Heather Moffett zadel/ Flexion SBS: Iemand ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Heather Moffett zadel/ Flexion SBS: Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:28

Ik heb wel wat opmerkingen over wat je allemaal zegt...

pmarena schreef:
De HM lijkt mij een heel erg fijn zadel als je boomloos wilt maar wel echt serieus dressuur wilt trainen. Hij is toch echt daarop gericht gebouwd.
Ik geloof ook meteen dat je beenligging er heel makkelijk op in dressuurhouding gaat , dat is nu eenmaal het model van het zadel Lachen
Ik zou hem best wel willen kopen als ik heel dressuurgericht zou rijden !

Het is inderdaad een mooi zadel voor als je wel boomloos wilt rijden, maar ook een wat dressuurgerichtere houding wilt houden. Maar door de verplaatsbaarheid van de wrongen kun je er ook een wat meer springgerichter of buitenrijgerichter (is dat wel een woord) zadel van maken. Dat vind ik echt het voordeel van dit zadel!

pmarena schreef:
Alleen ik vind hem wel ZO belachelijk duur...en het ziet er uit als een zadelmarktzadel vind ik , sorry als ik hiermee iemand beledig hoor maar het model oogt zo marktplaats-voor-200-euro ....echt jammer.

Tsja.. ik vond het eerst ook maar een lelijk zadel. Maar tenslotte is het zadel niet om naar de te kijken, je zit er toch hopelijk bovenop, en als je er niet op zit, dan ligt ie waarschijnlijk in een kast met een dekje erover Knipoog

pmarena schreef:
Natuurlijk gaat het om het comfort en niet om de belijning , maar voor deze prijs wil ik zelf toch eigenlijk wel een wat luxere uitstraling hebben.
Als je nu een foto ziet van een paard met een HM-zadel denk je in eerste instantie echt dat het zo'n prutgeval is Bloos
Of mag ik dit niet zeggen Nagelbijten / Gniffelen
Het valt me gewoon enorm op dat uiterlijk , daar moet je echt wel even doorheen kunnen kijken Lachen
Een Barefoot is ook geen bijzonder mooi zadel maar dat is dan ook sowieso een heel raar model vergeleken met andere zadels Tong uitsteken
Natuurlijk mag je dat wel zeggen... nog steeds een land met meningsvrijheid.. (nou pas maar op hoor, kom je opzoeken Lachen ). Maar ik denk dat je bij elk boomloos zadel een ander aangezicht hebt dan bij een zadel met boom. Het ziet er een beetje slap uit, maar eigenlijk is dat ook het idee van een boomloos zadel, dat er geen harde boom in zit..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:50

Nou het slappe stoort me totaal niet eigenlijk , maar meer gewoon het detail van het uiterlijk...die ongelofelijk l*llig belijnde kniestukken bijvoorbeeld.

Gewoon zo fantasieloos recht naar beneden.... brrrrr dat maakt die enorme zadelmarkt-uitstraling vind ik.

Is natuurlijk een heel zeurderig detail maar dat vind ik dan enorm zonde dat daar niet een beetje meer aandacht aan is besteed voor dat geld....

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:52

Nja, ze maakt ze met de hand geloof ik.. (correct me if I'm wrong).. dus je zou kunnen "vragen" of ze daar iets anders voor wil doen... misschien met vrolijke kleurtjes ofzo... haha.
Neej, maar serieus... je zou het eventueel kunnen vragen. En zo bijzonder duur vind ik het zadel nou ook weer niet.. Dat geld ben je al gauw kwijt voor een goed dressuurzadel met boom... (toch?)

