pmarena schreef:De HM lijkt mij een heel erg fijn zadel als je boomloos wilt maar wel echt serieus dressuur wilt trainen. Hij is toch echt daarop gericht gebouwd.
Ik geloof ook meteen dat je beenligging er heel makkelijk op in dressuurhouding gaat , dat is nu eenmaal het model van het zadel
Ik zou hem best wel willen kopen als ik heel dressuurgericht zou rijden !
Het is inderdaad een mooi zadel voor als je wel boomloos wilt rijden, maar ook een wat dressuurgerichtere houding wilt houden. Maar door de verplaatsbaarheid van de wrongen kun je er ook een wat meer springgerichter of buitenrijgerichter (is dat wel een woord) zadel van maken. Dat vind ik echt het voordeel van dit zadel!
pmarena schreef:Alleen ik vind hem wel ZO belachelijk duur...en het ziet er uit als een zadelmarktzadel vind ik , sorry als ik hiermee iemand beledig hoor maar het model oogt zo marktplaats-voor-200-euro ....echt jammer.
Tsja.. ik vond het eerst ook maar een lelijk zadel. Maar tenslotte is het zadel niet om naar de te kijken, je zit er toch hopelijk bovenop, en als je er niet op zit, dan ligt ie waarschijnlijk in een kast met een dekje erover

pmarena schreef:Natuurlijk mag je dat wel zeggen... nog steeds een land met meningsvrijheid.. (nou pas maar op hoor, kom je opzoekenNatuurlijk gaat het om het comfort en niet om de belijning , maar voor deze prijs wil ik zelf toch eigenlijk wel een wat luxere uitstraling hebben.
Als je nu een foto ziet van een paard met een HM-zadel denk je in eerste instantie echt dat het zo'n prutgeval is
Of mag ik dit niet zeggen![]()
Het valt me gewoon enorm op dat uiterlijk , daar moet je echt wel even doorheen kunnen kijken
Een Barefoot is ook geen bijzonder mooi zadel maar dat is dan ook sowieso een heel raar model vergeleken met andere zadels