iedereen weggelegd en dus ook niet voor de topic starter want die moet nu bij haar huidige stal weg.Ik zelf zou echt nooit een hengst willen hebben ik zou er niet tegen kunnen dat ze altijd alleen moeten leven.Ik sta op een pension stal met 40 paarden er staan 2 hengsten.In de zomer gaan er 38 paarden de weide op en die 2 hengsten moeten binnen blijven ik zou dat mijn paard niet willen aan doen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:58

monsera schreef:
karoliena schreef:

Kijk dit is hardstikke mooi voor jou en in zo'n situatie zou ik ze ook hengst laten.Maar dit is niet voor iedereen weggelegd en dus ook niet voor de topic starter want die moet nu bij haar huidige stal weg.Ik zelf zou echt nooit een hengst willen hebben ik zou er niet tegen kunnen dat ze altijd alleen moeten leven.Ik sta op een pension stal met 40 paarden er staan 2 hengsten.In de zomer gaan er 38 paarden de weide op en die 2 hengsten moeten binnen blijven ik zou dat mijn paard niet willen aan doen.

heb je alles gelzen ??
mijn hengstje speelt ook met vriendjes
meschien is het beter dat je eerst alles lees voor je regeedt