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 23:48

Ik wist niet dat Elma Middel zelf ook IJslanders had, dan zal dit zadel inderdaad wel goed liggen.
Maar kan iemand mij misschien vertellen hoe ik met haar in contact kan komen?
Ik heb haar al ge-emaild, maar helaas nog geen reactie. Als je een idee hebt stuur mij dan een PB of email naar: marijke8_0@hotmail.com

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:21

Marijke80 schreef:
Ik wist niet dat Elma Middel zelf ook IJslanders had, dan zal dit zadel inderdaad wel goed liggen.
Maar kan iemand mij misschien vertellen hoe ik met haar in contact kan komen?
Ik heb haar al ge-emaild, maar helaas nog geen reactie. Als je een idee hebt stuur mij dan een PB of email naar: marijke8_0@hotmail.com

Ik heb haar telefoonnummer ge-pm't.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:48

pmarena schreef:
Alleen ik vind hem wel ZO belachelijk duur...en het ziet er uit als een zadelmarktzadel vind ik , sorry als ik hiermee iemand beledig hoor maar het model oogt zo marktplaats-voor-200-euro ....echt jammer.

Natuurlijk gaat het om het comfort en niet om de belijning , maar voor deze prijs wil ik zelf toch eigenlijk wel een wat luxere uitstraling hebben.

Als je nu een foto ziet van een paard met een HM-zadel denk je in eerste instantie echt dat het zo'n prutgeval is Bloos

Of mag ik dit niet zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Het valt me gewoon enorm op dat uiterlijk , daar moet je echt wel even doorheen kunnen kijken Lachen

Het model van het zadel is niet elegant. Jij hebt het zadel denk ik nog nooit in het echt gezien en gevoeld, of wel? Het mag er dan 'raar' en fantasieloos uitzien, maar het leer is echt heel erg zacht en soepel. En als je hem eenmaal hebt uitgeprobeert.... Ik snap je redenering wel hoor, als je het zadel alleen van foto's kent, kun je ook alleen maar op het uiterlijk afgaan. Het uiterlijk maakt mij niet uit, de functionaliteit is voor mij belangrijk en dat het pijnloos op het paard ligt.

Over de prijs: het is inderdaad veel geld, maar het is zeker niet het enige zadel dat in die prijsklasse ligt. De Freeform ligt ook rond de €1000,- euro. Wat kost een Barefoot of een torsion eigenlijk? Weet iemand dat?

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 17:30

De barefoot is kaal 399,- en compleet 620,-
De torsion is volgens mij ook rond de 1000,- afhankelijk van het type.

Zijn er ook mensen die de freeform hebben overwogen. Wat zijn de voor- en nadelen tov Flexion??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:11

Hoi,

En nog een vraagje, zou een ijslander boomloos zadel ook op een KWPN-er passen ? Of zouden ijslanderzadels niet berekent zijn op een hogere schoft ?
Wie weet er wat van boomloze ijslanderzadels ? Schijnen best veel verschillende boomloze zadels voor te bestaan. Wat maakt een ijslander zadel nu anders als een gewoon zadel ?

groetjes,

Maris

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:35

*is hard aan het sparen*

Ik wil echt zo'n HM zadel hebben. Nu hopen dat ze er nog zijn tegen de tijd dat ik een paard ga kopen.. Haha!

Vanavond weer les gehad op het zadel van PP, en het was geweldig.. mijn zit, hulpen etc. Alles is netter en preciezer.. zeker in tegenstelling tot de barefoot waar ik even daarvoor op gereden had (op hetzelfde paard)..

Voor mij is het duidelijk...

Edit: nu nog een paard vinden voor eronder.. Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 01:03

Hihi , ja een paard voor eronder is ook best wel praktisch ja Haha!

Nee ik heb hem nog nooit in het echt gezien , zou hem best wel eens een weekje willen proberen want hij klinkt echt heel erg goed uitgedacht !

Vooral door de beugelophanging ga ik dan toch wel uit van een heel fijn gebruik voor dressuur.

Als ik het vergelijk met de Barefoots : een maat 2 heeft in verhouding meer naar voren geplaatste beugels.

De zitting is immers iets langer dus je zit met je kont wat relaxedter naar achteren...en dit vind ik persoonlijk fijner op lange ritten , een beetje meer buiging in je been.

Op een maat 1 zit ik zelf al direct veel meer in een fijne dressuurhouding , simpelweg omdat je wat meer naar voren (dus meer boven de stijgbeugel-ophanging ) geplaatst wordt door het kortere zitje.

Hierdoor komt je been vanzelf meer recht onder je , en dat voelt erg prettig aan om te dressuren.

Ik heb een beetje rare heupen die ineens kunnen verkrampen en dan soortemet van op slot gaan , is behoorlijk pijnlijk , en dit krijg ik altijd in een houding zoals op een dressuurzadel als ik een echt langere rit maak.

Doordat dat been dan rechten lang onder m'n lichaam zit.
Daarom is het voor mij op echt lange ritten fijner om m'n benen (en daardoor m'n heup) iets meer gebogen te houden.
En deze houding is dan weer wat je de meeste recreatieruiters op ziet zoeken in het zadel , en is het makkelijkst aan te nemen als je beugelriemophanging juist niet zo ver naar achteren zit.

Een dressuurhouding is gewoon erg vermoeiend op langere ritten....
ik zou dan ook wel eens een tijdje willen testen hoe dat HM zadel daarbij aanvoelt , voor dressuur (of andere bak-training Knipoog ) klinkt het iig als een geweldig zadel Ja

Tsja de prijzen van zadels vallen mij vaak erg tegen , als je even kijkt WAT je nu precies koopt.... zo bijzonder is het op zich niet denk ik dan.
Maarja zo liggen de prijzen nu eenmaal.

Ik las ergens op de site dat het door een bepaald bedrijfje gemaakt wordt in opdracht van HM.

Uiteraard handgemaakt , ik denk dat er maar heel weinig zadels zo na een druk op een knopje met een wolk stoom uit een machine komen rollen Tong uitsteken

Zou leuk zijn als er een Nederlandse importeur kwam , die dan ook een testzadel aanbiedt ! Ja

Is dat niet iets voor 1 van de dames hier die er al 1 hebben ? Pling

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:13

Citaat:
Zou leuk zijn als er een Nederlandse importeur kwam , die dan ook een testzadel aanbiedt ! Ja

Is dat niet iets voor 1 van de dames hier die er al 1 hebben ? Pling

Verschillende mensen en verschillende paarden hebben mijn zadel al uitgetest, hoor.
W.b.t. de importeur, Elma Middel heeft nog een paar zadels in de verkoop.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:25

Hoi PP,

Weet jij toevallig of elma ook een testzadel heeft ?

Ik zou namelijk heel graag eens op een SBS zadel rijden. Mijn huidige zadel ( met boom ) ligt nu gelukkig weer helemaal goed. Ik had eigenlijk net besloten voor een barefoot te gaan, toen ze opeens in het topic over drukkingen begonnen. Dat paard met een slechte(re) spierontwikkeling o.a. bij de schoft daar best gevoelig voor zijn. En gam is dus niet goed ontwikkeld qua spieren naast zijn schoft .......
Dus ik wil niet het risico op drukkingen lopen, terwijl ik wel een goed zadel ( met boom ) heb liggen.
Maar ik heb zelf ook nogal vreemde spieren ( en ik heb een scheef bekken, wordt trouwens aan gewerkt ), dus als een SBS nu idd zoveel beter en lekkerder zit als mijn eigen zadel ..........

Dus sorry Pmarena. Even geen barefoot voor mij.

Groetjes,

Maris

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:04

oké PP, dat is natuurlijk handig als het zadel voor je gehaald is Lachen

maar ik begrijp dat die elma wat HM zadels voor de verkoop heeft liggen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:31

Maakt mij niks uit hoor Maris , als je een zadel wil proberen dan kan dat , dan zorg ik dat je de nieuwste krijgt zodat je goed kunt testen , wil je hem niet dan is mij dat ook prima hoor Tong uitsteken

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:44

Citaat:
Weet jij toevallig of elma ook een testzadel heeft ?

Daarvoor kun je haar het beste zelf bellen. Dat lijkt me het verstandigst. Ik wil ten alle tijden voorkomen dat ik *per ongeluk* iets beloof ofzo terwijl ik er helemaal niet over ga. Haar nummer zet ik niet natuurlijk niet zo op bokt, maar kan ik wel per pb geven. Ik weet dat ze er nog een paar heeft liggen, maar het fijne weet ik er niet van, ik heb immers al een zadel. Haha!